23 Mayıs 2007 Çarşamba

Nasıl Başardı ?

Parlak fikirlerin hedef pazara uygun hale getirilmesi çok önemli. Bu konuda NATURA (Brezilya ) firmasının yaptıkları tüm gelişmekte olan ülke firmalarına örnek nitelikte ,

NATURA , Brezilya ‘da lider konumda bir kozmetik firması .Ülkesinde Procter & Gamble , Estee Lauder , Shiseido gibi dünya devleriyle yarışıyor. 1969 yılında kurulmuş , Arjantin , Bolivya , Şili , Meksika , Peru , Venezuela ve Avrupa 'da faaliyette .2002 yılı kar ‘ı 467 milyon USD

Stratejileri ise teknoloji transferi ve bünyeye uygulama .

Faaliyet konularıyla ilgili Fransa ,A.B.D. ‘deki üniversitelerle , dünyadaki araştırma merkezleriyle iyi ilişkiler kurmuşlar

Firmadan Direktör Philippe Gomez şöyle diyor ;

’’ Zor olan yeni teknolojiyi bulmak değil ,tüketicinin ne istediğini anlamak ..... ‘’


NATURA firma gelirinin % 40 ‘ını son 2 yılda piyasaya sürdüğü yeni ürünlerle yapmış ,AR – GE için 150 kişi çalıştırıyor . Rakiplerin AR - GE ' si 3.000 kişi civarında . Kar ‘ının % 3 ‘ünü bu işe ayırıyor . Bütçesi yinede global rakiplerine göre çok düşük seviyede .

NATURA ' da değişim süreci şöyle başlamış ;

3 Yönetim kurulu üyesi ,Pazarlama Direktörü , Ar –Ge Direktörünün katıldığı aylık olağan bir toplantıda Yeni Fikirler ve Teknolojik avantajlar tartışılmış ,

Firma 200,000 civarında Direkt Satış Danışmanıyla çalışmakta ,Yeni Ürünler Fikri hızlıca test edilmiş , 1 hafta içinde Danışmanlardan bu işin iyi olacağına dair tepkiler alınmış Hatta bu arada Satış Danışmanlarından o günlerde piyasaya sürecekleri bir ürünle ilgili olumsuz görüş gelince dağıtım durdurulmuş ve kataloglardan çıkartılmış .

NATURA 'NIN İNANCI ,HER ZAMAN SEKTÖRDE ÖNCÜ OLMA GEREKLİLİĞİ ,

Gelişmekte olan ülkelerdeki yöneticiler ,Gelişmiş olanlar ile farkın kapatılamayacağı konusunda umutsuzluğa düşerler ,

Açıkçası bu örnek dünyanın neresinde olursa olsun firmalar için bir Umuttur ,

Değişim ve Yaratıcılık ,

Sonuç olarak Pratik Değişim Araçları Gelişmekte olan Ülke Şampiyonlarıncada kullanılabilir ,

Yeterki İnanılsın


Kaynak : h.b.s.

Hiç yorum yok: