28 Mayıs 2008 Çarşamba

Uluslararası Pazarlara Giriş Formulleri

Uluslar arası stratejilerin formulasyonu benzer ülkelerde yakın görünse de bazı anahtar özellikler farklıdır.

Bu durum farklı yöntemler ve farklı bilgiler gerektirir ve uluslar arası stratejinin en önemli parçasıdır.

Bir şirket yeni bir pazara girer ,Pazar payı da edinerek satışlarını ve karını arttırabilir.Yalnız o pazarın neye benzediğini bilmelidir.


Temelde bir şirket ;

Farklı pazarları incelemeli ,her birinin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirmeli ve en büyük giriş ve büyüme potansiyeli taşıyanları seçmelidir.

Farklı dünya pazarlarına baktığımızda Pazar potansiyeli , rekabet , kanunlar ve kültürel özellikler göz önüne alınmalıdır.

Yöneticiler milli gelir ,kişi başı gelir ,nüfus ,taşımacılık ve diğer unsurları araştırmalıdır.

Bu bilgiler her bir ülkede müşteriler için harcanacak çabayı ve satın alınabilecek firmaları belirlemeye yardım eder.

Girilecek pazarların seçiminde bu günkü rekabet derecesini anlamak kadar gelecekte oluşabilecek rekabetide göz önüne almak önemlidir.

kaynak:referenceforbusiness

2 yorum:

Adsız dedi ki...

girilecek pazara o ülkeden o sektörün önde gelen bir firması ile beraber yatırım yapmak daha akılcı gibi.İş tuttuktan sonra tek olarak da devam edilebilir.Yabancıların Yürkiyede genelde yaptıkları bu.İlk etapta ülkeyi ve piyasayı tanımak ve adaptasyon sürecini az zayiatla atlakmak açısından mantıklı.

Dr.Firma dedi ki...

Pazara giren firma açısından bende sizinle paralel düşünüyorum.

Girilen pazardaki firma açısından bakarsanız ;

Çaresizseniz ,şu anlamda

- Pazara girecek yabancı firmalara karşı rekabet gücünüzün yetersiz olduğunu düşünüyorsanız ve çekiniyorsanız ,

- Sektör karlı fakat sermayeniz yetersizse işinizi büyütmek için

ortak alırsınız.


Çare sizseniz ,

Sonuçta karlı bir sektördeyseniz ve geliştirme konusunda yeniliklere ayak uydurup pazarı yönlendirebiliyorsanız satmazsınız ,satın alırsınız.

Yabancı ile ortaklık 3.ülkelerde de işbirliğini içeriyorsa da mantıklı .

Yoksa sermaye yaratıp daha karlı gördüğünüz sektörlere girmeyecekseniz , karınızı neden paylaşmayı düşünürsünüz ?

Bu konuda büyük ölçekli firmaları kastediyorum.