20 Mart 2008 Perşembe

Rekabetçi Pazarlarda Geleneksel Ve Gelişmiş Firmalar Arasındaki Farklar

Uluslar arası pazarlarda Kraft ,Gillette gibi Pazar lideri firmalarla geleneksel firmalar arasında 3 belirleyici fark vardır.

- Global müşterilerin taleplerine cevap verme hızı

- Hedeflenen pazarlara güçlü yatırımlar

- Bu pazarlardaki firmalarla ortaklıklar ,pazarları denemek , rekabet ve teknoloji


Geleneksel firmalar müşteri odaklı olmak yerine ürün odaklıdır.

Organizasyon yapıları hantaldır.

Birimler arası iletişim yeterli olmadığından dolayı dünyadaki değişimlere hızlı cevap veremezler.


Diğer taraftan geleneksel firmalar ;

Tedarikçi ,üretici ,dağıtıcı ,perakendeci gibi bağımsız kanallara bağımlıdır.

Bu kanallarla işbirliği planlamadıklarından Pazar bilgisine zamanında ulaşamazlar.


Oysa uluslararası rekabetçi pazarlarda global kaynaklar elektronik bilgi ağları aracılığıyla işbirliğini gerektirir.

Bunu göz önüne almayan geleneksel firmalar ise bilgiye hızlı ulaşamadıklarından karşılaşılan veya potansiyel talebe yeterli cevap veremeyeceklerinden dolayı pazarda yalnız kalırlar .

kaynak:allbusiness

19 Mart 2008 Çarşamba

Ekonomi Nereye Gidiyor ?

Ekonomi Yönetimi ;

Küresel risklere karşı ekonomi eskiye göre çok daha fazla dayanıklı

Warren Buffet (Forbes 100 - 2.Sıra)

Kimin donsuz yüzdüğü , sular çekilince belli olur .

18 Mart 2008 Salı

Neden Kapitalizm 3.Dünya Ülkelerinde İşlemez ?

Problemin farkında olunabilmesi için kayıtdışılığın anlaşılması gerekir.

Kapitalizm klasik ekonomistlerin neden favorisidir ?

Kapitalizm yalnızca hesap edilebilir modern ekonomiler için uygun bir modeldir.

Eğer 3.dünya ve Demirperde ülkeleri batıdaki kapitalizmin etkilerini gözden kaçırmasalardı onlarda bunu çözebilirlerdi.

Bilgi akışının yetersizliği ,3.dünya ülkelerinin kapitalizmi kullanma yeteneklerine ulaşamaması ve kültürleri kapitalizmin başarısızlığına yol açmaktadır.

Bu konuda başlıca başarısızlık nedenlerinden biri sermaye yaratmadaki beceriksizliktir . Bu beceriksizlik ülkelerin legal sistemlerinin sorumlu tutulmasına yol açmaktadır.

Sermayeyi anlamak zordur ,çünkü varlığı bilinir fakat görülemez.

3.dünya ülkeleri insanlarının % 80 ‘i hayatlarında gayrı resmiliğe izin verir.

Gayrı resmi ekonomiler nasıl ayakta kalırlar ?

Teknoloji devrimleri gerçekleştiğinde şehirlerdeki bir çok insanın gelir seviyesi yükselir.Bir çok insan kentlere göç eder.İnsanların artışı sağlık ,yapılaşma ve diğer bir çok konuda karmaşıklığa yol açar .Örneğin Mısırda 4.7 milyon insanın evi yasal değildir.

Bir çok insan yasal hale dönüşmek istememeye başlar ,çünkü bu durumdan daha fazla yarar sağlarlar.Bu tip ülkelerde yönetenler neden buna göz yumar ? Bu şartlar aslında insanlara daha ağır iş koşulları ve eşitsizlik getirir.

Bu değişimler ekonomileri kısıtlar ve gelişimi yavaşlatır ve gayrı resmi sektörler oluşur.

Böylece Donuk sermaye sendromu ortaya çıkar . Her ne kadar geliri düşük insanlar böylece biraz sermaye oluştursalar da yatırıma dönüştürecek yolları bulamazlar , bulanlar verimli kullanamazlar. Donuk sermaye onlar için sanal bir dağ gibidir.

Örneğin Peruda şehirlerde yaşayan insanların % 53 ‘ü ,ülke çapında % 81 ‘i yasal olmayan evlerde oturmaktadır.3.Dünya ve eski doğu bloku ülkelerinde yasal olarak sahip olunmayan ev sahipliği değeri en az 9.3 trilyon dolardır.Aslında bu rakam sermayeye çevrilebilir hazır bir kaynaktır.

Batı , dünyanın geri kalanını bu konuda ikna etmek istemez . Çünkü bu durumda uzun bir süre daha 3.dünya ülkelerinden farklı bir konumda ilerlemeye devam edecektir.

Not : Yukarıdaki görüşler H.de Soto 'ya aittir.

kaynak:sajha

17 Mart 2008 Pazartesi

İş Hayatında Zamanı Nasıl Yönetebiliriz ?

Zaman herkese eşit olarak dağıtılan tek şeydir.Hepimiz bir günde 24 saate sahibiz.

Tek şey olduğuna eminiz ,yalnız bazıları bunu diğerlerinden daha akıllıca kullanırlar.

Ne yapıyoruz ?

Her iş temel olarak iki unsura sahiptir.İşe uygun metodları kullanarak sonuca ulaşılmasını sağlanması gibi bir amacı vardır .

İşin iyi bir şekilde sonuçlanması için şunlara ihtiyaç vardır.


Açıkça tanımlanmalıdır.

Erişilebilir amaçlar olmalıdır.

Sonuca ulaşmak için verimli yöntemler kullanılmalıdır.

Çoğu zaman nereden başlamamız gerektiğini bilemeyiz.

Bir işe veya yatırıma başlarken öncelikleri doğru belirlemeli ve bu konuda yeterli zamanı harcamalıyız.

Bunu yapmazsak gelecekte bedelini öderiz .


Zaman yönetimi diğer yönetim şekillerine benzer .Önce planı tanımlama sonra ise yürütme.

Şu anda ne durumda olduğumuzu anlamak çok önemlidir.Bulunduğunuz durumun resmini çekin.


Ne yaptığımızı düşünüyoruz ?

Yanlış yönlere gidilmesi oldukça sık karşılaşılan bir durumdur.Bundan kaçınmak için görevin çevresinde yer alan önemli yönetim unsurları belirlenmelidir.

Bunu ölçmek için ihtiyaçlarımız ;

Doğru insanlarla ,
Doğru yerde ,
Doğru zamanda ,
Doğru yaparak ,
Doğru ürün veya servisler üreterek

Bu unsurlar üretimi gerçekleştirmez Yöneticilerin bu konuda şunları göz önüne alması gerekir ;

Planlama ,

Uygulama,

Takip

Değerlendirme ve Raporlama

Hangi yolu kullanarak değiştirmeye başlıyoruz ?

Kendimizde ne gibi küçük değişiklikler yaratmaya başladık ? Alışkanlıklarımızı değiştirerek ne gibi sonuçlara ulaştık.

Görevler programlanmalıdır.Eğer yıllık , aylık ,haftalık ,günlük planlarımızı oluşturduysak daha iyi organize olduk demektir.

Burada standart çözümler yoktur.Bir çok problem karşısında kısmı veya çeşitli çözümler bulunur.Kendini hazırla ve doğru bir şekilde ,doğru araçlar kullanarak harekete geç.

kaynak:ceoonline

14 Mart 2008 Cuma

Teknoloji Ve Geleceğin Sorumluluğu

1991 ‘de GM kapsamlı politikalarını insan sağlığının korunması , doğal kaynaklar ve çevre yönünde dizayn etmeye karar verdi.

Bu çabanın bir parçası olarak modern zamanların başlıca oto üreticisi olarak elektrikli araçları ilk defa pazara sundu.

Yeni elektrikli yolcu taşıma aracına EV1 adını verdi.

Şirkette 25 yıl üst düzey bir pozisyonda çalışmış Peter S. şöyle der ;

EV1 , GM ‘in teknolojik ve çevresel liderlik sorumluluğunun bir simgesidir .Bu araç dört yıllık bir çalışma sonucu ortaya çıkmıştır.Petrole bağımlılığı azaltacaktır. Çevrecidir.

Ayrıca EV1 şehirlerdeki hayat kalitesinide geliştirecektir.Çünkü diğer araçlara göre sessizdir.2003 ‘te elektrikli araçlar pazarda toplam araçların % 10 ‘una ulaşmıştır.

Gelecek on yıl tahmini ise teknoloji gelişimine bağlı olarak fiyatlarının düşeceği yönündedir.

Bu gerçekleştiğinde bir çok ailenin ikinci aracı olarak kabul görecek .

İnanıyorum ki elektrikli araçlar bir gün pazara yerleşecek ve GM ‘de bu konuda Pazar Lideri olacak.

kaynak:alumni

13 Mart 2008 Perşembe

Ebay Pazar Fırsatlarını Gösterebilir mi ?

Firmalar için satış trendlerini anlamak işlerinin bir parçasıdır.

Bu iş için her yıl büyük paralar harcarlar.Kobiler için bunun verimli bir yolu Ebay ‘de satış trendlerini izlemektir.

Satış yapmasanızda bu verilere bedelsiz ulaşmanız mümkündür.

Satılan binlerce ürün geniş bir bilgi kaynağı yaratır.Sona eren her açık arttırma hangi ürünün satılıp satılmadığı konusunda bilgi verir.

Satış trend verilerini toplamanın değişik yolları vardır.Sonuçları inceleyerek hangi ürünlerin populer olduğunu anlayabilirsiniz.

Ebay anı zamanda moda akımları hakkındada bilgi verir.Satılan stil ve dizaynlarla ilgili bilgi alabilirsiniz.

Size satış trendleri ve mevsimsel modeller ,hangi ürünlerin ne zaman daha çok satıldığı konularında ücretsiz Pazar bilgisi sağlar.

kaynak:essortment

12 Mart 2008 Çarşamba

İyi Bir Patron musunuz ?

Acaba işte bir golf t-shirt ‘ü veya takım elbise giyerseniz iyi bir çalışan veya patron olduğunuz konusunda bir farklılık olur mu ?

Bazen insanlar işlerinde iyidir fakat çevresindekileri kötü yönetir ne yazık ki çevresinde sert rüzgarlar estirir.

İşyerleri diğer ilişkilerde olduğu gibi iki taraf içerir. Her iki tarafın hedefleride ilişkiler üzerinden şekillenir.

Burada bir mücadele vardır.İş yerinde etrafında şekillenen dünya iticide olabilir.

Yalnız iyi patronlar bu uzun yolda işyerinde daha iyi bir ortam yaratmaya çalışırlar.

Çalışan herhangi birisine sorduğunuzda muhtemelen size bir ‘’ kötü patron hikayesi ‘’ anlatır.Oysa kimse kötü biri olmakta istemez .Buradan çıkan sonuçsa herkesin birbirini dikkate alma gereğidir.

Çalışanlarınızı övermisiniz ? İyi patronlar çalışanlarına pozisyonlarının gücünü kullanarak destek olurlar.

Aynı zamanda sürekli olarak iyi bir iş çıkarmaları için ödüllendirilmeleri gerektiğini bilirler.

Bu çalışanlar için önemli olduğu kadar patron içinde önemlidir.Çünkü sonuçlardan kendiside ödüllenir.

Bir patron için en zor durumlardan biri kötü davranışlar içinde olan çalışanlardır.Kötü davranış bir virüs gibidir.Etkisi bir anda iş ortamında yayılır.İyi patronlar bununla yüzleşir ve bu tür çalışanlarıyla görüşerek onlara düzeltme şansı verirler.

Çalışanlarınıza hata şansı verir misiniz ? Herkes başarılı olmak ister fakat başarısızlığa sahip olmadan başarıya sahip olamazsınız.Eğer çalışanlar başarısızlıktan korkuyorsa en yüksek performanslarına ulaşmaları imkansızdır.

kaynak:iula

10 Mart 2008 Pazartesi

Küçük Fikirler Büyük İşler Başarabilir mi ?

Fikir Üretimi konusunda iş liderleriyle yaptığım konuşmalarda bazen hayrete düşerim .

Tartışma , çalışanların fikirleriyle ilgili olarak başlar ,fikir üretim sistemi ve çalışanların fikirlerinin finansal etkileri üzerine devam eder ve kaçınılmaz şekilde şu sonuca gelinir.


Biz küçük fikirlerle ilgilenmiyoruz büyük fikirler arıyoruz. Bu cevap etkileyici olmakla birlikte inandırıcı değildir.

Bu konuda hevesli iş liderlerine ;

''Firmanız hangi sıklıkla büyük iş fikirleri geliştiriyor ve etkileri nelerdir ? '' diye sorduğumda ise

cevap ‘’ Çok nadir , zaten böyle durumlarda Pazar yeni fikre adapte oluyor ,rekabet başlıyor ,etkisi kısa süreli ‘’ şeklinde oluyor.


O zaman büyük fikirlerin avantajı nedir ?

Hızlı kazanmak ,
Biraz kar
Birazda moral

Firmanız ne kadar sıklıkla küçük fikirler geliştiriyor sorusuna ise ‘’ gerçekten bilmiyorum ,bu tür fikirleri çalışanlardan alırız.cevabı veriliyor.

Diğer yandanda hala şaşkınlar küçük fikirlerin iş üzerinde ne etkisi olabilir diye düşünüyorlar.

Şimdi ‘’ Büyük ‘’ ve ‘’ Küçük ‘’ fikirleri tanımlayalım.

Büyük fikirler yapılan işi rekiplerden ayırarak rekabet avantajları sağlar .
Bunu teknolojiye bağlı olarak yapan iPod gibi.

Küçük fikirler ihtiyaçlara bağlı olarak ortaya çıkar.Çalışanların işini kolaylaştırmak veya müşteri tecrübelerini geliştirmek amacıyla yönetim onayı veya bilgisi olmadan gerçekleşir.

Diyelimki siz bilgisayar butonu üreten on kişilik bir firmasınız.Bir butonu on aşamada yapıyorsunuz ve hergün bir kişi 10 buton yapmakta.Bir çalışan 7.adımın üretime hiçbir şey katmadığının farkına varsa ve onu çıkarsanız kişi başı günlük üretim 11 ‘e çıkar.Bu durum üretimin % 10 artması demektir.

Beni yanlış anlamayın .Büyük fikirler üretmek çok değerlidir.Çoğu zaman etkileri kısa olsada marka bilinirliği ,müşteri bağlılığı ,rekabette farklılaşma ,çalışan motivasyonu ,ve firma performansı sağlar.Kısa vadede fazlaca önemsenebilir .Daha çok beklenen ise organizasyon içinde oluşan çok sayıda küçük fikrin etkilerinin görülmesidir.

Bunun anlamı çalışanların yaratıcılıklarına işinizdeki geleceğin kazanç potansiyelinde yer vermenizdir.

Hatırlayın ;

Fikir üretim sistemi size ,çalışanlara ve işinize fayda sağlar.


kaynak:innovationtools

Çalışanlara Yetki ve Sorumluıluk Verilirse Firma Performansı Ne Yönde Etkilenir ?

'' Çalışanlara Yetki ve Sorumluıluk Verilirse Firma Performansı Ne Yönde Etkilenir ? ''

Sorulu Ankete ;

18 kişi katıldı

Sonuçlar Şöyle

Olumlu___% 90
Olumsuz__% 10

7 Mart 2008 Cuma

Gelişmekte Olan Ülkelerde Bilgi Ağları

Gelişme , bilginin kullanımı ve haberleşme teknolojileri sosyal ve ekonomik olarak ülkede yaşayan aktif katılımcı toplumlara büyük yararlar sağlarlar.

Ne yazık ki özellikle gelişmekte olan ülkelerde yaşayan çoğu insan aktif katılımcılığın dışında kalır .

Nedeni ise istememeleridir.

Bilgi ,yetenek ve kaynaklarının ne anlama geldiğinin farkında değillerdir.

Bilgi ağının içinde bulunmak , toplumlar için ulusal gelişmenin anahtarıdır.

Çünkü ;

Bilgiyi yayma şansına sahiplerdir.

Bilgi ve fikir alışverişini desteklerler.

Sivil toplum kuruluşlarını destekleyerek iyi ve demokratik bir yönetim için imkan verirler.

Öğrenmeyi teşvik ederler.

Toplumda fırsatları ve potansiyeli fark etme imkanı yaratırlar.

Toplumlararası ilişkileri geliştirebilirler.

Şirketlerinin gücünü dünyaya pazarlarlar.

Toplumdaki ortak çabaların uyumunu teşvik ederler.


kaynak:publicsphereproject

6 Mart 2008 Perşembe

Kurumsal Başarıda Çalışan Ve Yönetim Faktörü

Wal Mart , çalışanlarının iş alışkanlıklarını değiştirebilmek için daha iyi ücret ve sağlık imkanları sağlayan bir çalışma yaptı.

Çelik üreticisi Nucor ise kurumsal yaklaşımda farklı bir ders verdi.


Firma rekor bir karlılık göstermekte ,son 5 yılın sermaye karlılığı ise % 387 ‘lerde.

Nasıl Gerçekleşmiş ?

Nucor 11.300 çalışanına performansa göre prim verdi.

Efsanevi lider Kenneth Iverson ,’’ Çalışanlar saatlik boksör gibidir, onları ödüllendirirseniz olaganüstü bir çaba ve güç görürsünüz ‘’ der.

2005 yılında çalışanlarına 220 milyon dolar seviyesinde kar payı ve bonus verdi .

Nucor çalışanların beyinlerinde firmaya sahiplenme duygusunu yaratmış .

Wal Mart ‘ın Nucor ‘dan öğrenebileceği şeyler olabilir mi ?

kaynak : decaturdaily.com

5 Mart 2008 Çarşamba

Kötü Patronunu Bildirene Ödül

Bir iş hayatı araştırma laboratuarı kötü patronları arıyor ve bildirene on dolar ödül veriyor.

Şöyle diyorlar ;

Çoğumuz hayatımızda bir patron görmüşüzdür. Kibar , mükemmele yakın bulduklarımız olmuştur veya kötü

Bu insanlar kimdir ?

Hepsi gerçek hikayelerdir.
Herhangi bir problem yaşamamak için isimler değiştirilebilir.

Kötü bir Patrona mı sahipsin ?

Daha önce sahip oldun mu ?

Tecrübeni paylaşmak istersen info@employeesurveys.com ‘a mail at .Hikayeyi beğenirsek yayınlayacağız.Bu durumda sana on dolar ödeyeceğiz.


adres:employeesurveys

4 Mart 2008 Salı

Firmalarda Değişime Uyumu Sağlama Stratejileri

Cisco internet network ‘unde dünyada lider bir şirket .Firmanın kanal organizasyonları ,firmadan firmaya satış (B2B) ,IBM gibi iş ortaklarıyla dünyada ürün satışı satışlarının % 85 ‘ini oluşturmakta .

Rekabetçi pazarlarla karşılaşılmaya başlanınca kanal organizasyonlarında değişim ihtiyacı ortaya çıktı.

Cisco yönetimine yardımcı olmak için bir global yönetim okulu olan Thunderbord onlarla birlikte stratejik ortaklık olasılıkları üzerinde çalıştı.

Örneğin Venezuela ‘da elektronik kitaplar içeren bir yeni Kütüphane sistemi üzerinde çalıştılar.

4 günlük aktif olunan toplantılarda projelerin geliştirilmesi için fırsatların tanımlanması üzerinde durdular.

İşbirliği döneminde Thunderbird Cisco ‘ ya '' Ne geliştirmek istediğini '' sordu ? ve kendisiyle birlikte öğreneceğini , global tecrübesiyle büyük başarılar elde edebilmesi için bilgi ve tecrübe desteği vereceğini belirtti.

Sonuç :

Müşteri bağlantılı proseslerin ,Pazar ,Satış , İş planlaması proseslerinin geliştirilmesi ,gözlemleme stratejileri yanı sıra büyüme ,dinleme yetenekleri ,anlama ve yorumlama ,global pazarlarda çalışma konularında işbirliği yapıldı.

Cisco ‘ ya projelerle ilgili yol gösterildi . Pazar potansiyellerinin anlaşılmasıyla birlikte spesifik öngörüler yapıldı.

Karmaşık organizasyonlar hiçte kolay değildir .Global ölçekte olanlar dahada zordur.

Thunderbird ‘un öğrenme ve danışmanlık ağı eşsiz büyüme ve yönetim değişikliği çözümleri sunar ve üç aşama olarak özetlenebilir ;

Stratejik danışmanlığın derinlemesine düşünülerek tasarlanması ,

Sınıf çalışmalarıyla öğrenim

Uygulama aşamasında koçluk ve danışmanlık.


kaynak:thunderbird

3 Mart 2008 Pazartesi

Pazarlama Başarısı Nasıl Tanımlanır ?

Kişisel başarıyı nasıl tanımlarsınız ?

Yüksek gelir ?
Zenginlik ?
Güzel bir ev ?
Saygınlık ?

Kişisel olarak bile bu konuda bir çok tanımlama göz önüne alınabilir .

Pazarlamada ise ölçülebilir yalnızca 4 unsur vardır.

Karlılık ,

Pazar Payı ,

Müşteri Tatmini ,

Müşterinin hatırlama yeteneği ,

Karlılık planlama gerektirir ,pazarda bulunma amacıdır ,maliyetleri düşürerek veya fiyat yükselterek ulaşılabilir.

Fiyat arttırılırken satılan ürün adedi düşmeye başlar vede Pazar payı

Başarı ölçüsü olarak Pazar payı çok önemlidir ,istikrarlı bir marka performansı gerektirir.

Finans yöneticileri karlılık ve Pazar payının etkileri hakkında bilgi sahibidir.Yalnız müşteri tatmini ve müşterinin hatırlaması bu şekilde ölçülemez .Bununla birlikte uzun dönem başarı ve büyüme bu unsurlara bağlıdır.

Müşteri tatmini bilançoda görünmez , parayla ölçülmez .Müşterinin marka ile ilgili hissettikleriyle anlaşılır.

Garantisi var mı ? Fiyatı uygunmu ? Sahibine statü duygusu yaşatıyormu ? Müşterilerin çoğu memnunmu ? Müşteri memnuniyeti markayı tekrar sattırıyormu ? Bağlılık ? Ağızdan ağza pazarlama ?

Müşteri Hatırlaması pazarlama başarısındaki diğer unsurdur.Müşteri tatmini ,karlılık ve Pazar payıyla yakından bağlantılıdır.

Tatmin olan müşteriden geriye kalan sadakattir.Müşteri hatırlaması markanın karlılığını arttırır.Yeni müşterilerle tanışılması ,aklında kalan müşteriye tekrar satış istikrarlı karlılık performansında etkilidir.

Bilinen bir şey yeni müşteri kazanımının mevcut müşteriyi korumaktan beş kat pahalı olduğudur.

Az sayıda şirket , belkide ne olduğunu anlayamadığı için pazarlama başarısında belirtilen dört unsurun tamamına konsantre olur.

Sürdürülebilir karlılık içinse her biri çok önemlidir.


kaynak:selfhelpu

29 Şubat 2008 Cuma

Yeni Tasarımlar Ve Beklenen Sonuçlar

Vergantiye göre ,Tasarım yeniliği , pazar başarısı açısından büyük bir belirsizlik içerir.

İnsanların ne istediğini anlamak gerçekten zordur.

Eğer bir araba için fren yapıyorsanız ve buluşunuz 50 metre yerine 10 metrede durmasını sağlıyorsa bu avantajın anlaşılması kolaydır. Yalnız renkli plastikten şeffaf bir bilgisayar yapmaya karar verdiyseniz bu oldukça subjektiftir. İnsanlar beğenebilir veya beğenmeyebilirler.

Araştırma grupları ve Pazar araştırmaları ürünün tanımlanmasına yardımcı olabilir fakat bu tür bir yenilik kullanıcı merkezli değildir.

Dizayn odaklı yenilik , olası yeni ürünlere toplumun ilgisinin çekilmesidir.

Apple vizyonuyla insanları çekebilen bir firmadır.

Jobsa göre Pazar her zaman ne istendiğini bilemez.Firmalar önemli yenilikleri kullanıcıları dinlemeden yapamazlar.Sonuçtaki tepki pazardan gelir.Fakat önce kullanıcılara bir şeyler sunmalısınız.

Pazarın belirsizliği konusunda Varganti farklı stratejiler bulmuştur.

Pazara sun ve gözle :

Firma ürünleri pazara sunar ve her biri için Pazar tepkisini ölçer .Sonuçlara güvenebilmek için hedef pazarın doğru belirlenmesi gerekir.

İzle ve Pazara sun :

Firma çeşitli araştırma araçlarını kullanır ve ürünü araştırma sonuçlarına göre şekillendirir.

Bekle ve gör :

Firma diğerlerinin çeşitli ürünlerdeki tecrübelerini gözlemler ,hangisi başarılıysa o yönde harekete geçer.

İtalyan mobilya sektöründe yaptığı incelemede ise şu sonuçlara ulaşmıştır.

Kullanılabilecek yöntemlerden biri bekle ve gördü .Bunun tersine yenilikçi firmalar Pazar tecrübelerinden dolayı üstün düzeyde ürünler üretebilirdi.

Sonuçta görülen , Yenilikçi firmaların kullandığı İzle ve Pazara Sun ‘du.Pazar araştırmalarını yöneterek hangi ürünün başarılı olacağını belirlemeye çalışıyorlardı.

Yenilikçiler , marka kimliğini korumak için başlangıçta ürünlerini geniş bir pazara sunmaktan kaçınırlar.

Taklitçiler ise geniş bir ürün yelpazesi gösterirler.Önce yenilikçilerin yaptıklarına ve oluşan Pazar tepkisine bakarlar .Fakat alınan ilk tepkinin anlaşılması güçtür.O yüzden her şeyi kopyalarlar.

kaynak:hbs

27 Şubat 2008 Çarşamba

KOBI Başarısında Anahtar Kriterler

KOBI başarısında kritik nokta , anahtar başarı faktörlerini yönetebilme yeteneğidir.

Anahtar başarı faktörleri sürekli yüksek performans gösterebilme ve kaliteyi koruma şeklinde tanımlanabilir.

Her ne kadar anahtar başarı faktörleri önemliysede genelde başarısızlık teknoloji ,üretim ,dağıtım , pazarlama , yönetim şekli , insan kaynakları konularında ortaya çıkar.

Bunların her biri içinde bulunulan sektöre bağlı olarak farklı önem seviyelerine sahiptir.

Gelişmiş iş dünyasında ise bu unsurların her biri eşit önem seviyesine sahiptir.

Teknoloji sektördeki bilgi sistemlerine hakim olmak açısından önemlidir.Yetenekli iş gücü ,daha iyi iletişim araçları veya daha verimli teknoloji gerektirir .Teknolojik tecrübe rekabet avantajları getirir , üretimin değerini arttırır ve daha düşük maliyetlere ulaşılmasını sağlar.

Üretimle ilgili faktörler verimlilik yeteneklerini gösterir.

Daha düşük üretim maliyetleri için anahtar faktörler ,uygun ve yetenekli işgücü ,düşük maliyetli dizayn , mühendislik ve müşteri ihtiyaçlarıdır.

Dağıtım odaklı faktörler KOBI ‘ler için çok önemlidir.Güçlü toptan satış ağlarıyla ürünü müşteriye ulaştırmak gerekir.Dağıtım ilave olarak hedef noktalarda ürünlerin doğru yerlerde sergilenmesi ve tanıtımla desteklenmesini gerektirir.

Pazarlama

Ürün ve servis ağının genişliği pazarlamada anahtar bir faktördür.Tanınmış bir markaya sahip , kaliteli imajı olan ,garantili , müşterinin kolayca bulabildiği ürünler pazarda daha avantajlıdır.

Yetenekli işgücü ,global dağıtım gücü ,ürün geliştirme ,satış ağı yönetimi ,e- ticaret becerileride başarıda önemlidir.

Bu faktörler rekabeti avantaja çevirebilmek ve bir fark yaratabilmek için zorunludur.

Kritik başarı faktörleri firmayı başarıya taşıyabilmek için insana ihtiyaç duyar.Şirket ve çalışanlar birbirlerine hayati bir şekilde bağlıdır.

İnsanlar işlerinden bir yarar sağladıklarında fikirlerini ,enerjilerini ve yeteneklerini ortaya koyarlar.Her bir birey verimlilik ,kalite ve imajda önemli rollere sahiptir.

Organizasyon yönetimi çalışanların vizyona odaklanmasının sağlanmasını ve gerektiğinde değişime adaptasyonu gerektirir.

kaynak:naplesnews