21 Şubat 2008 Perşembe

Firmalarda Yenilik Stratejileri

Gerçek yenilik , ortak bir anlamı olan amaçların birleştirilmesiyle ortaya çıkar.

Organizasyon içinde insanların yaratıcılığının serbest bırakılması bilinenler dışındaki fırsatları ortaya çıkarır.

Yenilik tepeden başlar ;

Liderler her seviyedeki çalışanlarda yaratıcılık için uygun psikolojik ortamı sağlamalıdır.

Açık bir şekilde ne yöne gitmek istediğinizi belirtin

Değişen kültürler değişen beyinleri gerektirir . Amaçların açık bir şekilde açıklanması , daha hızlı yol alınmasına yol açar.

Organizasyonun görevi insanların direkt olarak yaratıcılığa odaklanmasına destek vermetir.

Şirketinizin amaçlarıyla uyumlu yenilikler nelerdir ?

Müşteri gözünde ürünlerin değerini arttırır mı ?

Teslim hızınız , zamanında teslimi arttırma ?


İletişime açıklık

İletişime açıklık yönetim ve çalışanlar arasındaki güven ortamını arttırır.Yalnız yeni bir şey yapmak isterseniz ilk adımı yönetimin atması gerekir.

Şirketlerde liderlik çalışanlarla olumlu veya olumsuz bilgilerin paylaşımını gerektirir.

91 Körfez krizinde Southwest havayolları yakıt maliyetlerinin ani artışını pilotlarıyla paylaştı ve onların görüşlerini istedi .Pilotlar yaratıcı bir düşünceyle güvenlikten ödün vermeden yakıt tüketimini azaltacak çözümler getirdiler.

Liderler iletişim fırsatları yaratarak yenilikleri desteklerler.

Bürokrasiyi azaltın

Büyük organizasyonlar genelde küçük rakiplerine karşı daha az girişimci ve yaratıcı olmakla birlikte yeniliği engelleyen firma büyüklügünden çok sistemdir.

Bürokrasi yenilik karşısında hareket kabiliyetini yavaşlatan en önemli engellerden biridir.

Küçük şirketler daha az bürokrasiye sahip olduklarından , yenilikçi fikirler konusunda genelde daha hızlı hareket ederler.

GE ‘den J.Welch ; ‘’ Amacım büyük bir firmada küçük bir firmada çalışılıyormuş hissini yaratarak şirket hızını arttırmaktır ‘’ der

Hızlı uygulama yaratıcı düşünceyi özendirir.

Sahiplik duygusu yaratın

Sahiplik düşüncesi güçlü yenilikçi düşünce dürtüsü yaratır.

İnsanlar açık bir şekilde şirketlerine sahip çıkmaları gerektiğini hissederlerse ,daha fazlasını yapmaları için bir nedenleri olur.

Çalışanlar şirket karlılığına nasıl katkıları olabildiğini göremezlerse pasif ve tepkili olurlar.

Southwest pilotlarına yakıt giderlerini azaltabilecek yöntemler bulması konusunda özgürlük vermişti.Çünkü bunu yapabilmek için en uygun pozisyonda çalışanlar onlardı.

Pilotlar bu konuda istekli olmuştu .Çünkü yapacaklarının firma ve gelecekleri ile ilgili önemli olduğunu anlamışlardı.

Kabul gördüğünden emin olun ve başarıyı ödüllendirin .

Parasal ödüller yeniliktede önemliysede tek başına yeterli değildir.Daha az başarılılarıda özendirecek ustaca hazırlanmış , rekabetçi ortamlar yaratın .

Ekip bazlı ödüllendirmeler rekabet sonucu bir ödüllendirme varsa tüm ekipleri verimli hale getirir.En üst performansa ulaşabilmek için işbirliğinide arttırır.

Risklere ve başarısızlıklara tolerans gösterin

Belirli bir dereceye kadar başarısızlıklara tolerans göstermek yeniliği cesaretlendirmenin bir parçasıdır.

Toyota Üretim Sistemi kalite yönetimi ve yenilik yetkisini işçilerine verdi.Onlar gerekli ayarlamaları yaparlarsa yenilikleri yaratabileceklerdi ,yapamazlarsa ise tecrübe kazanmış olacaklardı.

Çalışmayan projeleri eleyin

Yenilik iyimserlik gerektirir.Bu durum sürekli daha yüksek performansa ulaşma isteğidir.

İşlemeyen projeleri eleyin .

Bir sonuca ulaşmak için çalışanlarda zorlanmış duygusunu yaratırsanız iyimser yaklaşımlarını korumalarını bekleyemezsiniz

kaynak:innovationtools

Hiç yorum yok: