14 Aralık 2009 Pazartesi

Firmalar Pazara Yeni Ürün Sunarken Hangi Hataları Yapabilirler

İş dünyasında büyüme açısından pazara sunulan yeni ürünler büyük öneme sahiptir .

Amerikadaki yeni ürünlerle ilgili araştırma sonuçları ;

Perakende sektöründe başarısızlık oranının yüzde yetmiş – seksenlerde olduğunu ,

En büyük yirmi gıda şirketinin başarı oranı yüzde yetmiş altı iken en alttaki yirmi bin şirketin başarı oranının yüzde on bir olduğunu göstermektedir .

En büyük yirmi şirket ile küçük yirmibin şirketin başarı oranındaki en önemli farkın ise araştırma ve stratejik pazarlamadan kaynaklandığı görülmektedir .

Pazara yeni çıkacak ürünlerde yapılan başlıca hatalar ise şöyledir ;

Önceden yeterli planlama yapılmaması

Şirketler önemli sürelerini yeni ürün geliştirme ve planlamasına harcarlar fakat pazara sunumu planlamazlar .

Pazarlama stratejilerinin yokluğu veya zayıflığı

Bazı şirketler pazara sunuma konsantre olsalar da satışları sürdürecek uzun vadeli pazarlama stratejileri dikkatlerden kaçar .

Hedef pazarın tanımlanamaması

Hedef Pazar açık bir şekilde tanımlanamadığı taktirde firma ne yapmak istediğinden ve hedeflerine nasıl ulaşacağından emin olmakta zorlanır .

Erken pazara sunma

Şirketler ön hazırlıklar tamamlanmadan ürünlerini piyasaya sunmak istediklerinde işler yolunda gitmeyebilir .

Zayıf kaliteli ürünler

Zayıf ürünler firma imajına zarar verir .

kaynak:associatedcontent

Hiç yorum yok: