17 Aralık 2009 Perşembe

Müşteriler Gerçekte Ne İster

Müşteriler gerçekte ne isterler ?

En düşük fiyat veya en büyük indirimi cevabını unutun .

Ünlü firmalar beş karatlık elması üç dolara satsalardı önemli bir problem ortaya çıkardı . Çünkü cazip elmas fiyatı dışında modayla birlikte yaratılan bir değer ortaya çıkmayacaktı .

Binlerce ürünü yeniden dizayn edip bir mağazada düşük fiyatla satmak isteseydim , sonuç ne olurdu ?

Şirket beş yıl boyunca para kaybederdi .

O yüzden müşterilerin ürüne katkısını sağlamak ve ne istediğini anlamak önemli .

Geçenlerde kız arkadaşımla gittiğim restoranda yeni bir şey öğrendim . Yemeğin sonuna doğru bana biraz önce gelen şık bayanı gördün mü diye sordu . Bende evet ne oldu ki diye cevap verdiğimde burasının lüks bir restoran olduğunu ve kendisini oraya ait hissetmediğini belirtti .

Müşteriler daha düşük fiyatlar , daha iyi kaliteli ürünler , temiz mağazalar isterler .

Gerçekte üzerinde yeterince durulmayan konu ise , müşteriler kendilerinin gerçekten rahat edebileceği ortamlardan hoşlanırlar .

kaynak:fastcompany

2 yorum:

çağatay dedi ki...

yazının 2. cümlesinde ''en düşük fiyat cevabını unutun'' diyor.

Sondan 2. cümlede ise ''müşteriler daha düşük fiyatlar ister'' diyor.

İki düşünce çelişiyor.

Bence kilit nokta son cümlede.Müşteriler kendilerini gerçekten rahat hissedeceği ortamlardan hoşlanır.Bu duruma en güzel örnek BİM marketlerinin başarısı.Diğer marketlerden konsept olarak kesin hatlarla ayrılmış durumda. Parekendeciliğin olmazsa olmazları insan ve ambalaj faktörlerini devreden çıkarıp ucuz fiyat ve rahat ortam ilkeleri ile hedefi onikiden vurmuşlar.

Bu farklılık incelenmeye değer.

Dr.Firma dedi ki...

Çağatay bey ;

Yazıyı dikkatli okuduğunuzdan dolayı sizi kutlarım .

Düşük fiyat , kaliteli ürün , temiz mağaza kavramları bir ürünle ilgili akla ilk gelen kavramlar .

Rahat ortamlar akla ilk gelmesede müşteri tercihlerinde önem kazanıyor .

Verdiğiniz örnek bazı yönleriyle müşteri üzerinde nelerin etkili olduğu konusuna vurgu yapıyor .