23 Haziran 2008 Pazartesi

Uluslararası Pazarlarda Farklı Stratejiler

1990 ‘ların sonlarında globalleşmenin artışıyla iş analistleri diğer ülkelerdeki farklı iş yapma stratejilerinin başarılarını araştırmaya başladılar.

Bu araştırmalar uluslar arası stratejilerin birkaç farklı yöne eğilim gösterdiğini ortaya çıkardı.

Başlıca eğilimler ise Çoklu Yerel ve Global Stratejilerdir.

Çoklu Yerel ve Global stratejiler arasındaki en önemli fark ;

Çoklu Yerel uluslar arası Stratejiler her bir ülke ve bölgede bireyleri temel almış ,

Oysa Global Stratejiler ülke sınırları genelindeki özellikleri dayanak kabul etmiştir.

Bu yüzden ;

Çoklu Yerel Uluslar arası Stratejiler farklı ülke veya bölgelerdeki müşterilerin ihtiyaçlarını anlamaya çalışırken ,

Global Stratejiler ürün ve pazarlama faaliyetlerini ülke sınırlarına göre standartlaştırmışlardır.

Çokuluslu firmalar bu stratejilerden birisine güvenmek yerine farklı ürün ve servislerde farklı stratejiler izlemiştir.

Örneğin bir firma elektronik ürünlerinde Global Strateji , aksesuarlarında Çoklu Yerel stratejiler izlemiştir.


kaynak:referenceforbusiness

Hiç yorum yok: