30 Nisan 2008 Çarşamba

Gelişmekte Olan Ülkelerde Ticaret Gelişmiş midir ?

Dünya çapındaki ticarette olduğu gibi gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasında da farklılıklar vardır.

Her ne kadar temel farklar makro düzeyde ise de kurumsal stratejilerlede ilgilisi bulunmaktadır.

Gelişen ülkelerde sanayileşme ucuz işçilikten dolayı tarım ve tekstille başlar. Gelişmiş ülkeler ise varolan sektörlerini korumak için gümrük tarifelerini yükseltirler.

Gelişen ülkelerin amaçlaması gereken ihraç ettiği ürünlerde ileri teknoloji ve Araştırma – Geliştirme faaliyetlerinden yararlanmasıdır.Bu maliyetler ise onlara inanılmaz derecede yüksek görünür ve onları kopyalamaya veya teknolojiyi illegal uygulamaya götürür.

Bunun sonucunda ileri teknoloji yaratarak rekabet etmek yerine gümrük oranlarını yükselterek yerel firmaları koruma yolunu seçerler.

Bir çok gelişen ülke sömürge dönemi yaşamış ve kültürlerinde yıkım meydana gelmiştir.Hindistan örneği böyledir.

Brezilya ise tamamen farklıdır.Orasıda Amerika gibi sömürgeci göçmen toplumların oluşturduğu yeni bir topluluk ve kültürdür.

Bununla birlikte uzun süre gelişme yönünde devrim yaşamamış ve bağımsız kültürünü oluşturamamıştır.


Sömürgeciliğin güçlü olumsuz etkileri yanı sıra dış kontrolden dolayı yaşanan engelleyici davranışlar yabancı yatırımcıların , ülkenin ekonomik ve politik bağımsızlığını kontrol etmesine olanak sağlamıştır.

Amerika sömürgeci gücünü uluslar arası pazarlıklarda kullanmaktadır.

Neyseki Çin ve Hindistan korkusundan dolayı bir çok Amerikalı işadamı davranışlarını değiştirmektedir.

Gelişmekte olan ülkelerin iş başarısı için yapması gereken , iş ilişkisi yöntemlerini değiştirmeleridir.

Brezilya , Çin ,Hindistan iş stratejilerinde ,iş ilişkilerinde hala ahbap çavuş ilişkisi temelli bir kültüre sahiptir.

kaynak:wral

29 Nisan 2008 Salı

Firma Stratejilerinin Değişiminde Çalışan mı , Müşteri mi Daha Önemli ?

V.Nayar bir teknoloji şirketi olan HCL ‘nin yöneticiliğine geldiğinde stratejilerde önemli değişiklikler yapması gerektiğini biliyordu .

1970 ‘lerden bu yana faaliyet gösteren bir donanım şirketi olan HCL 3.7 milyar dolar ciro ve 5.1 milyar dolar piyasa değerine sahipti .

41.000 çalışanıyla 11 ülkede faaliyet gösteriyordu .Pazarda rekabet iyiden iyiye artmıştı.

Teknoloji ve servislerde donanımdan yazılıma geçiş önemliydi.

Firma pazarda Hintli ve diğer çok uluslu firmalar tarafından sıkıştırılıyordu.

Nayar , bu dönüşümün onları sektörün öncüleri arasına sokacağını düşünüyordu.


Bu yüzden diğerlerinden farklı yeni bir strateji belirledi ;

‘’ Önce Çalışan ,Sonra Müşteri ‘’


Firmanın kabuk değiştirmesinin çalışanlar dışında gerçekleşmesi düşünülemezdi.

Sonuç olarak ;

Yönetim anlayışı değişikliği ve liderlik konusunda kurslar düzenlendi .


Siz firmanızda bu tür değişimlere cesaret edebilir misiniz ?

kaynak:hbs

28 Nisan 2008 Pazartesi

Globalleşme Nedir ?

Globalleşme insanlar ,firmalar ,ülkeler arasında bir etkileşim ve bütünleşme sürecidir.

Bu sürecin çevre ,kültür ,politik sistemler ,ekonomik gelişme ,refah, toplum içindeki insan psikolojileri üzerinde etkileri bulunmaktadır.

Yeni bir fikir değildir.4.000 yıldır önce insanlar ,sonraları şirketler uzak mesafelerle kültür ve mal alışverişi içinde olmuşlardır.

Örneğin İpek Yolu Orta Asya’yı Avrupa’ya bu şekilde bağlamıştır.

Fakat politik ve teknolojik gelişme çok yenidir.2.Dünya savaşı sonrası ve özellikle son 20 yıldır bir çok ülke serbest Pazar ekonomisine uyum sağlamış ,üretimdeki verimini arttırmış ve uluslar arası ticaret ve yatırımlarda büyük fırsatlar yaratmıştır.

Ticaretin önündeki engeller önemli ölçüde indirilmiş ve ürün ve hizmetlerin ticareti ve yatırımları desteklemek için uluslar arası anlaşmalar yapılmıştır.

Yabancı pazarlarda yeni fırsatlar yaratabilmek için yabancı ortaklarla fabrikalar kurulmuş ,pazarlama anlaşmaları yapılmıştır.Globalleşme bu özellikleriyle bir uluslar arası endüstriyel ve finansal yapıdır.

Bilgi teknolojileri de globalleşmeyi yönlendiren başlıca unsurlardan biridir.

Globalleşme çok tartışılan bir konudur.

Savunanlar fakir ülkelere ekonomik gelişme ve hayat standardı artışı sağladığı görüşünde.

Karşıtlar başıboş kalan uluslar arası pazarlardan çok uluslu şirketlere sahip Batı ‘nın yarar sağladığını düşünmekte.

Bu yüzden globalleşme karşıtlığı toplumlar içinde gün geçtikçe daha fazla rağbet görmekte .

Yararlar ve maliyetler arasındaki doğru dengeyi bulabilmek için tüm ülkelerdeki dünya insanlarının globalleşmenin nasıl çalıştığını ve toplumlar üzerinde ne gibi etkilerinin olduğunu anlamaya ihtiyacı vardır.


kaynak:globalization101

25 Nisan 2008 Cuma

Gelişmekte Olan Ülkeler İsterse Gelişebilir

Her ne kadar Dünya çapında internet ‘in geçmişi on yıldan kısa bir süre olsa da , bilimsel bilgi ve bilginin aktarımı konularında çok büyük etkiler yaratmaya başlamıştır.

Özellikle internete erişim maliyetlerinin düşmesi bilimsel yayınlara ulaşabilmek için maliyet engellerini azaltmış veya ortadan kaldırmıştır.

Bu gelişim gelişmekte olan ülkelerdeki bilim insanlarının araştırma sonuçlarını elde etmesine ve online işbirliği sistemini oluşturmalarına yardımcı olmuştur.

Burada ki asıl amaç , gelişen ülkelerdeki bilim adamlarının açık arşivlerin farkında olmasının stratejik önemine dikkat çekmektir.

1991 yılından beri New Mexico ‘daki Los Alamos Ulusal Araştırma laboratuarındaki fiziğin , matematiğin , bilgisayarın bir çok alanındaki bilgileri içeren arşiv ücretsiz olarak bilim insanlarının hizmetine sunulmuştur.

Arşiv , Amerika dışındaki gelişmekte olan ülkelerdeki araştırma kuruluşları da dahil olmak üzere haftada iki milyondan fazla sayıda görüntülenmektedir.

Dünya çapındaki kuruluşlar için vazgeçilmez olmaya başlamıştır.


Bilim insanlarının buna adapte olması bilgiye erişim için yüksek maliyetler ödenmesini ortadan kaldırmakta , Araştırma – Geliştirme maliyetlerini düşürmekte , zaman kazandırmakta

Araştırma sonuçlarına ücretsiz erişim ,gelişmekte olan ülkelerdeki araştırmacılarını kendi çalışmaları için gelişmiş ülkelerdeki meslektaşlarıyla eşit şansa sahip konuma getirmektedir.

Anahtar bir nokta ise gelişmekte olan ülkelerdeki araştırmacılara ,herhangi bir gecikme olmaksızın bilimsel gelişmeleri takip etme şansının sunulmasıdır.

Fırsatlar büyük ,

Gelişmekte olan ülkelerdeki araştırma kurumları , onları yakalamak için önceliklerini tekrar gözden geçirmeli.

kaynak:ariadne

24 Nisan 2008 Perşembe

Şirket Organizasyonu Ne Zaman Çöker

Önceliklerini , çalıştığın insanların anladığından emin ol.

Çalışanlar CEO ‘nun veya patronun ne yapmak istediğini anlayamadıkları zaman organizasyon çöker.

Bu yüzden CEO şunu söylemelidir ;


''Bu konu benim amaçladığım şeydir''

Sonra çalışanlarına ne amaçladığını anlatmalıdır.

Önceliklerini nedenleriyle ortaya koyup nedenlerini sorgulamalıdır. Cevaplardan biri belkide doğrusu olarak ortaya çıkacaktır.

Toplantılarda tartışılan konular üzerinde etrafındakilerin öncelikleri anladığından emin olmalı sonuçta kısa notlar almalıdır.

''Bence şu konuyu tartıştık ve şu kararlara vardık.''

Sonuçta ise onlara sor ;

Amaçlara ulaşmak için benden beklentilerin nelerdir ?


kaynak:forbes

22 Nisan 2008 Salı

Mikro Krediyle Dünyayı Geliştirebilir misiniz ?

P.Mukasa , Uganda ‘nın bir köyünde küçük bir iş yeri sahibi. Dükkanının raflarına satacağı ürünleri koyabilmek için 250 dolara ihtiyacı var .

Parayı arkadaşlarından istemeyi düşündü. Ya geri ödeyemezse ?

Kiva ‘ya Kasım 2007 ‘de başvurdu.

Kiva aracılığıyla birkaç saat içinde dünyanın farklı yerlerinden 10 kişi , ona raflarına satacak ürünler koyabilmesi için 25 ‘er dolar ödünç vermeyi kabul etti.

Bu örnek dünyanın en hızlı gerçekleşen sosyal sorumluluk projesiydi.

Kiva , yoksulluğu hafifletebilmeyi amaçlayan bir sosyal sorumluluk sitesi.

Dünyada ilk kez bireyler arası küçük fonları borç vererek diğerlerinin ihtiyaçlarını karşılayan bir oluşum.

CEO ‘su Matt Flannery 30 yaşında , Stanford üniversitesinde bilgisayar ve felsefe okumuş , siteyi eşiyle birlikte 2005 yılı sonbaharında kurmuşlar.16 kişi çalıştırıyorlar.

Ödünçten 40 cent işletme giderleri için masraf kesiyorlar ,kalanı ihtiyaç sahiplerine ulaştırılıyor. Ayrıca giderlerini karşılayabilmek için ödünç verenler isteğe bağlı olmak üzere % 10 bağış yapabiliyor.

Şu ana kadar 250.000 ödünç veren aracılığıyla 40 ülkede 22 milyon dolar dağıtmışlar.Ödenmeme oranı ise % 0.14

Son dakika itibariyle son ödüncü Hollanda da yaşayan Robert ,Tacikistan ‘ da ki Sharif Soliey ‘e vermiş.

Kiva , girişimci seçimini dünyadaki uzman iş ortakları aracılığıyla yapıyor.

Sitede , mikro kredi ihtiyacı olanlar , hangi işi yapmak için ne kadar ödünç ihtiyaçları olduğunu , ne şekilde (Örneğin aylık) ve ne kadar sürede geri ödeyebileceklerini açıklıyorlar. Ödünç verenler ise içlerinden istedikleri projeye ödünç veriyor.

Kiva , 2010 yılında 100 milyon dolar ,sonraki on yılda ise 1 milyar dolar ödünç vermeyi planlıyor.

kaynak:money cnn

21 Nisan 2008 Pazartesi

Gelişmekte Olan Ülke Firmaları Yarışı Neden Kaybeder

Günümüzde hiçbir ülkenin firması diğer ülkelerle etkileşime geçmeden büyük bir başarı yakalayamaz.

Gerekli olan , oyunu dünyayı kapsayacak şekilde büyütmek , dünyadaki yeni iş yapma standartlarını anlamak ,markayı korumaktır.

Önce bilgiye dayanan bir platformda orijinal ve franchise ‘ a uygun ürünler yaratılmalı , bu ürünler geniş toplum kesimlerinin dikkatini çekebilmelidir.


Devletlerin ,özel şirketlerin ,birliklerin ,üniversitelerin kafasında , uluslar arası yeni ekonomideki oyun planları hazırlanmalı ve uluslar arası pazarların ne yönde geliştiğini anlamaya hazır olmalılar.

Pazarların ele geçirilmesi global imajın yerleştirilmesi gittikçe kritik bir konu haline gelmektedir.

Ülkelerdeki pazarlama ekiplerinin markayı anlaması çok önemlidir.Bu konuda eğitim verilmesi gerekir. Sonrasında ise büyük bir başarı yaratılması konusunda etkili sonuçlar alınabilir.

Yerleşim

Franchise yani iş sahipliği modeli bu konuda etkili bir alternatiftir. Gerçek başarı yöneticiler ne zaman patron olursa gelir.

Sonuçları ise bağlılık ,yüksek seviyede hizmet ve performanstır.Bu sonuçlar kalite kontrolü ve büyümeyi destekler.

Sonuçta kazananlar franchise veren ,alan ve müşterilerdir.

Kaybedenler ise iyi ürünler ve hizmetler ortaya koymalarına rağmen pazarlama şemsiyesini ,global marka kimliğini oluşturamayanlardır.

En hızlı ilerleyen oyuncular , en büyük değeri yaratanlardır.


kaynak:pragmaticmarketing

18 Nisan 2008 Cuma

İşimde Başarılıyım , Sosyal Sorumluluklarımın Farkındayım

Sumaya Kazi , 24 yaşında genç bir girişimci ,aynı zamanda bir profesyonel .

Sumaya , Cultural Connect adında internetten medya yayıncılığı sitesi kurucusu.

Genç profesyonellerin birbirleriyle ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarla bağlantılar kurmasını hedefliyor.

Desiconnect Güney Asyaya yiyecek yardımı sağlıyor.Diğerleri ise Asia Connect ,Mid East Connect ,Latin Connect .

Kurumsal şirketlerdeki genç profesyoneller ve yardım kuruluşlarıyla işbirliği yaparak bu işi gerçekleştiriyor.

Africana Connect ‘i de kurmayı planlıyor.

Cultural Connect ekibinin tamamı 30 yaşın altında ve herhangi bir genel giderleri bulunmuyor.

Hiçbir reklam harcaması yapmadan Eylül 2006 ‘da 500.000 ‘den fazla sayfa gösterimi gerçekleşmiş.Yalnızca banner ile tanıtım yapıyor.

Sumaya bu işi boş zamanlarını değerlendirmek için yapıyor.

Ayrıca Sun Microsystems ‘in en genç pazarlama müdürü.

kaynak:bw

17 Nisan 2008 Perşembe

Yeni CEO 'dan Korkmayın

Ne zaman firmaya yeni bir CEO gelse bir çok üst düzey yönetici işinden olma endişesi taşır.

Ya beni çok geçmeden kovacak veya alt pozisyona indirecek yada küçük bir firmaya gönderecek.

Bunun nasıl önüne geçebilirim ?

Kabul etki bir çok yeni CEO ‘nun insanlarla ilgili karar verebilmesi için iki aylık bir süre gerekir.

Eğer kalmak istiyorsan ona ekibinin bir parçası olacağını hissettir ve vizyonunu gerçekleştirebilmesi için nasıl yardım edebileceğini sor.Sonra kafanda çalışma stilini ve bölümünle ilgili dürüstçe sunacağın çalışma planını oluştur.

- İyi niyetini göster

Kendinle ilgili güçlü işaretler vermezsen o kafasında seni değerlendirecektir.Sorumluluklarınla ilgili öncelikleri konuş ve amaçlarıyla eşleştir.

- Çantanı kapıda bırak

Onu , maaş artışında dahil olmak üzere uzun dönemli planlar ,diğer yöneticilerle problemlerin gibi öncelikli olmayan konularla sıkma .

- Yeni CEO ‘nun Stilini Anla

İzleyerek stilini anlamak zordur o yüzden direkt sor.

- Ne yapmak istediğini anla

Bir CEO ‘nun işinde kalması ilk yıl performansına bağlıdır.Onu karlılığı kısa sürede arttırabilecek yapıcı fikirlerle destekle.

- Dürüst ve gerçekçi bir oyun planı hazırla

Ona , ‘’ Benimle kim dalga geçiyor ? ‘’ sorusunu uyandıracak şeker kaplı veya pembe rüyalar oluşturacak planlar verme.Olumsuzluklarıda anlatmazsan işine hakim olmadığını veya bazı şeyleri sakladığını düşünecektir.

- Objektif opsiyonlar sun

Objektif olarak bölümünle ilgili önceki bütçe kararlarını açıkla ,bazıları onunkiyle eşleşebilir ve ona vizyonuyla ilgili mantıklı kararlar vermesinde yardımcı olabilirsin.

kaynak:portfolio

16 Nisan 2008 Çarşamba

Çokuluslu Firmaların Milliyeti Önemli mi ?

Bu günkü tartışmalara baktığımızda ;

Acaba çok uluslu firmalar devletsiz midir ?


Bir görüşe göre ;

Tarihsel olarak global firmaların milliyeti açıkken , Çağdaş çokuluslu firmaların hangi ülkeye ait olduğu çok açık görünmemektedir.

19.yy. ‘da da bu durum açık değildi .

20.yy. ‘daki karmaşık kapitalizm ulusal kimliği dolambaçlı bir şekilde yerine iade ediyordu.

21.yy. başlarında ise sahiplik , yerleşim ve coğrafya uluslar arası iş dünyasında hala çok büyük önem taşımaktadır ve geçmişten daha fazla önem taşıması da olasıdır.


kaynak:hbs

15 Nisan 2008 Salı

Karizmatik Liderlik Tek Başına Kurumsal Başarıyı Getirir mi ?

Yarım yüzyıla yakın süredir liderlik konusunda yazılar yazıyorum.

Bu konuda bu günde çok fazla konuşma ,çok fazla vurgulamalar var ama verimlilik yeterince dikkate alınmıyor.

Söylenen tek şey ise ‘’Lider , takipçisi olandır ‘’

Oysa geçen yüzyılın karizmatik diktatör liderlerine baktığımızda hepsi abartılıydı. Şimdi ise bir tanesi olumlu anılmıyor.

Son yüz yılda Amerika daki liderlere bakalım.

Truman ‘ın bir parça bile karizması yoktu.Olabildiğince yumuşak başlıydı.Herkes onunla çalışmak isterdi ,çünkü güven vericiydi.

Eğer bir şeye ‘’ hayır ‘’ dediyse hayır ‘ dı , ‘’ evet ‘’ dediyse evetti.Aynı konuda birine ‘’ evet ‘’ birine ‘’ hayır ‘’ demezdi.

Diğer başarılı bir örnek ise Reegan ‘dır. Gücü karizmasına dayanmıyordu , fakat insanlar arasında neyi yapıp neyi yapmayacağı , net bir şekilde biliniyordu.

P.Drucker

kaynak:forbes

14 Nisan 2008 Pazartesi

Az Gelişmiş Ülkelerde İş Yapacak Firmalara Öneriler

Bir yerde yasalara uygun olmayan şekilde ödemelerin yapıldığının farkındaysanız bunu görmezlikten gelemezsiniz.

Ülke içinde veya dünyada iş yaparken bu konu hakkında bilgi sahibi olabilmeleri için yönetim ekibinizi eğitmelisiniz.

- Komisyon ödemelerinin ülke dışında ve/veya ülke içinde aklanarak yapılması istenebilir.

- Para transferlerinin gönderen veya alıcının kimliğini açığa çıkarmadan yapması talep edilebilir.

- Nakit ödeme istenebilir.

- İş yapılan acenteler veya danışmanlar masrafların tutarını olması gerekenin çok üstünde isteyebilir.

- Acente veya danışmanlar diğer kişilerle yakın ilişki içinde veya ülkeyi yönetenlerle ve partilerle profesyonel ilişki kurmuş olabilirler.

- Sektör doğal kaynaklar ,petrol ,uçak ,inşaat ,savunma gibi büyük kamu harcamalarını kapsayabilir.

- Muhasebe hesaplarında ve harcama kayıtlarında şeffaflığın kilitlenmesi

- Acente veya danışmanlar işlerle ilgili faturaların yanlış düzenlenmesini isteyebilir.

Liste uzar gider .Sunulan senaryo farklılaşınca normal iş süreçlerinden uzaklaşılır.

Bu tür durumlarla karşılaşınca ne yapmalı ?

Böyle bir şeyin farkına vardıysanız , işlem sürecini durum tesbiti yapılana kadar durdurun.

Uzman hukuk danışmanlarıyla görüşün.

Konsolosluklar iş akışının hukuka uygun yürütülmesi konusunda size tavsiyelerde bulunabilirler.

Durum tesbiti sonrası ,uyum ,eğitim ve öğretim çalışmalarınızı gerçekleştirin.

kaynak:wral

11 Nisan 2008 Cuma

Gelişmekte Olan Ülkelerde Bilgiye Erişim

Tarihsel olarak gelişmekte olan ülkelerde bilimsel bilgiye erişim , ekonomik modeller ,siyasal yönetim sistemleri ,politikalar ,dil ve kültür gibi çeşitli bariyerlerle engellenmiştir.

''Bilgiye Ulaşım Konferansı '' aşağıdaki konularda hemfikirdir.

- Bilimsel ve teknolojik araştırmalar sosyal ve ekonomik gelişim için gereklidir.

- Bilimsel iletişim Araştırma – Geliştirme çalışmalarının doğasında varolup bilgiye sınırlandırılamaz erişimi sağlar.

- Bilgiye ''Açık Erişim '' ,eğitimsel ve bilimsel bilginin topluma ulaşmasını sağlar.

- Globalleşen dünyada bilimin evrenselleşmeye başlanmasıyla bilgiye erişimin engellenmesi kabul edilemez.

Bu dünyanın neresinde olursa olsun evrensel bir haktır.

- Gelişmekte olan ülkelerde '' Açık Erişim '' dünya çapında bilimsel bilgi alışverişine aktif katılım sağlar.Bu verimli katılım süreci gelişmekte olan ülkeleri güçlendirir.


Gelişmekte olan ülkeler '' Açık Bilgi '' ‘yi destekleme yönünde öncü olmaya başlamışlardır.

Bu sayede bilginin dünya çapında şekillendirilmesinde önemli bir role sahip olabilirler.

Bu yüzden ,

Bizler , Devletleri ''Açık Bilgi '' 'ye erişim konusunu bilimsel politikalarında yüksek öncelik vermeye , aşağıdaki yöntemleri kullanmaya zorlamalıyız.

- Araştırma Fonlarına ,Bilgiye Erişime daha fazla kaynak ayrılması ,

- Araştırma maliyetlerinin toplumsal bir maliyet olması gerektiği ,

- Bilgi kaynak havuzlarının arttırılması ,

- Bilimsel bilgi kaynaklarının dünyaya entegre edilmesinin desteklenmesi.

Uluslar arası toplumlardaki her bireyi bilimsel bilgiye serbestçe ,ücretsiz ulaşılması yönünde destek vermeye çağırıyoruz.


kaynak:Bilgiye Erişim Konferansı - Salvador Bildirisi , Brezilya

10 Nisan 2008 Perşembe

Şirketlerde Görülen Başlıca Satış Hataları

İşletmelerde görülen başlıca satış hataları şunlardır ;

- Satışı Gerçekten Anlayamama

Profesyonel satışçılar zorlayıcı ve agresif değildir.

Beklenen Satıcıların Kendilerini Geliştirmeleridir

Eğitim verilmemiş satıcılarla müşteriye hizmet kötü bir iş yapma yöntemidir.

Reklama milyonlarca dolarlık bütçeler ayırsanız bile satış – servis planlanmamışsa duvara toslarsınız.


- Çok Konuşma , Yeterince Dinlememe

Çoğu insan insanları ikna etmek için ağzının iyi laf yapması gerektiğini düşünür.Gerçek tam tersidir.

Başarılı İş Geliştirme Yöneticileri aslında büyük dedektiflerdir . Not alırlar , İstekli olarak dinlerler ve müşterinin vücut dilini anlamaya çalışırlar.

- Kullanılan sözcükler Satışı Öldürebilir

Yanlış sözcükler müşterilerin kafasında negatif etkiler bırakır.


Onlarda daha fazla olumsuzluk yaratmamak için ürünün özelliklerinin dışına çıkan daha fazla nedenler vermeyin.

- Satışın Ne Zaman Sonuçlandığını Bilemezsiniz

Satışın sonunda müşteriye kararını sormalısınız.Bunu yapmadan tek taraflı karar vermeye çalışmak müşteri kaçırır.

- Satışın Nasıl Sonuçlandığını Bilemezsiniz

Patron pozisyonunda davranmamalısınız.

- Samimiyetin Kilitlenmesi

İlk olarak gözlerinizde para ışıltısı oluşmasın. Önce satışın müşteriye yararlı olduğu konusunda güven inşa etmelisiniz.

- Detaylara Yeterince Dikkat Vermeme

Müşteriler sizin onun için en iyiyi yaptığınız yönünde etkilenmemişse büyük bir potansiyel alıcı kitlesini kaçırıyorsunuz demektir.

- Düşüşlere İzin Verme

Satışlar bir hafta yüksek diğer hafta düşük mü ? Bu durumda Verimli İş Geliştirme Yöneticileri iş modelini gözden geçirir.

- Yeterince Kontak Kurmamak

Bir çok insan işyerine geldiğinde ürün ,servis ,fikirler konusunda umursamaz davranır. Oysa telefon ,mail gibi yöntemlerle iş yaptığınız insanlara ulaşmak işinizi arttırır.

Bu konuda tembel olmayın.

kaynak:robertdupuy

9 Nisan 2008 Çarşamba

Google 'ın Gizli Yenilik Formulleri

Firmalar dünyasında Google ‘ın bir çok şeyi doğru yaptığı düşünülür.

Yenilikler açısından ise öncüdür.

Yönetim ekibinin belirttiğine göre ;

Başarısındaki en önemli etken yanlış yapmaktan korkmamalarıdır. En azından bazen .

Google Yenilik süreçlerinde üzerinde çalışılan bir çok uygulama tecrübe veya başarısızlık kabul edilerek bir kenara atılır.

Ürün Geliştirme ortamı ise yenilik akışının sağlanmasına destek için bir çeşit büyükler için oyun parkına benzer.

Dalgalı havuzlar ,jimnastik salonu ,binalar arası ulaşımı sağlayan scooter ‘lar .


kaynak:businessinnovationinsider

8 Nisan 2008 Salı

Çokuluslu Firmalar ve Etik Yaklaşımlar

Nestle , sunduğu yeni sosyal sorumluluk modeliyle çok sayıda çokuluslu firmadan farklı olarak kendi yolunda gitmektedir.

Yeni modeliyle global kurumsal kültüre meydan okumaktadır.

Geçenlerde üretimden dağıtıma kadar olan ağ içinde boşa harcanan kaynakların anlaşılması yönünde dikkatleri üzerine çekmiştir.

Güney Amerika da 218.000 tane kahve yetiştiren çiftçi ,35.000 süt üreticisi ve 22.000 diğer konulardaki çiftçiler olmak üzere toplam 275.000 çiftçiyle işbirliği yapmaktadır.

Bölgede yerleşik 72 adet fabrikasında 38.000 kişi çalışmaktadır.Yalnızca Brezilyadaki süt üretimi İsviçredekinden fazladır.


Kurumsal sosyal sorumluluk projelerini aynı zamanda Afrikada ‘da yürütmektedir.

Brezilyada ilk fabrikasını açtığı 1921 ‘den bu yana şirketin Latin Amerika daki sosyal etkilerini ölçme konusunda çalışmalar yapmaktadır.

İlk aşamada tarımsal gelişme ,üretim etkileri ,tüketiciye yararlarını içeren hedeflerin belirlenmesi ve sonuçlarının ölçülmesi ile ilgili Nestle ‘nin stratejileri ile sosyal sorumluluklarını birbirine yaklaştırmaya çalışmaktadır.

25 yıldır Nestle ‘ yi izleyen Prof. Post , ‘’ Yaratılan Değerlerin Paylaşılması ‘’ nın 20 yıldır dünyayı sarmaya başladığını ve 21.yüzyılda iş dünyasında en önemli konulardan biri olmaya aday görüldüğünü belirtmiştir.

Daha kaliteli üretim için çiftçilere yardım etme , işçilik kalitesini yükseltme , çevreciliğe destek ,besleyici gıdalar ve hayat tarzları konusunda müşterilerini eğitme duyulması bile hoş konulardır.

Yönetici Mr.Letmathe ‘ye göre ;

Kurumsal sosyal sorumluluklar Nestle İş Stratejilerinin temelini oluşturmaktadır.

kaynak:ethicalcorp