4 Ocak 2010 Pazartesi

Firmalararası Rekabette Nasıl Farklılaşabilirim

Öncelikle müşterilerinizin ne istediğini anlamakla başlayın ve rakiplerinizin onlara ne sunduklarıyla devam edin .

Sizden alışveriş yapan müşterilerin ne istediğini anladığınızda müşterilere daha sıcak gelirsiniz .

Fark yaratmak müşterilerin bakışıyla bakmakla başlar . Müşteri isteklerini göz önüne alan küçük ve basit değişiklikler bile bazen önemli satış artışlarına yol açar .

Rakipler


Farklılaşma işinizi akılda kalıcı ve değerli yapar . Bu yüzden rakiplerinizi tanımanız gerekir .

Başlıca rakipleriniz kimlerdir ?
Sektörünüzde en fazla rekabet hangi konuda ?
Hangi ve ne tür ürünleri pazara sunuyorlar ?
Her birinin başlıca güçlü yanları nelerdir .
Neyi eksik yapıyorlar ?

Farklılaşma

Sektörün genel özelliklerini belirleyin .
Müşteri isteklerini yapmaya çalışın .
Müşterilere faydalar sağlayın .
Müşterilerin sizi tercih etmesi için nedenler yaratın .
Müşterilere farkı hissettirerek gözünde değerinizi arttırın .

Örneğin bilişim sektöründe bakım sözleşmelerinde sınırsız yerinde destek hizmeti yer alır . Oysa ziyaret çok nadir gerçekleşir ve sorunlar telefonla çözülür . Buradaki iddiasız bir hizmet sunulurken satış farklılaşması çok yüksektir .

Standartların dışında düşünün ve yaratıcı olun , fikrinizi analiz ederek tüm sonuçlarını göz önüne alın .

Müşteriye fayda sağladığınızın anlaşıldığından emin olun .


kaynak:businessopportunitiesand ideas

Hiç yorum yok: