İş başlangıçları , atılacak adımların nasıl ve niçin olması gerektiğinin bilinmesi veya bilinmemesi nedenleriyle başarılı veya başarısız olur .
Yeni yapılan bir işte bir sonraki aşamada yapılacakların açık olması veya olmaması önemli .
İş sürecini anlamak için konuya bir göz atalım .
İnsanlara satmak istediğini değil , almak istediklerini sun
Genellikle insanlar bir işe dalıp başarılı olacaklarını düşünürler .
Ne demek istedim ?
Son moda , yeni bir spor ayakkabısı dizayn edeceğime , farklı özellikleri olan bir performans ayakkabısına konsantre olabilirim . Pazarın ilgi görebilecek daha küçük bölümünde olmak , rekabetin yüksek olduğu , ilgi görmeyecek büyük bölümünde olmaktan iyidir .
Nakit akışının önemini anlayın
Gelir giderlerinizi yakından izleyin , ödediğinizden fazla geliriniz olmalı .
Sürekli maliyetleri düşürecek yöntemleri düşünün .
Artıda değilse dünyadaki tüm nakit akışları değersizdir .
Tahmin yaparken maliyetleri daha yüksek , gelirleri daha düşük varsayın .
Satış ve pazarlamaya konsantre olun
İş hayatında satış gerçekleşene kadar bir şey olmaz .
Geliri arttıracak yöntemler bulun .
İşle ilgili her şeyi test edin ve ölçün
Daha fazla öğrenmenin daha fazla kazanmak olduğunu kabul edin .
İndirim yapmayın , değer katın
Gelirinizi indirimle düşürmek yerine değer katarak ürününüzü farklılaştırın
İş koçlarıyla çalışın
İşinize dışarıdan bakan uzmanlardan objektif görüşler alın .
kaynak:entreptreneur
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
30 Mart 2010 Salı
26 Mart 2010 Cuma
Kobilerde Arama Motorları Optimizasyonu Önemli mi ?
Bu günün dünyasında doğru bir pazarlama stratejisi firmanın büyüklüğünden bağımsızdır.Önemli olan amaçlanan müşterilere gerekli mesajları verebilmektir.
İnternetin gelişimi küçük ve büyük şirketlere benzer bir şekilde inanılmaz avantajlar getirmiştir.
Arama motoru optimizasyonları beklide küçük işletmelerin pazarlama stratejilerinin en önemli parçasıdır.
Küçük işletmeler için pazarlama stratejisi geliştirmek tahmin edilenden daha zordur.
Sınırlı finansal kaynaklarla pazarlama stratejilerinde isabetli olunmalıdır. Küçük ve orta boy işletmelerin iş sonuçlarının olabildiğince hızlı görülebilmesine ihtiyaç vardır.
Başarılı bir web sitesi işi geliştirebilmenin en önemli unsurlarından biridir.
Pazarlama kampanyaları iş geliştirmenin iyi bir yoludur.İnternet sınırsız pazarlama şansları sunabilir.
Arama motoru optimizasyonu ise bu konuda dikkatle değerlendirilmelidir.
İnternetin gelişimi küçük ve büyük şirketlere benzer bir şekilde inanılmaz avantajlar getirmiştir.
Arama motoru optimizasyonları beklide küçük işletmelerin pazarlama stratejilerinin en önemli parçasıdır.
Küçük işletmeler için pazarlama stratejisi geliştirmek tahmin edilenden daha zordur.
Sınırlı finansal kaynaklarla pazarlama stratejilerinde isabetli olunmalıdır. Küçük ve orta boy işletmelerin iş sonuçlarının olabildiğince hızlı görülebilmesine ihtiyaç vardır.
Başarılı bir web sitesi işi geliştirebilmenin en önemli unsurlarından biridir.
Pazarlama kampanyaları iş geliştirmenin iyi bir yoludur.İnternet sınırsız pazarlama şansları sunabilir.
Arama motoru optimizasyonu ise bu konuda dikkatle değerlendirilmelidir.
22 Mart 2010 Pazartesi
Mutlu Müşteri Nasıl Yaratılır
Haftada en az beş saat müşterilerimle telefonda konuşurum . Bu konuşmalarda onları anlamaya , müşteri tatminini arttırmaya ve satışa konsantre olurum . Görüşmeler onlara daha fazla katkı vermem konusunda çok yararlı olur . Tavsiyeleri ise beni geliştirir .
İnsiyatifi elinizde tutun
Satış temsilcisi , müşteri hizmetlerinden fatura kesilmesi aşamasına kadar müşterilere yardımcı olur .
Müşteri bir problem yaşıyorsa çözmeniz , problem yaşamamış müşteriyle görüşmekten daha fazla güven sağlar .
Her müşteri kendisinin , önemli müşteriler içinde ilk sırada olmasını ister .
İletişim
Satış öncesi , sırasında ve sonrasında iletişim müşteriyi size çeken bir mıknatıs gibidir .
Kaliteli bir iletişim ise müşteriler gerçekten dinlerse oluşur . Müşteriye haftada bir , ayda bir gibi ne kadar sıklıkla aranmak istediğini sormak iyi bir fikir olabilir . Her müşteri farklıdır .
Müşterilere sorduğum şeylerden biri ;
Şirketimin veya satış temsilcimin yapmadığı fakat sizin yapılmasını istediğiniz hizmetler nelerdir ? sorusudur .
Bu soruyu sormak müşterilerin beklentileriyle ilgili değerli bilgiler sağlarken , küçük sorunların büyümeden çözülmesine yardımcı olur .
Pozitif olun
Şu satış temsilcisiyle konuşunca kendimi daha iyi hissediyorum diyen bir çok müşteri biliyorum . Başarılı satış insanları müşteriler üzerinde karar aşamasında olumlu etkiler bırakır
Müşterileri anlayın
İyi satış insanları ürünlerini tanıtmadan önce , müşterilerin isteklerini anlamaya çalışır ve sonrasında ürünleriyle ilgili istekleri gerçekleştirecek çözümleri sunarlar .
İzleyin
Müşterileri ürün sattıktan veya problemlerini çözdükten sonra takip edin . Örneğin e-mail aracılığıyla .
Böylece müşterilere yalnızca satış hedeflemediğinizi , ihtiyaçlarını da izlediğinizi gösterin .
kaynak:entrepreneur
İnsiyatifi elinizde tutun
Satış temsilcisi , müşteri hizmetlerinden fatura kesilmesi aşamasına kadar müşterilere yardımcı olur .
Müşteri bir problem yaşıyorsa çözmeniz , problem yaşamamış müşteriyle görüşmekten daha fazla güven sağlar .
Her müşteri kendisinin , önemli müşteriler içinde ilk sırada olmasını ister .
İletişim
Satış öncesi , sırasında ve sonrasında iletişim müşteriyi size çeken bir mıknatıs gibidir .
Kaliteli bir iletişim ise müşteriler gerçekten dinlerse oluşur . Müşteriye haftada bir , ayda bir gibi ne kadar sıklıkla aranmak istediğini sormak iyi bir fikir olabilir . Her müşteri farklıdır .
Müşterilere sorduğum şeylerden biri ;
Şirketimin veya satış temsilcimin yapmadığı fakat sizin yapılmasını istediğiniz hizmetler nelerdir ? sorusudur .
Bu soruyu sormak müşterilerin beklentileriyle ilgili değerli bilgiler sağlarken , küçük sorunların büyümeden çözülmesine yardımcı olur .
Pozitif olun
Şu satış temsilcisiyle konuşunca kendimi daha iyi hissediyorum diyen bir çok müşteri biliyorum . Başarılı satış insanları müşteriler üzerinde karar aşamasında olumlu etkiler bırakır
Müşterileri anlayın
İyi satış insanları ürünlerini tanıtmadan önce , müşterilerin isteklerini anlamaya çalışır ve sonrasında ürünleriyle ilgili istekleri gerçekleştirecek çözümleri sunarlar .
İzleyin
Müşterileri ürün sattıktan veya problemlerini çözdükten sonra takip edin . Örneğin e-mail aracılığıyla .
Böylece müşterilere yalnızca satış hedeflemediğinizi , ihtiyaçlarını da izlediğinizi gösterin .
kaynak:entrepreneur
16 Mart 2010 Salı
İnternetten İş Yapmak İsteyenler Nelere Dikkat Etmeli
Onbeş yaşındayken bilgisayar tamir etmeye başlamıştı . Ondokuzuna geldiğinde üniversitede okurken komputer desteği konusunda bir işte çalışmaya başladı , yirmibir yaşında ise silikon vadisine gitti .
2004 yılında teknoloji trendleriyle ilgili izlediği program kafasında iş fikrini oluşturdu .
2005 yılında internet sitesini ayda iki yüz bin kişi ziyaret etmeye başlayınca şirketine bir ceo aldı .
Günümüzde sitesi aylık otuz beş milyon ziyaretçi çekiyor . Kevin ‘in sitesinin adı ise Digg
İki bin yılı ile karşılaştırılınca internette iş yapmanın oldukça kolay olduğunu düşünüyor . Sunucu maliyetleri düşmüş durumda . Ayrıca çok sayıda serbest çalışan sistem geliştiriciler bulunmakta .
İnternetten iş yapmak isteyenlere bazı tavsiyelerde bulunuyor .
Hizmeti pazara sunmadan önce iyi planlama ve mükemmele ulaştırmak gerekiyor .
İnsanların ne düşündüğünü anlamadan ve kendinizi onların yerine koymadan iyi bir internet sitesi yapmak imkansız gibi .
İnsanların yaptığın işle ilgili ne düşündüğünü anla , bu bilgileri süzgeçten geçir ve bu şartlarda işinin başarılığı olacağını test et . Bunu defalarca tekrarla .
İşinle ilgili bir çok yanlış yapacaksın ve bu normal . Başarılı olacağına emin olmadan ürününü piyasaya sunma . Uzun bir süre bekleyebilirsin ama harcayacağın çaba karşılığında daha yüksek bir değer elde etme şansın artacaktır .
Günde on iki , ön dört saatimi bilgisayar karşısında geçiriyorum . Hafta sonları ise onu açmamayı tercih ediyorum , büyüdükçe online yaşayamayacağımı anlamaya başladım .
kaynak:rd
2004 yılında teknoloji trendleriyle ilgili izlediği program kafasında iş fikrini oluşturdu .
2005 yılında internet sitesini ayda iki yüz bin kişi ziyaret etmeye başlayınca şirketine bir ceo aldı .
Günümüzde sitesi aylık otuz beş milyon ziyaretçi çekiyor . Kevin ‘in sitesinin adı ise Digg
İki bin yılı ile karşılaştırılınca internette iş yapmanın oldukça kolay olduğunu düşünüyor . Sunucu maliyetleri düşmüş durumda . Ayrıca çok sayıda serbest çalışan sistem geliştiriciler bulunmakta .
İnternetten iş yapmak isteyenlere bazı tavsiyelerde bulunuyor .
Hizmeti pazara sunmadan önce iyi planlama ve mükemmele ulaştırmak gerekiyor .
İnsanların ne düşündüğünü anlamadan ve kendinizi onların yerine koymadan iyi bir internet sitesi yapmak imkansız gibi .
İnsanların yaptığın işle ilgili ne düşündüğünü anla , bu bilgileri süzgeçten geçir ve bu şartlarda işinin başarılığı olacağını test et . Bunu defalarca tekrarla .
İşinle ilgili bir çok yanlış yapacaksın ve bu normal . Başarılı olacağına emin olmadan ürününü piyasaya sunma . Uzun bir süre bekleyebilirsin ama harcayacağın çaba karşılığında daha yüksek bir değer elde etme şansın artacaktır .
Günde on iki , ön dört saatimi bilgisayar karşısında geçiriyorum . Hafta sonları ise onu açmamayı tercih ediyorum , büyüdükçe online yaşayamayacağımı anlamaya başladım .
kaynak:rd
12 Mart 2010 Cuma
Müşteriler Uyandıklarında Reklamları Düşünmez
Müşteriler uyanıp yataktan kalktıklarında ‘’ Umarım birileri bana bu gün bir reklam gönderir ‘’ demez.
Gerçek dünya böyle işlemez.
Yinede müşteriler yataktan kalktıklarında iş problemleri ,amaçlar ve kendileri için önemli olabilecek diğer şeyleri düşünürler.
Reklamınız önemli bir nedenle ilgisini çekemezse bu onun için değil sizin için önemli olur.
Hedefinize uygun müşterilerin düşüncelerini henüz anlayamadıysanız , reklamın yanı sıra doğru dürüst bir işte yapamazsınız.
Pazar araştırmalarına dönün ve pazarın hakkında daha fazlasını öğrenin .
Araştıma ve sonuçlarını anlama reklamınıza alınacak tepkilerin anahtarıdır.
kaynak:enrepreneurslife
Gerçek dünya böyle işlemez.
Yinede müşteriler yataktan kalktıklarında iş problemleri ,amaçlar ve kendileri için önemli olabilecek diğer şeyleri düşünürler.
Reklamınız önemli bir nedenle ilgisini çekemezse bu onun için değil sizin için önemli olur.
Hedefinize uygun müşterilerin düşüncelerini henüz anlayamadıysanız , reklamın yanı sıra doğru dürüst bir işte yapamazsınız.
Pazar araştırmalarına dönün ve pazarın hakkında daha fazlasını öğrenin .
Araştıma ve sonuçlarını anlama reklamınıza alınacak tepkilerin anahtarıdır.
kaynak:enrepreneurslife
9 Mart 2010 Salı
İşimle İlgili Daha Kaliteli Kararlar Alabilirmiyim
Küçük bir firma olsanız da alacağınız her kararın işiniz üzerinde etkileri olur .
Küçük başlayın
İş yaparken günlük aldığınız küçük kararların , başarma konusunda size büyük katkıları olacaktır . Bu kararlar bir restoranda lezzetini tahmin edebileceğiniz yemeği yemek gibidir .
Yemek listesini isteyin ve ne yiyeceğinize kendiniz karar verin . Menüyü masaya koyun ve fikrinizi değiştirmeyin . Hangi yemeği seçeceğinizi arkadaşınıza sormayın .
Alacağınız kararlara mantıkla yaklaşın
Bir çoğumuz karar alırken mantık yerine duygularını kullanmaya eğilimlidir . Bunun iş hayatındaki karşılığı felakettir . Sağlıklı yöntem , tercihinizin olumlu ve olumsuz yönlerini bir kağıda yazıp mantıkla değerlendirmektir .
Kendinize süre verin
Karar verme , öğrenilebilir bir yetenek olsa da alınan kararlar her zaman doğru olmayabilir . Bu yüzden kendinize süre yaratıp kararlarınız üzerinde daha sonra mantıkla düşünün .
Doğru kararlar verebilmek antreman işidir ve süre alır . Diğer yandan üzerinde çaba harcanmaya değerdir . Düzenli olarak kararlar aldığınızda kendinize güveniniz ve destek ihtiyacında olan çalışanlara yardım şansını artacak , girişimcilik kaliteniz yükselecektir .
kaynak:smallbusbranding
Küçük başlayın
İş yaparken günlük aldığınız küçük kararların , başarma konusunda size büyük katkıları olacaktır . Bu kararlar bir restoranda lezzetini tahmin edebileceğiniz yemeği yemek gibidir .
Yemek listesini isteyin ve ne yiyeceğinize kendiniz karar verin . Menüyü masaya koyun ve fikrinizi değiştirmeyin . Hangi yemeği seçeceğinizi arkadaşınıza sormayın .
Alacağınız kararlara mantıkla yaklaşın
Bir çoğumuz karar alırken mantık yerine duygularını kullanmaya eğilimlidir . Bunun iş hayatındaki karşılığı felakettir . Sağlıklı yöntem , tercihinizin olumlu ve olumsuz yönlerini bir kağıda yazıp mantıkla değerlendirmektir .
Kendinize süre verin
Karar verme , öğrenilebilir bir yetenek olsa da alınan kararlar her zaman doğru olmayabilir . Bu yüzden kendinize süre yaratıp kararlarınız üzerinde daha sonra mantıkla düşünün .
Doğru kararlar verebilmek antreman işidir ve süre alır . Diğer yandan üzerinde çaba harcanmaya değerdir . Düzenli olarak kararlar aldığınızda kendinize güveniniz ve destek ihtiyacında olan çalışanlara yardım şansını artacak , girişimcilik kaliteniz yükselecektir .
kaynak:smallbusbranding
3 Mart 2010 Çarşamba
Müşteri İlişkilerinizin Farkıyla Müşterilerinizi Etkileyebilirsiniz
Müşteri ilişkileri her iş ile ilgili büyük bir öneme sahiptir . Satışlarınızı arttırmak için büyük promosyonlar , fiyat indirimleri yapabilirsiniz , müşterileriniz sizden tekrar alışveriş yapmadıkça ise uzun dönemde karlılık problemi yaşayabilirsiniz .
Başarılı müşteri ilişkilerinin temeli onlarla olumlu ilişkiler üzerinde şekillenir .
Bu ilişki yapıcı olarak nasıl şekillendirilebilir ?
Telefonları cevaplayın .
Telefon cevapları robot gibi olmamalı
Tutacağınıza emin olduğunuz sözleri verin .
Örneğin sattığınız mobilyaları Salı günü teslim edeceğini söyleyip yapamazsanız hayal kırıklığına neden olursunuz .
Müşterileri dinleyin .
Onları dinlediğiniz ve sorunlarını çözebileceğiniz konusunda ikna edin .
Şikayetleriyle ilgilenin
Kimse şikayet dinlemekten hoşlanmaz . Şikayetlere dikkatinizi verirseniz , onların işyerinizden tekrar alışveriş yapması şansını sağlarsınız .
Yardımsever olun .
Geçen gün saatimin bağlantı kopçasını kaybetmiştim . Mağazaya gittiğimde ücretsiz yenisini verdiler . Saatime yeni kayış , hatta daha sonra yeni saatimi o mağazadan alacağım .
Çalışanlarınızı eğitin .
Eğitimi kendiniz veya uzmanlarla yapın . Önemli olan çalışanlarınıza , müşteriler karar verirken sahip olmaları geren temel bilgileri verin ve hiçbir zaman bilmiyorum demesinler .
Müşterilere bir adım fazla atın .
Onlara beklentilerinden fazlasını verin . Aradıklarını bulmalarına yardımcı olun .
Bir sonraki alışverişi için indirim kuponu , ürün kullanımı için ilave bilgiler veya samimi bir selamlama .
Müşterilere böyle yaklaşımlar gösterdiğinizde , işyeriniz müşteri servisinizin farkıyla ayırt edilemeye başlayacaktır .
kaynak:about
Başarılı müşteri ilişkilerinin temeli onlarla olumlu ilişkiler üzerinde şekillenir .
Bu ilişki yapıcı olarak nasıl şekillendirilebilir ?
Telefonları cevaplayın .
Telefon cevapları robot gibi olmamalı
Tutacağınıza emin olduğunuz sözleri verin .
Örneğin sattığınız mobilyaları Salı günü teslim edeceğini söyleyip yapamazsanız hayal kırıklığına neden olursunuz .
Müşterileri dinleyin .
Onları dinlediğiniz ve sorunlarını çözebileceğiniz konusunda ikna edin .
Şikayetleriyle ilgilenin
Kimse şikayet dinlemekten hoşlanmaz . Şikayetlere dikkatinizi verirseniz , onların işyerinizden tekrar alışveriş yapması şansını sağlarsınız .
Yardımsever olun .
Geçen gün saatimin bağlantı kopçasını kaybetmiştim . Mağazaya gittiğimde ücretsiz yenisini verdiler . Saatime yeni kayış , hatta daha sonra yeni saatimi o mağazadan alacağım .
Çalışanlarınızı eğitin .
Eğitimi kendiniz veya uzmanlarla yapın . Önemli olan çalışanlarınıza , müşteriler karar verirken sahip olmaları geren temel bilgileri verin ve hiçbir zaman bilmiyorum demesinler .
Müşterilere bir adım fazla atın .
Onlara beklentilerinden fazlasını verin . Aradıklarını bulmalarına yardımcı olun .
Bir sonraki alışverişi için indirim kuponu , ürün kullanımı için ilave bilgiler veya samimi bir selamlama .
Müşterilere böyle yaklaşımlar gösterdiğinizde , işyeriniz müşteri servisinizin farkıyla ayırt edilemeye başlayacaktır .
kaynak:about
25 Şubat 2010 Perşembe
Markanız Müşterilere Ne Söyler ?
Şu an önünde üç tane ürün olsa , onların sahiplerini nasıl tanımlarsın ?
Neye dayanarak ürünlerle ilgili bir fikir sahibi olursun ?
Markanın kişiliği satın alma kararlarında etkili bir sır mıdır ?
İş sahipleri için markanın müşteriler üzerindeki olumlu , olumsuz etkileri , önemi , satın alma konusunda kayda değerdir .
Ürünlerin müşteriler gözündeki görüntüsüyle ilgili sonuçlara ulaşmak zor ve önemlidir .
Müşterilerdeki etkinin yanlış anlaşılması para kaybettirirken , doğru anlaşılması daha fazla kazanç anlamına gelir .
Buradaki anahtar nokta markanızın müşterilerce nasıl algılandığıdır .
kaynak:smallbussbrand
Neye dayanarak ürünlerle ilgili bir fikir sahibi olursun ?
Markanın kişiliği satın alma kararlarında etkili bir sır mıdır ?
İş sahipleri için markanın müşteriler üzerindeki olumlu , olumsuz etkileri , önemi , satın alma konusunda kayda değerdir .
Ürünlerin müşteriler gözündeki görüntüsüyle ilgili sonuçlara ulaşmak zor ve önemlidir .
Müşterilerdeki etkinin yanlış anlaşılması para kaybettirirken , doğru anlaşılması daha fazla kazanç anlamına gelir .
Buradaki anahtar nokta markanızın müşterilerce nasıl algılandığıdır .
kaynak:smallbussbrand
22 Şubat 2010 Pazartesi
Beceriksiz Yöneticilerle Nasıl Çalışabilirsiniz ?
Şirketlerde yöneticilerin yönetim konusunda katkılarının bulunmaması veya çalışanlardan geri bildirim almamaları onları beceriksiz bir hale getirir .Çalışanlarına yetki verdiklerini de düşünebilirler .
Yöneticilerin çalışanlarına çok fazla talimatlar vermesi onları güvensizliğe ve işleriyle ilgili belirsizliğe itebilir .
İşlerinin başından aşması nedeniyle kendilerini geliştiremeyen yöneticiler de çalışanlarına destek vermekte zorlanır . Oysa böyle durumlarda işlerin çalışanlarla paylaşılmasına daha fazla ihtiyaç duyulur .
Tüm yöneticiler böyle düşünmez .
Kötü yöneticilere nasıl yaklaşılması gerektiğine bir göz atalım ;
Onunla konuşun . Ne tür bilgi , destekler beklediğinizi anlatın . Nazik ve ihtiyaçlarınıza konsantre olun . Onun beceriksizliğini anlatmanızın size bir katkısı olmaz .
Hedeflerine ulaşabilmesi için nasıl yardımcı olabileceğinizi sorun . Emin olun sizi dikkatlice dinler ve destek verir .
Tecrübenizi arttırmak için daha yetenekli yöneticilerle konuşun .
Çabalarınız işe yaramadıysa daha üst yöneticilerden yardım isteyebilirsiniz veya önce insan kaynaklarına konuyu anlatıp tavsiyeler alabilirsiniz . Bunun öncesinde yöneticinizin sizden vazgeçemeyeceği konusunda emin olun .
Üst yöneticiler veya insan kaynaklarından , kötü yöneticinizin alışkanlıklarının değişeceği konusunda sözleri duyamazsınız . Fakat bazen yöneticilerde düşündüğünüz değişiklikleri hissedersiniz .
Tüm çabanıza rağmen sorunların çözülmediğini düşünüyorsanız başka bölüme geçmeyi talep edebilirsiniz .
Başka bölüme geçmek mümkün değilse yeni iş aramakta alternatifler arasında olabilir .
kaynak:about
Yöneticilerin çalışanlarına çok fazla talimatlar vermesi onları güvensizliğe ve işleriyle ilgili belirsizliğe itebilir .
İşlerinin başından aşması nedeniyle kendilerini geliştiremeyen yöneticiler de çalışanlarına destek vermekte zorlanır . Oysa böyle durumlarda işlerin çalışanlarla paylaşılmasına daha fazla ihtiyaç duyulur .
Tüm yöneticiler böyle düşünmez .
Kötü yöneticilere nasıl yaklaşılması gerektiğine bir göz atalım ;
Onunla konuşun . Ne tür bilgi , destekler beklediğinizi anlatın . Nazik ve ihtiyaçlarınıza konsantre olun . Onun beceriksizliğini anlatmanızın size bir katkısı olmaz .
Hedeflerine ulaşabilmesi için nasıl yardımcı olabileceğinizi sorun . Emin olun sizi dikkatlice dinler ve destek verir .
Tecrübenizi arttırmak için daha yetenekli yöneticilerle konuşun .
Çabalarınız işe yaramadıysa daha üst yöneticilerden yardım isteyebilirsiniz veya önce insan kaynaklarına konuyu anlatıp tavsiyeler alabilirsiniz . Bunun öncesinde yöneticinizin sizden vazgeçemeyeceği konusunda emin olun .
Üst yöneticiler veya insan kaynaklarından , kötü yöneticinizin alışkanlıklarının değişeceği konusunda sözleri duyamazsınız . Fakat bazen yöneticilerde düşündüğünüz değişiklikleri hissedersiniz .
Tüm çabanıza rağmen sorunların çözülmediğini düşünüyorsanız başka bölüme geçmeyi talep edebilirsiniz .
Başka bölüme geçmek mümkün değilse yeni iş aramakta alternatifler arasında olabilir .
kaynak:about
18 Şubat 2010 Perşembe
Ekonomik Krizde Kendi İşimizi Kurduk
Yatırım bankasındaki işlerinden ayrılıp kendi işlerini kuran Kim kırk , Pham ise otuz üç yaşında . Birbirleriyle bankadan tanışıyorlar .
İşyerleri ekonomik krizde zora girince ocak ayında yeni bir iş hayatı kurmaları gerektiğini düşünerek yola çıkmışlar .
Firmaları Shustir kobilere kullanımı kolay sosyal medya platformu ile satışlarını ve iş kontaklarını geliştirme olanağı sağlıyor .
Şu an mutlular . Çünkü işlerinin diğer girişimcilerden farklı olduğunu düşünüyorlar .
Finans bilgileri kısa sürede işlerini geliştirmelerine katkı sağlamış .
On yıl sonra geriye bakıldığında insanlar durgunluk döneminde büyük bir iş kurulmuş diyecekler şeklinde düşünüyorlar .
Girişimciliğe başlamanın anlamı sizi mutlu edecek işe konsantre olmaktır diyorlar .
İşyerleri ekonomik krizde zora girince ocak ayında yeni bir iş hayatı kurmaları gerektiğini düşünerek yola çıkmışlar .
Firmaları Shustir kobilere kullanımı kolay sosyal medya platformu ile satışlarını ve iş kontaklarını geliştirme olanağı sağlıyor .
Şu an mutlular . Çünkü işlerinin diğer girişimcilerden farklı olduğunu düşünüyorlar .
Finans bilgileri kısa sürede işlerini geliştirmelerine katkı sağlamış .
On yıl sonra geriye bakıldığında insanlar durgunluk döneminde büyük bir iş kurulmuş diyecekler şeklinde düşünüyorlar .
Girişimciliğe başlamanın anlamı sizi mutlu edecek işe konsantre olmaktır diyorlar .
15 Şubat 2010 Pazartesi
Başarılı Girişimci Olarak Doğulur mu ? Olunur mu ?
Güneybatı hava yollarınının kurucularından ve eski CEO ‘su Herb ile firma 29 yıl düzenli olarak karlılık sağlamıştı.
Ona girişim başarısının doğuştan gelen bir özellik olup olmadığını sorduk .
Cevabı şöyleydi ;
Bana göre girişimcilikle ilgili şu özellikler sonradan kazanılmaz.
- Makul bir zeka ,
- Sağlıklı bir bünye ,
- İyimser bir huy ,
- Uzun süreli konsantrasyon ,
- Israrcılık ,
- İnsanları sevme ,
Açıkça belirtmek gerekirse yeni bir girişim yaratmak veya büyük bir firmada yeni bir fikri kabul ettirmek oldukça yorucu ve uzun bir yoldur.İnsanların bireysel kapasitelerinin desteği olmadan bununla başa çıkmak kolay değildir.
Girişimcinin davranışları yalnızca başlangıç başarısını destekler .Aynı davranışlar çalışanlarda da rekabetsel avantajları sürdürebilecek bir enerjiye ihtiyaç duyar .
Ancak bu yolun sonunda başarılı büyük şirketler ortaya çıkmaya başlar.
Onlar işe eleman alırken doğru girişimci davranışı yeteneklerine sahip olanları tercih ederler.
Firmasının çalışanlarla ilgili bir sözü şöyledir.
‘’ Biz davranışlarınıza ücret öderiz ,geri kalan her şey öğrenilebilir ‘’
Buradan ortaya çıkan personel değer sisteminin önemidir.
Bazıları paranın önemini fazlaca vurgulasa da ,çoğu çalışan şirket içi problem çözecek yeni fikirlerin ödüllendirilmesi ile motive olur. Bunlardan bazıları ise çevrelerindeki dünyayı gerçekten değiştirirler.
kaynak:babsoninsight
Ona girişim başarısının doğuştan gelen bir özellik olup olmadığını sorduk .
Cevabı şöyleydi ;
Bana göre girişimcilikle ilgili şu özellikler sonradan kazanılmaz.
- Makul bir zeka ,
- Sağlıklı bir bünye ,
- İyimser bir huy ,
- Uzun süreli konsantrasyon ,
- Israrcılık ,
- İnsanları sevme ,
Açıkça belirtmek gerekirse yeni bir girişim yaratmak veya büyük bir firmada yeni bir fikri kabul ettirmek oldukça yorucu ve uzun bir yoldur.İnsanların bireysel kapasitelerinin desteği olmadan bununla başa çıkmak kolay değildir.
Girişimcinin davranışları yalnızca başlangıç başarısını destekler .Aynı davranışlar çalışanlarda da rekabetsel avantajları sürdürebilecek bir enerjiye ihtiyaç duyar .
Ancak bu yolun sonunda başarılı büyük şirketler ortaya çıkmaya başlar.
Onlar işe eleman alırken doğru girişimci davranışı yeteneklerine sahip olanları tercih ederler.
Firmasının çalışanlarla ilgili bir sözü şöyledir.
‘’ Biz davranışlarınıza ücret öderiz ,geri kalan her şey öğrenilebilir ‘’
Buradan ortaya çıkan personel değer sisteminin önemidir.
Bazıları paranın önemini fazlaca vurgulasa da ,çoğu çalışan şirket içi problem çözecek yeni fikirlerin ödüllendirilmesi ile motive olur. Bunlardan bazıları ise çevrelerindeki dünyayı gerçekten değiştirirler.
kaynak:babsoninsight
11 Şubat 2010 Perşembe
Küreselleşme İyi mi Kötü mü ?
Yahoo 'nun Sor , Cevapla ,Keşfet sayfasında ;
Küreselleşmenin İyi veya Kötü bir şey mi olduğu sorulmuş ,
Verilen bazı cevaplar şöyle ;
Now or newer şöyle demiş ;
Küreselleşme problemler getirmedi mi ? Örneğin kuzey güney farklılaşması .Artık zenginler daha zengin fakirlerse daha fakir.
S. Fein (En iyi cevap seçilmiş)
Bana göre biz dünyanın geri kalanıyla ilgilenmiyoruz. Küreselleşme basitçe bir mahallede ne ürün varsa hepsini alıp dev bir süpermarkete koymaktır.Bu durum zengini zenginleştirirken fakiri fakirleştirmektedir.
Örneğin Hindistan da ki insanlar benim bilgisayarıma gerektiğinde teknik destek vermekte ,Çin çocuklarımız için oyuncak üretmektedir.Bunların hepsi ucuz olduğundan bizler yarar görmekte ,zarar görmemekteyiz.
Ayrıca diğer kültürleride kayba uğratarak farklı kültürlere de kötülük yapıyoruz.
Bu işin sonunda yediğimizi , yaptığımızı , gördüğümüzü , duyduğumuzu kontrol eden yöneticilerin peşinden giden bir koyun sürüsüne dönüşeceğiz.
Desh Brakt ;
Küreselleşme güzel bir şey .Bu sayede Hindistan çayını ,brezilya portakalını, amerikan kahvesini tek bir mağazadan alabilirsiniz.
Küreselleşmenin İyi veya Kötü bir şey mi olduğu sorulmuş ,
Verilen bazı cevaplar şöyle ;
Now or newer şöyle demiş ;
Küreselleşme problemler getirmedi mi ? Örneğin kuzey güney farklılaşması .Artık zenginler daha zengin fakirlerse daha fakir.
S. Fein (En iyi cevap seçilmiş)
Bana göre biz dünyanın geri kalanıyla ilgilenmiyoruz. Küreselleşme basitçe bir mahallede ne ürün varsa hepsini alıp dev bir süpermarkete koymaktır.Bu durum zengini zenginleştirirken fakiri fakirleştirmektedir.
Örneğin Hindistan da ki insanlar benim bilgisayarıma gerektiğinde teknik destek vermekte ,Çin çocuklarımız için oyuncak üretmektedir.Bunların hepsi ucuz olduğundan bizler yarar görmekte ,zarar görmemekteyiz.
Ayrıca diğer kültürleride kayba uğratarak farklı kültürlere de kötülük yapıyoruz.
Bu işin sonunda yediğimizi , yaptığımızı , gördüğümüzü , duyduğumuzu kontrol eden yöneticilerin peşinden giden bir koyun sürüsüne dönüşeceğiz.
Desh Brakt ;
Küreselleşme güzel bir şey .Bu sayede Hindistan çayını ,brezilya portakalını, amerikan kahvesini tek bir mağazadan alabilirsiniz.
8 Şubat 2010 Pazartesi
İş Geliştirme Stratejileri Nasıl Tanımlanır
İş geliştirme stratejileri , asıl iş planını destekler ve yeni iş fırsatlarının geliştirilmesine standart bir yaklaşım sağlar .
Başlangıçta göz önüne alınacak noktalar ;
Hangi müşteriler hedefleniyor ?
Onlara hangi ürünler satılmak isteniyor ?
Müşteriler nerelerde buluyor ?
Onlara ne zaman yaklaşmak gerekiyor ?
Uygun çalışanlar kimlerdir ?
Müşteriler neden sizin ürününüzü alsın ?
Müşterilere nasıl ulaşılabilir ?
Mevcut müşteriler önümüzdeki bir yıl boyunca yönetilebilirse , bir sonraki yılda önemli olacaklardır . Mevcut müşterileri korumanın yanı sıra bir sonraki yıl örneğin yüzde yirmi yeni müşterinin portföye girmesi için çalışılabilir .
İdeal Müşteri Özellikleri
Müşterilerin önemli özelliklerini göz önüne almaya ihtiyaç vardır .
Sektör
Hangi bölgelerde daha fazla bulundukları
Şirket organizasyonunun büyüklüğü (ciro ,çalışan sayısı gibi )
Finansal görünüm
Pazarın ürüne uyumu
Eski Müşterilerden Yeni Fırsatlar
Yeni müşteriye ürün satmak mevcut müşteriye satmaktan on kat maliyetlidir .
Yeni Müşterilere Ulaşma
Hedef müşterilere ulaşmanın bir çok yolu vardır .
Mail gönderme
Telefonla arama
Mevcut müşterilerden yararlanma
Fuarlar
Seminerler
Postayla tanıtım
Reklam
Bunların her biri her sektör için uygun olmayabilir . Önemli olan ne yapmaya çalıştığınızı asıl iş planınıza yerleştirmenizdir .
Tipik İş Geliştirme Planı
İş geliştirme planı yıllık olmalı ve üç ayda bir gözden geçirilmelidir .
Mevcut müşterilerinizi listeleyin ve işinizle ilgili hangilerinin fırsat yaratacağını değerlendirin .
Yeni müşterilerle ilgili haftalık , aylık , üç aylık neler yapacağınızı belirleyin .
Çalışmalarınız ;
Belirli
Ölçülebilir
Başarılabilir
Hedeflerinize uygun
Süreli
Etkileyici olmalı ;
Yazılı olarak takip edilmelidir .
İş geliştirme çalışmalarınız asıl iş planına uygun olmalıdır .
İş dünyasında söylendiği gibi ;
İş hayatında insanlar değil iş planları başarılı veya başarısız olurlar .
İnsanlar işleriyle ilgili amaçlarına ulaşmak ister , burada önemli olan nasıl yapacaklarının kararını vermeleridir . Tüm iş planları aslında yol göstericidir , kritik olan ise nasıl sorusunun cevabıdır .
Değişime hazırlıklı olmak , esneklik önemli anahtar noktalar , tecrübelerden endişelenmeyin ve kalıpların dışından bakın .
kaynak:ezinearticles
Başlangıçta göz önüne alınacak noktalar ;
Hangi müşteriler hedefleniyor ?
Onlara hangi ürünler satılmak isteniyor ?
Müşteriler nerelerde buluyor ?
Onlara ne zaman yaklaşmak gerekiyor ?
Uygun çalışanlar kimlerdir ?
Müşteriler neden sizin ürününüzü alsın ?
Müşterilere nasıl ulaşılabilir ?
Mevcut müşteriler önümüzdeki bir yıl boyunca yönetilebilirse , bir sonraki yılda önemli olacaklardır . Mevcut müşterileri korumanın yanı sıra bir sonraki yıl örneğin yüzde yirmi yeni müşterinin portföye girmesi için çalışılabilir .
İdeal Müşteri Özellikleri
Müşterilerin önemli özelliklerini göz önüne almaya ihtiyaç vardır .
Sektör
Hangi bölgelerde daha fazla bulundukları
Şirket organizasyonunun büyüklüğü (ciro ,çalışan sayısı gibi )
Finansal görünüm
Pazarın ürüne uyumu
Eski Müşterilerden Yeni Fırsatlar
Yeni müşteriye ürün satmak mevcut müşteriye satmaktan on kat maliyetlidir .
Yeni Müşterilere Ulaşma
Hedef müşterilere ulaşmanın bir çok yolu vardır .
Mail gönderme
Telefonla arama
Mevcut müşterilerden yararlanma
Fuarlar
Seminerler
Postayla tanıtım
Reklam
Bunların her biri her sektör için uygun olmayabilir . Önemli olan ne yapmaya çalıştığınızı asıl iş planınıza yerleştirmenizdir .
Tipik İş Geliştirme Planı
İş geliştirme planı yıllık olmalı ve üç ayda bir gözden geçirilmelidir .
Mevcut müşterilerinizi listeleyin ve işinizle ilgili hangilerinin fırsat yaratacağını değerlendirin .
Yeni müşterilerle ilgili haftalık , aylık , üç aylık neler yapacağınızı belirleyin .
Çalışmalarınız ;
Belirli
Ölçülebilir
Başarılabilir
Hedeflerinize uygun
Süreli
Etkileyici olmalı ;
Yazılı olarak takip edilmelidir .
İş geliştirme çalışmalarınız asıl iş planına uygun olmalıdır .
İş dünyasında söylendiği gibi ;
İş hayatında insanlar değil iş planları başarılı veya başarısız olurlar .
İnsanlar işleriyle ilgili amaçlarına ulaşmak ister , burada önemli olan nasıl yapacaklarının kararını vermeleridir . Tüm iş planları aslında yol göstericidir , kritik olan ise nasıl sorusunun cevabıdır .
Değişime hazırlıklı olmak , esneklik önemli anahtar noktalar , tecrübelerden endişelenmeyin ve kalıpların dışından bakın .
kaynak:ezinearticles
4 Şubat 2010 Perşembe
İş Başarısı İçin Gerekli Yetenekler Öğrenilebilir mi ?
Yeni Girişimlerde doğuştan gelen özellikler yanısıra öğrenilebilir yetenekler de başarı açısından önemlidir.
Bunlar ;
- İyi dinleme yeteneği
- İkna edici savunma yeteneği ,
- Geniş bilgi ve Eğitim
- Karar verme
- Önemli konuları önemsizlerden ayırma
- Öncelikleri belirleme ,hedefleme yeteneği
- Aşırıya kaçmayan kuşkuculuk
Dinlemek ve anlamanın gerçek anlamı insanların ne söyledikleridir.Çünkü en önemli bilgiler raporlar veya maillerle hiçbir zaman ulaşmaz.
Öğrenilebilir olarak tanımlanan özellikler tek başlarına çok büyük anlamlar ifade etmez. Çünkü tanınmış pek çok girişimci benzer özelliklere sahiptir.
Girişimci olarak eşsiz olmak , çalışanların genelinin bu yeteneklere sahip olmasını gerektirir.
Rekabet ortamında oluşan olumlu anlamdaki kuşkuculuk insanları sürekli olarak yeni fikirlere konsantre olmaya motive eder.Bu konunun Microsoft örneğinin başarısında önemli bir etken olduğu yöneticilerince de belirtilmişti.
Kısacası başarılı bir girişimci etkileyici ve ekibini motive edici olabilmek için vizyonu görebilmeli ve tercüme edebilmelidir.
kaynak:babsoninsight
Bunlar ;
- İyi dinleme yeteneği
- İkna edici savunma yeteneği ,
- Geniş bilgi ve Eğitim
- Karar verme
- Önemli konuları önemsizlerden ayırma
- Öncelikleri belirleme ,hedefleme yeteneği
- Aşırıya kaçmayan kuşkuculuk
Dinlemek ve anlamanın gerçek anlamı insanların ne söyledikleridir.Çünkü en önemli bilgiler raporlar veya maillerle hiçbir zaman ulaşmaz.
Öğrenilebilir olarak tanımlanan özellikler tek başlarına çok büyük anlamlar ifade etmez. Çünkü tanınmış pek çok girişimci benzer özelliklere sahiptir.
Girişimci olarak eşsiz olmak , çalışanların genelinin bu yeteneklere sahip olmasını gerektirir.
Rekabet ortamında oluşan olumlu anlamdaki kuşkuculuk insanları sürekli olarak yeni fikirlere konsantre olmaya motive eder.Bu konunun Microsoft örneğinin başarısında önemli bir etken olduğu yöneticilerince de belirtilmişti.
Kısacası başarılı bir girişimci etkileyici ve ekibini motive edici olabilmek için vizyonu görebilmeli ve tercüme edebilmelidir.
kaynak:babsoninsight
1 Şubat 2010 Pazartesi
Kobiler Rekabette Fark Yaratmak İçin Neler Yapabilir
Sosyal medyayı kullanarak müşteri hizmetlerinde farklılık yaratan online ayakkabı satıcısı zapposun iş yapma şekli belki sizin işletmenize de uygulanabilir .
Müşterilerin ihtiyaçlarını çözün ve beklentilerinin üzerinde memnuniyet yaratın .
Bir çok işte insanlar değişimden çekinirler . Değişimin anlamı daha fazla iş yapmaktır . Yenilik yapılan işin benimsenmesi ve değişimle gelir .
Eğlence ve biraz ilginçlik yaratın . Bunlar müşteri hizmet ekiplerinde çok görülen yaklaşımlar değildir . Performans ve şirket bağlılığı açısından etkilidir .
Cesur , yaratıcı ve açık görüşlü olun .
Yaratıcılık konusunda insanları cesaretlendirmek çatık kaşlı olmaktan farklıdır . Esneklik sağlamak , işlerini yaparken çalışanların kendilerini yetkili ve daha sorumlu hissetmelerine yol açar .
Bir çok başarılı şirket , çalışanlarının işlerini daha iyi yapabilmesi için daha bilgili olmalarını destekler . Eğitim , uygulama ve bilgi çalışanların işlerini daha kaliteli yapmaları için verilen mesajlardır .
Çalışanlarla açık ve dürüst ilişkiler kurun .
Buradaki anahtar kelime dürüstlüktür . Böylece çalışanlar işlerini daha iyi yapmak için kendilerini daha fazla sorumlu hissedecektir .
Aile gibi ekipler yaratın .
Bir çok insan işyerindeki ekiplerin aile gibi olmasında aynı fikirdeyken pratikte böyle işlemez . Aile ruhu , bir güven ve işle ilgili amaç konusunda herkesin çaba göstermesidir .
Daha azla fazlasını yapın .
Fazla kaynak ile az iş yapmak daha kolaydır . Çalışanlarınızı az kaynakla çok iş yapma konusunda cesaretlendirin , başaranları ödüllendirin .
Heyecanlı ve kararlı olun
Bazen heyecanınız çalışanlara ilham verir .
Alçakgönüllü olun .
Mütevazilik çalışanları ve müşterileri etkiler . Bu yaklaşım işyerinde yukarıdan aşağıya doğru iner .
kaynak:openforum
Müşterilerin ihtiyaçlarını çözün ve beklentilerinin üzerinde memnuniyet yaratın .
Bir çok işte insanlar değişimden çekinirler . Değişimin anlamı daha fazla iş yapmaktır . Yenilik yapılan işin benimsenmesi ve değişimle gelir .
Eğlence ve biraz ilginçlik yaratın . Bunlar müşteri hizmet ekiplerinde çok görülen yaklaşımlar değildir . Performans ve şirket bağlılığı açısından etkilidir .
Cesur , yaratıcı ve açık görüşlü olun .
Yaratıcılık konusunda insanları cesaretlendirmek çatık kaşlı olmaktan farklıdır . Esneklik sağlamak , işlerini yaparken çalışanların kendilerini yetkili ve daha sorumlu hissetmelerine yol açar .
Bir çok başarılı şirket , çalışanlarının işlerini daha iyi yapabilmesi için daha bilgili olmalarını destekler . Eğitim , uygulama ve bilgi çalışanların işlerini daha kaliteli yapmaları için verilen mesajlardır .
Çalışanlarla açık ve dürüst ilişkiler kurun .
Buradaki anahtar kelime dürüstlüktür . Böylece çalışanlar işlerini daha iyi yapmak için kendilerini daha fazla sorumlu hissedecektir .
Aile gibi ekipler yaratın .
Bir çok insan işyerindeki ekiplerin aile gibi olmasında aynı fikirdeyken pratikte böyle işlemez . Aile ruhu , bir güven ve işle ilgili amaç konusunda herkesin çaba göstermesidir .
Daha azla fazlasını yapın .
Fazla kaynak ile az iş yapmak daha kolaydır . Çalışanlarınızı az kaynakla çok iş yapma konusunda cesaretlendirin , başaranları ödüllendirin .
Heyecanlı ve kararlı olun
Bazen heyecanınız çalışanlara ilham verir .
Alçakgönüllü olun .
Mütevazilik çalışanları ve müşterileri etkiler . Bu yaklaşım işyerinde yukarıdan aşağıya doğru iner .
kaynak:openforum
28 Ocak 2010 Perşembe
Müşteriler Patron Yaklaşımından Hoşlanmaz
Bir alışverişe çıktığınızda patron yaklaşımında satıcılarla karşılaşırsanız neler düşünürsünüz ?
Onların insiyatifiniz dışındaki yönlendirmeleri veya ısrarları sizlerde olumlu etkiler yapar mı ?
Benim verdiğim tepkiler tamamen ters yöndedir. Çok beğendiğim bir ürün dahi olsa bu tür yönlendirmelerde bir şey almadan çıkabilirim.
Bu tür davranışlarla bazen küçük bir mağazada bazense büyük bir alışveriş merkezinde sıklıkla olmasa da karşılaşırız.
Dünyada yapılan araştırmaların söylediği tüketicilerin patron yaklaşımındaki satıcılara karşı hiçte olumlu tepkiler vermediği yönündedir.
Yüzyüze satışlarda olduğu gibi internet satışlarında da durum böyledir.
Onların insiyatifiniz dışındaki yönlendirmeleri veya ısrarları sizlerde olumlu etkiler yapar mı ?
Benim verdiğim tepkiler tamamen ters yöndedir. Çok beğendiğim bir ürün dahi olsa bu tür yönlendirmelerde bir şey almadan çıkabilirim.
Bu tür davranışlarla bazen küçük bir mağazada bazense büyük bir alışveriş merkezinde sıklıkla olmasa da karşılaşırız.
Dünyada yapılan araştırmaların söylediği tüketicilerin patron yaklaşımındaki satıcılara karşı hiçte olumlu tepkiler vermediği yönündedir.
Yüzyüze satışlarda olduğu gibi internet satışlarında da durum böyledir.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)