V.Nayar bir teknoloji şirketi olan HCL ‘nin yöneticiliğine geldiğinde stratejilerde önemli değişiklikler yapması gerektiğini biliyordu .
1970 ‘lerden bu yana faaliyet gösteren bir donanım şirketi olan HCL 3.7 milyar dolar ciro ve 5.1 milyar dolar piyasa değerine sahipti .
41.000 çalışanıyla 11 ülkede faaliyet gösteriyordu .Pazarda rekabet iyiden iyiye artmıştı.
Teknoloji ve servislerde donanımdan yazılıma geçiş önemliydi.
Firma pazarda Hintli ve diğer çok uluslu firmalar tarafından sıkıştırılıyordu.
Nayar , bu dönüşümün onları sektörün öncüleri arasına sokacağını düşünüyordu.
Bu yüzden diğerlerinden farklı yeni bir strateji belirledi ;
‘’ Önce Çalışan ,Sonra Müşteri ‘’
Firmanın kabuk değiştirmesinin çalışanlar dışında gerçekleşmesi düşünülemezdi.
Sonuç olarak ;
Yönetim anlayışı değişikliği ve liderlik konusunda kurslar düzenlendi .
Siz firmanızda bu tür değişimlere cesaret edebilir misiniz ?
kaynak:hbs
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder