3 Mayıs 2010 Pazartesi

Küçük İş Fikirleri Büyük İşler Yapabilir

Fikir Üretimi konusunda iş liderleriyle yaptığım konuşmalarda bazen hayrete düşerim .

Tartışma , çalışanların fikirleriyle ilgili olarak başlar ,fikir üretim sistemi ve çalışanların fikirlerinin finansal etkileri üzerine devam eder ve kaçınılmaz şekilde şu sonuca gelinir.


Biz küçük fikirlerle ilgilenmiyoruz büyük fikirler arıyoruz. Bu cevap etkileyici olmakla birlikte inandırıcı değildir.

Bu konuda hevesli iş liderlerine ;

''Firmanız hangi sıklıkla büyük iş fikirleri geliştiriyor ve etkileri nelerdir ? '' diye sorduğumda ise

cevap ‘’ Çok nadir , zaten böyle durumlarda Pazar yeni fikre adapte oluyor ,rekabet başlıyor ,etkisi kısa süreli ‘’ şeklinde oluyor.


O zaman büyük fikirlerin avantajı nedir ?

Hızlı kazanmak ,

Biraz kar ,

Birazda moral

Firmanız ne kadar sıklıkla küçük fikirler geliştiriyor sorusuna ise ‘’ gerçekten bilmiyorum ,bu tür fikirleri çalışanlardan alırız.cevabı veriliyor.

Diğer yandanda hala şaşkınlar küçük fikirlerin iş üzerinde ne etkisi olabilir diye düşünüyorlar.

Şimdi ‘’ Büyük ‘’ ve ‘’ Küçük ‘’ fikirleri tanımlayalım.

Büyük fikirler yapılan işi rakiplerden ayırarak rekabet avantajları sağlar .

Bunu teknolojiye bağlı olarak yapan iPod gibi.

Küçük fikirler ihtiyaçlara bağlı olarak ortaya çıkar.Çalışanların işini kolaylaştırmak veya müşteri tecrübelerini geliştirmek amacıyla yönetim onayı veya bilgisi olmadan gerçekleşir.

Diyelimki ;

Siz bilgisayar butonu üreten on kişilik bir firmasınız.Bir butonu on aşamada yapıyorsunuz ve hergün bir kişi 10 buton yapmakta.Bir çalışan 7.adımın üretime hiçbir şey katmadığının farkına varsa ve onu çıkarsanız kişi başı günlük üretim 11 ‘e çıkar.Bu durum üretimin % 10 artması demektir.


Beni yanlış anlamayın .

Büyük fikirler üretmek çok değerlidir.Çoğu zaman etkileri kısa olsada marka bilinirliği ,müşteri bağlılığı ,rekabette farklılaşma ,çalışan motivasyonu ve firma performansı sağlar.Kısa vadede fazlaca önemsenebilir .

Daha çok beklenen ise organizasyon içinde oluşan çok sayıda küçük fikrin etkilerinin görülmesidir.

Bunun anlamı çalışanların yaratıcılıklarına işinizdeki geleceğin kazanç potansiyelinde yer vermenizdir.

Unutmayın ;

Fikir üretim sistemi size ,çalışanlara ve işinize fayda sağlar.


kaynak:innovationtools

3 yorum:

çağatay dedi ki...

firma ne kadar kurumsalsa,hıyerarşik düzen de o kadar sıkıdır.Böyle bir ortamda ise yeni fikir üretimi o derece imkansız hale gelir.

Dr.Firma dedi ki...

Bir çok firma büyük iş fikirleri üretmek isterken ,büyük başarılar ,maliyet avantajları getirebilecek küçük fikirlerle yeterince ilgilenmiyor .

Böylece firmaların gelecekte torunlarına uyutmadan dinletebilecekleri ilginç başarı hikayeleri ortaya çıkamıyor .

Bu konuda Microsoft un hakkını yemeyelim .

Dr.Firma dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.