31 Ocak 2008 Perşembe

Durgunluk Dönemlerinde Reklam Yapılır mı ?

Durgunluk dönemlerinde reklam yapılması konusu dünyada reklamcılar ve müşterileri tarafından 1920 ‘ lerden beri konuşulmaktadır. Ne yazıkki bu konuda elimizde yalnız Amerika ile ilgili bilgiler vardır.

1975 ‘lerde böyle bir dönemde örneğin Avon ve Hershey reklamlarını azaltırken , P.Morris , Revlon gibileri arttırma yoluna gitmiştir.

Araştırmaların gösterdiği durgunluk dönemlerinde reklamın önemini arttırarak satışlarda gelişimin arttırılabildiğidir.Bu dönem reklamları kalite ve değerin vurgulanmasına eğilimlidir.

Bu durum şu fırsatları sağlayabilir

Değer inşası ,

Müşteri temelinin güçlendirilmesi ,

Yeni müşteriler kazanılması ,

Reklamları kesen rakipler karşısında başarı sağlanması

Fırsatlara bu pencereden bakarken anlaşılması gereken , bunun bir harcama değil yatırım olduğudur.
Yinede bir çok insan tarafından yatırım olduğunun anlaşılması kolay değildir.Çünkü genelde firmanın bilançosunda bir değer olarak görünmez.

El aletleri konusunda dünyada büyük bir firma olan Stanley Works 1974 ‘de tüketicilere yönelik ürünlerde talep ihtiyacı olduğunu hissetti ve büyük bir kampanya yaptı.Bu dönemde satışlar yavaşken 74 ‘te büyük bir ciro ve kar artışı yaşadı ,75 ‘te ise önemli bir düşüşe engel oldu ,bunun yanı sıra % 8 ile rakiplerinin iki katı büyüdü.

Bir diğer örnek Chevrolet ile ilgili

1975 ‘te durgunluk ve yüksek petrol fiyatlarına bağlı olarak firma geleneksel tecrübelerine göre etkilenmişti.Reklam bütçesini korudu ve bu konuda benzin tasarruflu ekonomik modellerine ağırlık verdi. Sonuç Pazar payını % 2 arttırmasını sağladı.

kaynak:allbusiness

Hiç yorum yok: