3 Haziran 2008 Salı

Yalnız Ve Fakir Ülkeler İçin Daha Fazlasını Yapabilirim

Eriko Yamaguchi ,26 yaşında bir Japon , Motherhouse firmasının sahibi.

Business Week dergisi tarafından Asyada düzenlenen En İyi Genç 25 Girişimci adaylarından birisi.Bu yarışmada en iyi girişimci okuyucu oylarıyla seçiliyor.

Firması , dizayn ,üretim süreçleri ,gelişmiş ülkeler standardında kalite kontrol ile gelişmekte olan ülkelerde yüksek kaliteli ürünleri içeren markalar yaratmayı planlıyor.

Motherhouse ‘ un ilk ürünü olan bitkisel elyaftan yapılan çantalar Bengaldeşde üretiliyor.Bu ürünü kendi mağazasında ,Japonya da büyük mağazalarda ve web sitesinde satıyor.

Eriko Yamaguchi,Japonya da siyaset bilimi okumuş ,daha sonra kalkınma çalışmaları konusunda Bengaldeşte master derecesine sahip.

Bengaldeşte Mitsui firmasında staj yapmış. Amerikan Gelişim Bankasında Amerika ‘da 2 yıl yaz boyunca çalışmış.

Girişimciliğe başlangıcını şöyle açıklıyor ;

Üniversite 'de okurken ,yalnızca o yerde doğduğu için Okula gidemeyen çocuklarla ilgili vizyon sağlayan bir organizasyon için 2 yıl yaz boyunca Amerika’da çalışmak için seçildim.

Daha sonra gerçek tecrübeyi yaşamak için Asya’nın en fakir ülkesi olan Bengaldeş’e gittim.

Bu Ülkede uzun dönem politik istikrarsızlıklar gördüğüm için bağışların ,yabancı ülke yardımlarının insanların asıl ihtiyacı olan şeyler olmadığını anladım ,

Bengaldeş ‘te yaşayan insanlara verimli ve sürdürülebilir bir geliri nasıl sağlayabilirim ?

konusunda düşünmeye başladım ,

Ve cevabı buldum ;

Gelişmiş ülkelere yüksek kaliteli ürünler ihracatını desteklemek.

Hiç yorum yok: