10 Nisan 2008 Perşembe

Şirketlerde Görülen Başlıca Satış Hataları

İşletmelerde görülen başlıca satış hataları şunlardır ;

- Satışı Gerçekten Anlayamama

Profesyonel satışçılar zorlayıcı ve agresif değildir.

Beklenen Satıcıların Kendilerini Geliştirmeleridir

Eğitim verilmemiş satıcılarla müşteriye hizmet kötü bir iş yapma yöntemidir.

Reklama milyonlarca dolarlık bütçeler ayırsanız bile satış – servis planlanmamışsa duvara toslarsınız.


- Çok Konuşma , Yeterince Dinlememe

Çoğu insan insanları ikna etmek için ağzının iyi laf yapması gerektiğini düşünür.Gerçek tam tersidir.

Başarılı İş Geliştirme Yöneticileri aslında büyük dedektiflerdir . Not alırlar , İstekli olarak dinlerler ve müşterinin vücut dilini anlamaya çalışırlar.

- Kullanılan sözcükler Satışı Öldürebilir

Yanlış sözcükler müşterilerin kafasında negatif etkiler bırakır.


Onlarda daha fazla olumsuzluk yaratmamak için ürünün özelliklerinin dışına çıkan daha fazla nedenler vermeyin.

- Satışın Ne Zaman Sonuçlandığını Bilemezsiniz

Satışın sonunda müşteriye kararını sormalısınız.Bunu yapmadan tek taraflı karar vermeye çalışmak müşteri kaçırır.

- Satışın Nasıl Sonuçlandığını Bilemezsiniz

Patron pozisyonunda davranmamalısınız.

- Samimiyetin Kilitlenmesi

İlk olarak gözlerinizde para ışıltısı oluşmasın. Önce satışın müşteriye yararlı olduğu konusunda güven inşa etmelisiniz.

- Detaylara Yeterince Dikkat Vermeme

Müşteriler sizin onun için en iyiyi yaptığınız yönünde etkilenmemişse büyük bir potansiyel alıcı kitlesini kaçırıyorsunuz demektir.

- Düşüşlere İzin Verme

Satışlar bir hafta yüksek diğer hafta düşük mü ? Bu durumda Verimli İş Geliştirme Yöneticileri iş modelini gözden geçirir.

- Yeterince Kontak Kurmamak

Bir çok insan işyerine geldiğinde ürün ,servis ,fikirler konusunda umursamaz davranır. Oysa telefon ,mail gibi yöntemlerle iş yaptığınız insanlara ulaşmak işinizi arttırır.

Bu konuda tembel olmayın.

kaynak:robertdupuy

Hiç yorum yok: