11 Şubat 2008 Pazartesi

Müşteri Sadakati Sağlamak En Önemli Öncelik mi ?

Yeni müşterileri çekmek mevcutları korumaktan birkaç kat daha maliyetlidir.

Bu düşünceyi kaç kez duydunuz ?

Bağlı müşteriler hayatları boyunca ürünlerinizi defalarca alırlar.

Gerçekte onlar tek başlarına karlılık artışında en önemli etken olabilir mi ?

Bir görüşe göre ;


Bazı müşteriler doğuştan sadık olurlar ve firmalarla uzun süreli ilişkiler kurarlar.

Müşterilerin akılda tutma yeteneği rekabetsel avantaj ,çalışanlara motivasyon ,verimlilikte beklenmeyen artışlar ve büyüme sağlayabilir.

Başka bir görüşse ;

Sadık müşterilere harcanan çabanın gereksiz olduğunu söyler .Ona göre şirketler müşteri bağlılık yönetimi diye karmaşık planlar yaparlar , oysa bu durum onlara pek bir katkı yapmaz.

Belkide ürün ve servis değerlerini mevcut müşteri temelinde değerlendirmek yerine ,onları yeni ürün almaya teşvik edecek özel uygulamalar yapmak daha iyi sonuçlara yol açabilir.

Hangisine inanacağız ?

Gerçekte diğer öncelikleremi yöneleceğiz ?

Sizin tecrübeleriniz nasıl ? Ne düşünüyorsunuz ?

kaynak:hbs

Hiç yorum yok: