22 Mart 2010 Pazartesi

Mutlu Müşteri Nasıl Yaratılır

Haftada en az beş saat müşterilerimle telefonda konuşurum . Bu konuşmalarda onları anlamaya , müşteri tatminini arttırmaya ve satışa konsantre olurum . Görüşmeler onlara daha fazla katkı vermem konusunda çok yararlı olur . Tavsiyeleri ise beni geliştirir .

İnsiyatifi elinizde tutun

Satış temsilcisi , müşteri hizmetlerinden fatura kesilmesi aşamasına kadar müşterilere yardımcı olur .

Müşteri bir problem yaşıyorsa çözmeniz , problem yaşamamış müşteriyle görüşmekten daha fazla güven sağlar .

Her müşteri kendisinin , önemli müşteriler içinde ilk sırada olmasını ister .

İletişim


Satış öncesi , sırasında ve sonrasında iletişim müşteriyi size çeken bir mıknatıs gibidir .

Kaliteli bir iletişim ise müşteriler gerçekten dinlerse oluşur . Müşteriye haftada bir , ayda bir gibi ne kadar sıklıkla aranmak istediğini sormak iyi bir fikir olabilir . Her müşteri farklıdır .

Müşterilere sorduğum şeylerden biri ;

Şirketimin veya satış temsilcimin yapmadığı fakat sizin yapılmasını istediğiniz hizmetler nelerdir ? sorusudur .

Bu soruyu sormak müşterilerin beklentileriyle ilgili değerli bilgiler sağlarken , küçük sorunların büyümeden çözülmesine yardımcı olur .

Pozitif olun

Şu satış temsilcisiyle konuşunca kendimi daha iyi hissediyorum diyen bir çok müşteri biliyorum . Başarılı satış insanları müşteriler üzerinde karar aşamasında olumlu etkiler bırakır

Müşterileri anlayın

İyi satış insanları ürünlerini tanıtmadan önce , müşterilerin isteklerini anlamaya çalışır ve sonrasında ürünleriyle ilgili istekleri gerçekleştirecek çözümleri sunarlar .

İzleyin

Müşterileri ürün sattıktan veya problemlerini çözdükten sonra takip edin . Örneğin e-mail aracılığıyla .

Böylece müşterilere yalnızca satış hedeflemediğinizi , ihtiyaçlarını da izlediğinizi gösterin .

kaynak:entrepreneur

Hiç yorum yok: