8 Şubat 2010 Pazartesi

İş Geliştirme Stratejileri Nasıl Tanımlanır

İş geliştirme stratejileri , asıl iş planını destekler ve yeni iş fırsatlarının geliştirilmesine standart bir yaklaşım sağlar .

Başlangıçta göz önüne alınacak noktalar ;

Hangi müşteriler hedefleniyor ?
Onlara hangi ürünler satılmak isteniyor ?
Müşteriler nerelerde buluyor ?
Onlara ne zaman yaklaşmak gerekiyor ?
Uygun çalışanlar kimlerdir ?
Müşteriler neden sizin ürününüzü alsın ?
Müşterilere nasıl ulaşılabilir ?

Mevcut müşteriler önümüzdeki bir yıl boyunca yönetilebilirse , bir sonraki yılda önemli olacaklardır . Mevcut müşterileri korumanın yanı sıra bir sonraki yıl örneğin yüzde yirmi yeni müşterinin portföye girmesi için çalışılabilir .

İdeal Müşteri Özellikleri


Müşterilerin önemli özelliklerini göz önüne almaya ihtiyaç vardır .

Sektör
Hangi bölgelerde daha fazla bulundukları
Şirket organizasyonunun büyüklüğü (ciro ,çalışan sayısı gibi )
Finansal görünüm
Pazarın ürüne uyumu

Eski Müşterilerden Yeni Fırsatlar

Yeni müşteriye ürün satmak mevcut müşteriye satmaktan on kat maliyetlidir .

Yeni Müşterilere Ulaşma

Hedef müşterilere ulaşmanın bir çok yolu vardır .

Mail gönderme
Telefonla arama
Mevcut müşterilerden yararlanma
Fuarlar
Seminerler
Postayla tanıtım
Reklam

Bunların her biri her sektör için uygun olmayabilir . Önemli olan ne yapmaya çalıştığınızı asıl iş planınıza yerleştirmenizdir .

Tipik İş Geliştirme Planı

İş geliştirme planı yıllık olmalı ve üç ayda bir gözden geçirilmelidir .

Mevcut müşterilerinizi listeleyin ve işinizle ilgili hangilerinin fırsat yaratacağını değerlendirin .
Yeni müşterilerle ilgili haftalık , aylık , üç aylık neler yapacağınızı belirleyin .

Çalışmalarınız ;

Belirli
Ölçülebilir
Başarılabilir
Hedeflerinize uygun
Süreli
Etkileyici olmalı ;
Yazılı olarak takip edilmelidir .

İş geliştirme çalışmalarınız asıl iş planına uygun olmalıdır .

İş dünyasında söylendiği gibi ;

İş hayatında insanlar değil iş planları başarılı veya başarısız olurlar .

İnsanlar işleriyle ilgili amaçlarına ulaşmak ister , burada önemli olan nasıl yapacaklarının kararını vermeleridir . Tüm iş planları aslında yol göstericidir , kritik olan ise nasıl sorusunun cevabıdır .

Değişime hazırlıklı olmak , esneklik önemli anahtar noktalar , tecrübelerden endişelenmeyin ve kalıpların dışından bakın .


kaynak:ezinearticles

2 yorum:

Adsız dedi ki...

inanmak başarmanın yarısıdır iste ve basar

Unknown dedi ki...

Merhaba,
İş geliştirme hakkında verdiğiniz özet bilgi için teşekkür ederim.
Blog sayfama ziyaretinizi beklerim :

http://isgelistirmedukkani.blogspot.com.tr/