29 Nisan 2008 Salı

Firma Stratejilerinin Değişiminde Çalışan mı , Müşteri mi Daha Önemli ?

V.Nayar bir teknoloji şirketi olan HCL ‘nin yöneticiliğine geldiğinde stratejilerde önemli değişiklikler yapması gerektiğini biliyordu .

1970 ‘lerden bu yana faaliyet gösteren bir donanım şirketi olan HCL 3.7 milyar dolar ciro ve 5.1 milyar dolar piyasa değerine sahipti .

41.000 çalışanıyla 11 ülkede faaliyet gösteriyordu .Pazarda rekabet iyiden iyiye artmıştı.

Teknoloji ve servislerde donanımdan yazılıma geçiş önemliydi.

Firma pazarda Hintli ve diğer çok uluslu firmalar tarafından sıkıştırılıyordu.

Nayar , bu dönüşümün onları sektörün öncüleri arasına sokacağını düşünüyordu.


Bu yüzden diğerlerinden farklı yeni bir strateji belirledi ;

‘’ Önce Çalışan ,Sonra Müşteri ‘’


Firmanın kabuk değiştirmesinin çalışanlar dışında gerçekleşmesi düşünülemezdi.

Sonuç olarak ;

Yönetim anlayışı değişikliği ve liderlik konusunda kurslar düzenlendi .


Siz firmanızda bu tür değişimlere cesaret edebilir misiniz ?

kaynak:hbs

Hiç yorum yok: