11 Ocak 2010 Pazartesi

Küçük İşletmeler Karar Alırken Nelere Dikkat Etmeli

Firmalar yıl içinde bir çoğu önemli görünmeyen bir çok kararlar alırlar . Fakat önemsiz görünen bazıları önemli sonuçlara neden olabilir .

Firmaların başarısızlığına etki eden bazı kararlara göz atalım .

Düşük kaliteli alacaklar ;

Müşterilerinizi kredilendirirken değerlendirmeyi nasıl yapıyorsunuz . Bir çok iyi niyetli müşteriniz olabilir . Bu tür müşterilerinizde problemler yaşayabilir . Bir çok firma alacak tahsilinde yaşadığı problemler nedeniyle zora girer .

İş mülakatları ;

İş görüşmelerinde görüşmeyi yapanın beklenen özeni göstermemesinin faturası problem olarak ortaya çıkar .

Araç sigortaları

Araçların sigortalarının kapsamlı yapılmaması kaza halinde firmalara zarar olarak geri dönebilir .

Geçmiş tecrübeleri araştırılmadan insanları işe almak ;

Araştırmanın yapılmaması işe alınacak insanların başarısını garanti etmez .

Sigorta ;

Sigortacı bir arkadaşıma küçük işletmelerin sigorta yaptırmama nedenlerini sorduğumda şu cevabı verdi .

Sigortanın bir maliyet olarak anlaşılması ,
Nerelerde gerekli olduğunun bilinmemesi ,

Yanlış muhasebeciler ;

Bir çok muhasebeci şirketin sağlıklı gidip gitmediği konusunda bilgi vermez . Dışarıdan bir göz firmayı değerlendirmediğinde ise şirket sahipleri ne olduğunu anlamayabilirler .

Şirketin denetiminin olmaması ;

Muhasebeciler bu konuda yardımcı olabilirler .

Yanlış şirket politikaları ;

Geçenlerde bir sağlık merkezine gittim . Kasiyer bahşişi nakit ödemem gerektiğini söyledi . Bana göre bu örnek onlara müşteri kaybettirir .

kaynak:bossblogs

6 yorum:

çağatay dedi ki...

küçük işletmeler büyük işletmeler bir tarafa onlarca kurumsal tabir edilen uluslararası işletmede 3. bir kurum adına görev yaptığımdan bağımsız gözlemleme fırsatım oldu.Yönetimsel olarak hiç birinin teorik bilgilerde anlatılanları uyguladığını görmedim.Üç aşağı beş yukarı hepsi bireysel ilişkileri referans alan yönetim biçimine sahiptiler.Teori ile gerçek arasında debisi yüksek nehirler var gibi geliyor bana.

Dr.Firma dedi ki...

Çağatay bey ,

Şirketlerdeki gözlemleriniz değerli .

Pazarlama , satış , reklam , finans , yönetim teknikleri , müşteriyi anlama konularında teorik bilgiler konusunda firmaların teorik bilgileri önemsemediğini varsayalım .

Örneğin süpermarketlerde bazılarının zarar ederken bazılarının sürekli büyümesini nasıl açıklayabiliriz ?

çağatay dedi ki...

güzel soru
cevabı tek değil
belli sektörlerde belli büyüklüklere ulaşmışsanız zaten sektörün kurallarını belirleyenler kategorisine girdiğinizden geriye gitme durumu pek söz konusu olmaz.örneğin akaryakıt sektöründe shell-BP ölçeğinde bir şirketseniz kuralları da siz koyuyorsunuz demektir.gücü elde edince teorik genel yönetim tekniklerinin fazla bir belirleyiciliği kalmıyor. parekende sektöründe de durum aynı.carrefour-real ölçeğinde iseniz sektör paylarınız bellidir.zaten bunlar ÇUŞ (çok uluslu şirket) olduğundan sektörde palazlanan yerli şirketleri de satın alarak yollarına devam ediyorlar.dediğiniz gibi zarar eden kimi şirketler sektöre genelde yeni girenler ve eğer başarıya ulaşanlar oluyorsa da belli bir ölçekten sonra sektör lideri yabancılara teslim oluyorlar.sistem bu şekilde işliyor.
neticede küreselleşmenin doğal sonucu bunlar.
özellikle parekendedeki yerliler de holding bünyesinde olduklarından satılacak seviyeye gelene kadar zarar etseler bile parçası oldukları holding tarafından sülbanse edilerek satış aşamasına kadar getiriliyorlar.bu kaynağı bulamayanlar tabi ki yola erken veda ediyor.

Dr.Firma dedi ki...

Yorumunuz pratikteki gerçeği ortaya koyuyor .

Pazara erken giren kendini geliştirip farklılık yaratabiliyorsa ,sağlıklı büyüyebiliyorsa , pazarın nabzını tutabiliyorsa , tüketicinin gözünde farklı algılanmayı başarabiliyorsa , finansı doğru yönetebiliyorsa kalıcı olabiliyor , başaramıyorsa kalıcı olamıyor .

Pazarda kalıcı olma ile ilgili yukarıdaki konularda çaba gösterilmesi teorilerin bir bakış açısıyla , pratik tecrübelerin birleşimi olduğu düşünülürse , başarıda payının gözardı edilebileceğini , bu konuların hepsinin pratikte deneme-yanılma-tecrübe çıkarma yöntemiyle kolaylıkla öğrenilebileceğini söyleyebilirmiyiz ?

çağatay dedi ki...

Dr. firma;
Teorik bilgiler gereksizdir demiyorum.Pazara tutunmuşsanız çok fazla uygulanmıyor pazara yeni girmişseniz teorik bilgileri pratiğe geçirdiğinizde şirketin tutunması açısından tek başına yeterli olmayacağını belirtmek istiyorum.
Küreselleşme gereği belli sektörlerde çok büyük şirketler var ve pazarın yüzde 70-80 gibi büyük kısmını ellerinde tutuyorlar.diğer küçük kısmı ise onlarca yüzlerce küçük figüran paylaşıyor.Dediğim teorik bilgileri uygulayarak bu küçüklerin büyüklere ulaşması mümkün değil.Ayrıca rekabette başka faktörler de var.Büyükler her zaman avantajlı.

Dr.Firma dedi ki...

Çağatay bey ;

Teorik ve pratik bilgilerin tek başlarına sürdürebilir başarı konusunda yeterli olmadığını birarada ise önemli olduklarını düşünüyorum .

Yoğun rekabet içindeki pazarlara yeni giren küçük firmaların önemli ve sürekli yenilikler yaratmadan büyüme şansı zor görünüyor .

Büyümekte olan sektörlerde ise teorik ve pratikte iyi yönetilen firmaların başarı şansını yüksek buluyorum .