12 Haziran 2008 Perşembe

Yaratıcı Girişimcilik İçin Firmanın Değil Fikirlerin Büyüklüğü Önemlidir

Bir firma ne zaman yeni bir ürün hikayesi ile tanışsa , ürünün ötesinde çözülmesi gereken problemlerle de karşılaşır.

Rekabetçi bir yenilik olabilmesi için tedarikçiler ,yan sanayi ,dağıtım kanalları ve tüketicilerle ilgili yeni olanakların ,alışkanlıkların ortaya çıkarılması gerekir.

Tripsas firması katlanır bisiklet üretmekteydi.

Firmanın katlanır bisikletlerle ilgili yaratıcılık anlayışı geleneksel bisikletler üzerineydi.

Yalnız katlanır bisiklet üzerinde düşünmeye başladığınızda çoğu insanda oluşan imaj küçük tekerlekli , gerçek bir bisiklet olarak sınıflandırılamayacak tuhaf bir araçtı.

Müşteriler ve dağıtım kanalları gözünde bu ürün farklıydı.

Montague ise Tripsas ile çalışan gönüllü bir bisikletçiydi.Katlanabilir fakat müşteriler gözünde daha sağlam gerçek bir bisiklet yapmak istiyordu.


Konunun üzerinde çalışarak bir prototip üretti ve oğlu David bu ürünü herkesin talep edebileceği ticari bir ürün haline getirdi.

Montague bu gün dünyanın önde gelen her büyüklükte katlanabilir bisiklet üreticilerinden biridir.

Ekonominin aktörlerinden girişimciler ,taleplere jet hızıyla yetişmeleri gerektiğini ,yenilik harcamalarının ise business class uçak bileti farkı olduğunu hatırlamalı.

Güvenlik ,alt yapı ,fiyatlama konularının yanında müşterilerin talepleri karşısında ne sunulduğunun anlamı önemli.


Bir üründe yer alan tüm parçalar düz bir çizgi şeklinde değildir.Girişimciler için düz çizgiden ayrılmak ilgi çekici , yaratıcı rekabet olanakları ortaya çıkarabilir.

kaynak:hbs

Hiç yorum yok: