13 Mayıs 2008 Salı

Globalleşmenin Yakın Tarihi

Globalleşme markaları dünyada tanıtabilmenin en kolay yoludur.

Örneğin Japon elektronik markaları Asya ,Avrupa ,Amerika ‘da tanınır.Bir ülkede yerleşik olsa bile faaliyetlerini bir çok ülkede yapabilir.Japon otomobil üreticisi Honda ‘nın en büyük fabrikası Amerikada ‘dır.


Coca Cola diğer ülke faaliyetlerini Fransa ve Belçika ‘dan da yürütür.Yaklaşık % 80 kar’ı Amerika dışından gelmektedir.

1990 ‘ların başında globalleşme çalışıyor gibi göründü.Singapur ‘un ve Asya kaplanlarının başarısı, Brezilya ve Meksika gibi sanayileşen ülkeler ilk aşamada globalleşmenin fakir ülkeler içinde iyi olduğu gibi bir izlenim bıraktı.

’’Yeni Ekonomi ‘’ olarak adlandırılan globalleşme sanki ekonomik şoklardan ve durgunluktan etkilenmezdi.

Ne yazık ki hızlı büyüme kötü sonuçlara yol açabilirdi.Dünya Ticaret Organizasyonu bir fiyaskoya dönüştü.


Hayvan haklarından çevreye kadar dünyada globalleşme karşıtları gösteriler yapmaya başladı.

Yalnız globalleşme karşıtları uyumlu bir şekilde bir araya gelemedi.Çünkü her birinin farklı konulara farklı bakış açıları vardı.

Açık olan ise Globalleşme ‘nin dünyanın problemleri konusunda her derde deva olan bir gerçek olmamasıdır.

1990 ‘ların sonlarında Asya kaplanlarıda tersliklerle karşılaştılar.2002 ‘de 90 ‘lı yılların yıldızlarından biri olarak gösterilen Arjantin Ekonomisi çöktü

Triad olarak adlandırılan ve 20.yüzyılın ikinci yarısında dünyaya yön veren Japonya , Avrupa ve Amerikan ekonomilerindede problemler görülmeye başlandı.

Japonya 90 ‘lı yıllarda durgunlukla boğuştu. 2001 ‘de ise Avrupa ve Amerika ekonomileri aşağıya doğru döndüler.

Uygun global stratejiler geliştirme açısından yöneticiler yararlı ve sakıncalı durumları göz önüne alarak dikkatli hareket etmeliler.

kaynak:referenceforbusiness

Hiç yorum yok: