Uluslar arası pazarlarda Kraft ,Gillette gibi Pazar lideri firmalarla geleneksel firmalar arasında 3 belirleyici fark vardır.
- Global müşterilerin taleplerine cevap verme hızı
- Hedeflenen pazarlara güçlü yatırımlar
- Bu pazarlardaki firmalarla ortaklıklar ,pazarları denemek , rekabet ve teknoloji
Geleneksel firmalar müşteri odaklı olmak yerine ürün odaklıdır.
Organizasyon yapıları hantaldır.
Birimler arası iletişim yeterli olmadığından dolayı dünyadaki değişimlere hızlı cevap veremezler.
Diğer taraftan geleneksel firmalar ;
Tedarikçi ,üretici ,dağıtıcı ,perakendeci gibi bağımsız kanallara bağımlıdır.
Bu kanallarla işbirliği planlamadıklarından Pazar bilgisine zamanında ulaşamazlar.
Oysa uluslararası rekabetçi pazarlarda global kaynaklar elektronik bilgi ağları aracılığıyla işbirliğini gerektirir.
Bunu göz önüne almayan geleneksel firmalar ise bilgiye hızlı ulaşamadıklarından karşılaşılan veya potansiyel talebe yeterli cevap veremeyeceklerinden dolayı pazarda yalnız kalırlar .
kaynak:allbusiness
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder