Ürününüzü satın alacak ilk müşteriyi bulmak güvenilirliği gerektirir .
İlk satış ekibi potansiyel müşterilerden ürünü geliştirme konusunda yararlı bilgiler elde edebilir .
Diğer bir konu ise doğru insanların ürünü satma konusunda desteklenmesidir . Örneğin geçmişte bir firmanın satış ekibi müşterilerle görüşme sırasında başka ürünleri de satabilecekken öneri kabul görmemişti .
Sattığınız ürünle ilgili iş modeline , hangi satış ekibinin uygun olduğunun anlaşılması ile birlikte kendinize ,
O ürüne uygun bir pazar olup olmadığı ,
Ürünün iyi olup olmadığı ,
Yönetim ekibinizin kalitesi ile ilgili soruları sormalısınız .
Satışın önemli bir noktası satış konusunu iyi bilen insanlardan eğitim almaktır . İş okulları bu konuda yeterli olmayabilir . Büyük firmalar ise farklı satış teknikleri konusunda satışa yeni başlayan insanlara verdikleri eğitimlerle yol göstermektedir .
kaynak:hbs
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
25 Ocak 2010 Pazartesi
21 Ocak 2010 Perşembe
Firmalarda Yenilik Önemli mi ?
1980 ‘li yıllardan itibaren ‘’ Yenilik ‘’ kelimesi daha hızlı kullanılmaya başlanmıştır.
Yeniliğin popüler bir tanımlaması fikir geliştirilmesi veya Pazar fırsatlarını görebilmektir.
Pazar lideri teknoloji firmaları ürünlerinin % 80 ‘ini her beş yılda bir yenilemektedir.
Bu firmalar gerçekte ‘’ Yenilik Uzmanları ‘’ dır .
1920 ‘lerden bu güne bakıldığında GE ‘nin hala hayatta ve hala yenilikçi olduğunu görürüz.
Nokia ‘da farklı bir örnektir.Sınırsız tüketim pazarı potansiyeline yol gösterme konusunda dikkat çekmektedir.
Amazon geleneksel satış yöntemlerini kullanarak pazarı yönlendirmiştir.
Google ise bir diğer örnektir.
Yeniliğe inananların ayakta kalacağı bir dünya bizi bekliyor.
kaynak:ausinnovation
Yeniliğin popüler bir tanımlaması fikir geliştirilmesi veya Pazar fırsatlarını görebilmektir.
Pazar lideri teknoloji firmaları ürünlerinin % 80 ‘ini her beş yılda bir yenilemektedir.
Bu firmalar gerçekte ‘’ Yenilik Uzmanları ‘’ dır .
1920 ‘lerden bu güne bakıldığında GE ‘nin hala hayatta ve hala yenilikçi olduğunu görürüz.
Nokia ‘da farklı bir örnektir.Sınırsız tüketim pazarı potansiyeline yol gösterme konusunda dikkat çekmektedir.
Amazon geleneksel satış yöntemlerini kullanarak pazarı yönlendirmiştir.
Google ise bir diğer örnektir.
Yeniliğe inananların ayakta kalacağı bir dünya bizi bekliyor.
kaynak:ausinnovation
18 Ocak 2010 Pazartesi
Liderlikte Neler Önemli
İş hayatında liderlik bir değer , ayrıcalık ve büyük sorumluluklar demektir .
Şirketin küçük veya büyüklüğü önemsizdir . Yapılan hata veya başarılar çalışanlar , aileleri , ortaklar gibi bir çok insanın etkilenmesine neden olur .
Disiplin ;
Anlamı , özenli , detaylı toplantılar ve takibidir .
Dayanıklılık ;
Sorunların çözülmesine istekli olunması dayanıklılık gerektirir .
Standartlar
Standartlar lider tarafından belirlenir . Performans standartlarını çok yükseğe koyarsanız ve gerçekleşmezse başarısız görünürsünüz . Sektörün en iyisiyle kendinizi sürekli karşılaştırıp detaylı olarak farkınızı analiz edin .
Gerçeklerle Yüzleşin
Gerçekleri dürüst bir şekilde değerlendirin . Yönetim toplantılarında olumsuzlukları ortaya atın . Olumsuz giden şeyler nelerdir ? Rakiplere karşı nasıl daha başarılı olunabilir ?
Bir çok firmada bütçenin paylaştırılması öncelikli ihtiyaçlarla uyum sağlamaz .
Açıklık
Firmada bilgi akışı sağladığınızda tartışma ortamı oluşacağından en iyi işi yapmış olursunuz .
Liderin görevi karar vermek değil alternatifler içinde en iyisinin seçildiğine emin olmaktır . Odanıza doğru insanları almaya ihtiyacınız bulunmakta .
Başarı için gerekenleri sıraya koyarak işlerinizi gerçekten yürüyebilecek şekilde planlayın .
Bağlılık ve Ekip Çalışması
Genç bir Ceo iken birisi ‘’ Ben şirketimi çok seviyorum fakat bir arkadaşımı görevden almalısınız demişti .
Zor bir karardı , o kişi şirkette saygı gören , mükemmel birisiydi , performansı ise düşüktü .
Kimseyi utandırmayın . Şirkette çalışanlardan birisini utandırmak büyük bir hatadır .
Ekip çalışması
İyi ekip oyuncuları farklı görüşler ortaya koyar .
Moral
Çalıştığım ilk işte müthiş bir moral problemi vardı , çok sorunlar vardı . Yöneticiler herkese bir para ödülü vermeye karar verdiler.
Moral oldu mu ? tabiî ki hayır . Şirkete bağlılığı satın alamayacağınız gibi moralide satın alamazsınız . Moral , sorunların belirlenmesi , saygı kazanma ve başarıyla gelir .
Saygı
Çalışanlara saygı duyarak onları motive edebilirsiniz .
Çalışanlara adil ücret dağılımı sağlayın .
İnsancıl davranın , gerçekten alçakgönüllü olun .
Liderlik özelliklerinizi sürekli olarak geliştirdiğinizde şirketinizde olgunlaşır .
Toyota , Tata , Nokia ve birçokları gibi olgun şirketler işlerine yarayacak insanlarla çalışıp doğru adımları atarlar ve müşterilere konsantre olurlar .
kaynak:jpmorgan
Şirketin küçük veya büyüklüğü önemsizdir . Yapılan hata veya başarılar çalışanlar , aileleri , ortaklar gibi bir çok insanın etkilenmesine neden olur .
Disiplin ;
Anlamı , özenli , detaylı toplantılar ve takibidir .
Dayanıklılık ;
Sorunların çözülmesine istekli olunması dayanıklılık gerektirir .
Standartlar
Standartlar lider tarafından belirlenir . Performans standartlarını çok yükseğe koyarsanız ve gerçekleşmezse başarısız görünürsünüz . Sektörün en iyisiyle kendinizi sürekli karşılaştırıp detaylı olarak farkınızı analiz edin .
Gerçeklerle Yüzleşin
Gerçekleri dürüst bir şekilde değerlendirin . Yönetim toplantılarında olumsuzlukları ortaya atın . Olumsuz giden şeyler nelerdir ? Rakiplere karşı nasıl daha başarılı olunabilir ?
Bir çok firmada bütçenin paylaştırılması öncelikli ihtiyaçlarla uyum sağlamaz .
Açıklık
Firmada bilgi akışı sağladığınızda tartışma ortamı oluşacağından en iyi işi yapmış olursunuz .
Liderin görevi karar vermek değil alternatifler içinde en iyisinin seçildiğine emin olmaktır . Odanıza doğru insanları almaya ihtiyacınız bulunmakta .
Başarı için gerekenleri sıraya koyarak işlerinizi gerçekten yürüyebilecek şekilde planlayın .
Bağlılık ve Ekip Çalışması
Genç bir Ceo iken birisi ‘’ Ben şirketimi çok seviyorum fakat bir arkadaşımı görevden almalısınız demişti .
Zor bir karardı , o kişi şirkette saygı gören , mükemmel birisiydi , performansı ise düşüktü .
Kimseyi utandırmayın . Şirkette çalışanlardan birisini utandırmak büyük bir hatadır .
Ekip çalışması
İyi ekip oyuncuları farklı görüşler ortaya koyar .
Moral
Çalıştığım ilk işte müthiş bir moral problemi vardı , çok sorunlar vardı . Yöneticiler herkese bir para ödülü vermeye karar verdiler.
Moral oldu mu ? tabiî ki hayır . Şirkete bağlılığı satın alamayacağınız gibi moralide satın alamazsınız . Moral , sorunların belirlenmesi , saygı kazanma ve başarıyla gelir .
Saygı
Çalışanlara saygı duyarak onları motive edebilirsiniz .
Çalışanlara adil ücret dağılımı sağlayın .
İnsancıl davranın , gerçekten alçakgönüllü olun .
Liderlik özelliklerinizi sürekli olarak geliştirdiğinizde şirketinizde olgunlaşır .
Toyota , Tata , Nokia ve birçokları gibi olgun şirketler işlerine yarayacak insanlarla çalışıp doğru adımları atarlar ve müşterilere konsantre olurlar .
kaynak:jpmorgan
14 Ocak 2010 Perşembe
Kobiler Başarı İçin Neler Yapmalı
Her gün bir çok küçük işletme iş hayatına başlangıç yapmakta . Bazıları başarılı olurken , bazıları ise yolun kenarında durmakta .
İşiniz başarılı olup uzun süre ayakta kalacak mı ? Önemli bazı noktalara göz atalım .
Yeterince keşfedilmemiş bir iş konusu bulun
Başlangıçta küçük olun , yalnız büyük düşünün .
Ürünlerinizi farklılaştırın
Müşteri üzerinde olumlu bir ilk etki bırakın .
Kalite ve hizmeti önemseyin .
Sürekli ürün ve hizmetlerinizi geliştirin .
Müşterilerinizi dinleyin .
Başarı için plan yapın .
Yenilikçi olun .
İş saatlerini verimli kullanın .
kaynak:powerhomebiz
İşiniz başarılı olup uzun süre ayakta kalacak mı ? Önemli bazı noktalara göz atalım .
Yeterince keşfedilmemiş bir iş konusu bulun
Başlangıçta küçük olun , yalnız büyük düşünün .
Ürünlerinizi farklılaştırın
Müşteri üzerinde olumlu bir ilk etki bırakın .
Kalite ve hizmeti önemseyin .
Sürekli ürün ve hizmetlerinizi geliştirin .
Müşterilerinizi dinleyin .
Başarı için plan yapın .
Yenilikçi olun .
İş saatlerini verimli kullanın .
kaynak:powerhomebiz
11 Ocak 2010 Pazartesi
Küçük İşletmeler Karar Alırken Nelere Dikkat Etmeli
Firmalar yıl içinde bir çoğu önemli görünmeyen bir çok kararlar alırlar . Fakat önemsiz görünen bazıları önemli sonuçlara neden olabilir .
Firmaların başarısızlığına etki eden bazı kararlara göz atalım .
Düşük kaliteli alacaklar ;
Müşterilerinizi kredilendirirken değerlendirmeyi nasıl yapıyorsunuz . Bir çok iyi niyetli müşteriniz olabilir . Bu tür müşterilerinizde problemler yaşayabilir . Bir çok firma alacak tahsilinde yaşadığı problemler nedeniyle zora girer .
İş mülakatları ;
İş görüşmelerinde görüşmeyi yapanın beklenen özeni göstermemesinin faturası problem olarak ortaya çıkar .
Araç sigortaları
Araçların sigortalarının kapsamlı yapılmaması kaza halinde firmalara zarar olarak geri dönebilir .
Geçmiş tecrübeleri araştırılmadan insanları işe almak ;
Araştırmanın yapılmaması işe alınacak insanların başarısını garanti etmez .
Sigorta ;
Sigortacı bir arkadaşıma küçük işletmelerin sigorta yaptırmama nedenlerini sorduğumda şu cevabı verdi .
Sigortanın bir maliyet olarak anlaşılması ,
Nerelerde gerekli olduğunun bilinmemesi ,
Yanlış muhasebeciler ;
Bir çok muhasebeci şirketin sağlıklı gidip gitmediği konusunda bilgi vermez . Dışarıdan bir göz firmayı değerlendirmediğinde ise şirket sahipleri ne olduğunu anlamayabilirler .
Şirketin denetiminin olmaması ;
Muhasebeciler bu konuda yardımcı olabilirler .
Yanlış şirket politikaları ;
Geçenlerde bir sağlık merkezine gittim . Kasiyer bahşişi nakit ödemem gerektiğini söyledi . Bana göre bu örnek onlara müşteri kaybettirir .
kaynak:bossblogs
Firmaların başarısızlığına etki eden bazı kararlara göz atalım .
Düşük kaliteli alacaklar ;
Müşterilerinizi kredilendirirken değerlendirmeyi nasıl yapıyorsunuz . Bir çok iyi niyetli müşteriniz olabilir . Bu tür müşterilerinizde problemler yaşayabilir . Bir çok firma alacak tahsilinde yaşadığı problemler nedeniyle zora girer .
İş mülakatları ;
İş görüşmelerinde görüşmeyi yapanın beklenen özeni göstermemesinin faturası problem olarak ortaya çıkar .
Araç sigortaları
Araçların sigortalarının kapsamlı yapılmaması kaza halinde firmalara zarar olarak geri dönebilir .
Geçmiş tecrübeleri araştırılmadan insanları işe almak ;
Araştırmanın yapılmaması işe alınacak insanların başarısını garanti etmez .
Sigorta ;
Sigortacı bir arkadaşıma küçük işletmelerin sigorta yaptırmama nedenlerini sorduğumda şu cevabı verdi .
Sigortanın bir maliyet olarak anlaşılması ,
Nerelerde gerekli olduğunun bilinmemesi ,
Yanlış muhasebeciler ;
Bir çok muhasebeci şirketin sağlıklı gidip gitmediği konusunda bilgi vermez . Dışarıdan bir göz firmayı değerlendirmediğinde ise şirket sahipleri ne olduğunu anlamayabilirler .
Şirketin denetiminin olmaması ;
Muhasebeciler bu konuda yardımcı olabilirler .
Yanlış şirket politikaları ;
Geçenlerde bir sağlık merkezine gittim . Kasiyer bahşişi nakit ödemem gerektiğini söyledi . Bana göre bu örnek onlara müşteri kaybettirir .
kaynak:bossblogs
7 Ocak 2010 Perşembe
Bir İşyerinde Çalışmak mı , Kendi İşini Yapmak mı Cazip
Bir iş yerinde çalışıyorsanız geliriniz , iş verenin uygun göreceği ücretle , kendi işinizi yapıyorsanız yeteneklerinizle sınırlıdır .
Bir çok insanın iş yapmak isterken yeterince başarılı olamadığının doğruluğu kadar , ev ödevlerini yapıp başarıyı yakalayanların olduğu da doğrudur .
Öncelikle doğru işi yaptığınıza emin olmalısınız .
Yetenekleriniz , bilginiz , ilginizle , insanların talep edebilecekleri , para ödeyecekleri , ürün ve hizmetleri birleştirebilmelisiniz .
Bunu başarabilirseniz ileride yaşayabileceğiniz bir çok problemden uzak kalırsınız .
Diğer bir konu pazara doğru ürün veya servisleri sunduğunuzdan emin olmanızdır .
İnsanlar ürün ve hizmetleri problemleri çözüldüğü için satın alırlar .
Örneğin birisi işe giderken kullanmak için arabaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorsa , arabayı satın aldığında probleminin çözüldüğünü düşünecektir .
İnsanlara problemlerini çözen alternatifler sunarsanız , ürünlerinizi almaya ikna etmek için daha az zorlanırsınız .
Kendi işinize sahip olarak başarıyı yakalamak için doğru kararları iş yapmaya başlarken almış olmalısınz .
kaynak:ezinearticles
Bir çok insanın iş yapmak isterken yeterince başarılı olamadığının doğruluğu kadar , ev ödevlerini yapıp başarıyı yakalayanların olduğu da doğrudur .
Öncelikle doğru işi yaptığınıza emin olmalısınız .
Yetenekleriniz , bilginiz , ilginizle , insanların talep edebilecekleri , para ödeyecekleri , ürün ve hizmetleri birleştirebilmelisiniz .
Bunu başarabilirseniz ileride yaşayabileceğiniz bir çok problemden uzak kalırsınız .
Diğer bir konu pazara doğru ürün veya servisleri sunduğunuzdan emin olmanızdır .
İnsanlar ürün ve hizmetleri problemleri çözüldüğü için satın alırlar .
Örneğin birisi işe giderken kullanmak için arabaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorsa , arabayı satın aldığında probleminin çözüldüğünü düşünecektir .
İnsanlara problemlerini çözen alternatifler sunarsanız , ürünlerinizi almaya ikna etmek için daha az zorlanırsınız .
Kendi işinize sahip olarak başarıyı yakalamak için doğru kararları iş yapmaya başlarken almış olmalısınz .
kaynak:ezinearticles
4 Ocak 2010 Pazartesi
Firmalararası Rekabette Nasıl Farklılaşabilirim
Öncelikle müşterilerinizin ne istediğini anlamakla başlayın ve rakiplerinizin onlara ne sunduklarıyla devam edin .
Sizden alışveriş yapan müşterilerin ne istediğini anladığınızda müşterilere daha sıcak gelirsiniz .
Fark yaratmak müşterilerin bakışıyla bakmakla başlar . Müşteri isteklerini göz önüne alan küçük ve basit değişiklikler bile bazen önemli satış artışlarına yol açar .
Rakipler
Farklılaşma işinizi akılda kalıcı ve değerli yapar . Bu yüzden rakiplerinizi tanımanız gerekir .
Başlıca rakipleriniz kimlerdir ?
Sektörünüzde en fazla rekabet hangi konuda ?
Hangi ve ne tür ürünleri pazara sunuyorlar ?
Her birinin başlıca güçlü yanları nelerdir .
Neyi eksik yapıyorlar ?
Farklılaşma
Sektörün genel özelliklerini belirleyin .
Müşteri isteklerini yapmaya çalışın .
Müşterilere faydalar sağlayın .
Müşterilerin sizi tercih etmesi için nedenler yaratın .
Müşterilere farkı hissettirerek gözünde değerinizi arttırın .
Örneğin bilişim sektöründe bakım sözleşmelerinde sınırsız yerinde destek hizmeti yer alır . Oysa ziyaret çok nadir gerçekleşir ve sorunlar telefonla çözülür . Buradaki iddiasız bir hizmet sunulurken satış farklılaşması çok yüksektir .
Standartların dışında düşünün ve yaratıcı olun , fikrinizi analiz ederek tüm sonuçlarını göz önüne alın .
Müşteriye fayda sağladığınızın anlaşıldığından emin olun .
kaynak:businessopportunitiesand ideas
Sizden alışveriş yapan müşterilerin ne istediğini anladığınızda müşterilere daha sıcak gelirsiniz .
Fark yaratmak müşterilerin bakışıyla bakmakla başlar . Müşteri isteklerini göz önüne alan küçük ve basit değişiklikler bile bazen önemli satış artışlarına yol açar .
Rakipler
Farklılaşma işinizi akılda kalıcı ve değerli yapar . Bu yüzden rakiplerinizi tanımanız gerekir .
Başlıca rakipleriniz kimlerdir ?
Sektörünüzde en fazla rekabet hangi konuda ?
Hangi ve ne tür ürünleri pazara sunuyorlar ?
Her birinin başlıca güçlü yanları nelerdir .
Neyi eksik yapıyorlar ?
Farklılaşma
Sektörün genel özelliklerini belirleyin .
Müşteri isteklerini yapmaya çalışın .
Müşterilere faydalar sağlayın .
Müşterilerin sizi tercih etmesi için nedenler yaratın .
Müşterilere farkı hissettirerek gözünde değerinizi arttırın .
Örneğin bilişim sektöründe bakım sözleşmelerinde sınırsız yerinde destek hizmeti yer alır . Oysa ziyaret çok nadir gerçekleşir ve sorunlar telefonla çözülür . Buradaki iddiasız bir hizmet sunulurken satış farklılaşması çok yüksektir .
Standartların dışında düşünün ve yaratıcı olun , fikrinizi analiz ederek tüm sonuçlarını göz önüne alın .
Müşteriye fayda sağladığınızın anlaşıldığından emin olun .
kaynak:businessopportunitiesand ideas
28 Aralık 2009 Pazartesi
Çalışanlar Yöneticilerinin Her Davranışından Anlamlar Çıkartırlar
Bir finans firmasının ortaklarından olan Eric eski bir araba kullanıyordu .
Bir gün işyerine geldiğinde bilgi işlemde çalışan elemanı ‘’ firmamız kötüye mi gidiyor ‘’ diye onu şaşırtan soruyu sordu . Şirkette işler oldukça iyi gidiyordu .
Çalışan hiçbir patron işler kötü gitmedikçe böyle bir araba kullanmaz şeklinde cevap verdi .
Çalışanlar yöneticilerinin her bir özellik veya davranışından anlamalar çıkarmaya çalışırlar .
Yönetici olarak hoşlansanız veya hoşlanmasanız da detayları da içerecek şekilde her şeyiniz görev tanımınızın bir parçasıdır .
kaynak:inc
Bir gün işyerine geldiğinde bilgi işlemde çalışan elemanı ‘’ firmamız kötüye mi gidiyor ‘’ diye onu şaşırtan soruyu sordu . Şirkette işler oldukça iyi gidiyordu .
Çalışan hiçbir patron işler kötü gitmedikçe böyle bir araba kullanmaz şeklinde cevap verdi .
Çalışanlar yöneticilerinin her bir özellik veya davranışından anlamalar çıkarmaya çalışırlar .
Yönetici olarak hoşlansanız veya hoşlanmasanız da detayları da içerecek şekilde her şeyiniz görev tanımınızın bir parçasıdır .
kaynak:inc
24 Aralık 2009 Perşembe
Firmaları Başarısızlığa Götüren Başlıca Nedenler
Zayıf sermaye yapısı
Kontrolsüz büyüme
Kontrol edilebilir maliyetlerin kontrol edilememesi
Kontrol edilemez maliyetlere karşı hazırlıksız olunması
Şirketin karlı bölümlerini de zora sokacak yeni ürünlere girilmesi
Şirketin iyi yönetilememesi
Zayıf iş modeli
Önemli finansal kararlarda hatalar
Değişen pazar koşullarına uyum sağlayamama
Ve özet olarak ;
Yönetim ilkelerinin hiç birinin uygulanamaması
kaynak:businessopportunitiesandideas
Kontrolsüz büyüme
Kontrol edilebilir maliyetlerin kontrol edilememesi
Kontrol edilemez maliyetlere karşı hazırlıksız olunması
Şirketin karlı bölümlerini de zora sokacak yeni ürünlere girilmesi
Şirketin iyi yönetilememesi
Zayıf iş modeli
Önemli finansal kararlarda hatalar
Değişen pazar koşullarına uyum sağlayamama
Ve özet olarak ;
Yönetim ilkelerinin hiç birinin uygulanamaması
kaynak:businessopportunitiesandideas
21 Aralık 2009 Pazartesi
Mutsuz Olduğunuz İşyerinde Nasıl Çalışabilirsiniz
İşyerinizde bazen çeşitli nedenlerden dolayı mutsuz olup ayrılmayı düşünebilirsiniz .
Diğer yanda geçiminizi sağlayabilmek için maaşınız , sağlık imkanlarınız işyerinde kalmanız için nedenler oluşturacaktır .
İş tatminsizliğinden dolayı sorunlar yaşıyorsanız sorunun bir parçası olduğunuz gibi çözümün de bir parçası olabilir , şirkette başka bir bölüme geçmeyi talep edebilirsiniz .
Dikkate alınması gereken bazı konular ;
İşinizle ilgili değiştirebileceğiniz veya değiştiremeyeceğiniz şeylerin farkında olmak ,
Değişiklik için sorumluluk almak ,
Kötü iş ortamında yapabileceğinizin en iyisini yapmaya konsantre olmak
Ayrıca ;
Hiçbir şeyin değişmeyeceğini düşünmeyin ,
Olumsuz düşüncelerin sizi yönlendirmesine izin vermeyin ,
Süreci kendi haline bırakmayın .
Örneklere göz atarsak ;
Elizabeth birkaç yıldır pazarlama departmanında çalışıyor ve yöneticileriyle sorunlar yaşıyor , işinde hep iyi performans gösteriyor olsa da yöneticilerinden takdir görmüyordu .
Bir performans görüşmesi sonrası her gün bu iş yerine gelmekten hoşlanmıyorum diye düşündü . Öncelikle işimdeki performansımı bu duruma katlanmak için en yüksek seviyede tutmalıyım derken başka bir şirketle de kontak kurdu ve kabul edilince istifasını verdi .
Bir teknoloji uzmanı olan Allen , iş arkadaşlarından mutlu olsa da kariyer yolculuğunun kilitlendiğini düşünüyordu .
İşyeriyle anlaşarak haftanın iki günü işyerine giderken üç gün ise part time ilgi duyduğu emlak danışmanlığı işine başladı .
Bu şekilde çalışmak onu daha çok mutlu etti .
kaynak:hbs
Diğer yanda geçiminizi sağlayabilmek için maaşınız , sağlık imkanlarınız işyerinde kalmanız için nedenler oluşturacaktır .
İş tatminsizliğinden dolayı sorunlar yaşıyorsanız sorunun bir parçası olduğunuz gibi çözümün de bir parçası olabilir , şirkette başka bir bölüme geçmeyi talep edebilirsiniz .
Dikkate alınması gereken bazı konular ;
İşinizle ilgili değiştirebileceğiniz veya değiştiremeyeceğiniz şeylerin farkında olmak ,
Değişiklik için sorumluluk almak ,
Kötü iş ortamında yapabileceğinizin en iyisini yapmaya konsantre olmak
Ayrıca ;
Hiçbir şeyin değişmeyeceğini düşünmeyin ,
Olumsuz düşüncelerin sizi yönlendirmesine izin vermeyin ,
Süreci kendi haline bırakmayın .
Örneklere göz atarsak ;
Elizabeth birkaç yıldır pazarlama departmanında çalışıyor ve yöneticileriyle sorunlar yaşıyor , işinde hep iyi performans gösteriyor olsa da yöneticilerinden takdir görmüyordu .
Bir performans görüşmesi sonrası her gün bu iş yerine gelmekten hoşlanmıyorum diye düşündü . Öncelikle işimdeki performansımı bu duruma katlanmak için en yüksek seviyede tutmalıyım derken başka bir şirketle de kontak kurdu ve kabul edilince istifasını verdi .
Bir teknoloji uzmanı olan Allen , iş arkadaşlarından mutlu olsa da kariyer yolculuğunun kilitlendiğini düşünüyordu .
İşyeriyle anlaşarak haftanın iki günü işyerine giderken üç gün ise part time ilgi duyduğu emlak danışmanlığı işine başladı .
Bu şekilde çalışmak onu daha çok mutlu etti .
kaynak:hbs
17 Aralık 2009 Perşembe
Müşteriler Gerçekte Ne İster
Müşteriler gerçekte ne isterler ?
En düşük fiyat veya en büyük indirimi cevabını unutun .
Ünlü firmalar beş karatlık elması üç dolara satsalardı önemli bir problem ortaya çıkardı . Çünkü cazip elmas fiyatı dışında modayla birlikte yaratılan bir değer ortaya çıkmayacaktı .
Binlerce ürünü yeniden dizayn edip bir mağazada düşük fiyatla satmak isteseydim , sonuç ne olurdu ?
Şirket beş yıl boyunca para kaybederdi .
O yüzden müşterilerin ürüne katkısını sağlamak ve ne istediğini anlamak önemli .
Geçenlerde kız arkadaşımla gittiğim restoranda yeni bir şey öğrendim . Yemeğin sonuna doğru bana biraz önce gelen şık bayanı gördün mü diye sordu . Bende evet ne oldu ki diye cevap verdiğimde burasının lüks bir restoran olduğunu ve kendisini oraya ait hissetmediğini belirtti .
Müşteriler daha düşük fiyatlar , daha iyi kaliteli ürünler , temiz mağazalar isterler .
Gerçekte üzerinde yeterince durulmayan konu ise , müşteriler kendilerinin gerçekten rahat edebileceği ortamlardan hoşlanırlar .
kaynak:fastcompany
En düşük fiyat veya en büyük indirimi cevabını unutun .
Ünlü firmalar beş karatlık elması üç dolara satsalardı önemli bir problem ortaya çıkardı . Çünkü cazip elmas fiyatı dışında modayla birlikte yaratılan bir değer ortaya çıkmayacaktı .
Binlerce ürünü yeniden dizayn edip bir mağazada düşük fiyatla satmak isteseydim , sonuç ne olurdu ?
Şirket beş yıl boyunca para kaybederdi .
O yüzden müşterilerin ürüne katkısını sağlamak ve ne istediğini anlamak önemli .
Geçenlerde kız arkadaşımla gittiğim restoranda yeni bir şey öğrendim . Yemeğin sonuna doğru bana biraz önce gelen şık bayanı gördün mü diye sordu . Bende evet ne oldu ki diye cevap verdiğimde burasının lüks bir restoran olduğunu ve kendisini oraya ait hissetmediğini belirtti .
Müşteriler daha düşük fiyatlar , daha iyi kaliteli ürünler , temiz mağazalar isterler .
Gerçekte üzerinde yeterince durulmayan konu ise , müşteriler kendilerinin gerçekten rahat edebileceği ortamlardan hoşlanırlar .
kaynak:fastcompany
14 Aralık 2009 Pazartesi
Firmalar Pazara Yeni Ürün Sunarken Hangi Hataları Yapabilirler
İş dünyasında büyüme açısından pazara sunulan yeni ürünler büyük öneme sahiptir .
Amerikadaki yeni ürünlerle ilgili araştırma sonuçları ;
Perakende sektöründe başarısızlık oranının yüzde yetmiş – seksenlerde olduğunu ,
En büyük yirmi gıda şirketinin başarı oranı yüzde yetmiş altı iken en alttaki yirmi bin şirketin başarı oranının yüzde on bir olduğunu göstermektedir .
En büyük yirmi şirket ile küçük yirmibin şirketin başarı oranındaki en önemli farkın ise araştırma ve stratejik pazarlamadan kaynaklandığı görülmektedir .
Pazara yeni çıkacak ürünlerde yapılan başlıca hatalar ise şöyledir ;
Önceden yeterli planlama yapılmaması
Şirketler önemli sürelerini yeni ürün geliştirme ve planlamasına harcarlar fakat pazara sunumu planlamazlar .
Pazarlama stratejilerinin yokluğu veya zayıflığı
Bazı şirketler pazara sunuma konsantre olsalar da satışları sürdürecek uzun vadeli pazarlama stratejileri dikkatlerden kaçar .
Hedef pazarın tanımlanamaması
Hedef Pazar açık bir şekilde tanımlanamadığı taktirde firma ne yapmak istediğinden ve hedeflerine nasıl ulaşacağından emin olmakta zorlanır .
Erken pazara sunma
Şirketler ön hazırlıklar tamamlanmadan ürünlerini piyasaya sunmak istediklerinde işler yolunda gitmeyebilir .
Zayıf kaliteli ürünler
Zayıf ürünler firma imajına zarar verir .
kaynak:associatedcontent
Amerikadaki yeni ürünlerle ilgili araştırma sonuçları ;
Perakende sektöründe başarısızlık oranının yüzde yetmiş – seksenlerde olduğunu ,
En büyük yirmi gıda şirketinin başarı oranı yüzde yetmiş altı iken en alttaki yirmi bin şirketin başarı oranının yüzde on bir olduğunu göstermektedir .
En büyük yirmi şirket ile küçük yirmibin şirketin başarı oranındaki en önemli farkın ise araştırma ve stratejik pazarlamadan kaynaklandığı görülmektedir .
Pazara yeni çıkacak ürünlerde yapılan başlıca hatalar ise şöyledir ;
Önceden yeterli planlama yapılmaması
Şirketler önemli sürelerini yeni ürün geliştirme ve planlamasına harcarlar fakat pazara sunumu planlamazlar .
Pazarlama stratejilerinin yokluğu veya zayıflığı
Bazı şirketler pazara sunuma konsantre olsalar da satışları sürdürecek uzun vadeli pazarlama stratejileri dikkatlerden kaçar .
Hedef pazarın tanımlanamaması
Hedef Pazar açık bir şekilde tanımlanamadığı taktirde firma ne yapmak istediğinden ve hedeflerine nasıl ulaşacağından emin olmakta zorlanır .
Erken pazara sunma
Şirketler ön hazırlıklar tamamlanmadan ürünlerini piyasaya sunmak istediklerinde işler yolunda gitmeyebilir .
Zayıf kaliteli ürünler
Zayıf ürünler firma imajına zarar verir .
kaynak:associatedcontent
10 Aralık 2009 Perşembe
Firmalarda Eğitimin Önemini Anlamak Bir Yönetim Becerisidir
Eğitimle birlikte işe uygun insanların gelişiminin sağlanması bir iş becerisidir .
Şirketlerin büyük veya küçük olmasıyla ilişkisi olmaksızın çoğu insan eğitimin öneminin farkındadır . Dünyanın neresinde olursa olsun işe uygun çalışanlara sahip olmak firmaların başarı nedenleri arasındadır .
Şirketlerin çeşitli nedenlerle eğitime önem vermesi gerekir .
Örneğin Asya kıtasında çalışan sirkülasyonun dikkat çekecek şekilde yüksek olmasının başlıca iki nedeni vardır .
Firma rekabetin yüksek olduğu ve hızlı büyümenin gerçekleştiği Çin gibi bir ülkedeyse çalışanlar küçük ücret farkları için iş değiştirebilmektedir .
İkincisi ise şirketlerin çalışanlara karşı katı yaklaşımıdır.
Bazı şirketler çalışanlarına standart altı imkanlar sağlarken , iş ortamında mantıksız bir baskı uygularlar . Böyle durumlarda insanlar kendilerini finansal ve duygusal olarak daha iyi hissedebilecekleri iş ortamları arar .
Eğitim ise çalışanların veya ürünleri satan firmaların yeteneklerinin geliştirilmesi yanı sıra sosyal bir ortam da sağlar ve şirket hedeflerine ulaşılmasına önemli katkılar yapar .
kaynak:entrepreneur
Şirketlerin büyük veya küçük olmasıyla ilişkisi olmaksızın çoğu insan eğitimin öneminin farkındadır . Dünyanın neresinde olursa olsun işe uygun çalışanlara sahip olmak firmaların başarı nedenleri arasındadır .
Şirketlerin çeşitli nedenlerle eğitime önem vermesi gerekir .
Örneğin Asya kıtasında çalışan sirkülasyonun dikkat çekecek şekilde yüksek olmasının başlıca iki nedeni vardır .
Firma rekabetin yüksek olduğu ve hızlı büyümenin gerçekleştiği Çin gibi bir ülkedeyse çalışanlar küçük ücret farkları için iş değiştirebilmektedir .
İkincisi ise şirketlerin çalışanlara karşı katı yaklaşımıdır.
Bazı şirketler çalışanlarına standart altı imkanlar sağlarken , iş ortamında mantıksız bir baskı uygularlar . Böyle durumlarda insanlar kendilerini finansal ve duygusal olarak daha iyi hissedebilecekleri iş ortamları arar .
Eğitim ise çalışanların veya ürünleri satan firmaların yeteneklerinin geliştirilmesi yanı sıra sosyal bir ortam da sağlar ve şirket hedeflerine ulaşılmasına önemli katkılar yapar .
kaynak:entrepreneur
7 Aralık 2009 Pazartesi
İşinizde Yükselmek İçin Ceo Gibi Düşünün
İş hayatında nasıl terfi edeceğiniz konusunda düşünüyorsanız bazı konularda bilgi sahibi olmalısınız .
Üniversite eğitimi , master , iş kitapları okumak ,
Başka ?
Gerçek iş hayatına girildiğinde yöneticilik potansiyeli konusu üzerinde de düşünmek gerekir .
Orta kademe yöneticilerin ileride ceo ‘ luğa talip olabilmeleri için ceo gibi düşünmeleri önemlidir .
İşinizle ilgili kritik , sorunlu konuların her birine ayrı ayrı konsantre olun .
Başarılı ceo ‘ lar firmada hangi konularda sorunlar yaşandığını çabuk anlar ve sorunları teker teker çözme konusunda hızla çaba harcar .
Yetenekli ve gelecek vadeden yöneticilerle çalışır .
Onlara yol gösterebilir fakat işlerini öğretemezsiniz . İşler istendiği gibi yürümüyorsa problem var demektir .
İş önce gelir
İş ve müşteriler her zaman önce gelir . Bu onlara moral vermemek değildir , yalnız orada bulunmanızın en önemli nedeni iştir .
İşinizi yönetin
Yöneticilerin önemli bir fonksiyonu şirket ortaklarına ihtiyaçları olan başarıyı sağlamaktır . Bir başka anlamda başarılı olarak karşılıklı mutlu olunabilecek bir ilişki kurmaktır . Patronlar ve üst düzey yöneticiler sizin neleri başarabileceğiniz konusunda fikir sahibi olmalıdır .
Şirketin yönetilmesine yardım edin .
Bildiklerinizi aklınızda depo edip paylaşmıyorsanız , terfi etme ihtimaliniz oldukça düşük kalacaktır . Öncelikli bir ödevinizin şirketinizin yönetilmesine katkı sağlamak olduğunu hatırladığınızda önemli terfi şansına sahip olabilirsiniz .
kaynak:bnet
Üniversite eğitimi , master , iş kitapları okumak ,
Başka ?
Gerçek iş hayatına girildiğinde yöneticilik potansiyeli konusu üzerinde de düşünmek gerekir .
Orta kademe yöneticilerin ileride ceo ‘ luğa talip olabilmeleri için ceo gibi düşünmeleri önemlidir .
İşinizle ilgili kritik , sorunlu konuların her birine ayrı ayrı konsantre olun .
Başarılı ceo ‘ lar firmada hangi konularda sorunlar yaşandığını çabuk anlar ve sorunları teker teker çözme konusunda hızla çaba harcar .
Yetenekli ve gelecek vadeden yöneticilerle çalışır .
Onlara yol gösterebilir fakat işlerini öğretemezsiniz . İşler istendiği gibi yürümüyorsa problem var demektir .
İş önce gelir
İş ve müşteriler her zaman önce gelir . Bu onlara moral vermemek değildir , yalnız orada bulunmanızın en önemli nedeni iştir .
İşinizi yönetin
Yöneticilerin önemli bir fonksiyonu şirket ortaklarına ihtiyaçları olan başarıyı sağlamaktır . Bir başka anlamda başarılı olarak karşılıklı mutlu olunabilecek bir ilişki kurmaktır . Patronlar ve üst düzey yöneticiler sizin neleri başarabileceğiniz konusunda fikir sahibi olmalıdır .
Şirketin yönetilmesine yardım edin .
Bildiklerinizi aklınızda depo edip paylaşmıyorsanız , terfi etme ihtimaliniz oldukça düşük kalacaktır . Öncelikli bir ödevinizin şirketinizin yönetilmesine katkı sağlamak olduğunu hatırladığınızda önemli terfi şansına sahip olabilirsiniz .
kaynak:bnet
4 Aralık 2009 Cuma
Yanlış Pazarlama Kararları Başarısızlığa Yol Açar
Araştırmalar yeni iş girişimlerinin yüzde altmış oranında yanlış pazarlama kararları nedeniyle başarısızlığa uğradığını göstermekte .
Pazarı test etmeden ürünler sunmak hatalara yol açabilir .
90 ‘lardaki iridyum uydu telefon sistemleri uzaya uydu yerleştirmek için büyük paralar harcadı , fakat az sayıda insan bu hizmet için yüksek bir ücret ödemeyi kabul etti .
En iyi telefon fikri dünyanın her yerinde kullanılabilendir . Bunu basit bir pazarlama araştırmasıyla öğrenebilirlerdi .
Yeni ürünleri çok ucuza satmak .
Bir firma sandviçten , kahveye kadar bir çok ürünü müşterilere teslim etmek işine girmişti . Kısa sürede büyük ilgi gördüler . Tek problemleri ise ürün teslim maliyetinin kar marjından yüksek olmasıydı . Bir süre sonra kapandı .
kaynak:badmarketingideas
Pazarı test etmeden ürünler sunmak hatalara yol açabilir .
90 ‘lardaki iridyum uydu telefon sistemleri uzaya uydu yerleştirmek için büyük paralar harcadı , fakat az sayıda insan bu hizmet için yüksek bir ücret ödemeyi kabul etti .
En iyi telefon fikri dünyanın her yerinde kullanılabilendir . Bunu basit bir pazarlama araştırmasıyla öğrenebilirlerdi .
Yeni ürünleri çok ucuza satmak .
Bir firma sandviçten , kahveye kadar bir çok ürünü müşterilere teslim etmek işine girmişti . Kısa sürede büyük ilgi gördüler . Tek problemleri ise ürün teslim maliyetinin kar marjından yüksek olmasıydı . Bir süre sonra kapandı .
kaynak:badmarketingideas
1 Aralık 2009 Salı
Yeni Ürünler Tasarlarken Eksiklerinizi Gözden Geçirin
Yenilikler ile eksiklikler arasında hoş bir ilişki vardır .
Microsofttan Bob ‘un verdiği derste değindiği konulara bir göz atalım .
Müşterilere beklentilerinin altında olan ürünleri hiçbir zaman vermeyin .
Satışlarda ürünün yapabileceğinin üzerinde sözler vermek kapıyı açsa da bu iyi bir fikir olmayabilir .
Müşteriler teknolojiyi umursamaz .
Ürün ve hizmetlerden beklentileri hayatlarının kolaylaşmasıdır .
Küçük pazarlama bütçeleri harikalar yaratabilir .
Yaratıcı ekiplerin küçük pazarlama bütçeleriyle başarılarını biliyorum .
Ne üretirseniz üretin , müşterilerden ürünlerinizin başarılı olduğu şeklinde geri bildirimler almaya başladığınızda ilk etkiyi yaratmak için yalnızca bir şansınız olduğunu unutmayın .
Risk almaktan korkmayın
Bir şirketteki en kötü huylardan biri risk alınmamasıdır . Tercümesi , çalışanların farklı buluşlar için desteklenmemesidir .
Etkileyici gösterilerin işlevsel rolünü hiçbir zaman unutmayın .
Her sektör , hizmet , ürün bundan etkilenir . Sürecin testinde , geri bildirimler alınmasında , girişinde şirket içi konuşmalardan kurtaracaktır .
Yaptığınız iş ilk seferde başarılı olmazsa fikirlere açık olun . Bazen ısrarcılığa , yanlışları bulmaya önem vermek gerekebilir .
Alaya alınmaktan çekinmeyin .
kaynak:fastcompany
Microsofttan Bob ‘un verdiği derste değindiği konulara bir göz atalım .
Müşterilere beklentilerinin altında olan ürünleri hiçbir zaman vermeyin .
Satışlarda ürünün yapabileceğinin üzerinde sözler vermek kapıyı açsa da bu iyi bir fikir olmayabilir .
Müşteriler teknolojiyi umursamaz .
Ürün ve hizmetlerden beklentileri hayatlarının kolaylaşmasıdır .
Küçük pazarlama bütçeleri harikalar yaratabilir .
Yaratıcı ekiplerin küçük pazarlama bütçeleriyle başarılarını biliyorum .
Ne üretirseniz üretin , müşterilerden ürünlerinizin başarılı olduğu şeklinde geri bildirimler almaya başladığınızda ilk etkiyi yaratmak için yalnızca bir şansınız olduğunu unutmayın .
Risk almaktan korkmayın
Bir şirketteki en kötü huylardan biri risk alınmamasıdır . Tercümesi , çalışanların farklı buluşlar için desteklenmemesidir .
Etkileyici gösterilerin işlevsel rolünü hiçbir zaman unutmayın .
Her sektör , hizmet , ürün bundan etkilenir . Sürecin testinde , geri bildirimler alınmasında , girişinde şirket içi konuşmalardan kurtaracaktır .
Yaptığınız iş ilk seferde başarılı olmazsa fikirlere açık olun . Bazen ısrarcılığa , yanlışları bulmaya önem vermek gerekebilir .
Alaya alınmaktan çekinmeyin .
kaynak:fastcompany
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)