İş geliştirme stratejileri , asıl iş planını destekler ve yeni iş fırsatlarının geliştirilmesine standart bir yaklaşım sağlar .
Başlangıçta göz önüne alınacak noktalar ;
Hangi müşteriler hedefleniyor ?
Onlara hangi ürünler satılmak isteniyor ?
Müşteriler nerelerde buluyor ?
Onlara ne zaman yaklaşmak gerekiyor ?
Uygun çalışanlar kimlerdir ?
Müşteriler neden sizin ürününüzü alsın ?
Müşterilere nasıl ulaşılabilir ?
Mevcut müşteriler önümüzdeki bir yıl boyunca yönetilebilirse , bir sonraki yılda önemli olacaklardır . Mevcut müşterileri korumanın yanı sıra bir sonraki yıl örneğin yüzde yirmi yeni müşterinin portföye girmesi için çalışılabilir .
İdeal Müşteri Özellikleri
Müşterilerin önemli özelliklerini göz önüne almaya ihtiyaç vardır .
Sektör
Hangi bölgelerde daha fazla bulundukları
Şirket organizasyonunun büyüklüğü (ciro ,çalışan sayısı gibi )
Finansal görünüm
Pazarın ürüne uyumu
Eski Müşterilerden Yeni Fırsatlar
Yeni müşteriye ürün satmak mevcut müşteriye satmaktan on kat maliyetlidir .
Yeni Müşterilere Ulaşma
Hedef müşterilere ulaşmanın bir çok yolu vardır .
Mail gönderme
Telefonla arama
Mevcut müşterilerden yararlanma
Fuarlar
Seminerler
Postayla tanıtım
Reklam
Bunların her biri her sektör için uygun olmayabilir . Önemli olan ne yapmaya çalıştığınızı asıl iş planınıza yerleştirmenizdir .
Tipik İş Geliştirme Planı
İş geliştirme planı yıllık olmalı ve üç ayda bir gözden geçirilmelidir .
Mevcut müşterilerinizi listeleyin ve işinizle ilgili hangilerinin fırsat yaratacağını değerlendirin .
Yeni müşterilerle ilgili haftalık , aylık , üç aylık neler yapacağınızı belirleyin .
Çalışmalarınız ;
Belirli
Ölçülebilir
Başarılabilir
Hedeflerinize uygun
Süreli
Etkileyici olmalı ;
Yazılı olarak takip edilmelidir .
İş geliştirme çalışmalarınız asıl iş planına uygun olmalıdır .
İş dünyasında söylendiği gibi ;
İş hayatında insanlar değil iş planları başarılı veya başarısız olurlar .
İnsanlar işleriyle ilgili amaçlarına ulaşmak ister , burada önemli olan nasıl yapacaklarının kararını vermeleridir . Tüm iş planları aslında yol göstericidir , kritik olan ise nasıl sorusunun cevabıdır .
Değişime hazırlıklı olmak , esneklik önemli anahtar noktalar , tecrübelerden endişelenmeyin ve kalıpların dışından bakın .
kaynak:ezinearticles
2 yorum:
inanmak başarmanın yarısıdır iste ve basar
Merhaba,
İş geliştirme hakkında verdiğiniz özet bilgi için teşekkür ederim.
Blog sayfama ziyaretinizi beklerim :
http://isgelistirmedukkani.blogspot.com.tr/
Yorum Gönder