30 Mayıs 2007 Çarşamba

Başarı Şans İşi Gibi Görünmüyor

Planların üzerinde büyüyen Kipa'da hedef 2 milyar dolar

3 yıl önce Kipa'yı alarak Türkiye pazarına giren Tesco, bu yıl 1 milyar dolarlık ciro hedefliyor. Tesco Kipa'nın CEO'su Simon King, en başta Türkiye'ye know-how getirmeyi düşündüklerini ancak burada öğrendikleriyle dışarıya transfer ettiklerini söyledi.


DOĞRU HEDEF BELİRLEME

Tesco Kipa'nın CEO'su Simon King, Türkiye iştirakinin Tesco'nun en başarılı uluslararası yatırımlarından biri olduğunu , 2008 hedeflerinin 2 milyar dolar ciro olduğunu söyledi. King, mali yıl sonunda önceki yıla oranla yüzde 55 büyüdüklerini, bunun yüzde 40'ının yeni mağazalardan, yüzde 15 'inin ise mevcut mağazalarla sağlandığını açıkladı

ARAŞTIRMAYA DAYALI OLUŞTURULMUŞ BİR STRATEJİ

King, "Biz şu an 3-5 yıl sonrası için yatırım yapıyoruz. Amacımız ülke çapında bir numara olmaktan önce, mağazamız olan kentte bir numara olmak" diye konuştu.

Mağaza açmada limitimiz yok." İstanbul'a ne zaman mağaza açacakları yönündeki soru üzerine King, önümüzdeki 5 yıl içinde bunun mümkün olabileceğini ifade etti.


Türkiye pazarında planlarının üzerinde büyüdüklerinin altını çizen King, "İlk başta Tesco'nun diğer ülkelerinden Türkiye'ye know-how getirmeyi düşünüyorduk. Ama Türkiye'de öğrendiklerimizi Tesco'nun yurtdışındaki diğer mağazalarına transfer eder konuma geldik" diye konuştu

YENİLİK İÇİN EKİP ÇALIŞMASI

Türkiye'deki dağıtım merkezi Californiya'ya örnek oldu

“Tesco, İzmir Torbalı'daki dağıtım merkezi modelini California'daki diğer rakiplerine karşı aynen ABD'de kullanacak. Türkiye'deki iyi uygulamalar diğer ülkelere örnek olmaktadır” diye konuştu. Tesco Kipa Finans ve Bilgi İşlem Direktörü Ruşen Kopmaz ise Tesco'ya ait standart dağıtım merkezi modelini Türkiye'nin talebi üzerine burada geliştirdiklerini, stokların alınmasından müşterinin ürünü almasına kadarki süreci kapsayan modelin eylül ayında ilk defa Amerika pazarına girecek Tesco'nun orada bu modeli uygulayacağını ifade etti. 40'dan fazla ülkeden 150-200 uzmanla beraber Türkiye'de geliştirilen modelin gelecekte Tesco'nun dünyadaki bütün ülkelerinde bulunan mağazalarında kullanılacağına dikkat çeken Kopmaz, modelin Polonya, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Macaristan ve İngiltere'de uygulanacağını söyledi.

VE BAŞARI

28 Şubat 2007'de sona eren bir yıllık mali dönemde, bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 52,5, toplam satış alanını yüzde 88, personel sayısını yüzde 60, hipermarket sayısını ise ikiye katlayan Tesco Kipa, Türkiye ile ilgili hedeflerini büyüttü

Her model için yüksek bütçe gerekmiyor. Yeterki hangi çağda olduğumuzun farkında olalım

Kaynak : www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=69350&ForArsiv=1

Hiç yorum yok: