24 Mayıs 2007 Perşembe

'' Gelişen Ülkeden Bir Şampiyon ''

Parlak fikirler ,firmalarda akla gelmeyecek yerlerde ortaya çıkabilir.Fikirlerden en çok umut verenini seçmek ve hızlı bir şekilde uygulayabilmek gerekir.

CEMEX , Monterrey Meksika merkezli bir çimento üreticisi ,2002 cirosu yaklaşık 6,5 milyar USD seviyesinde ,

CEMEX ekibi düşük gelirli çimento müşterilerinin ihtiyaçlarını anlayabilmek için en fakir semtlerden Guadalajara ‘da araştırmalar yapmış ,Çıkan sonuç , buralarda yaşayan insanlar hazır beton yerine paketlenmiş çimento almaya eğilimli ,Nedeni sağlanan fiyat avantajı insanlara daha geniş m2 ev yapma şansı veriyor.

Kayda değer bir yenilik ,KENDİN YAP PROJESİ bu tip bölgeler için önemli ,

Hazır Beton sektöründeki rekabet içinde İnşaat firmaları siparişlerini son anda bile sık sık değiştirebiliyordu. CEMEX Ekibinin yaptığı çalışmada sipariş değişikliğinin alınması ile teslim zamanı arasında ortalama 3 saatlik bir süre bulunduğu bilgisine ulaşıldı . Firma beton mikserlerine Mikserin nerede bulunduğunu gösteren GPRS sistemi yerleştirdi.Böylece sevk ayarlama süresini 20 dakikaya indirdi .Rakiplerde bu sürenin ortalama 3 saat olduğu göz önüne alındığında ciddi bir rekabet avantajı sağladı.

CEMEX Ekibi bu yeniliği ,Houston A.B.D. ‘de gördükleri 911 Call Center sistemiyle birleştirince TAM ZAMANINDA TESLİM ve ACİL TALEPLERE HIZLI CEVAP VERME avantajlarına da sahip oldular.

CEMEX BU BAŞARILARA NASIL ULAŞTI ?

Firma 2000 yılında müşterilerine nasıl daha iyi hizmet verebileceği konusunda özel bir yenilik komitesi oluşturdu . 3 Y.K.Ü , 3 Direktör ve Dışarıdan bağımsız bir Danışman ,

Konuyu 3 başlık altında değerlendirdiler.

1 . Yenilik oluşturabilmek için yol gösterebilecek birkaç önemli tema bulunması ,

2 . Her yıl 3 ‘ er fikir üretecek 6 takım oluşturuldu ,

3 . Değişim projelerinin düzenlenmesi , Anlaşılabilmesi için formule edilmesi ,

CEMEX yaratıcılığı canlandırmak amacıyla çeşitli yöntemler geliştirdi. Bir yönteme Ping Pong adı verildi .Bu başlıkta takım 2 Gruba ayrıldı . 1 . Grup , fikirlerden özel fırsatlar yaratmaya çalıştı , 2 . Grup ise fikirleri geliştirdi . Her bir öneri hedeflenen bölümde kolay anlaşılabilir olması için kalıplara sokuldu , müşteriye yararları ,CEMEX ‘e finansal getirileri ,Yarattığı maliyet avantajları ve Gelir artış katkısı ayrıntılı olarak açıklandı .

CEMEX ‘de herhangi bir Ar – Ge ekibi kullanılmadı .Ekip çalışanlardan oluşturuldu .

ASLINDA DÜNYADA FİKİRLER GELİŞMİŞ VEYA GELİŞMEMİŞ OLSUN HİÇ KİMSENİN TEKELİNDE DEĞİLDİR .AYRICA BAŞKA FİKİRLERDEN YARARLANARAK FİKİR ÜRETMEK DE KOPYALAMA DEĞİLDİR.

YETER Kİ FİKİRLER BİR FORMAT DAHİLİNDE PLANLANSIN VE PARLAK GÖRÜLENLER UYGULANSIN

CEMEX BAŞARIYI YAKALADI , YA SİZ ?

Kaynak : h.b.s.

Hiç yorum yok: