4 Ocak 2008 Cuma

Call Center ‘ların Müşteri Odaklı Pazarlamaya Katkıları

24/7 Customer, açıkçası müşterinin ne istediğini anlamaya çalışmanın bir başarısıdır. Los Lagos California ‘da şekillenmiş ,şimdi Hindistanda 7,000,Manila ‘da 200 kişi ile devam etmektedir. Ciroları 100 milyon doları aşmıştır.

Buradan anlaşılan pazarın ne istediğini tam anlamak ve kendi yönetimsel yeniliklerini oluşturmasıdır.

Call Center ‘ın iyi bir yönü anlık tepkilerin ölçülmesiydi. 24/7 müşterileri , call center çalışanlarını sürekli bir şeyler yapması için teşvik ederler.

Örneğin ;

Uydudan yayın yapan bir televizyon şirketine ,24/7 Call Center aracılığıyla , internet sitelerine televizyon yayınlarında teknik bir problem olduğunda tıklanmak üzere bir buton eklenmesi yönünde bir fikir geldi.Şirket önce buna karşı çıktı. Çünkü ,tv yayınlarıyla online olma arasında bir bağlantı kuramadı ve bunu müşteri alışkanlıklarıyla eşleştiremedi. Sonunda bu konuda ikna oldu ve butonun siteye yerleştirildiği ilk saatte şirketle 140 kişi kontak kurdu .

Call Center ‘lar yeniliğin hızlı bir şekilde gelmesine olanak sağlarlar.En önemlisi müşteriler yeni fikirler üretmeye davet edilerek yeni ürünlerin ilk örneklerini ortaya çıkarırlar ve bu fikirler hızla geliştirilebilir.

kaynak : management innovation lab

Hiç yorum yok: