27 Şubat 2008 Çarşamba

KOBI Başarısında Anahtar Kriterler

KOBI başarısında kritik nokta , anahtar başarı faktörlerini yönetebilme yeteneğidir.

Anahtar başarı faktörleri sürekli yüksek performans gösterebilme ve kaliteyi koruma şeklinde tanımlanabilir.

Her ne kadar anahtar başarı faktörleri önemliysede genelde başarısızlık teknoloji ,üretim ,dağıtım , pazarlama , yönetim şekli , insan kaynakları konularında ortaya çıkar.

Bunların her biri içinde bulunulan sektöre bağlı olarak farklı önem seviyelerine sahiptir.

Gelişmiş iş dünyasında ise bu unsurların her biri eşit önem seviyesine sahiptir.

Teknoloji sektördeki bilgi sistemlerine hakim olmak açısından önemlidir.Yetenekli iş gücü ,daha iyi iletişim araçları veya daha verimli teknoloji gerektirir .Teknolojik tecrübe rekabet avantajları getirir , üretimin değerini arttırır ve daha düşük maliyetlere ulaşılmasını sağlar.

Üretimle ilgili faktörler verimlilik yeteneklerini gösterir.

Daha düşük üretim maliyetleri için anahtar faktörler ,uygun ve yetenekli işgücü ,düşük maliyetli dizayn , mühendislik ve müşteri ihtiyaçlarıdır.

Dağıtım odaklı faktörler KOBI ‘ler için çok önemlidir.Güçlü toptan satış ağlarıyla ürünü müşteriye ulaştırmak gerekir.Dağıtım ilave olarak hedef noktalarda ürünlerin doğru yerlerde sergilenmesi ve tanıtımla desteklenmesini gerektirir.

Pazarlama

Ürün ve servis ağının genişliği pazarlamada anahtar bir faktördür.Tanınmış bir markaya sahip , kaliteli imajı olan ,garantili , müşterinin kolayca bulabildiği ürünler pazarda daha avantajlıdır.

Yetenekli işgücü ,global dağıtım gücü ,ürün geliştirme ,satış ağı yönetimi ,e- ticaret becerileride başarıda önemlidir.

Bu faktörler rekabeti avantaja çevirebilmek ve bir fark yaratabilmek için zorunludur.

Kritik başarı faktörleri firmayı başarıya taşıyabilmek için insana ihtiyaç duyar.Şirket ve çalışanlar birbirlerine hayati bir şekilde bağlıdır.

İnsanlar işlerinden bir yarar sağladıklarında fikirlerini ,enerjilerini ve yeteneklerini ortaya koyarlar.Her bir birey verimlilik ,kalite ve imajda önemli rollere sahiptir.

Organizasyon yönetimi çalışanların vizyona odaklanmasının sağlanmasını ve gerektiğinde değişime adaptasyonu gerektirir.

kaynak:naplesnews

Hiç yorum yok: