İşletmelerde görülen başlıca satış hataları şunlardır ;
- Satışı Gerçekten Anlayamama
Profesyonel satışçılar zorlayıcı ve agresif değildir.
Beklenen Satıcıların Kendilerini Geliştirmeleridir
Eğitim verilmemiş satıcılarla müşteriye hizmet kötü bir iş yapma yöntemidir.
Reklama milyonlarca dolarlık bütçeler ayırsanız bile satış – servis planlanmamışsa duvara toslarsınız.
- Çok Konuşma , Yeterince Dinlememe
Çoğu insan insanları ikna etmek için ağzının iyi laf yapması gerektiğini düşünür.Gerçek tam tersidir.
Başarılı İş Geliştirme Yöneticileri aslında büyük dedektiflerdir . Not alırlar , İstekli olarak dinlerler ve müşterinin vücut dilini anlamaya çalışırlar.
- Kullanılan sözcükler Satışı Öldürebilir
Yanlış sözcükler müşterilerin kafasında negatif etkiler bırakır.
Onlarda daha fazla olumsuzluk yaratmamak için ürünün özelliklerinin dışına çıkan daha fazla nedenler vermeyin.
- Satışın Ne Zaman Sonuçlandığını Bilemezsiniz
Satışın sonunda müşteriye kararını sormalısınız.Bunu yapmadan tek taraflı karar vermeye çalışmak müşteri kaçırır.
- Satışın Nasıl Sonuçlandığını Bilemezsiniz
Patron pozisyonunda davranmamalısınız.
- Samimiyetin Kilitlenmesi
İlk olarak gözlerinizde para ışıltısı oluşmasın. Önce satışın müşteriye yararlı olduğu konusunda güven inşa etmelisiniz.
- Detaylara Yeterince Dikkat Vermeme
Müşteriler sizin onun için en iyiyi yaptığınız yönünde etkilenmemişse büyük bir potansiyel alıcı kitlesini kaçırıyorsunuz demektir.
- Düşüşlere İzin Verme
Satışlar bir hafta yüksek diğer hafta düşük mü ? Bu durumda Verimli İş Geliştirme Yöneticileri iş modelini gözden geçirir.
- Yeterince Kontak Kurmamak
Bir çok insan işyerine geldiğinde ürün ,servis ,fikirler konusunda umursamaz davranır. Oysa telefon ,mail gibi yöntemlerle iş yaptığınız insanlara ulaşmak işinizi arttırır.
Bu konuda tembel olmayın.
kaynak:robertdupuy
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder