3 Mart 2010 Çarşamba

Müşteri İlişkilerinizin Farkıyla Müşterilerinizi Etkileyebilirsiniz

Müşteri ilişkileri her iş ile ilgili büyük bir öneme sahiptir . Satışlarınızı arttırmak için büyük promosyonlar , fiyat indirimleri yapabilirsiniz , müşterileriniz sizden tekrar alışveriş yapmadıkça ise uzun dönemde karlılık problemi yaşayabilirsiniz .

Başarılı müşteri ilişkilerinin temeli onlarla olumlu ilişkiler üzerinde şekillenir .

Bu ilişki yapıcı olarak nasıl şekillendirilebilir ?


Telefonları cevaplayın .

Telefon cevapları robot gibi olmamalı

Tutacağınıza emin olduğunuz sözleri verin .

Örneğin sattığınız mobilyaları Salı günü teslim edeceğini söyleyip yapamazsanız hayal kırıklığına neden olursunuz .

Müşterileri dinleyin .

Onları dinlediğiniz ve sorunlarını çözebileceğiniz konusunda ikna edin .

Şikayetleriyle ilgilenin

Kimse şikayet dinlemekten hoşlanmaz . Şikayetlere dikkatinizi verirseniz , onların işyerinizden tekrar alışveriş yapması şansını sağlarsınız .

Yardımsever olun .

Geçen gün saatimin bağlantı kopçasını kaybetmiştim . Mağazaya gittiğimde ücretsiz yenisini verdiler . Saatime yeni kayış , hatta daha sonra yeni saatimi o mağazadan alacağım .

Çalışanlarınızı eğitin .

Eğitimi kendiniz veya uzmanlarla yapın . Önemli olan çalışanlarınıza , müşteriler karar verirken sahip olmaları geren temel bilgileri verin ve hiçbir zaman bilmiyorum demesinler .

Müşterilere bir adım fazla atın .

Onlara beklentilerinden fazlasını verin . Aradıklarını bulmalarına yardımcı olun .

Bir sonraki alışverişi için indirim kuponu , ürün kullanımı için ilave bilgiler veya samimi bir selamlama .

Müşterilere böyle yaklaşımlar gösterdiğinizde , işyeriniz müşteri servisinizin farkıyla ayırt edilemeye başlayacaktır .

kaynak:about

Hiç yorum yok: