29 Şubat 2008 Cuma

Yeni Tasarımlar Ve Beklenen Sonuçlar

Vergantiye göre ,Tasarım yeniliği , pazar başarısı açısından büyük bir belirsizlik içerir.

İnsanların ne istediğini anlamak gerçekten zordur.

Eğer bir araba için fren yapıyorsanız ve buluşunuz 50 metre yerine 10 metrede durmasını sağlıyorsa bu avantajın anlaşılması kolaydır. Yalnız renkli plastikten şeffaf bir bilgisayar yapmaya karar verdiyseniz bu oldukça subjektiftir. İnsanlar beğenebilir veya beğenmeyebilirler.

Araştırma grupları ve Pazar araştırmaları ürünün tanımlanmasına yardımcı olabilir fakat bu tür bir yenilik kullanıcı merkezli değildir.

Dizayn odaklı yenilik , olası yeni ürünlere toplumun ilgisinin çekilmesidir.

Apple vizyonuyla insanları çekebilen bir firmadır.

Jobsa göre Pazar her zaman ne istendiğini bilemez.Firmalar önemli yenilikleri kullanıcıları dinlemeden yapamazlar.Sonuçtaki tepki pazardan gelir.Fakat önce kullanıcılara bir şeyler sunmalısınız.

Pazarın belirsizliği konusunda Varganti farklı stratejiler bulmuştur.

Pazara sun ve gözle :

Firma ürünleri pazara sunar ve her biri için Pazar tepkisini ölçer .Sonuçlara güvenebilmek için hedef pazarın doğru belirlenmesi gerekir.

İzle ve Pazara sun :

Firma çeşitli araştırma araçlarını kullanır ve ürünü araştırma sonuçlarına göre şekillendirir.

Bekle ve gör :

Firma diğerlerinin çeşitli ürünlerdeki tecrübelerini gözlemler ,hangisi başarılıysa o yönde harekete geçer.

İtalyan mobilya sektöründe yaptığı incelemede ise şu sonuçlara ulaşmıştır.

Kullanılabilecek yöntemlerden biri bekle ve gördü .Bunun tersine yenilikçi firmalar Pazar tecrübelerinden dolayı üstün düzeyde ürünler üretebilirdi.

Sonuçta görülen , Yenilikçi firmaların kullandığı İzle ve Pazara Sun ‘du.Pazar araştırmalarını yöneterek hangi ürünün başarılı olacağını belirlemeye çalışıyorlardı.

Yenilikçiler , marka kimliğini korumak için başlangıçta ürünlerini geniş bir pazara sunmaktan kaçınırlar.

Taklitçiler ise geniş bir ürün yelpazesi gösterirler.Önce yenilikçilerin yaptıklarına ve oluşan Pazar tepkisine bakarlar .Fakat alınan ilk tepkinin anlaşılması güçtür.O yüzden her şeyi kopyalarlar.

kaynak:hbs

Hiç yorum yok: