20 Mayıs 2008 Salı

İlk Yöneticiliğimde Kendimi Başarısız Hissetmeye Başlamıştım

Firmada yeni birisi çalışmaya başladı ve bir süre sonra o da ayrıldı.Müşteriler de tedirgin olmaya başlamıştı.Çalışanların morali sıfırın altındaydı.

Yönetim tarzım firmaya büyük paralara maloluyordu . Kendimi başarısız hissetmeye başlamıştım.

Bir çok genç yönetici gibi yöneticilik kursları almıştım ,kitaplar okumuştum , yönetim koçlarıyla çalışmıştım .

Ama hala yöneticilikle ilgili doğru formulü yakalayamamıştım.

Hata üstüne hata yapıyordum .Bunları düşünürken kendime dönüp bakmayı düşündüm ve buldum.

Önce çalışanları kontrol etmeye çalıştım . Sonra motivasyona .

Sonra farkettim ki onların ilgisini çeken adam olma duygusunu yarattığımda iyi bir yönetici olmaya başlamıştım.

Bu kaçırdığım basit bir kuraldı.


İyi yöneticilik davranış değiştirme ,dalavere veya motivasyon üzerine inşa edilmez.

O niyetle bağlantılıdır.

Aranan yönetici özelliklerine sahip olmak için doğru kelime bileşenleri kullanmak veya hayran olunan davranışlar göstermek yerine önce kendimi onların yerine koymaya başladım . Onlarla gerçekten bir insan gibi ilgilendim.

Çalışanların bireysel ihtiyaçları ile ilgili toplantılar yaparken aslında birlikte firmanın amaçları için çalıştık.

İyi yöneticilik düz bir çizgi gibi değildir. Hayal gücüyle de ilgilidir.O akışkan ,esnek ve yaratıcıdır.

Sonunda iyi bir yöneticilik için kurallara sıkışıp kalmamayı öğrenirken yöneticiliğimi geliştirecek ilkeleri de keşfetmiştim.


- İyi yöneticiler kendisinin güçlü , zayıf yönlerini bilir.Yönetim stilini anlar.

- İyi yöneticiler kendisini ve bilgisini paylaşır.

- İyi yöneticilik bir liderlik hizmetidir.

- İyi yöneticiler herkesi yönetir.

- İyi yöneticiler geribildirim almayı başarır.

- İyi yöneticiler sonuçtan çok niyetlere odaklanır.

- İyi yöneticiler hata yaparsa çabuk düzeltir.

kaynak:buildyourleaders

2 yorum:

Unknown dedi ki...

Öncelikle başarılı bir yönetici iki farklı yetkinlik kategorisinde ele almak doğru bir metodoloji olacaktır sanırım. Bu kategorilerden birincisi Yöneticinin İlişkiye Yönelik Yetkinlikleri ikincisi ise işe yönelik fonksiyonel ve yönetsel yetkinlikleridir.
Yöneticinin ilişkiye yönelik sahip olması gereken yetkinlikler;

-Kişisel Bütünlük,
-Açık ve Samimi İletişim,
-İyi İlişkiler Kurmak,
-Rol Model Olmak,
-Takım Odaklılık,
-Etki Yaratmak,

olmak üzere sınıflandırılabilir.

Yöneticinin işe yönelik sahip olması gereken yetkinlikler ise;

-Değer Odaklılık,
-Sonuç ve Başarı Odaklılık,
-Hedef Odaklılık,
-Değişime Açık Olmak,
-Öğrenmeye Açık Olmak,
-Acil / Önem Bilinci,
-Planlama,
-Kaynak Yönetimi,
-Delegasyon,
-Müşteri Odaklılık,
-Etkin Pazarlama Teknikleri Uygulamak,
Pazar ve Rakipler Konusunda Bilinçli Olmak,
-Harekete Geçmek,
-Bilgiyi Analiz Etmek ve Değerlendirmek,
-Çözüm Üretmek,
-Baskılarla Başa Çıkmak,
-Liderlik,
-Koçluk Vermek,
-Fikir ve Bilgileri İfade Etmek,
-İkna Etmek,

olmak üzere sınıflandırılabilir.
Daha detaylı bilgi için www.e-coach.net sitesinden ücretsiz olarak eğitim formatında alabilirsiniz...
Eser KALELİOĞLU
Alternatif Yönetim Teknikleri Uzmanı

Dr.Firma dedi ki...

Belirttiğiniz kriterlerin hepsi de çok öönemli. Bilgilendirmeniz için teşekkür ederiz.