5 Haziran 2008 Perşembe

Futbolda , İş Hayatında , Pazarda , Politikada Orta Saha Çok Önemlidir

Futbolda , orta sahanın iyi ya da kötü olması kritik önem taşır. Orta sahadaki oyuncular takımın ilerleme hızını belirler .Oyunu kurmak için topu ileri veya savunmaya verirler.Karşı takımın ataklarını keserler.

İş hayatında orta saha üzerine odaklanmak pek populer değildir.Bize göre ise çok önemlidir.

Orada uzmanlar uygun fiyatlı ürünleri müşteri özelliklerine göre ayrıştırır.

Bazen düşük fiyat yüksek adetle satışı ateşleyerek maliyetleri aşağı çekerler.

Bir çok Şirkette orta saha dışlanmıştır.

Halbuki orta sahanın önemi kritiktir.

Pazarın da tam ortasını temsil eder.


Amerika Otomobil pazarında General Motor ve Ford orta sahayı kontrol ederdi.Günümüzde ise Toyota ‘nın kontrolünde.Bu kontrol Toyota ürün hattı stratejisi için son derece önemli.

Toyota yalnızca orta sınıf pazara otomobil satmaz.Pazarın tüm bölümlerine satar.

Ama oto satıcılarının çan eğrisi dağılımında orta sınıfta fiyatla zirve yapar.

Orta sahayı kontrol edebilen bir firma üretim hattındaki ileri ve geri alanlarıda kontrol edebilir.

Süpermarketler zinciri Tesco ‘ya bakalım. Müşterilerine ,iyi – daha iyi – en iyi olarak 3 tane opsiyon sunar.

İlave olarak ,herkese uyacak tek ölçekli bakkaliye ürünü satmaz.Artık hızla yeniden şekillenmekte olan pazarın isteklerini anlayarak onlara 7 farklı mağaza formatında hizmetle cevap verir.

Kullandığı slogan ise her mağazasında aynıdır . Daha İyi – Daha Sade – Daha Ucuz.

Soru sonra şuraya gelir .

Bir şirket yalnızca orta alanı kontrol ederek oyunu oynayabilir mi ?

Cevap Evet ‘ tir .Yalnız bir şartla ;


Plan tam ve her açıdan ikna edici olmalıdır.

Birkaç yıl önce
C.Schwab brokerlık firması yolunu kaybetmişti.Maliyet yapısı yukarıya doğru sürüklenirken , rakipleri karşısında fiyat kırmak zorunda kalıyordu.

Araştırmaların gösterdiği adres pazarın geniş orta bölümüne yönelmesi şeklindeydi.

Orta saha bir amaçtır. Eger Schwab doğru müşteriye doğru hizmeti verseydi , varlıkları büyüyecekti.

Orta sahayı kontrol politikada da çok önemlidir.2 parti farklı yollar denese de orta sınıf değerini yakalayan yarışı kazanır. Çünkü bağımsızlar buradadır.

Sizde orta sahayı kontrol etmenin tutarlı bir strateji olduğu konusunda aynı fikirde misiniz ?

Bu konuda farklı örnekler düşünebilir misiniz ?


kaynak:hbs

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Benim düşünceme göre ekonomi olsun siyaset olsun forvet orta sahadan daha önemli.Çünkü;
Siyasetin forveti iş dünyası ve medya.Bunlar yanınızda olursa orta sahayı yani sade vatandaşı çok daha kolay yönlendirebilir ve netice alabilirsiniz.Bu bir strateji.
Orta sahayı oluşturan sade vatandaşın sorunlarına yönelik samimi çözümler üretseniz bile forveti ihmal ederek iktidara gelmeniz zor.Çünkü iki kesimin çıkarlarında tezat mevcut.Güçlü olan da forvet.

Ekonomide de durum farklı değil.Pazarlamanın hitap ettiği kesim orta saha ama yönlendiren ve kuralları belirleyen yine forvet.

Dr.Firma dedi ki...

Az gelişmiş ve gelişmekte olan ülke ve firmalarda güç olarak forvetin ekonomi ve siyasetteki üstünlüğünde benzer düşüncedeyim.

Yenilgiye götüren ise ,forvetler yeterince becerikli değilse veya başka konulara konsantre olmuşlarsa orta sahanın verdiği pasla golü kendi kalelerine atmaları veya atamamaları

Gelişmiş ülkelerde ve firmalarda ise orta saha kendi kalesine gol atana kolay kolay pas vermez.