16 Haziran 2008 Pazartesi

Değişen Pazar Koşullarına Verilen Hızlı Cevaplar Satışları Patlatır

Değişen Pazar koşullarına hızlı cevaplar vermek aynı zamanda yüksek dereceli yaratıcılığın talebiyle de ilgilidir.

Otomobil icat edildiğinde patlayan bebek koltuğu talebi gibi bir durumla Fuji ‘de karşılaşmıştı.

Film pazarında geliştirilen bir çok uygulamadan farklı olarak Fuji analog film pazarını geliştirmişti. Digital görüntüleme yerine analog fotoğrafa yönelmişti.

Artık bu gün kimyasal konusundaki tecrübesiyle yeni pazarlara yayılabilme şansına sahiptir.

Önce rekabet , sonra ise çok sayıdaki yeni uygulamalar arasından öncelikleri belirlemek ve öncelikleri gizlemek.

Ve şirket organizasyonunun bakış açısını on yıllar için benimsenen bir kimlik haline getirmek.

2006 yılındaki yeniden yapılanma sonrası şirketin özel teknolojisiyle daha fazla çeşitlendirilmiş ürün hattı yönetimine geçerek pazara girmek.

Sonuçta 2006 yılında 1.2 milyar dolarlık panel satışına ulaşmak ve 2009 ‘da iki katını hedeflemek.

Şirket ayrıca kozmetik ve diet tamamlayıcı ürünlerinde büyümektedir.

Firma stratejisine değinirsek ;

Özellikli Ar – Ge birimi kurulmuş ,

İşbirliği yaratacak satın almalar gerçekleştirilmiş ,

Yönetim ve altyapı verimliliği için altı tane yeni birim oluşturulmuş ,

Orta düzey yöneticilerden oluşan küçük gruplar halinde yapılan beyin jimnastiği içeren toplantılarla Fuji geleceğinin yönü belirlenmiş.

Bin tane çalışanından büyüme için fırsatların tanımlanması ve rekabet konularında 2 sayfayı aşmayan özet görüşleri alınmış.

CEO ‘su ‘’ Bir yönetici olarak insanların daha geniş açılı düşünebilecekleri ve kovulurlarsa nedenlerini anlayabilecekleri bir kültür yaratmalısınız ‘’ diyor.


kaynak:hbs

Hiç yorum yok: