10 Mart 2008 Pazartesi

Küçük Fikirler Büyük İşler Başarabilir mi ?

Fikir Üretimi konusunda iş liderleriyle yaptığım konuşmalarda bazen hayrete düşerim .

Tartışma , çalışanların fikirleriyle ilgili olarak başlar ,fikir üretim sistemi ve çalışanların fikirlerinin finansal etkileri üzerine devam eder ve kaçınılmaz şekilde şu sonuca gelinir.


Biz küçük fikirlerle ilgilenmiyoruz büyük fikirler arıyoruz. Bu cevap etkileyici olmakla birlikte inandırıcı değildir.

Bu konuda hevesli iş liderlerine ;

''Firmanız hangi sıklıkla büyük iş fikirleri geliştiriyor ve etkileri nelerdir ? '' diye sorduğumda ise

cevap ‘’ Çok nadir , zaten böyle durumlarda Pazar yeni fikre adapte oluyor ,rekabet başlıyor ,etkisi kısa süreli ‘’ şeklinde oluyor.


O zaman büyük fikirlerin avantajı nedir ?

Hızlı kazanmak ,
Biraz kar
Birazda moral

Firmanız ne kadar sıklıkla küçük fikirler geliştiriyor sorusuna ise ‘’ gerçekten bilmiyorum ,bu tür fikirleri çalışanlardan alırız.cevabı veriliyor.

Diğer yandanda hala şaşkınlar küçük fikirlerin iş üzerinde ne etkisi olabilir diye düşünüyorlar.

Şimdi ‘’ Büyük ‘’ ve ‘’ Küçük ‘’ fikirleri tanımlayalım.

Büyük fikirler yapılan işi rekiplerden ayırarak rekabet avantajları sağlar .
Bunu teknolojiye bağlı olarak yapan iPod gibi.

Küçük fikirler ihtiyaçlara bağlı olarak ortaya çıkar.Çalışanların işini kolaylaştırmak veya müşteri tecrübelerini geliştirmek amacıyla yönetim onayı veya bilgisi olmadan gerçekleşir.

Diyelimki siz bilgisayar butonu üreten on kişilik bir firmasınız.Bir butonu on aşamada yapıyorsunuz ve hergün bir kişi 10 buton yapmakta.Bir çalışan 7.adımın üretime hiçbir şey katmadığının farkına varsa ve onu çıkarsanız kişi başı günlük üretim 11 ‘e çıkar.Bu durum üretimin % 10 artması demektir.

Beni yanlış anlamayın .Büyük fikirler üretmek çok değerlidir.Çoğu zaman etkileri kısa olsada marka bilinirliği ,müşteri bağlılığı ,rekabette farklılaşma ,çalışan motivasyonu ,ve firma performansı sağlar.Kısa vadede fazlaca önemsenebilir .Daha çok beklenen ise organizasyon içinde oluşan çok sayıda küçük fikrin etkilerinin görülmesidir.

Bunun anlamı çalışanların yaratıcılıklarına işinizdeki geleceğin kazanç potansiyelinde yer vermenizdir.

Hatırlayın ;

Fikir üretim sistemi size ,çalışanlara ve işinize fayda sağlar.


kaynak:innovationtools

Hiç yorum yok: