25 Şubat 2010 Perşembe

Markanız Müşterilere Ne Söyler ?

Şu an önünde üç tane ürün olsa , onların sahiplerini nasıl tanımlarsın ?

Neye dayanarak ürünlerle ilgili bir fikir sahibi olursun ?

Markanın kişiliği satın alma kararlarında etkili bir sır mıdır ?

İş sahipleri için markanın müşteriler üzerindeki olumlu , olumsuz etkileri , önemi , satın alma konusunda kayda değerdir .

Ürünlerin müşteriler gözündeki görüntüsüyle ilgili sonuçlara ulaşmak zor ve önemlidir .

Müşterilerdeki etkinin yanlış anlaşılması para kaybettirirken , doğru anlaşılması daha fazla kazanç anlamına gelir .

Buradaki anahtar nokta markanızın müşterilerce nasıl algılandığıdır .


kaynak:smallbussbrand

22 Şubat 2010 Pazartesi

Beceriksiz Yöneticilerle Nasıl Çalışabilirsiniz ?

Şirketlerde yöneticilerin yönetim konusunda katkılarının bulunmaması veya çalışanlardan geri bildirim almamaları onları beceriksiz bir hale getirir .Çalışanlarına yetki verdiklerini de düşünebilirler .

Yöneticilerin çalışanlarına çok fazla talimatlar vermesi onları güvensizliğe ve işleriyle ilgili belirsizliğe itebilir .

İşlerinin başından aşması nedeniyle kendilerini geliştiremeyen yöneticiler de çalışanlarına destek vermekte zorlanır . Oysa böyle durumlarda işlerin çalışanlarla paylaşılmasına daha fazla ihtiyaç duyulur .

Tüm yöneticiler böyle düşünmez .

Kötü yöneticilere nasıl yaklaşılması gerektiğine bir göz atalım ;

Onunla konuşun . Ne tür bilgi , destekler beklediğinizi anlatın . Nazik ve ihtiyaçlarınıza konsantre olun . Onun beceriksizliğini anlatmanızın size bir katkısı olmaz .

Hedeflerine ulaşabilmesi için nasıl yardımcı olabileceğinizi sorun . Emin olun sizi dikkatlice dinler ve destek verir .

Tecrübenizi arttırmak için daha yetenekli yöneticilerle konuşun .

Çabalarınız işe yaramadıysa daha üst yöneticilerden yardım isteyebilirsiniz veya önce insan kaynaklarına konuyu anlatıp tavsiyeler alabilirsiniz . Bunun öncesinde yöneticinizin sizden vazgeçemeyeceği konusunda emin olun .

Üst yöneticiler veya insan kaynaklarından , kötü yöneticinizin alışkanlıklarının değişeceği konusunda sözleri duyamazsınız . Fakat bazen yöneticilerde düşündüğünüz değişiklikleri hissedersiniz .

Tüm çabanıza rağmen sorunların çözülmediğini düşünüyorsanız başka bölüme geçmeyi talep edebilirsiniz .

Başka bölüme geçmek mümkün değilse yeni iş aramakta alternatifler arasında olabilir .

kaynak:about

18 Şubat 2010 Perşembe

Ekonomik Krizde Kendi İşimizi Kurduk

Yatırım bankasındaki işlerinden ayrılıp kendi işlerini kuran Kim kırk , Pham ise otuz üç yaşında . Birbirleriyle bankadan tanışıyorlar .

İşyerleri ekonomik krizde zora girince ocak ayında yeni bir iş hayatı kurmaları gerektiğini düşünerek yola çıkmışlar .

Firmaları Shustir kobilere kullanımı kolay sosyal medya platformu ile satışlarını ve iş kontaklarını geliştirme olanağı sağlıyor .

Şu an mutlular . Çünkü işlerinin diğer girişimcilerden farklı olduğunu düşünüyorlar .

Finans bilgileri kısa sürede işlerini geliştirmelerine katkı sağlamış .

On yıl sonra geriye bakıldığında insanlar durgunluk döneminde büyük bir iş kurulmuş diyecekler şeklinde düşünüyorlar .

Girişimciliğe başlamanın anlamı sizi mutlu edecek işe konsantre olmaktır diyorlar .

15 Şubat 2010 Pazartesi

Başarılı Girişimci Olarak Doğulur mu ? Olunur mu ?

Güneybatı hava yollarınının kurucularından ve eski CEO ‘su Herb ile firma 29 yıl düzenli olarak karlılık sağlamıştı.

Ona girişim başarısının doğuştan gelen bir özellik olup olmadığını sorduk .

Cevabı şöyleydi ;

Bana göre girişimcilikle ilgili şu özellikler sonradan kazanılmaz.

- Makul bir zeka ,
- Sağlıklı bir bünye ,
- İyimser bir huy ,
- Uzun süreli konsantrasyon ,
- Israrcılık ,
- İnsanları sevme ,

Açıkça belirtmek gerekirse yeni bir girişim yaratmak veya büyük bir firmada yeni bir fikri kabul ettirmek oldukça yorucu ve uzun bir yoldur.İnsanların bireysel kapasitelerinin desteği olmadan bununla başa çıkmak kolay değildir.

Girişimcinin davranışları yalnızca başlangıç başarısını destekler .Aynı davranışlar çalışanlarda da rekabetsel avantajları sürdürebilecek bir enerjiye ihtiyaç duyar .

Ancak bu yolun sonunda başarılı büyük şirketler ortaya çıkmaya başlar.

Onlar işe eleman alırken doğru girişimci davranışı yeteneklerine sahip olanları tercih ederler.

Firmasının çalışanlarla ilgili bir sözü şöyledir.

‘’ Biz davranışlarınıza ücret öderiz ,geri kalan her şey öğrenilebilir ‘’


Buradan ortaya çıkan personel değer sisteminin önemidir.

Bazıları paranın önemini fazlaca vurgulasa da ,çoğu çalışan şirket içi problem çözecek yeni fikirlerin ödüllendirilmesi ile motive olur. Bunlardan bazıları ise çevrelerindeki dünyayı gerçekten değiştirirler.

kaynak:babsoninsight

11 Şubat 2010 Perşembe

Küreselleşme İyi mi Kötü mü ?

Yahoo 'nun Sor , Cevapla ,Keşfet sayfasında ;

Küreselleşmenin İyi veya Kötü bir şey mi olduğu sorulmuş ,

Verilen bazı cevaplar şöyle ;

Now or newer şöyle demiş ;

Küreselleşme problemler getirmedi mi ? Örneğin kuzey güney farklılaşması .Artık zenginler daha zengin fakirlerse daha fakir.

S. Fein (En iyi cevap seçilmiş)

Bana göre biz dünyanın geri kalanıyla ilgilenmiyoruz. Küreselleşme basitçe bir mahallede ne ürün varsa hepsini alıp dev bir süpermarkete koymaktır.Bu durum zengini zenginleştirirken fakiri fakirleştirmektedir.

Örneğin Hindistan da ki insanlar benim bilgisayarıma gerektiğinde teknik destek vermekte ,Çin çocuklarımız için oyuncak üretmektedir.Bunların hepsi ucuz olduğundan bizler yarar görmekte ,zarar görmemekteyiz.

Ayrıca diğer kültürleride kayba uğratarak farklı kültürlere de kötülük yapıyoruz.

Bu işin sonunda yediğimizi , yaptığımızı , gördüğümüzü , duyduğumuzu kontrol eden yöneticilerin peşinden giden bir koyun sürüsüne dönüşeceğiz.

Desh Brakt ;

Küreselleşme güzel bir şey .Bu sayede Hindistan çayını ,brezilya portakalını, amerikan kahvesini tek bir mağazadan alabilirsiniz.

8 Şubat 2010 Pazartesi

İş Geliştirme Stratejileri Nasıl Tanımlanır

İş geliştirme stratejileri , asıl iş planını destekler ve yeni iş fırsatlarının geliştirilmesine standart bir yaklaşım sağlar .

Başlangıçta göz önüne alınacak noktalar ;

Hangi müşteriler hedefleniyor ?
Onlara hangi ürünler satılmak isteniyor ?
Müşteriler nerelerde buluyor ?
Onlara ne zaman yaklaşmak gerekiyor ?
Uygun çalışanlar kimlerdir ?
Müşteriler neden sizin ürününüzü alsın ?
Müşterilere nasıl ulaşılabilir ?

Mevcut müşteriler önümüzdeki bir yıl boyunca yönetilebilirse , bir sonraki yılda önemli olacaklardır . Mevcut müşterileri korumanın yanı sıra bir sonraki yıl örneğin yüzde yirmi yeni müşterinin portföye girmesi için çalışılabilir .

İdeal Müşteri Özellikleri


Müşterilerin önemli özelliklerini göz önüne almaya ihtiyaç vardır .

Sektör
Hangi bölgelerde daha fazla bulundukları
Şirket organizasyonunun büyüklüğü (ciro ,çalışan sayısı gibi )
Finansal görünüm
Pazarın ürüne uyumu

Eski Müşterilerden Yeni Fırsatlar

Yeni müşteriye ürün satmak mevcut müşteriye satmaktan on kat maliyetlidir .

Yeni Müşterilere Ulaşma

Hedef müşterilere ulaşmanın bir çok yolu vardır .

Mail gönderme
Telefonla arama
Mevcut müşterilerden yararlanma
Fuarlar
Seminerler
Postayla tanıtım
Reklam

Bunların her biri her sektör için uygun olmayabilir . Önemli olan ne yapmaya çalıştığınızı asıl iş planınıza yerleştirmenizdir .

Tipik İş Geliştirme Planı

İş geliştirme planı yıllık olmalı ve üç ayda bir gözden geçirilmelidir .

Mevcut müşterilerinizi listeleyin ve işinizle ilgili hangilerinin fırsat yaratacağını değerlendirin .
Yeni müşterilerle ilgili haftalık , aylık , üç aylık neler yapacağınızı belirleyin .

Çalışmalarınız ;

Belirli
Ölçülebilir
Başarılabilir
Hedeflerinize uygun
Süreli
Etkileyici olmalı ;
Yazılı olarak takip edilmelidir .

İş geliştirme çalışmalarınız asıl iş planına uygun olmalıdır .

İş dünyasında söylendiği gibi ;

İş hayatında insanlar değil iş planları başarılı veya başarısız olurlar .

İnsanlar işleriyle ilgili amaçlarına ulaşmak ister , burada önemli olan nasıl yapacaklarının kararını vermeleridir . Tüm iş planları aslında yol göstericidir , kritik olan ise nasıl sorusunun cevabıdır .

Değişime hazırlıklı olmak , esneklik önemli anahtar noktalar , tecrübelerden endişelenmeyin ve kalıpların dışından bakın .


kaynak:ezinearticles

4 Şubat 2010 Perşembe

İş Başarısı İçin Gerekli Yetenekler Öğrenilebilir mi ?

Yeni Girişimlerde doğuştan gelen özellikler yanısıra öğrenilebilir yetenekler de başarı açısından önemlidir.

Bunlar ;

- İyi dinleme yeteneği
- İkna edici savunma yeteneği ,
- Geniş bilgi ve Eğitim
- Karar verme
- Önemli konuları önemsizlerden ayırma
- Öncelikleri belirleme ,hedefleme yeteneği
- Aşırıya kaçmayan kuşkuculuk

Dinlemek ve anlamanın gerçek anlamı insanların ne söyledikleridir.Çünkü en önemli bilgiler raporlar veya maillerle hiçbir zaman ulaşmaz.

Öğrenilebilir olarak tanımlanan özellikler tek başlarına çok büyük anlamlar ifade etmez. Çünkü tanınmış pek çok girişimci benzer özelliklere sahiptir.

Girişimci olarak eşsiz olmak , çalışanların genelinin bu yeteneklere sahip olmasını gerektirir.


Rekabet ortamında oluşan olumlu anlamdaki kuşkuculuk insanları sürekli olarak yeni fikirlere konsantre olmaya motive eder.Bu konunun Microsoft örneğinin başarısında önemli bir etken olduğu yöneticilerince de belirtilmişti.

Kısacası başarılı bir girişimci etkileyici ve ekibini motive edici olabilmek için vizyonu görebilmeli ve tercüme edebilmelidir.

kaynak:babsoninsight

1 Şubat 2010 Pazartesi

Kobiler Rekabette Fark Yaratmak İçin Neler Yapabilir

Sosyal medyayı kullanarak müşteri hizmetlerinde farklılık yaratan online ayakkabı satıcısı zapposun iş yapma şekli belki sizin işletmenize de uygulanabilir .

Müşterilerin ihtiyaçlarını çözün ve beklentilerinin üzerinde memnuniyet yaratın .

Bir çok işte insanlar değişimden çekinirler . Değişimin anlamı daha fazla iş yapmaktır . Yenilik yapılan işin benimsenmesi ve değişimle gelir .

Eğlence ve biraz ilginçlik yaratın . Bunlar müşteri hizmet ekiplerinde çok görülen yaklaşımlar değildir . Performans ve şirket bağlılığı açısından etkilidir .

Cesur , yaratıcı ve açık görüşlü olun .

Yaratıcılık konusunda insanları cesaretlendirmek çatık kaşlı olmaktan farklıdır . Esneklik sağlamak , işlerini yaparken çalışanların kendilerini yetkili ve daha sorumlu hissetmelerine yol açar .

Bir çok başarılı şirket , çalışanlarının işlerini daha iyi yapabilmesi için daha bilgili olmalarını destekler . Eğitim , uygulama ve bilgi çalışanların işlerini daha kaliteli yapmaları için verilen mesajlardır .

Çalışanlarla açık ve dürüst ilişkiler kurun .

Buradaki anahtar kelime dürüstlüktür . Böylece çalışanlar işlerini daha iyi yapmak için kendilerini daha fazla sorumlu hissedecektir .

Aile gibi ekipler yaratın .

Bir çok insan işyerindeki ekiplerin aile gibi olmasında aynı fikirdeyken pratikte böyle işlemez . Aile ruhu , bir güven ve işle ilgili amaç konusunda herkesin çaba göstermesidir .

Daha azla fazlasını yapın .

Fazla kaynak ile az iş yapmak daha kolaydır . Çalışanlarınızı az kaynakla çok iş yapma konusunda cesaretlendirin , başaranları ödüllendirin .

Heyecanlı ve kararlı olun

Bazen heyecanınız çalışanlara ilham verir .

Alçakgönüllü olun .

Mütevazilik çalışanları ve müşterileri etkiler . Bu yaklaşım işyerinde yukarıdan aşağıya doğru iner .

kaynak:openforum

28 Ocak 2010 Perşembe

Müşteriler Patron Yaklaşımından Hoşlanmaz

Bir alışverişe çıktığınızda patron yaklaşımında satıcılarla karşılaşırsanız neler düşünürsünüz ?

Onların insiyatifiniz dışındaki yönlendirmeleri veya ısrarları sizlerde olumlu etkiler yapar mı ?

Benim verdiğim tepkiler tamamen ters yöndedir. Çok beğendiğim bir ürün dahi olsa bu tür yönlendirmelerde bir şey almadan çıkabilirim.

Bu tür davranışlarla bazen küçük bir mağazada bazense büyük bir alışveriş merkezinde sıklıkla olmasa da karşılaşırız.

Dünyada yapılan araştırmaların söylediği tüketicilerin patron yaklaşımındaki satıcılara karşı hiçte olumlu tepkiler vermediği yönündedir.

Yüzyüze satışlarda olduğu gibi internet satışlarında da durum böyledir.

25 Ocak 2010 Pazartesi

Yeni Ürünümün İlk Satışını Nasıl Yapabilirim

Ürününüzü satın alacak ilk müşteriyi bulmak güvenilirliği gerektirir .

İlk satış ekibi potansiyel müşterilerden ürünü geliştirme konusunda yararlı bilgiler elde edebilir .

Diğer bir konu ise doğru insanların ürünü satma konusunda desteklenmesidir . Örneğin geçmişte bir firmanın satış ekibi müşterilerle görüşme sırasında başka ürünleri de satabilecekken öneri kabul görmemişti .

Sattığınız ürünle ilgili iş modeline , hangi satış ekibinin uygun olduğunun anlaşılması ile birlikte kendinize ,

O ürüne uygun bir pazar olup olmadığı ,
Ürünün iyi olup olmadığı ,
Yönetim ekibinizin kalitesi ile ilgili soruları sormalısınız .


Satışın önemli bir noktası satış konusunu iyi bilen insanlardan eğitim almaktır . İş okulları bu konuda yeterli olmayabilir . Büyük firmalar ise farklı satış teknikleri konusunda satışa yeni başlayan insanlara verdikleri eğitimlerle yol göstermektedir .

kaynak:hbs

21 Ocak 2010 Perşembe

Firmalarda Yenilik Önemli mi ?

1980 ‘li yıllardan itibaren ‘’ Yenilik ‘’ kelimesi daha hızlı kullanılmaya başlanmıştır.

Yeniliğin popüler bir tanımlaması fikir geliştirilmesi veya Pazar fırsatlarını görebilmektir.

Pazar lideri teknoloji firmaları ürünlerinin % 80 ‘ini her beş yılda bir yenilemektedir.

Bu firmalar gerçekte ‘’ Yenilik Uzmanları ‘’ dır .

1920 ‘lerden bu güne bakıldığında GE ‘nin hala hayatta ve hala yenilikçi olduğunu görürüz.

Nokia ‘da farklı bir örnektir.Sınırsız tüketim pazarı potansiyeline yol gösterme konusunda dikkat çekmektedir.

Amazon geleneksel satış yöntemlerini kullanarak pazarı yönlendirmiştir.

Google ise bir diğer örnektir.

Yeniliğe inananların ayakta kalacağı bir dünya bizi bekliyor.

kaynak:ausinnovation

18 Ocak 2010 Pazartesi

Liderlikte Neler Önemli

İş hayatında liderlik bir değer , ayrıcalık ve büyük sorumluluklar demektir .

Şirketin küçük veya büyüklüğü önemsizdir . Yapılan hata veya başarılar çalışanlar , aileleri , ortaklar gibi bir çok insanın etkilenmesine neden olur .


Disiplin ;

Anlamı , özenli , detaylı toplantılar ve takibidir .

Dayanıklılık ;

Sorunların çözülmesine istekli olunması dayanıklılık gerektirir .

Standartlar

Standartlar lider tarafından belirlenir . Performans standartlarını çok yükseğe koyarsanız ve gerçekleşmezse başarısız görünürsünüz . Sektörün en iyisiyle kendinizi sürekli karşılaştırıp detaylı olarak farkınızı analiz edin .

Gerçeklerle Yüzleşin

Gerçekleri dürüst bir şekilde değerlendirin . Yönetim toplantılarında olumsuzlukları ortaya atın . Olumsuz giden şeyler nelerdir ? Rakiplere karşı nasıl daha başarılı olunabilir ?

Bir çok firmada bütçenin paylaştırılması öncelikli ihtiyaçlarla uyum sağlamaz .

Açıklık

Firmada bilgi akışı sağladığınızda tartışma ortamı oluşacağından en iyi işi yapmış olursunuz .

Liderin görevi karar vermek değil alternatifler içinde en iyisinin seçildiğine emin olmaktır . Odanıza doğru insanları almaya ihtiyacınız bulunmakta .

Başarı için gerekenleri sıraya koyarak işlerinizi gerçekten yürüyebilecek şekilde planlayın .

Bağlılık ve Ekip Çalışması

Genç bir Ceo iken birisi ‘’ Ben şirketimi çok seviyorum fakat bir arkadaşımı görevden almalısınız demişti .

Zor bir karardı , o kişi şirkette saygı gören , mükemmel birisiydi , performansı ise düşüktü .

Kimseyi utandırmayın . Şirkette çalışanlardan birisini utandırmak büyük bir hatadır .

Ekip çalışması

İyi ekip oyuncuları farklı görüşler ortaya koyar .

Moral

Çalıştığım ilk işte müthiş bir moral problemi vardı , çok sorunlar vardı . Yöneticiler herkese bir para ödülü vermeye karar verdiler.

Moral oldu mu ? tabiî ki hayır . Şirkete bağlılığı satın alamayacağınız gibi moralide satın alamazsınız . Moral , sorunların belirlenmesi , saygı kazanma ve başarıyla gelir .

Saygı

Çalışanlara saygı duyarak onları motive edebilirsiniz .

Çalışanlara adil ücret dağılımı sağlayın .

İnsancıl davranın , gerçekten alçakgönüllü olun .

Liderlik özelliklerinizi sürekli olarak geliştirdiğinizde şirketinizde olgunlaşır .

Toyota , Tata , Nokia ve birçokları gibi olgun şirketler işlerine yarayacak insanlarla çalışıp doğru adımları atarlar ve müşterilere konsantre olurlar .


kaynak:jpmorgan

14 Ocak 2010 Perşembe

Kobiler Başarı İçin Neler Yapmalı

Her gün bir çok küçük işletme iş hayatına başlangıç yapmakta . Bazıları başarılı olurken , bazıları ise yolun kenarında durmakta .

İşiniz başarılı olup uzun süre ayakta kalacak mı ? Önemli bazı noktalara göz atalım .

Yeterince keşfedilmemiş bir iş konusu bulun

Başlangıçta küçük olun , yalnız büyük düşünün .

Ürünlerinizi farklılaştırın

Müşteri üzerinde olumlu bir ilk etki bırakın .

Kalite ve hizmeti önemseyin .

Sürekli ürün ve hizmetlerinizi geliştirin .

Müşterilerinizi dinleyin .

Başarı için plan yapın .

Yenilikçi olun .

İş saatlerini verimli kullanın .

kaynak:powerhomebiz

11 Ocak 2010 Pazartesi

Küçük İşletmeler Karar Alırken Nelere Dikkat Etmeli

Firmalar yıl içinde bir çoğu önemli görünmeyen bir çok kararlar alırlar . Fakat önemsiz görünen bazıları önemli sonuçlara neden olabilir .

Firmaların başarısızlığına etki eden bazı kararlara göz atalım .

Düşük kaliteli alacaklar ;

Müşterilerinizi kredilendirirken değerlendirmeyi nasıl yapıyorsunuz . Bir çok iyi niyetli müşteriniz olabilir . Bu tür müşterilerinizde problemler yaşayabilir . Bir çok firma alacak tahsilinde yaşadığı problemler nedeniyle zora girer .

İş mülakatları ;

İş görüşmelerinde görüşmeyi yapanın beklenen özeni göstermemesinin faturası problem olarak ortaya çıkar .

Araç sigortaları

Araçların sigortalarının kapsamlı yapılmaması kaza halinde firmalara zarar olarak geri dönebilir .

Geçmiş tecrübeleri araştırılmadan insanları işe almak ;

Araştırmanın yapılmaması işe alınacak insanların başarısını garanti etmez .

Sigorta ;

Sigortacı bir arkadaşıma küçük işletmelerin sigorta yaptırmama nedenlerini sorduğumda şu cevabı verdi .

Sigortanın bir maliyet olarak anlaşılması ,
Nerelerde gerekli olduğunun bilinmemesi ,

Yanlış muhasebeciler ;

Bir çok muhasebeci şirketin sağlıklı gidip gitmediği konusunda bilgi vermez . Dışarıdan bir göz firmayı değerlendirmediğinde ise şirket sahipleri ne olduğunu anlamayabilirler .

Şirketin denetiminin olmaması ;

Muhasebeciler bu konuda yardımcı olabilirler .

Yanlış şirket politikaları ;

Geçenlerde bir sağlık merkezine gittim . Kasiyer bahşişi nakit ödemem gerektiğini söyledi . Bana göre bu örnek onlara müşteri kaybettirir .

kaynak:bossblogs

7 Ocak 2010 Perşembe

Bir İşyerinde Çalışmak mı , Kendi İşini Yapmak mı Cazip

Bir iş yerinde çalışıyorsanız geliriniz , iş verenin uygun göreceği ücretle , kendi işinizi yapıyorsanız yeteneklerinizle sınırlıdır .

Bir çok insanın iş yapmak isterken yeterince başarılı olamadığının doğruluğu kadar , ev ödevlerini yapıp başarıyı yakalayanların olduğu da doğrudur .


Öncelikle doğru işi yaptığınıza emin olmalısınız .

Yetenekleriniz , bilginiz , ilginizle , insanların talep edebilecekleri , para ödeyecekleri , ürün ve hizmetleri birleştirebilmelisiniz .

Bunu başarabilirseniz ileride yaşayabileceğiniz bir çok problemden uzak kalırsınız .

Diğer bir konu pazara doğru ürün veya servisleri sunduğunuzdan emin olmanızdır .

İnsanlar ürün ve hizmetleri problemleri çözüldüğü için satın alırlar .

Örneğin birisi işe giderken kullanmak için arabaya ihtiyacı olduğunu düşünüyorsa , arabayı satın aldığında probleminin çözüldüğünü düşünecektir .

İnsanlara problemlerini çözen alternatifler sunarsanız , ürünlerinizi almaya ikna etmek için daha az zorlanırsınız .

Kendi işinize sahip olarak başarıyı yakalamak için doğru kararları iş yapmaya başlarken almış olmalısınz .

kaynak:ezinearticles

4 Ocak 2010 Pazartesi

Firmalararası Rekabette Nasıl Farklılaşabilirim

Öncelikle müşterilerinizin ne istediğini anlamakla başlayın ve rakiplerinizin onlara ne sunduklarıyla devam edin .

Sizden alışveriş yapan müşterilerin ne istediğini anladığınızda müşterilere daha sıcak gelirsiniz .

Fark yaratmak müşterilerin bakışıyla bakmakla başlar . Müşteri isteklerini göz önüne alan küçük ve basit değişiklikler bile bazen önemli satış artışlarına yol açar .

Rakipler


Farklılaşma işinizi akılda kalıcı ve değerli yapar . Bu yüzden rakiplerinizi tanımanız gerekir .

Başlıca rakipleriniz kimlerdir ?
Sektörünüzde en fazla rekabet hangi konuda ?
Hangi ve ne tür ürünleri pazara sunuyorlar ?
Her birinin başlıca güçlü yanları nelerdir .
Neyi eksik yapıyorlar ?

Farklılaşma

Sektörün genel özelliklerini belirleyin .
Müşteri isteklerini yapmaya çalışın .
Müşterilere faydalar sağlayın .
Müşterilerin sizi tercih etmesi için nedenler yaratın .
Müşterilere farkı hissettirerek gözünde değerinizi arttırın .

Örneğin bilişim sektöründe bakım sözleşmelerinde sınırsız yerinde destek hizmeti yer alır . Oysa ziyaret çok nadir gerçekleşir ve sorunlar telefonla çözülür . Buradaki iddiasız bir hizmet sunulurken satış farklılaşması çok yüksektir .

Standartların dışında düşünün ve yaratıcı olun , fikrinizi analiz ederek tüm sonuçlarını göz önüne alın .

Müşteriye fayda sağladığınızın anlaşıldığından emin olun .


kaynak:businessopportunitiesand ideas