25 Şubat 2008 Pazartesi

Patronunuz Yönetemiyorsa Siz Yönetin

Yeni bir işe başladığınızda işyerinizle ilgili güzel fikirleriniz vardır. İşe alınma aşamasında bir değerlendirmeden geçmişsinizdir. Bu görüşmeler sırasında amaçlar ,görevler olabildiğince açık olarak tanımlanmıştır. Bu aşamada görünüşte patronla aynı fikirdesinizdir.

Aradan üç ay geçince bazı şeyleri görmeye başlarsınız. ‘’ Burası ne kadar organizasyonsuz bir yer ‘’ diye düşünmeye başlarsınız.Bu oldukça doğrudur.

Fakat diğer taraftan kariyerinizi devam ettirmek için insiyatifi ele almanız gerektiğide bir başka doğrudur.

Açık olarak patronla görüşmeye ihtiyacınız vardır.İyi patronlar bunu anlayışla karşılarlar.Diğer patronlar için ise dikkatli bir planlama ve amaçların belirlenmesi alışılagelmemiş bir durumdur.

Onlar işe alınma aşamasında , herkesin ne yapılması gerektiğini anladığını varsayarlar . Gerçekte ise durum farklıdır.İş çoğu zaman başta anlatılandan farklı bir hale dönüşmüştür.

Özellikle patron yöneticilik yeteneklerine yeterince sahip değilse yönetilmesi gerekmektedir.

Planınızı yapın ve yönetin .Planınız belirli noktalara dayanmalıdır.

O zaman SMART yani Şık olun


S Spesifik olmaktır.Amaçlarınız iyi tanımlanmalı ,istenen sonuçlara ulaşmak için patronla görüş birliğinde olmalısınız.

M Measurable ( Ölçülebilir ) olmaktır.Sonuçların nasıl ölçülebileceğini anlamaktır.

A Achievable (Gerçekleştitrilebilir ) olmasıdır. Yeterli ekip ,araç ,kaynağa sahipmisiniz ?

R Realistik ( Gerçekçi ) olmaktır. Ekip içinde saygın olmak istiyorsanız amaçlarınız , bilgi , fikirleriniz ve işi anlayış tarzınızla desteklenmelidir.

T Timing (Zamanlama ) İstenen sonuçların gerçekleşip gerçekleşmediğini görebilmek için altı ay , bir yıl gibi sonuç tarihi verilmelidir.

Herkes o süre sonunda yapılması gerekenin yapıldığını anlamalıdır.

Yazılı planını çekmecende saklama ve ona ver.

Ayrıca kimse sürprizden hoşlanmaz .

Sektörde etkileyici değişikliklermi var ?

Ekonomik trendlerin karlılık üzerine etkilerimi var ?

Amaçların revize edilmesimi gerekiyor ?

Diğer departmanlardaki kötü sonuçlar senin departmanınıda etkiliyormu ?

Zamanını başka konulara ayırman gerektiğinden dolayı amaçlar gerçekleştirilemez halemi geliyor ?

Patronla acil konuşman gereken önemli başka bir şey mi var ?


Bu konularıda vakit geçirmeden paylaş .

kaynak:amanet

Hiç yorum yok: