22 Mayıs 2007 Salı

Bütçe ( II )

Kafanızdaki hedefleri rakamlara döktüğünüzde nasıl sonuçlara ulaşabileceğinizi önceden gösterir.

Firmayı kontrol altında tutabilmek amacıyla tüm kalemleri içerecek şekilde detaylı yapılmalı ,en geç 3 aylık dönemlerde hedeflerle sonuçların olumlu olumsuz farkları , farkın nedenleri sorgulanmalıdır. Ayrıca bir B planınızın olabilmesi amacıyla iyi ,kötü durum senaryolarında teste tabi tutulmalıdır.

Hedef bütçenin tutturulma oranını yükseltmek iyi düzeyde Pazar ,Konjonktür, Ekonomi ,İş bilgisi ve ekip çalışması gerektirir.

Önerimiz hedef bütçelerin 3 – 5 yıl süreli yapılmasıdır.Uzun vadeli tahminlerde yanılma oranınız yüksek olsada bu bakış açısıyla kazandığınız tecrübeyle sonraki dönemlerde yanılma oranlarınız düşecektir

Hiç yapmamanız ileriyi sağlıklı göremeyeceğiniz anlamına gelir .

Hiç yorum yok: