11 Haziran 2008 Çarşamba

Türkiye Bir Üçüncü Dünya Ülkesi midir ?

Yahoo.answers 'ın Sor ,Cevapla ,Keşfet Sayfasında sorulan yukarıdaki soruya verilen cevaplar şöyle ;

Cali chick (En iyi cevap seçilmiş )

Hayır, Gelişmekte olan bir ülkedir.Bir çok batı ülkesinden daha hızlı büyümektedir.Avrupa ‘ya ihtiyacı yoktur.Yeterli kaynaklara sahiptir. 20 yıl içinde gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşacaktır.

Peter

Geçen yıl orada bulunmuştum .3.dünya ülkesi olduğunu düşünmüyorum.Gelişmiş bölgelerinde oldukça yüksek standartlar var.

Hala misafirperverler ve zengin bir kültürleri bulunuyor. Çok geçmeden kesinlikle tekrar gideceğim ,ben bu ülkeyi seviyorum.

Katie ;

Bilmeyi isterdim

YabancıK

Türkiye gelişen bir ülkedir.Eğer gelişmiş bölgelerinde dolaşırsanız batılı bir ekonomi gibi bir izlenime kapılabilirsiniz.Bu bölgelerin dışına çıkarsanız resim değişir.

İnsanlarına bir çok sözler verilmiştir. Ama hala geniş bir orta sınıfa ulaşamamıştır.

Nightwol

Eğer Batısına giderseniz gelişmekte ,doğusuna giderseniz 3.dünya ülkesi diyebilirsiniz.

Michael S

Birkaç kez gittim. 3.dünya ülkesidir diyemem.Yalnız hayat standardında ,insan haklarında batı ülkelerine yakın değil.

Angel

Hayır 2.dünya ülkesi

Sandi

Afrika ile karşılaştırılması anlamında fakir bir 3.dünya ülkesi değil.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

En iyi cevap seçilen bence en kötü cevap.Hep havuç hikayesi.20 yıl içinde gelişmişülkeler seviyesine ulaşacak-mış. Sömürmek için en iyi yöntem vaad.Bu da anca 3. dünya ülkelerine hitaben olunur.

Dr.Firma dedi ki...

O nokta benim de dikkatimi çekmemişti.

En iyi cevap bir politikacı tarafından söylenmemiş olsa da anlamsız politik söylemlerle birebir örtüşüyor.

Politikacıların ise bunu anlamlı hale getirmesi için nasıl yapacağını açıklaması yeterli.

Bunun için ise ülkesi için düşünerek tutarlı ve kabul edilebilir planlar oluşturması gerekiyor.