2 Haziran 2008 Pazartesi

Global İş Stratejilerinde Standartlaşma Ve Çoklu Yerel Stratejiler

Global Stratejilerde Standardizasyon Yaklaşımında ;

Uluslar arası pazarlar da standardizasyon göz önüne alındığında iki varsayım ortaya çıkar.

- Dünyadaki müşteri ihtiyaçları giderek artan bir şekilde benzeşmektedir.

- Müşteriler yüksek kaliteli ,düşük fiyatlı ,gelişmiş özellikleri olan ürünleri tercih ederler.


Yinede standartlaştırılmış Global Stratejiler bazı önemli yararlar sağlarlar.

Firmalar pazarlama harcamalarını düşürebilirler.

Örneğin Pepsi dünyada tüm ülkelerde aynı televizyon reklamlarını kullanmaktadır.Yaklaşık yıllık tasarrufu 10 milyon dolardır.

Pazarlamadaki avantajları dışında Global Stratejiler dizayn , paketleme , üretim , dağıtım ,müşteri hizmetleri , yazılım avantajları sağlayabilir.

Diğer bir düşünce olan Çoklu Yerel Strateji ‘ye göre

Firmalar , uluslar arası pazarlardaki ürün ve servislerini kişiye özel şekillendirmelidir.Bu en azından stratejinin bir parçası olmalıdır.

Örnegin KFC Japonya pazarına standart ürünleriyle girmiş fakat çok geçmeden stratejisinin Japon müşterilerin ihtiyaçlarıyla uyuşmadığını fark etmiş ve değiştirmiştir.

Sonuç olarak yemeklerin servisini Japon tercihlerine uygun olarak daha küçük parçalar halinde yapmış , diğer restorantların olduğu kalabalık yerlere yerleşmiş ve fast food tecrübesi güçlü bir talep yaratmıştır.

kaynak:referenceforbusiness

Hiç yorum yok: