8 Nisan 2008 Salı

Çokuluslu Firmalar ve Etik Yaklaşımlar

Nestle , sunduğu yeni sosyal sorumluluk modeliyle çok sayıda çokuluslu firmadan farklı olarak kendi yolunda gitmektedir.

Yeni modeliyle global kurumsal kültüre meydan okumaktadır.

Geçenlerde üretimden dağıtıma kadar olan ağ içinde boşa harcanan kaynakların anlaşılması yönünde dikkatleri üzerine çekmiştir.

Güney Amerika da 218.000 tane kahve yetiştiren çiftçi ,35.000 süt üreticisi ve 22.000 diğer konulardaki çiftçiler olmak üzere toplam 275.000 çiftçiyle işbirliği yapmaktadır.

Bölgede yerleşik 72 adet fabrikasında 38.000 kişi çalışmaktadır.Yalnızca Brezilyadaki süt üretimi İsviçredekinden fazladır.


Kurumsal sosyal sorumluluk projelerini aynı zamanda Afrikada ‘da yürütmektedir.

Brezilyada ilk fabrikasını açtığı 1921 ‘den bu yana şirketin Latin Amerika daki sosyal etkilerini ölçme konusunda çalışmalar yapmaktadır.

İlk aşamada tarımsal gelişme ,üretim etkileri ,tüketiciye yararlarını içeren hedeflerin belirlenmesi ve sonuçlarının ölçülmesi ile ilgili Nestle ‘nin stratejileri ile sosyal sorumluluklarını birbirine yaklaştırmaya çalışmaktadır.

25 yıldır Nestle ‘ yi izleyen Prof. Post , ‘’ Yaratılan Değerlerin Paylaşılması ‘’ nın 20 yıldır dünyayı sarmaya başladığını ve 21.yüzyılda iş dünyasında en önemli konulardan biri olmaya aday görüldüğünü belirtmiştir.

Daha kaliteli üretim için çiftçilere yardım etme , işçilik kalitesini yükseltme , çevreciliğe destek ,besleyici gıdalar ve hayat tarzları konusunda müşterilerini eğitme duyulması bile hoş konulardır.

Yönetici Mr.Letmathe ‘ye göre ;

Kurumsal sosyal sorumluluklar Nestle İş Stratejilerinin temelini oluşturmaktadır.

kaynak:ethicalcorp

Hiç yorum yok: