Fikir Üretimi konusunda iş liderleriyle yaptığım konuşmalarda bazen hayrete düşerim .
Tartışma , çalışanların fikirleriyle ilgili olarak başlar ,fikir üretim sistemi ve çalışanların fikirlerinin finansal etkileri üzerine devam eder ve kaçınılmaz şekilde şu sonuca gelinir.
Biz küçük fikirlerle ilgilenmiyoruz büyük fikirler arıyoruz. Bu cevap etkileyici olmakla birlikte inandırıcı değildir.
Bu konuda hevesli iş liderlerine ;
''Firmanız hangi sıklıkla büyük iş fikirleri geliştiriyor ve etkileri nelerdir ? '' diye sorduğumda ise
cevap ‘’ Çok nadir , zaten böyle durumlarda Pazar yeni fikre adapte oluyor ,rekabet başlıyor ,etkisi kısa süreli ‘’ şeklinde oluyor.
O zaman büyük fikirlerin avantajı nedir ?
Hızlı kazanmak ,
Biraz kar ,
Birazda moral
Firmanız ne kadar sıklıkla küçük fikirler geliştiriyor sorusuna ise ‘’ gerçekten bilmiyorum ,bu tür fikirleri çalışanlardan alırız.cevabı veriliyor.
Diğer yandanda hala şaşkınlar küçük fikirlerin iş üzerinde ne etkisi olabilir diye düşünüyorlar.
Şimdi ‘’ Büyük ‘’ ve ‘’ Küçük ‘’ fikirleri tanımlayalım.
Büyük fikirler yapılan işi rakiplerden ayırarak rekabet avantajları sağlar .
Bunu teknolojiye bağlı olarak yapan iPod gibi.
Küçük fikirler ihtiyaçlara bağlı olarak ortaya çıkar.Çalışanların işini kolaylaştırmak veya müşteri tecrübelerini geliştirmek amacıyla yönetim onayı veya bilgisi olmadan gerçekleşir.
Diyelimki ;
Siz bilgisayar butonu üreten on kişilik bir firmasınız.Bir butonu on aşamada yapıyorsunuz ve hergün bir kişi 10 buton yapmakta.Bir çalışan 7.adımın üretime hiçbir şey katmadığının farkına varsa ve onu çıkarsanız kişi başı günlük üretim 11 ‘e çıkar.Bu durum üretimin % 10 artması demektir.
Beni yanlış anlamayın .
Büyük fikirler üretmek çok değerlidir.Çoğu zaman etkileri kısa olsada marka bilinirliği ,müşteri bağlılığı ,rekabette farklılaşma ,çalışan motivasyonu ve firma performansı sağlar.Kısa vadede fazlaca önemsenebilir .
Daha çok beklenen ise organizasyon içinde oluşan çok sayıda küçük fikrin etkilerinin görülmesidir.
Bunun anlamı çalışanların yaratıcılıklarına işinizdeki geleceğin kazanç potansiyelinde yer vermenizdir.
Unutmayın ;
Fikir üretim sistemi size ,çalışanlara ve işinize fayda sağlar.
kaynak:innovationtools
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
3 Mayıs 2010 Pazartesi
29 Nisan 2010 Perşembe
Satış Başarısında Pazarlama Tavsiyelerinden Fazlası Gerekir
Pazarlama tavsiyeleri sıkça tekrarlansada ,işinizi somut bir şekilde sizin adınıza yapmaz.
İhtiyacı bul ve doldur pazarlama başarısında önemli bir anahtardır.
Gerçekse İhtiyaçları bulup doldurduktan sonra kullanımı tavsiye ederken sizden fiyat beklenmesidir.
Bunlar hakkında düşünün .
İnsanlar evlerinin çatısını tamire gereksinim duyarlar.Yalnız zamanında ,saygılı hizmet ,temiz çalışanlar ve yapılan işin garantisini isterler.
İnsanlar bilgisayar ağı kurulumuna gereksinim duyarlar.Yalnız bu işten iyi anlayan ,karşısındakini saf yerine koymayan ,boş konuşmalar yapmayan insanlarla çalışmak ve arıza olduğunda parçanın hemen bulunmasını isterler.
İnsanlar ihtiyaçları için bir şey aldıklarında bazen somurtkan olabilirler.
İnsanlar hoşlandıkları bir şey aldıklarında daha yüksek bir bedel ödeyebilirler.
Servis ,perakende , firmadan firmaya satış ne iş olursa olsun .
İş konusundaki çabanız , ürünün etkisinden fazla fiyatını haklı çıkarmalıdır.
Müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanırken ne istediklerini gözden kaçırırsanız ,
istediklerinizi yapmamaya başlarlar .
Bir istek bulun ,pazara dokunun ve ileriye götürün .
kaynak:entrepreneurslife
İhtiyacı bul ve doldur pazarlama başarısında önemli bir anahtardır.
Gerçekse İhtiyaçları bulup doldurduktan sonra kullanımı tavsiye ederken sizden fiyat beklenmesidir.
Bunlar hakkında düşünün .
İnsanlar evlerinin çatısını tamire gereksinim duyarlar.Yalnız zamanında ,saygılı hizmet ,temiz çalışanlar ve yapılan işin garantisini isterler.
İnsanlar bilgisayar ağı kurulumuna gereksinim duyarlar.Yalnız bu işten iyi anlayan ,karşısındakini saf yerine koymayan ,boş konuşmalar yapmayan insanlarla çalışmak ve arıza olduğunda parçanın hemen bulunmasını isterler.
İnsanlar ihtiyaçları için bir şey aldıklarında bazen somurtkan olabilirler.
İnsanlar hoşlandıkları bir şey aldıklarında daha yüksek bir bedel ödeyebilirler.
Servis ,perakende , firmadan firmaya satış ne iş olursa olsun .
İş konusundaki çabanız , ürünün etkisinden fazla fiyatını haklı çıkarmalıdır.
Müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanırken ne istediklerini gözden kaçırırsanız ,
istediklerinizi yapmamaya başlarlar .
Bir istek bulun ,pazara dokunun ve ileriye götürün .
kaynak:entrepreneurslife
26 Nisan 2010 Pazartesi
Girişimcilikte Doğuştan Olmayan Yetenekler
Yeni Girişimlerde doğuştan gelen karakteristik özelliklere değinmiştik.
Öğrenilebilir yetenekler de girişim başarısında çok önemlidir.
Bunlar ;
- İyi dinleme yeteneği
- İkna edici savunma yeteneği ,
- Geniş bilgi ve Eğitim
- Karar verme
- Önemli konuları önemsizlerden ayırma
- Öncelikleri belirleme ,hedefleme yeteneği
- Aşırıya kaçmayan kuşkuculuk
Ona göre dinlemek ve anlamanın gerçek anlamı insanların ne söyledikleridir . Çünkü en önemli bilgiler raporlar veya maillerle hiçbir zaman ulaşmaz.
Öğrenilebilir olarak tanımlanan özellikler tek başlarına çok büyük anlamlar ifade etmez. Çünkü tanınmış pek çok girişimci benzer özelliklere sahiptir.
Girişimci olarak eşsiz olmak çalışanların genelinin bu yeteneklere sahip olmasını gerektirir.
Rekabet ortamında oluşan olumlu anlamdaki kuşkuculuk insanları sürekli olarak yeni fikirlere konsantre olmaya motive eder.Bu konunun Microsoft örneğinin başarısında önemli bir etken olduğu yöneticilerince de belirtilmişti.
Kısacası başarılı bir girişimci etkileyici ve ekibini motive edici olabilmek için vizyonu görebilmeli ve tercüme edebilmelidir.
kaynak:babsoninsight
Öğrenilebilir yetenekler de girişim başarısında çok önemlidir.
Bunlar ;
- İyi dinleme yeteneği
- İkna edici savunma yeteneği ,
- Geniş bilgi ve Eğitim
- Karar verme
- Önemli konuları önemsizlerden ayırma
- Öncelikleri belirleme ,hedefleme yeteneği
- Aşırıya kaçmayan kuşkuculuk
Ona göre dinlemek ve anlamanın gerçek anlamı insanların ne söyledikleridir . Çünkü en önemli bilgiler raporlar veya maillerle hiçbir zaman ulaşmaz.
Öğrenilebilir olarak tanımlanan özellikler tek başlarına çok büyük anlamlar ifade etmez. Çünkü tanınmış pek çok girişimci benzer özelliklere sahiptir.
Girişimci olarak eşsiz olmak çalışanların genelinin bu yeteneklere sahip olmasını gerektirir.
Rekabet ortamında oluşan olumlu anlamdaki kuşkuculuk insanları sürekli olarak yeni fikirlere konsantre olmaya motive eder.Bu konunun Microsoft örneğinin başarısında önemli bir etken olduğu yöneticilerince de belirtilmişti.
Kısacası başarılı bir girişimci etkileyici ve ekibini motive edici olabilmek için vizyonu görebilmeli ve tercüme edebilmelidir.
kaynak:babsoninsight
22 Nisan 2010 Perşembe
Girişimci Ruha Sahip Çalışanlar Kurumsal Şirketlerde Nasıl Davranırlar
Girişimciler iyi yapılandırılmış şirketlerde , fazla yetkilendirilmediklerinden istediklerini yeterince yapamazlar .
Bir çoğu işlerini diğerlerinden daha iyi yaptığını düşünür , daha fazla sorumluluk almak ve hesap verme isteği konusunda çaba gösterirler .
Yeni iş stratejileri bulmaktan hoşlanır , hedeflere ulaşmak için iş süreçlerini sürdürmek isterler . Bir hedefe ulaştıktan sonra , daha büyük hedefleri akıllarına getirirler , şirketlerinin geleceğine katkı yapmak için çaba harcarlar .
Büyük , yapılandırılmış şirketlerde girişimcilerin şu düşünceye gelmeleri kolaydır ;
Bu işin iyi yapılmasını istiyorlarsa , bana vermeleri gerekirdi .
Girişimcilerin baskın karakteri , işlerini arkadaşlarından ve yöneticilerinden daha iyi yapabileceklerine inanmalarıdır .
Onların kendi bakış açılarıyla bakıp , başarıya götürecek adımları atabilmek için özgürlüğe ihtiyaçları vardır .
kaynak:businesstown
Bir çoğu işlerini diğerlerinden daha iyi yaptığını düşünür , daha fazla sorumluluk almak ve hesap verme isteği konusunda çaba gösterirler .
Yeni iş stratejileri bulmaktan hoşlanır , hedeflere ulaşmak için iş süreçlerini sürdürmek isterler . Bir hedefe ulaştıktan sonra , daha büyük hedefleri akıllarına getirirler , şirketlerinin geleceğine katkı yapmak için çaba harcarlar .
Büyük , yapılandırılmış şirketlerde girişimcilerin şu düşünceye gelmeleri kolaydır ;
Bu işin iyi yapılmasını istiyorlarsa , bana vermeleri gerekirdi .
Girişimcilerin baskın karakteri , işlerini arkadaşlarından ve yöneticilerinden daha iyi yapabileceklerine inanmalarıdır .
Onların kendi bakış açılarıyla bakıp , başarıya götürecek adımları atabilmek için özgürlüğe ihtiyaçları vardır .
kaynak:businesstown
20 Nisan 2010 Salı
Kendi Markanızı Geliştirebilir misiniz ?
Kişisel markanız kalabalıklar içinde fark edilmenize olanak sağlar .
Küçük işletme sahipleri kendilerini tanıtabilmek için kurumsal firmalar gibi büyük bütçelere sahip olmazlar .
Küçük tecrübelerle kişisel marka yaratılabilir mi ? Bu tahmin edilenden kolaydır .
Hedef pazarınızı belirleyin .
Müşterilerinizin kimler olduğunu bilmeden , onların dikkatini çekmeden bir imaj yaratmak zordur . Müşterilerin ne tür problemlerini çözmeye çalıştığınızı , onların nasıl çözümler aradığını düşünün .
Nasıl eşsiz olabilirsiniz ?
Diğerlerine bakın , onlardan farklı yapın .
Çözebileceğiniz sorunların listesini yapın .
Web sitenizi oluşturun .
Markanın en önemli etkisi güven oluşturmasıdır .
Müşterilerin dikkatini çekemezseniz , ne kadar önemli ürünlere sahip olduğunuz önemsizdir .
Tecrübelerinizi internet sitelerinde paylaşın .
Sağlayacağınız ücretsiz bilgiler markanıza yardımcı olur .
İçine biraz da eğlence katın .
İnsanlara yardım konusunda samimiyseniz , güven sağlamanız kolaylaşır . Kendinizi kandırmayın . Yaptığınız işe kendiniz inanmıyorsanız , müşterilerinizi hiç inandıramazsınız .
kaynak:ezine articles
Küçük işletme sahipleri kendilerini tanıtabilmek için kurumsal firmalar gibi büyük bütçelere sahip olmazlar .
Küçük tecrübelerle kişisel marka yaratılabilir mi ? Bu tahmin edilenden kolaydır .
Hedef pazarınızı belirleyin .
Müşterilerinizin kimler olduğunu bilmeden , onların dikkatini çekmeden bir imaj yaratmak zordur . Müşterilerin ne tür problemlerini çözmeye çalıştığınızı , onların nasıl çözümler aradığını düşünün .
Nasıl eşsiz olabilirsiniz ?
Diğerlerine bakın , onlardan farklı yapın .
Çözebileceğiniz sorunların listesini yapın .
Web sitenizi oluşturun .
Markanın en önemli etkisi güven oluşturmasıdır .
Müşterilerin dikkatini çekemezseniz , ne kadar önemli ürünlere sahip olduğunuz önemsizdir .
Tecrübelerinizi internet sitelerinde paylaşın .
Sağlayacağınız ücretsiz bilgiler markanıza yardımcı olur .
İçine biraz da eğlence katın .
İnsanlara yardım konusunda samimiyseniz , güven sağlamanız kolaylaşır . Kendinizi kandırmayın . Yaptığınız işe kendiniz inanmıyorsanız , müşterilerinizi hiç inandıramazsınız .
kaynak:ezine articles
16 Nisan 2010 Cuma
Otelcilik Sektöründe Yeteneklerinizi Verimli Kullanın
Otel yöneticisi olarak sorumluluklarınız pratikte bir çok süreci içerir .
Ekibinizin her şeyi değil , parçası olduğunuzun farkında olun .
Personeliniz sizin özelliklerinizin ve yaklaşımınızın saygınlığınızı onayladığında başarılı olursunuz .
Projelerde ekibinizi göz önüne alın ve kullanın .
Her çalışanın yetenekleri , ilgisi her projeye uygun olmayabilir . O projeye uygun olanlardan yararlanın . Proje sonuçlarında görülen somut başarıları belirleyin ve oteldeki diğer ekiplerle paylaşın .
Her çalışan için hedefleri , beklenen sonuçları tanımlayın ve anlatın .
Bir çok otel yönetim şirketi , aylık veya onbeş günlük kısa toplantılarla , çalışanlarına uzun vadeli hedeflerini ve büyük resmi anlatır .
Değişimle yüzleşin .
Her işin tek bir çözümü yoktur . Yeni ve değişik alternatifleri göz önüne alın .
Performans standardını belirleyin .
Çalışanların hangi şartlarda başarılı kabul edileceklerinin anlaşılmasını sağlayın .
Çalışanları motive edici , düzenli performans görüşmeleri yapın .
Ödüllendirmeden yararlanın .
İşinizi paylaşın yalnız kontrolsüz bırakmayın .
İşi paylaşmanın anlamı güvenmek , desteklemek ve kontroldür .
Yardımcılarınızı yetiştirin .
Daha üst görevlere geçerken iyi yetişmiş bir ekibiniz olsun .
Başarısızlığa meydan okuyun .
Ampulü ticari bir ürüne dönüştüren ve binden fazla patent sahibi olan Edison ;
‘’ Ben başarısız olmadım , insanların sorunlarını çözmek için onbin kullanılmayan buluş yaptım ‘’ demişti .
kaynak:hotel news recource
Ekibinizin her şeyi değil , parçası olduğunuzun farkında olun .
Personeliniz sizin özelliklerinizin ve yaklaşımınızın saygınlığınızı onayladığında başarılı olursunuz .
Projelerde ekibinizi göz önüne alın ve kullanın .
Her çalışanın yetenekleri , ilgisi her projeye uygun olmayabilir . O projeye uygun olanlardan yararlanın . Proje sonuçlarında görülen somut başarıları belirleyin ve oteldeki diğer ekiplerle paylaşın .
Her çalışan için hedefleri , beklenen sonuçları tanımlayın ve anlatın .
Bir çok otel yönetim şirketi , aylık veya onbeş günlük kısa toplantılarla , çalışanlarına uzun vadeli hedeflerini ve büyük resmi anlatır .
Değişimle yüzleşin .
Her işin tek bir çözümü yoktur . Yeni ve değişik alternatifleri göz önüne alın .
Performans standardını belirleyin .
Çalışanların hangi şartlarda başarılı kabul edileceklerinin anlaşılmasını sağlayın .
Çalışanları motive edici , düzenli performans görüşmeleri yapın .
Ödüllendirmeden yararlanın .
İşinizi paylaşın yalnız kontrolsüz bırakmayın .
İşi paylaşmanın anlamı güvenmek , desteklemek ve kontroldür .
Yardımcılarınızı yetiştirin .
Daha üst görevlere geçerken iyi yetişmiş bir ekibiniz olsun .
Başarısızlığa meydan okuyun .
Ampulü ticari bir ürüne dönüştüren ve binden fazla patent sahibi olan Edison ;
‘’ Ben başarısız olmadım , insanların sorunlarını çözmek için onbin kullanılmayan buluş yaptım ‘’ demişti .
kaynak:hotel news recource
12 Nisan 2010 Pazartesi
Genel Yöneticilik Hataları
Yıllardır çeşitli sektörlerde çok sayıda yöneticiyle , iş sahipleriyle çalıştım ve inceledim .
Hiç kimse mükemmel değil , bana hayatında hiç hata yapmamış yönetici gösterin , hiç kimse her seferinde doğru kararlar almaz .
Genel yönetici hatalarına bir göz atalım ;
Hatayı kimin yaptığını araştırmaktan çok nasıl düzeltileceği daha önemli .
Çalışanlarını dikkatli dinlemezler , sorunlarıyla gerçekten ilgilenmezler .
Kararlarında , davranışlarında , tercih ve alışkanlıklarında egolarına yenilirler .
Kibirlilik hali
Öncelikleri tüm şirketin başarısı , verimlilik , çalışan performansından uzaklaşabilir .
Dedikoducu , negatif , zayıf takım oyuncularını etrafına toplayabilir .
Yalnızca kendisi ile ilgili övgüleri dinlemek isteyebilir .
Kararlarında kimseye danışmayabilir .
Başarı için süre isterken , karşılığını vermeyebilir .
Şirket içi , dışı iletişimi kuramayabilir .
Yetersiz veya az motive edicilik
Yetki vermeden sorumluluk verebilir .
Çalışanların yalnızca bir kısmına yakın olabilir .
Verimsizlik ve organizasyon bozukluğu negatif etkiler yapar .
Hatalarda alışkanlığı değiştirme yerine ceza yönteminin seçilmesi .
Yanlış veya uygun olmayan eğitimler
Bir gün yerimi kapar endişesiyle yetenekli elemanların işe alınmaması .
kaynak:ezinearticles
Hiç kimse mükemmel değil , bana hayatında hiç hata yapmamış yönetici gösterin , hiç kimse her seferinde doğru kararlar almaz .
Genel yönetici hatalarına bir göz atalım ;
Hatayı kimin yaptığını araştırmaktan çok nasıl düzeltileceği daha önemli .
Çalışanlarını dikkatli dinlemezler , sorunlarıyla gerçekten ilgilenmezler .
Kararlarında , davranışlarında , tercih ve alışkanlıklarında egolarına yenilirler .
Kibirlilik hali
Öncelikleri tüm şirketin başarısı , verimlilik , çalışan performansından uzaklaşabilir .
Dedikoducu , negatif , zayıf takım oyuncularını etrafına toplayabilir .
Yalnızca kendisi ile ilgili övgüleri dinlemek isteyebilir .
Kararlarında kimseye danışmayabilir .
Başarı için süre isterken , karşılığını vermeyebilir .
Şirket içi , dışı iletişimi kuramayabilir .
Yetersiz veya az motive edicilik
Yetki vermeden sorumluluk verebilir .
Çalışanların yalnızca bir kısmına yakın olabilir .
Verimsizlik ve organizasyon bozukluğu negatif etkiler yapar .
Hatalarda alışkanlığı değiştirme yerine ceza yönteminin seçilmesi .
Yanlış veya uygun olmayan eğitimler
Bir gün yerimi kapar endişesiyle yetenekli elemanların işe alınmaması .
kaynak:ezinearticles
7 Nisan 2010 Çarşamba
İşyerinde Ekibinizi Zekice Yönetebilir misiniz ?
İşinizle ilgili yapmak istediklerinizi çalışanlarınıza iyi bir şekilde anlatamazsanız istediğiniz sonuçlara ulaşamazsınız .
Anlatmak yalnızca uygun kelimeleri kullanmak , teknik ayrıntılardan söz etmek değil vereceğiniz mesaja duygu katmaktır .
Güneybatı havayollarından , bu konunun uzmanı herb şöyle diyor ;
Bu konu uzay bilimi değildir , kuralları ise oldukça basittir .
Anlatmak istediğinizi işle ilgili insanlarla , ekiplerle , ulaşmak istediğiniz belirli bir hedef , veya geliştirmek istediğiniz konularla ilgili görüşün .
Argo bir dil kullanmayın , kestirmeden gitmeyin , anlaşılır olun , yalnız konuyu fazla uzatıp karmaşık hale getirmeyin .
Konuyu şık ve eğlenceli anlatın .
Konuyu dinlerken sizden etkilensinler , sizi bir yabancı gibi ve zorla yapmaları gerektiğini hissederlerse güvenlerini kaybedersiniz .
Kolay anlaşılır olun . Uzun konuşma ve cümleler konsantrasyonu bozar . Resim ve şemalar da kullanabilirsiniz . Anlaşıldığınızı hissedeceğiniz sorular sorun .
Kendinizi streste hissediyorsanız biraz bekleyin ve sonra konuşun .
Rahat olun . Ne hissettiğinizi , beklediğinizi söyleyin , onları konunuza davet edin .
Niçin , Ne , Nasıl , Öyleyse bağlaçlarını konuya davet için kullanın
Onları akılsız veya robot olarak görmek yerine zekice yönetebilirseniz , size saygıları , konuya ilgileri üst seviyelere çıkacaktır .
kaynak:ezine articles
Anlatmak yalnızca uygun kelimeleri kullanmak , teknik ayrıntılardan söz etmek değil vereceğiniz mesaja duygu katmaktır .
Güneybatı havayollarından , bu konunun uzmanı herb şöyle diyor ;
Bu konu uzay bilimi değildir , kuralları ise oldukça basittir .
Anlatmak istediğinizi işle ilgili insanlarla , ekiplerle , ulaşmak istediğiniz belirli bir hedef , veya geliştirmek istediğiniz konularla ilgili görüşün .
Argo bir dil kullanmayın , kestirmeden gitmeyin , anlaşılır olun , yalnız konuyu fazla uzatıp karmaşık hale getirmeyin .
Konuyu şık ve eğlenceli anlatın .
Konuyu dinlerken sizden etkilensinler , sizi bir yabancı gibi ve zorla yapmaları gerektiğini hissederlerse güvenlerini kaybedersiniz .
Kolay anlaşılır olun . Uzun konuşma ve cümleler konsantrasyonu bozar . Resim ve şemalar da kullanabilirsiniz . Anlaşıldığınızı hissedeceğiniz sorular sorun .
Kendinizi streste hissediyorsanız biraz bekleyin ve sonra konuşun .
Rahat olun . Ne hissettiğinizi , beklediğinizi söyleyin , onları konunuza davet edin .
Niçin , Ne , Nasıl , Öyleyse bağlaçlarını konuya davet için kullanın
Onları akılsız veya robot olarak görmek yerine zekice yönetebilirseniz , size saygıları , konuya ilgileri üst seviyelere çıkacaktır .
kaynak:ezine articles
2 Nisan 2010 Cuma
Bazı Firmalar Büyük Başarılara İmza Atarlar
Bazıları , büyük başarılara imza atarlar.
Önemli bir nedeni ‘’ Ne yaptıklarının farkında olmalarından ‘’ kaynaklanır.
Yalnızca bu günü düşünmezler ,
Yalnızca monoton bir şekilde işe gidip gelmezler ,
Yalnızca küçük resmi görmezler ,
İşyerlerinde yalnızca uzun saatler geçirmenin başarıya etkisinin olmadığını farkederler .
İşyerlerinde , iş akışları , motivasyon , satış performansı , arge , yönetimsel konularda yenilikler üretirler , sonuçları rakamsal olarak gözlemler ve sonucunda sürdürülebilir başarıyı yakalarlar.
Gelecek yılları planlarlar.
Dünya ‘da bu şekilde çalışan bir çok firma bulunmakta ,
Çevreniz de var mı ?
Önemli bir nedeni ‘’ Ne yaptıklarının farkında olmalarından ‘’ kaynaklanır.
Yalnızca bu günü düşünmezler ,
Yalnızca monoton bir şekilde işe gidip gelmezler ,
Yalnızca küçük resmi görmezler ,
İşyerlerinde yalnızca uzun saatler geçirmenin başarıya etkisinin olmadığını farkederler .
İşyerlerinde , iş akışları , motivasyon , satış performansı , arge , yönetimsel konularda yenilikler üretirler , sonuçları rakamsal olarak gözlemler ve sonucunda sürdürülebilir başarıyı yakalarlar.
Gelecek yılları planlarlar.
Dünya ‘da bu şekilde çalışan bir çok firma bulunmakta ,
Çevreniz de var mı ?
30 Mart 2010 Salı
Başarılı Bir İş Başlangıcı İçin Ne Yapmalıyım
İş başlangıçları , atılacak adımların nasıl ve niçin olması gerektiğinin bilinmesi veya bilinmemesi nedenleriyle başarılı veya başarısız olur .
Yeni yapılan bir işte bir sonraki aşamada yapılacakların açık olması veya olmaması önemli .
İş sürecini anlamak için konuya bir göz atalım .
İnsanlara satmak istediğini değil , almak istediklerini sun
Genellikle insanlar bir işe dalıp başarılı olacaklarını düşünürler .
Ne demek istedim ?
Son moda , yeni bir spor ayakkabısı dizayn edeceğime , farklı özellikleri olan bir performans ayakkabısına konsantre olabilirim . Pazarın ilgi görebilecek daha küçük bölümünde olmak , rekabetin yüksek olduğu , ilgi görmeyecek büyük bölümünde olmaktan iyidir .
Nakit akışının önemini anlayın
Gelir giderlerinizi yakından izleyin , ödediğinizden fazla geliriniz olmalı .
Sürekli maliyetleri düşürecek yöntemleri düşünün .
Artıda değilse dünyadaki tüm nakit akışları değersizdir .
Tahmin yaparken maliyetleri daha yüksek , gelirleri daha düşük varsayın .
Satış ve pazarlamaya konsantre olun
İş hayatında satış gerçekleşene kadar bir şey olmaz .
Geliri arttıracak yöntemler bulun .
İşle ilgili her şeyi test edin ve ölçün
Daha fazla öğrenmenin daha fazla kazanmak olduğunu kabul edin .
İndirim yapmayın , değer katın
Gelirinizi indirimle düşürmek yerine değer katarak ürününüzü farklılaştırın
İş koçlarıyla çalışın
İşinize dışarıdan bakan uzmanlardan objektif görüşler alın .
kaynak:entreptreneur
Yeni yapılan bir işte bir sonraki aşamada yapılacakların açık olması veya olmaması önemli .
İş sürecini anlamak için konuya bir göz atalım .
İnsanlara satmak istediğini değil , almak istediklerini sun
Genellikle insanlar bir işe dalıp başarılı olacaklarını düşünürler .
Ne demek istedim ?
Son moda , yeni bir spor ayakkabısı dizayn edeceğime , farklı özellikleri olan bir performans ayakkabısına konsantre olabilirim . Pazarın ilgi görebilecek daha küçük bölümünde olmak , rekabetin yüksek olduğu , ilgi görmeyecek büyük bölümünde olmaktan iyidir .
Nakit akışının önemini anlayın
Gelir giderlerinizi yakından izleyin , ödediğinizden fazla geliriniz olmalı .
Sürekli maliyetleri düşürecek yöntemleri düşünün .
Artıda değilse dünyadaki tüm nakit akışları değersizdir .
Tahmin yaparken maliyetleri daha yüksek , gelirleri daha düşük varsayın .
Satış ve pazarlamaya konsantre olun
İş hayatında satış gerçekleşene kadar bir şey olmaz .
Geliri arttıracak yöntemler bulun .
İşle ilgili her şeyi test edin ve ölçün
Daha fazla öğrenmenin daha fazla kazanmak olduğunu kabul edin .
İndirim yapmayın , değer katın
Gelirinizi indirimle düşürmek yerine değer katarak ürününüzü farklılaştırın
İş koçlarıyla çalışın
İşinize dışarıdan bakan uzmanlardan objektif görüşler alın .
kaynak:entreptreneur
26 Mart 2010 Cuma
Kobilerde Arama Motorları Optimizasyonu Önemli mi ?
Bu günün dünyasında doğru bir pazarlama stratejisi firmanın büyüklüğünden bağımsızdır.Önemli olan amaçlanan müşterilere gerekli mesajları verebilmektir.
İnternetin gelişimi küçük ve büyük şirketlere benzer bir şekilde inanılmaz avantajlar getirmiştir.
Arama motoru optimizasyonları beklide küçük işletmelerin pazarlama stratejilerinin en önemli parçasıdır.
Küçük işletmeler için pazarlama stratejisi geliştirmek tahmin edilenden daha zordur.
Sınırlı finansal kaynaklarla pazarlama stratejilerinde isabetli olunmalıdır. Küçük ve orta boy işletmelerin iş sonuçlarının olabildiğince hızlı görülebilmesine ihtiyaç vardır.
Başarılı bir web sitesi işi geliştirebilmenin en önemli unsurlarından biridir.
Pazarlama kampanyaları iş geliştirmenin iyi bir yoludur.İnternet sınırsız pazarlama şansları sunabilir.
Arama motoru optimizasyonu ise bu konuda dikkatle değerlendirilmelidir.
İnternetin gelişimi küçük ve büyük şirketlere benzer bir şekilde inanılmaz avantajlar getirmiştir.
Arama motoru optimizasyonları beklide küçük işletmelerin pazarlama stratejilerinin en önemli parçasıdır.
Küçük işletmeler için pazarlama stratejisi geliştirmek tahmin edilenden daha zordur.
Sınırlı finansal kaynaklarla pazarlama stratejilerinde isabetli olunmalıdır. Küçük ve orta boy işletmelerin iş sonuçlarının olabildiğince hızlı görülebilmesine ihtiyaç vardır.
Başarılı bir web sitesi işi geliştirebilmenin en önemli unsurlarından biridir.
Pazarlama kampanyaları iş geliştirmenin iyi bir yoludur.İnternet sınırsız pazarlama şansları sunabilir.
Arama motoru optimizasyonu ise bu konuda dikkatle değerlendirilmelidir.
22 Mart 2010 Pazartesi
Mutlu Müşteri Nasıl Yaratılır
Haftada en az beş saat müşterilerimle telefonda konuşurum . Bu konuşmalarda onları anlamaya , müşteri tatminini arttırmaya ve satışa konsantre olurum . Görüşmeler onlara daha fazla katkı vermem konusunda çok yararlı olur . Tavsiyeleri ise beni geliştirir .
İnsiyatifi elinizde tutun
Satış temsilcisi , müşteri hizmetlerinden fatura kesilmesi aşamasına kadar müşterilere yardımcı olur .
Müşteri bir problem yaşıyorsa çözmeniz , problem yaşamamış müşteriyle görüşmekten daha fazla güven sağlar .
Her müşteri kendisinin , önemli müşteriler içinde ilk sırada olmasını ister .
İletişim
Satış öncesi , sırasında ve sonrasında iletişim müşteriyi size çeken bir mıknatıs gibidir .
Kaliteli bir iletişim ise müşteriler gerçekten dinlerse oluşur . Müşteriye haftada bir , ayda bir gibi ne kadar sıklıkla aranmak istediğini sormak iyi bir fikir olabilir . Her müşteri farklıdır .
Müşterilere sorduğum şeylerden biri ;
Şirketimin veya satış temsilcimin yapmadığı fakat sizin yapılmasını istediğiniz hizmetler nelerdir ? sorusudur .
Bu soruyu sormak müşterilerin beklentileriyle ilgili değerli bilgiler sağlarken , küçük sorunların büyümeden çözülmesine yardımcı olur .
Pozitif olun
Şu satış temsilcisiyle konuşunca kendimi daha iyi hissediyorum diyen bir çok müşteri biliyorum . Başarılı satış insanları müşteriler üzerinde karar aşamasında olumlu etkiler bırakır
Müşterileri anlayın
İyi satış insanları ürünlerini tanıtmadan önce , müşterilerin isteklerini anlamaya çalışır ve sonrasında ürünleriyle ilgili istekleri gerçekleştirecek çözümleri sunarlar .
İzleyin
Müşterileri ürün sattıktan veya problemlerini çözdükten sonra takip edin . Örneğin e-mail aracılığıyla .
Böylece müşterilere yalnızca satış hedeflemediğinizi , ihtiyaçlarını da izlediğinizi gösterin .
kaynak:entrepreneur
İnsiyatifi elinizde tutun
Satış temsilcisi , müşteri hizmetlerinden fatura kesilmesi aşamasına kadar müşterilere yardımcı olur .
Müşteri bir problem yaşıyorsa çözmeniz , problem yaşamamış müşteriyle görüşmekten daha fazla güven sağlar .
Her müşteri kendisinin , önemli müşteriler içinde ilk sırada olmasını ister .
İletişim
Satış öncesi , sırasında ve sonrasında iletişim müşteriyi size çeken bir mıknatıs gibidir .
Kaliteli bir iletişim ise müşteriler gerçekten dinlerse oluşur . Müşteriye haftada bir , ayda bir gibi ne kadar sıklıkla aranmak istediğini sormak iyi bir fikir olabilir . Her müşteri farklıdır .
Müşterilere sorduğum şeylerden biri ;
Şirketimin veya satış temsilcimin yapmadığı fakat sizin yapılmasını istediğiniz hizmetler nelerdir ? sorusudur .
Bu soruyu sormak müşterilerin beklentileriyle ilgili değerli bilgiler sağlarken , küçük sorunların büyümeden çözülmesine yardımcı olur .
Pozitif olun
Şu satış temsilcisiyle konuşunca kendimi daha iyi hissediyorum diyen bir çok müşteri biliyorum . Başarılı satış insanları müşteriler üzerinde karar aşamasında olumlu etkiler bırakır
Müşterileri anlayın
İyi satış insanları ürünlerini tanıtmadan önce , müşterilerin isteklerini anlamaya çalışır ve sonrasında ürünleriyle ilgili istekleri gerçekleştirecek çözümleri sunarlar .
İzleyin
Müşterileri ürün sattıktan veya problemlerini çözdükten sonra takip edin . Örneğin e-mail aracılığıyla .
Böylece müşterilere yalnızca satış hedeflemediğinizi , ihtiyaçlarını da izlediğinizi gösterin .
kaynak:entrepreneur
16 Mart 2010 Salı
İnternetten İş Yapmak İsteyenler Nelere Dikkat Etmeli
Onbeş yaşındayken bilgisayar tamir etmeye başlamıştı . Ondokuzuna geldiğinde üniversitede okurken komputer desteği konusunda bir işte çalışmaya başladı , yirmibir yaşında ise silikon vadisine gitti .
2004 yılında teknoloji trendleriyle ilgili izlediği program kafasında iş fikrini oluşturdu .
2005 yılında internet sitesini ayda iki yüz bin kişi ziyaret etmeye başlayınca şirketine bir ceo aldı .
Günümüzde sitesi aylık otuz beş milyon ziyaretçi çekiyor . Kevin ‘in sitesinin adı ise Digg
İki bin yılı ile karşılaştırılınca internette iş yapmanın oldukça kolay olduğunu düşünüyor . Sunucu maliyetleri düşmüş durumda . Ayrıca çok sayıda serbest çalışan sistem geliştiriciler bulunmakta .
İnternetten iş yapmak isteyenlere bazı tavsiyelerde bulunuyor .
Hizmeti pazara sunmadan önce iyi planlama ve mükemmele ulaştırmak gerekiyor .
İnsanların ne düşündüğünü anlamadan ve kendinizi onların yerine koymadan iyi bir internet sitesi yapmak imkansız gibi .
İnsanların yaptığın işle ilgili ne düşündüğünü anla , bu bilgileri süzgeçten geçir ve bu şartlarda işinin başarılığı olacağını test et . Bunu defalarca tekrarla .
İşinle ilgili bir çok yanlış yapacaksın ve bu normal . Başarılı olacağına emin olmadan ürününü piyasaya sunma . Uzun bir süre bekleyebilirsin ama harcayacağın çaba karşılığında daha yüksek bir değer elde etme şansın artacaktır .
Günde on iki , ön dört saatimi bilgisayar karşısında geçiriyorum . Hafta sonları ise onu açmamayı tercih ediyorum , büyüdükçe online yaşayamayacağımı anlamaya başladım .
kaynak:rd
2004 yılında teknoloji trendleriyle ilgili izlediği program kafasında iş fikrini oluşturdu .
2005 yılında internet sitesini ayda iki yüz bin kişi ziyaret etmeye başlayınca şirketine bir ceo aldı .
Günümüzde sitesi aylık otuz beş milyon ziyaretçi çekiyor . Kevin ‘in sitesinin adı ise Digg
İki bin yılı ile karşılaştırılınca internette iş yapmanın oldukça kolay olduğunu düşünüyor . Sunucu maliyetleri düşmüş durumda . Ayrıca çok sayıda serbest çalışan sistem geliştiriciler bulunmakta .
İnternetten iş yapmak isteyenlere bazı tavsiyelerde bulunuyor .
Hizmeti pazara sunmadan önce iyi planlama ve mükemmele ulaştırmak gerekiyor .
İnsanların ne düşündüğünü anlamadan ve kendinizi onların yerine koymadan iyi bir internet sitesi yapmak imkansız gibi .
İnsanların yaptığın işle ilgili ne düşündüğünü anla , bu bilgileri süzgeçten geçir ve bu şartlarda işinin başarılığı olacağını test et . Bunu defalarca tekrarla .
İşinle ilgili bir çok yanlış yapacaksın ve bu normal . Başarılı olacağına emin olmadan ürününü piyasaya sunma . Uzun bir süre bekleyebilirsin ama harcayacağın çaba karşılığında daha yüksek bir değer elde etme şansın artacaktır .
Günde on iki , ön dört saatimi bilgisayar karşısında geçiriyorum . Hafta sonları ise onu açmamayı tercih ediyorum , büyüdükçe online yaşayamayacağımı anlamaya başladım .
kaynak:rd
12 Mart 2010 Cuma
Müşteriler Uyandıklarında Reklamları Düşünmez
Müşteriler uyanıp yataktan kalktıklarında ‘’ Umarım birileri bana bu gün bir reklam gönderir ‘’ demez.
Gerçek dünya böyle işlemez.
Yinede müşteriler yataktan kalktıklarında iş problemleri ,amaçlar ve kendileri için önemli olabilecek diğer şeyleri düşünürler.
Reklamınız önemli bir nedenle ilgisini çekemezse bu onun için değil sizin için önemli olur.
Hedefinize uygun müşterilerin düşüncelerini henüz anlayamadıysanız , reklamın yanı sıra doğru dürüst bir işte yapamazsınız.
Pazar araştırmalarına dönün ve pazarın hakkında daha fazlasını öğrenin .
Araştıma ve sonuçlarını anlama reklamınıza alınacak tepkilerin anahtarıdır.
kaynak:enrepreneurslife
Gerçek dünya böyle işlemez.
Yinede müşteriler yataktan kalktıklarında iş problemleri ,amaçlar ve kendileri için önemli olabilecek diğer şeyleri düşünürler.
Reklamınız önemli bir nedenle ilgisini çekemezse bu onun için değil sizin için önemli olur.
Hedefinize uygun müşterilerin düşüncelerini henüz anlayamadıysanız , reklamın yanı sıra doğru dürüst bir işte yapamazsınız.
Pazar araştırmalarına dönün ve pazarın hakkında daha fazlasını öğrenin .
Araştıma ve sonuçlarını anlama reklamınıza alınacak tepkilerin anahtarıdır.
kaynak:enrepreneurslife
9 Mart 2010 Salı
İşimle İlgili Daha Kaliteli Kararlar Alabilirmiyim
Küçük bir firma olsanız da alacağınız her kararın işiniz üzerinde etkileri olur .
Küçük başlayın
İş yaparken günlük aldığınız küçük kararların , başarma konusunda size büyük katkıları olacaktır . Bu kararlar bir restoranda lezzetini tahmin edebileceğiniz yemeği yemek gibidir .
Yemek listesini isteyin ve ne yiyeceğinize kendiniz karar verin . Menüyü masaya koyun ve fikrinizi değiştirmeyin . Hangi yemeği seçeceğinizi arkadaşınıza sormayın .
Alacağınız kararlara mantıkla yaklaşın
Bir çoğumuz karar alırken mantık yerine duygularını kullanmaya eğilimlidir . Bunun iş hayatındaki karşılığı felakettir . Sağlıklı yöntem , tercihinizin olumlu ve olumsuz yönlerini bir kağıda yazıp mantıkla değerlendirmektir .
Kendinize süre verin
Karar verme , öğrenilebilir bir yetenek olsa da alınan kararlar her zaman doğru olmayabilir . Bu yüzden kendinize süre yaratıp kararlarınız üzerinde daha sonra mantıkla düşünün .
Doğru kararlar verebilmek antreman işidir ve süre alır . Diğer yandan üzerinde çaba harcanmaya değerdir . Düzenli olarak kararlar aldığınızda kendinize güveniniz ve destek ihtiyacında olan çalışanlara yardım şansını artacak , girişimcilik kaliteniz yükselecektir .
kaynak:smallbusbranding
Küçük başlayın
İş yaparken günlük aldığınız küçük kararların , başarma konusunda size büyük katkıları olacaktır . Bu kararlar bir restoranda lezzetini tahmin edebileceğiniz yemeği yemek gibidir .
Yemek listesini isteyin ve ne yiyeceğinize kendiniz karar verin . Menüyü masaya koyun ve fikrinizi değiştirmeyin . Hangi yemeği seçeceğinizi arkadaşınıza sormayın .
Alacağınız kararlara mantıkla yaklaşın
Bir çoğumuz karar alırken mantık yerine duygularını kullanmaya eğilimlidir . Bunun iş hayatındaki karşılığı felakettir . Sağlıklı yöntem , tercihinizin olumlu ve olumsuz yönlerini bir kağıda yazıp mantıkla değerlendirmektir .
Kendinize süre verin
Karar verme , öğrenilebilir bir yetenek olsa da alınan kararlar her zaman doğru olmayabilir . Bu yüzden kendinize süre yaratıp kararlarınız üzerinde daha sonra mantıkla düşünün .
Doğru kararlar verebilmek antreman işidir ve süre alır . Diğer yandan üzerinde çaba harcanmaya değerdir . Düzenli olarak kararlar aldığınızda kendinize güveniniz ve destek ihtiyacında olan çalışanlara yardım şansını artacak , girişimcilik kaliteniz yükselecektir .
kaynak:smallbusbranding
3 Mart 2010 Çarşamba
Müşteri İlişkilerinizin Farkıyla Müşterilerinizi Etkileyebilirsiniz
Müşteri ilişkileri her iş ile ilgili büyük bir öneme sahiptir . Satışlarınızı arttırmak için büyük promosyonlar , fiyat indirimleri yapabilirsiniz , müşterileriniz sizden tekrar alışveriş yapmadıkça ise uzun dönemde karlılık problemi yaşayabilirsiniz .
Başarılı müşteri ilişkilerinin temeli onlarla olumlu ilişkiler üzerinde şekillenir .
Bu ilişki yapıcı olarak nasıl şekillendirilebilir ?
Telefonları cevaplayın .
Telefon cevapları robot gibi olmamalı
Tutacağınıza emin olduğunuz sözleri verin .
Örneğin sattığınız mobilyaları Salı günü teslim edeceğini söyleyip yapamazsanız hayal kırıklığına neden olursunuz .
Müşterileri dinleyin .
Onları dinlediğiniz ve sorunlarını çözebileceğiniz konusunda ikna edin .
Şikayetleriyle ilgilenin
Kimse şikayet dinlemekten hoşlanmaz . Şikayetlere dikkatinizi verirseniz , onların işyerinizden tekrar alışveriş yapması şansını sağlarsınız .
Yardımsever olun .
Geçen gün saatimin bağlantı kopçasını kaybetmiştim . Mağazaya gittiğimde ücretsiz yenisini verdiler . Saatime yeni kayış , hatta daha sonra yeni saatimi o mağazadan alacağım .
Çalışanlarınızı eğitin .
Eğitimi kendiniz veya uzmanlarla yapın . Önemli olan çalışanlarınıza , müşteriler karar verirken sahip olmaları geren temel bilgileri verin ve hiçbir zaman bilmiyorum demesinler .
Müşterilere bir adım fazla atın .
Onlara beklentilerinden fazlasını verin . Aradıklarını bulmalarına yardımcı olun .
Bir sonraki alışverişi için indirim kuponu , ürün kullanımı için ilave bilgiler veya samimi bir selamlama .
Müşterilere böyle yaklaşımlar gösterdiğinizde , işyeriniz müşteri servisinizin farkıyla ayırt edilemeye başlayacaktır .
kaynak:about
Başarılı müşteri ilişkilerinin temeli onlarla olumlu ilişkiler üzerinde şekillenir .
Bu ilişki yapıcı olarak nasıl şekillendirilebilir ?
Telefonları cevaplayın .
Telefon cevapları robot gibi olmamalı
Tutacağınıza emin olduğunuz sözleri verin .
Örneğin sattığınız mobilyaları Salı günü teslim edeceğini söyleyip yapamazsanız hayal kırıklığına neden olursunuz .
Müşterileri dinleyin .
Onları dinlediğiniz ve sorunlarını çözebileceğiniz konusunda ikna edin .
Şikayetleriyle ilgilenin
Kimse şikayet dinlemekten hoşlanmaz . Şikayetlere dikkatinizi verirseniz , onların işyerinizden tekrar alışveriş yapması şansını sağlarsınız .
Yardımsever olun .
Geçen gün saatimin bağlantı kopçasını kaybetmiştim . Mağazaya gittiğimde ücretsiz yenisini verdiler . Saatime yeni kayış , hatta daha sonra yeni saatimi o mağazadan alacağım .
Çalışanlarınızı eğitin .
Eğitimi kendiniz veya uzmanlarla yapın . Önemli olan çalışanlarınıza , müşteriler karar verirken sahip olmaları geren temel bilgileri verin ve hiçbir zaman bilmiyorum demesinler .
Müşterilere bir adım fazla atın .
Onlara beklentilerinden fazlasını verin . Aradıklarını bulmalarına yardımcı olun .
Bir sonraki alışverişi için indirim kuponu , ürün kullanımı için ilave bilgiler veya samimi bir selamlama .
Müşterilere böyle yaklaşımlar gösterdiğinizde , işyeriniz müşteri servisinizin farkıyla ayırt edilemeye başlayacaktır .
kaynak:about
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)