Parlak fikirlerin hedef pazara uygun hale getirilmesi çok önemli. Bu konuda NATURA (Brezilya ) firmasının yaptıkları tüm gelişmekte olan ülke firmalarına örnek nitelikte ,
NATURA , Brezilya ‘da lider konumda bir kozmetik firması .Ülkesinde Procter & Gamble , Estee Lauder , Shiseido gibi dünya devleriyle yarışıyor. 1969 yılında kurulmuş , Arjantin , Bolivya , Şili , Meksika , Peru , Venezuela ve Avrupa 'da faaliyette .2002 yılı kar ‘ı 467 milyon USD
Stratejileri ise teknoloji transferi ve bünyeye uygulama .
Faaliyet konularıyla ilgili Fransa ,A.B.D. ‘deki üniversitelerle , dünyadaki araştırma merkezleriyle iyi ilişkiler kurmuşlar
Firmadan Direktör Philippe Gomez şöyle diyor ;
’’ Zor olan yeni teknolojiyi bulmak değil ,tüketicinin ne istediğini anlamak ..... ‘’
NATURA firma gelirinin % 40 ‘ını son 2 yılda piyasaya sürdüğü yeni ürünlerle yapmış ,AR – GE için 150 kişi çalıştırıyor . Rakiplerin AR - GE ' si 3.000 kişi civarında . Kar ‘ının % 3 ‘ünü bu işe ayırıyor . Bütçesi yinede global rakiplerine göre çok düşük seviyede .
NATURA ' da değişim süreci şöyle başlamış ;
3 Yönetim kurulu üyesi ,Pazarlama Direktörü , Ar –Ge Direktörünün katıldığı aylık olağan bir toplantıda Yeni Fikirler ve Teknolojik avantajlar tartışılmış ,
Firma 200,000 civarında Direkt Satış Danışmanıyla çalışmakta ,Yeni Ürünler Fikri hızlıca test edilmiş , 1 hafta içinde Danışmanlardan bu işin iyi olacağına dair tepkiler alınmış Hatta bu arada Satış Danışmanlarından o günlerde piyasaya sürecekleri bir ürünle ilgili olumsuz görüş gelince dağıtım durdurulmuş ve kataloglardan çıkartılmış .
NATURA 'NIN İNANCI ,HER ZAMAN SEKTÖRDE ÖNCÜ OLMA GEREKLİLİĞİ ,
Gelişmekte olan ülkelerdeki yöneticiler ,Gelişmiş olanlar ile farkın kapatılamayacağı konusunda umutsuzluğa düşerler ,
Açıkçası bu örnek dünyanın neresinde olursa olsun firmalar için bir Umuttur ,
Değişim ve Yaratıcılık ,
Sonuç olarak Pratik Değişim Araçları Gelişmekte olan Ülke Şampiyonlarıncada kullanılabilir ,
Yeterki İnanılsın
Kaynak : h.b.s.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder