8 Haziran 2009 Pazartesi

Girişimcilerde Kişilik Özellikleri

Kendi işinize başlamak ve büyütme konusunda başarılı olmak için bir çok yetenekler gerekir .

İşteki kişilik özellikleri yönünden bakıldığında siz acaba hangisisiniz ?

Düzeltici

İş konusundaki galibiyetinizi düzeltici olarak yapıyorsanız dürüstlük ve etikliğe önem veriyorsunuz demektir .

Kişisel Uyarılar : Müşteri ve çalışanlar üzerinde mükemmeliyetçi ve fazla eleştirel olduğunuzun farkında olun

Örnek ; A.Roddick , Body Shop

Öğüt veren

Bu kişilik müşterilere yüksek derecede destek ve tavsiye sağlar .Müşteriler haklı ve her şey onların beğeneceği şekilde olmalı diye düşünür . Böyle şirketler de müşteri odaklıdır .

Kişisel Uyarılar : Öğüt verenler iş ve müşterilere konsantre olurken , kendi ihtiyaçlarınında farkında olmalıdır .

Örnek : J. Nordstrom , Nordstrom

Aktörler

Bazıları karizma ve yüksek enerjiye sahip olurlar .Onlar işlerini kendi kişisel markaları üzerine inşa edebilecek nedenleri her zaman bulurlar .

Kişisel Uyarılar : Fazla rekabetçi ve işkoliklerdir .

Örnek : D.Trump , Trump Hotels

Sanatçılar

İş kişilikleri çekingen fakat yüksek ölçüde yaratıcıdır . Web dizaynı , reklam şirketi gibi işlerde sürekli yaratıcılık isterler . İşlerini yetenek ve yaratıcılık üzerine inşa ederler .

Kişisel Uyarılar : Müşteri tepkilerinde fazlaca duygusal olabilirler . Hatta yapıcı tepkiler dahil . Bu yüzden olumsuz imaj bırakabilirler .

Örnek : S.Adams ,Dilbert

Hayalciler

Kişilikler gelecek üzerine şekillenir .Dünyada neler olduğunu anlama konusuna çok merak duyarlar .

Kişisel Uyarılar : Hayallere fazla , gerçeklere az konsantre olabilirler . İş görmekten daha ileriye gitmelidir .

Örnek : B.Gates , Microsoft

Analizciler

Problemleri sistemli bir şekilde belirlerler .Temel iş alanları mühendislik ve bilgisayardır .Problemleri çözmede üstünlükleri vardır .

Kişisel Uyarılar : Sistemi felce uğratmamak için diğerlerine güvenmeleri gerekir .

Örnek :G.Moore , Intel

Ateştopu

Hayatları boyunca enerji dolu ve iyimserlerdir . Hayatın enerjisini müşterilerede hissettirirler .

Kişisel Uyarılar : Ekibi fazla yetkilendirebilirler . İş planı ile aklına geleni yapma arasında denge olmalıdır .

Örnek:M.Forbes , Forbes

Kahraman

İnanılmaz derecede kararlı dünyada rekabet edebilecek yüksek liderlik yeteneklerine sahiptirler . Girişimciliğin özüdür .Büyük şirketlere adapte olabilirler .

Kişisel Uyarılar : Fazla umut verici sözler ve kendi yolunu çizmek için zor kullanarak tüm taktikleri uygulamak uzun vadede işe yarar bir yol değildir. Başarı için liderlik gücüne güvenilip diğer çalışanlara yollarını çizmeleri için destek verilmelidir .

Örnek:J.Welch, GE

Tedavi Edici

Bu kişilik işinde tedavi ve uyumu sağlar .Etkileyici bir biçimde sakin kalıp bunu sürdürmeye devam ederler .

Kişisel Uyarılar : İşle ilgili iyileştirme çabaları dışarıdaki gerçeklerden uzak kalmaya yol açabilir . Bu da kuruntulu düşüncelere neden olabilir. Çalkantılar için senaryolar oluşturabilir .

Örnek:B.Kohen . Ben Jerry Dondurma

Her bir iş kişiliği gerçek karakterine bağlı kalabilirse başarılı olabilir .Eğer bir ekip inşa ediyorsanız bu özellikler paha biçilmez bir değere sahiptir .

Uçağı tek başına uçuranların , iş karakterlerini dengeleyebilmeleri için dışarıdan temin edebilecekleri ihtiyaçlarını anlamaları önemli .

kaynak:about

3 Haziran 2009 Çarşamba

Durgunluk Dönemlerinde Müşterilerin Endişeleri Üzerinde Ters Etkiler Yaratın

Varsayım

Durgunluk dönemlerinde bazı rakipler reklam harcamalarını geri çekerler .

Taktik

Ürününüzün müşteri problemlerinin çözümünü nasıl kolaylaştırdığını göstermek için iletişimi arttırın .

Durgunluk dönemlerinde şirketler fiyatlarını düşürmeye başladığında reklam bütçeleri genelde sıkıntı olmaya başlar .

İletişimin arttırılacağı bir dönem varsa , o durgunluk dönemidir .

1989 – 1991 durgunluğunda reklam harcamalarını arttıran Pizza Hut ve Taco satışlarını % 61 ve % 40 yükseltirken , harcamalarını düşüren Mcdonalds ‘ın satışları % 28 düşmüştü .

Böyle dönemlerde harcamaları arttırarak şık görünmek ve müşterilere doğru mesajlar vermek hiçte kolay değildir .


Bir kredi kartı firması ‘’ Kartımı kullan ve unutamayacağın bir tatil kazan ‘’ sloganını kullanmıştı . Verilen mesaj ‘’Bizim kartımız en fazla parayı sana iade eder ‘ idi .

Böyle dönemlerde reklamlarla verilen mesajlar müşterilerin endişeleri üzerinde ters etkiler yaratabilmeli .

kaynak:bnet

29 Mayıs 2009 Cuma

Durgunluk Dönemlerinde Satış Farklıdır

Durgunluk dönemlerinde bazı konular önem kazanır .

Temel ilkelere geri dönün

Müşterilerin ayağınıza gelmesini beklemek yerine siz müşterilere gidin .Böylesi daha verimli

Kıvrak Olun

Pazarlama araçlarınızı sürekli izleyin .Pazarlama bölümünüz paraları satışa dönüşmeyen aktiviteler için harcıyorsa durdurun .

Büyük Balıktan Önce Küçük Balık

Orta büyüklükteki elli – yüz tane müşteri bir tane çok büyük müşteriden iyidir .

Maliyeti Değil Satışları Arttırın

Ne konuda para harcadığınızın farkında olun .

kaynak:bmighty

25 Mayıs 2009 Pazartesi

Küresel Ekonomiden Bir Görünüm

En son veriler ekonomik büzülme oranının küçülmeye başladığını düşündürmekte . Fakat ekonomik büzülme geçen yılın son çeyreği ve bu yılın ilk çeyreğindeki serbest düşüşten daha iyiye gitse de iyimserlerin yeşilliklerin filizlenmesi olarak adlandırılan bu yılın ortalarında dibe vuracak ve 2010 ‘da büyüme potansiyelinin hızla ortaya çıkacağı tahminleri yerinde görünmemekte .

Verilerin dikkatli değerlendirilmesi kısa ve orta vadede yeşil filizlerden çok sararmış otları çağrıştırmakta .

İyimserlerle farklılığın nereden kaynaklandığına bir göz atalım .

Öncelikle ;

amerikada ve diğer gelişmiş ekonomilerdeki şimdiki derin ve uzatılmış U şeklindeki durgunluk bu yılın ortalarına kadar değil 2009 yılı boyunca devam edecektir .


İkinci olarak ;

V şeklinde bir büyümeden çok en azından 2010 ve 11‘de yüksek bir büyüme beklenmemektedir .

İki tane üç aylık büyümenin daha yüksek gelmesi yıl sonu veya gelecek yıl başlarında durgunluğun bitmesi olasılığını ortadan kaldırmaz . Firmalar stoklarını yeniden oluşturacaklar ve parasal ve vergisel canlandırmalar ertelenmiş yükselişlere yol açacak . Fakat amerikan ve global ekonomilerdeki yapısal zayıflıklar beklenen potansiyel büyümenin daha düşük olmasına neden olabilir .

Üçüncüsü ;

2010 ‘da büyümede iyileştirme denemelerinin yıl sonu kesilmeye yol açarak veya 2011 ‘ le birlikte petrol fiyatlarının hızla artması , artan vergiler , kamu borçlanmalarının maliyetlerinin artması gelişmiş ekonomilerde orta vadede mali sürdürülebilirlik endişelerini gündeme getireceğini , para basma sonucu oluşan mali açıkların iki yıllık durgunluk süreci sonrası enflasyonist etkilere neden olarak W tipi bir durgunluğa yol açabileceğini göz ardı edemeyiz .

kaynak:Roubini,rge

20 Mayıs 2009 Çarşamba

Ekonomik Kriz Dönemlerinde Başarı İçin Stratejiler

Gelecek İçin Uygun Yöntemler Kullanın

Uzun vadeye konsantre olmak önemlidir . Yeni teknolojiler şirketlerin organize olması ve iş yapma şekillerine göre gelişmeye devam edecekler .

Avrupalı toplumlar gittikçe yaşlanırken sağlık ürünlerinde rekabet yaşanmaya devam edecek . Bu trend ekonomik bozulma olsa da devam edecek ve yenilik ve ürün geliştirme süreçleri piyasaları ürün ve servislerle tanıştıracak .

Paran Varsa Satın Al .

Firmanın finansal durumu iyiyse yetenekler yalnızca krizi atlatmakla sınırlı kalmamalı .

Strateji basit . Paran varsa satın al . Diğer sektörler , rakipler , tedarikçiler , yeni satış kanalları olabilir .

Belirsizlik dönemlerinde nakit kraldır .Kısa vadeli borçların varsa uzun vade olanaklarını araştır .

Önemli Yeniliklerin Dip Noktası

İş dünyası mevcut ürünlerin geliştirilmiş daha ucuz yeni versiyonlarını dikkate alacaktır .

Yeni değerler yaratabilmek için risk al . Düşük fiyatla insanların katılımını birleştir .

Örneğin uçak bileti ve tatil planlaması .

Verimliliği Geliştir

Her şey daha verimli olmalı . Otomasyona önem ver .

Müşteri Yanlısı Yenilikler

Kriz dönmelerinde müşterilerinizi olabildiğince sıkı tutmalısınız .İşiniz , müşterileri , tedarikçileri ve ilgili diğer unsurları da kapsadığında şirket Pazar başarısı için daha yüksek şansa sahip olacaktır .

Aracılardan Uzaklaşın

Bir çok şirket potansiyel gelirini aracılarla paylaşır . Müşterilere direkt ulaşın .

Örneğin internet kullanarak .

Dış Kaynak

Bazı işletmeler için işin bir bölümünü dışarıda yaptırmak uygundur . Bu yöntem genelde tasarruf sağlar .

Yeni Pazarlar Arayın

Avrupalı toplumlar yaşlanmakta .Finansal krizler emeklilik fonlarını da etkilesede yaşlı insanlar krizden daha az etkilenir .Onların evde boş zamanları ve likit gelirleri vardır .Bu günün ve geleceğin olgun insanları daha aktiftir . Bu onların daha fazla ürün ve hizmet talep edeceği anlamına da gelmektedir .

Her ne kadar Çin , Rusya , Hindistan , Brezilya , Meksika , Güney Kore gibi ülkeler bu gün krizden etkilenseler de Uzun dönemde büyümeye devam ederek Avrupa ve amerikayı geçeceklerdir .

kaynak:cifs

14 Mayıs 2009 Perşembe

Stres Testi Sonuçları Ne Anlatıyor

Geçen gün finansal kurumlarla ilgili açıklanan stres testinin sonuçları için ne diyebiliriz ? Değer ifade ediyor mu ? Finansal sisteme sarsılan güveni düzeltebilecek mi ?

Şu anki yaklaşım finansal krizi çözebilecek mi , verimli olabilecek mi ? Finansal kurtarmaları yaparken mali giderleri minimumda tutabilecek mi ?

Bir çok nedenden dolayı bu sonuçlar ondokuz büyük Amerikan bankasının sermaye – özvarlık ihtiyacını tahminlerin altında göstermiştir .

Bankacılık ve finansal krize , kayıpların tahminlerin altında görünmesi ve günü idare etmeye dönük yaklaşımlar yavaş yavaş ilerleyen kısmi kamulaştırmaların hızlanmasına , morallerin bozulmasına yol açabilir .

Finansal krizin mali giderlerinin artması zor durumdaki finansal kurumları hayalete dönüştürebilir .


kaynak:Roubini,rge

11 Mayıs 2009 Pazartesi

İşinizi Daha İyi Yapmak İçin İpuçları

Pazarda firmalar bazen birbirlerinin benzeriymiş gibi bir izlenim oluştursa da yöntemleri farklıdır . Farkı ortaya çıkartan özelliklere bir göz atalım .

Müşterilerin Nelere Dikkat Ettiklerini Anlayın

Rakiplerinizi , promosyonları izleyin .

Müşterilerinizi Koruyun

Müşterileriniz daha az alsa da hala alışveriş yapıyorlar . Yetenekleriniz onları alışveriş yapacakları ana kadar elde tutmaya uygun olmalıdır .

Büyümeye Uygun Pozisyon Alın

Belki ucuz fiyatlardan yapılacak biraz yatırım , belki de verimlilik konusunda yapacaklarınız , gelecekte karlılığınızı arttıracaktır .

Operasyonel İşlerden Kar Merkezine Dönün

Operasyonel iş akışının her bir aşamasını kar merkezine dönüştürme olasılıklarını araştırın .

Bu durum yatay büyümenizin yolunu açarak gerçek potansiyelinize yaklaşmanıza destek olacaktır .

Süreci Gözden Geçirin

Onlar sizin ürünlerinizi neden dolayı alacaklar ? Ne fayda sağlayacaklar ? Sizin müşterilerinizi , tedarikçilerinizi , veri tabanınızı , dağıtım kanallarınızı , acentelerinizi mi kullanacaklar ?

Bunların farkında olmanız daha iyi pazarlık yapmanıza yol açacaktır .

Ödeme Yapılandırmasında Esnek Olun

Şirketler geleneksel olarak ödemenin bir bölümünü sonra yapmak isterler .

Pozitif Olun

Sürekli alıcılarınız sizin onlardan uzaklaştığınızı hissederlerse uzaklaşabilirler .

Görünür Olun

Basit ve anlaşılır tablolar aracılığıyla iletişim kurun . Örneğin grafikler oluşturarak gelecek yıllarda müşteri , şube sayınızdaki , gelirinizdeki hedeflediğiniz artışları müşterilerinizle paylaşın . Onlar da konu üzerinde düşünecektir .


Marka

Marka ve isimlendirme müşteri iletişiminize önemli katkılar yapar .

Rolünüzü Hafifletin

Sizin rolünüz satış yapmaktan çok verimliliği izlemektir . Ekibinizin yetki ve yeteneklerini arttırabilirseniz başarırsınız .

Ev Ödevinize Çalışın

Bulabildiğiniz kadar potansiyel müşteriler bulun

Sağlam Bir İş Modeli Oluşturun

İş modeliniz işinizin gelirininin artışı üzerine yapılanmalıdır .

Hazır Olun

Satışa hazır hale gelin . Pazarla ilgili tüm unsurları barındıran planınız , geçmiş ve gelecekteki üçer yıllık finansal veri ve tahminleriniz elinizin altında olsun .

kaynak:bmighty

7 Mayıs 2009 Perşembe

Kaybolan Bilgi Firmalara Para Kaybettirir

Büyük bir tüketici ürünleri şirketi teknik dizayn problemlerinden dolayı yeni ürününü pazara sürmekte zorlanıyor ve sürekli erteliyordu .

Uzun bir süre kaybetse de sonunda problemi çözmüştü .

Pazara geç girmenin yanı sıra gecikmenin finansal maliyeti ise bir milyar dolar kadardı .

Kötü haberler yalnızca bununla sınırlı değildi . Aslında şirket çözümü on beş yıl öncesinde bulmuştu . Fakat sürekli eleman sirkülasyonu ve emeklilikler bilginin kaybolmasına , unutulmasına yol açmıştı .

Çalışanlar işten ayrıldığında süreçler yeterince sisteme bağlanmadıysa bilgide onlarla birlikte uçar gider .

Çalışanlar ve şirket organizasyonu arasında sağlıklı bilgi akışı oluşturulamadığı durumlarda sermaye ve bilgi boşa harcanır .

Şirketlerin başarısında , çalışanlarla yönetim arasında bilgi akışının sürekliliğinin sağlanması için bilinçli yöntemlere başvurulmasına ihtiyaç vardır.

Özellikle kurumsallaşmadan uzak olanlarda .


kaynak:hbs

4 Mayıs 2009 Pazartesi

Küresel Durgunluk Tahminleri Neleri Öngörüyor

Yılın ikinci yarısında Amerikada % 6 ‘lık pozitif büyüme , ekonomistler arasında kabul gören bir görüş olsada benim düşüncem negatif % 6 ‘dan yavaşça son çeyrekle negatif % 2 ‘lere gelinmesi.

Gelecek yıl için ise genel kabul % 2 büyüme iken , % 0,5 ile daha düşük seyretmesi yönünde .

İşsizlik tahmini bu yıl % 10 üzeri . Gelecek yıl teknik olarak durgunluğun dışına çıkılacağını düşünsemde durgunluğun içindeymiş gibi hissedilecek .İşsizlikse % 11 ‘ in üzerinde olacak .

Daralmanın geçmiş iki çeyrek gibi olacağını düşünmesemde hala dipte olunduğunu düşünüyorum .Gelecek yıl başı veya ortasına kadar .

Bu konular tahminimce özellikle Avrupa ve Japonya için olmak üzere dünya genelinde pek parlak olmayacak . Durgunluklarından gelecek yıl sonuna doğru çıkabilecekler .

Altı ay önce L şeklinde bir durgunluktan endişe duyuyordum .Bu günse U şeklindeki durgunluğun ortalarında olduğumuz kanaatindeyim .

kaynak:Roubini,rge

30 Nisan 2009 Perşembe

Firmanızın Geleceği İçin Senaryolar Üretin

Firmalar için ekonomik kriz dönemlerindeki en büyük tehlikenin kargaşa değil geçmişin mantığıyla hareket etmek olduğunu söyler P. Drucker .

Fiyatların düşme eğilimi gösterdiği ortamlarda iş dünyası belirsizliğin büyük fırsatlarıyla yüz yüze gelir .

Böyle dönemlerde şirketler gelecek beş yıllık stratejilerini yeniden düşünmeli , diğerleri harekete geçmeden yeteneklerini ortaya çıkartmalılar .


Şirket stratejilerini yeniden gözden geçirirken senaryolar mükemmel araçlardır .

- Panikten uzaklaştırıp fırsatlara yönlendirirler

- Belirsizlik ve karmaşanın ifadesini ortaya koyarlar

- Gelecek için yenilikçi düşüncelere yol açarlar

Şirketlerin ileride kullanabileceği , çalışanlarca paylaşılabilen bir sözlük oluştururlar .

kaynak:cifs

27 Nisan 2009 Pazartesi

Ekonomik Krizler Döneme Uygun Pazarlama Planları Gerektirir

Ekonomilerdeki belirsizlik her yeri acımasız bir fırtına gibi çarpar . Şimdi satış ve pazarlama planlarının felaketlere hazır olma dönemidir .

İş planlarınız ekonomilerdeki karmaşaya karşı önlem mi yoksa fiyasko mu içeriyor ?

Sorular içermeyen iş planlarının bir yararı olabilir mi ?


Bu soruları başka bir soruyla cevaplamama izin verin .

Bir fırtına gelirken evinde kim ne yapmak ister ? Pencereleri kapatıp gerektiğinde çıkabileceğiniz kendinizi emniyete alacak planlar mı yaparsınız , yoksa hiçbir şey yapmayıp cesur insanların gelip sizi kurtarmasını mı beklersiniz .

Öncelikle satış ve pazarlama planlarınıza gidin ve kavramsal olarak gözden geçirin .

Ne satıyorsunuz ? İşiniz zor dönemler için ne öneriyor ? Talepte ve müşteri temelindeki bazı değişiklikler tahmin edilebilir .

Yıllar önce ekonomik analizler yaptığımda ilginç sonuçlara ulaşmıştım .
Örneğin büyük bir ekonomik bozulmada lüks oto pazarı ,ekonomik pazara göre daha iyi bir performans göstermişti. Diğer yandan gayrimenkul sektöründeki bozulmada kaliforniyadaki ev satışları geçmiş yılın üzerindeydi . Özellikle rehin verilenler paraya çevrilmişti .

Benzer belirtileri izleyerek satışlarınızla ilgili varsayımlara ulaşabilirsiniz .

Hangi değişiklik firmanızın satışları üzerinde ne gibi etkiler yapabilir .


kaynak:smsmallbiz

20 Nisan 2009 Pazartesi

Finansal Kriz Çin Firmalarını Pazarlama Stratejilerini Gözden Geçirmeye Yöneltti

Üretim maliyetleriyle birlikte rekabette artarken Çinli firmadan firmaya satış yapan firmalar (B2B) yeni müşterileri etkileyebilmek için pazarlama stratejilerini sürekli gözden geçirmeli .

Müşterilerin araştırmalarına en verimli bir şekilde cevap vermek için şirketler iki veya daha fazla pazarlama kanalında kullanılabilecek stratejiler seçmeli.

İçinde bulunulan krizde talebin kısılması ,siparişlerin azalması , ihracatın düşmesi ile birlikte firmalar pazarlama stratejilerinin verimliliğine daha büyük önem vermeye başlamıştır.

Ekonominin yolunda olduğu dönemlerde az sayıda müşterinin istediği ürünlerle ilgili taleplerin karşılanmasına katlanılabilir.

Fakat ekonomik kriz süresince müşterilerin araştırmalarının niteliği ana ürün hattındaki karlılık üzerine daha büyük etkiler yapar.

Müşterilerce daha az talep edilen ürünler üzerine yoğunlaşarak ilave maliyetlere katlanma veya müşteri talep dönüşümlerini fark ederek daha yüksek satışları yakalamak araştırmalardan çıkacak sonuçlar arasında yapılabilecek tercihlerdir.

Çindeki firmadan firmaya satış yapan firmalar başlıca dört tane pazarlama kanalı kullanırlar .


- Web siteleri
- Ticaret fuarları
- Yazılı yayınlar
- Müşteri toplantıları

Bazıları bu kanalların hepsini kullanır , bir bölümü ise bir veya birkaçını .

Birden fazla pazarlama kanalını birlikte veya ayrı ayrı kullanan ikiyüz firma üzerinde yapılan araştırmalar sonucu ;

Tek kanala dayanan pazarlama stratejileri miktar ve nitelik olarak farklı sonuçlar vermekte ve her bir kanalın güçlü ve zayıf yönleri bulunmaktadır.


İş toplantıları , fuarlar , basılı yayınlar sonuca dönüşme konusunda daha etkiliyken web sitesi bu konudaki müşteri araştırma kalitesinde bir dezavantaja sahiptir.

kaynak:ecplaza

14 Nisan 2009 Salı

Brezilyanın Başarı Hikayesi

Brezilya dünyada son dönemdeki gerçek başarı hikayelerinden birisidir .

2003 yılındaki seçimlerde toplumsal politikalara önem veren bir başkan işbaşına gelmiş , diğer yandan ülkenin borçlarını ödeyememe riskleri dönemi kapanmıştır .

2004 – 2008 yılları arasında ülke emtea fiyatlarının artışından önemli faydalar sağlamış , bütçe açığının azaltılması için büyük çaba sarfedilmiştir .

2009 yılı için beklenen ekonomik büyüme % 1,6 olup bir çok ülkenin küçüldüğü ortamda iyi bir orandır .

Ülkenin başlıca şirketlerine bakıldığında ;

Petrol şirketi Petrobas’ın denizde bulduğu rezervler ile ilgili üretime 2012 ‘den itibaren başlanacaktır . Bu üretim ülkeyi ilk sıralardaki petrol ihracatçılarından biri haline getirecektir .

Embraer dünyanın üçüncü büyük ticari jet uçağı üreticisidir . Yaptığı atılımlarla ülkesinin ihracatında bazen birinci bazense ikinci sırayı almaktadır .

Natura , kozmetik konusunda dünyada sekiz ülkede faaliyet göstermekte ve ülkesinde pazar lideridir .

Uyguladığı başarılı ekonomik program sonrası Para Fonuna olan borcunu 2005 yılında kapatarak , tekrar borç almayacağını açıklayan ülkenin fona beş milyar dolara yakın finansman sağlayacağını açıklaması ekonomisinin geldiği nokta hakkında ipuçları vermektedir .

kaynak:nuwireinvestor

10 Nisan 2009 Cuma

Durgunluktan Çıkış Stratejileri Yüksek Riskler Taşıyor

Ekonomi ile ilgili iyi bir haber , Roubini gibi kötümserlerin küresel ekonomik krizden çıkış tartışmalarına başlamış olmaları olmakla birlikte kötü haberse bir çok çıkış stratejisinin ekonomilere zarar verebilecek nitelikte görünmesidir .

Durgunluktan çıkış stratejileri uzun dönemde yüksek riskler taşımakta .

Piyasalardaki likiditenin emilmesi , satın alınan sorunlu varlıkların nasıl satılacağının belirlenmesi , para basmadan , bu yüzden uzun dönemli enflasyonist etkilere sebep olmadan mali açıklardaki daralmadan nasıl emin olunabileceği ekonomik krizden çıkışta konuların önemini göstermekte .

Roubini bu konuların bu veya gelecek yılın konusu olmasa da 2011 ‘le birlikte üzerinde düşünülecek sorular olduğunu ,

Finansal borçların ödenememesi , enflasyon , artan vergiler veya azalan harcamaların tatsız sonuçları olabileceğini belirtti .

Bir çok insan işini kaybetme endişesi taşırken işsiz sayısının da yüksekliği , ekonomi beklentileri aydınlanmaya başladığında çalışanların ücret artışı ve koruyucu hak talepleri

kaynak:rge

7 Nisan 2009 Salı

Hayatıma Yön Vermek Gerektiğini Düşündüm

O bir yaz babasının fabrikasında başında beyzbol şapkası , ayağında bir kot pantolonla oturuyor ve vaktini bu şekilde harcıyordu . O arada babası ambalaj odasında çantasını unutmuştu , getirmesini istedi .

Bir gün daha ileriye gitmek için ne yaptığını düşündü .

Kendini gözden geçirdi . Diğerleriyle merakları , hayat tarzı arasında hiçbir benzerlik yoktu .

Babası onun kahramanıydı fakat yanlış düşünüyordu . Belkide haklıydı , O güne kadar bir düzen oluşturamamış olması bu günden sonra da oluşturamayacağı anlamına gelmiyordu .


Swartz Timberland ‘daki ilk yıllarında hiç hata yapmadı .Hip hop tarzını bir moda olarak benimsetti. Şirketin değerini 1992 ‘den 2005 ‘e kadar 1,6 milyar dolara çıkarttı .

Sosyal ortamları dikkate alarak önceliklerini belirledi . Yalnızca yıllık hip hop satışları 150 milyon dolardı .

Şirket ilk yıllık satış düşüşünü 2007 yılında yaşadı .Ürün hatlarını azalttı ve mağaza kapattı .

O bu durumun sosyal değişikliklere bağlı olduğunu düşündü . Şu an doğa dostu bir şirket yaratmak istiyor .

Hip hop tarzının popularitesi azaldı . Şimdi farklı ürünler yapıyor .

‘’ Yağmur veya kar yağabilir , yalnız bizim ürünlerimiz sıcak ve kuru kalıyor ve müşterilerimiz bu yüzden teşekkür ediyor ‘’

‘’ Biz bir ayakkabı firması değil markayız . Hayatın değişimini görerek uzun adımlarla yürüyoruz ‘’
diyor .

kaynak:fastcompany

1 Nisan 2009 Çarşamba

Küreselleşme Gelir Ve Gider , Şimdi İse Gidiş Zamanı

Dünyada yaşanan finansal krizle birlikte küreselleşme raydan çıkar mı ? sorusunun cevabı ‘’evet ‘ tir

Küreselleşme oldukça dinamik bir süreçtir . Bazı avantajlar üretir . Fakat tarihsel olarak bakıldığında oluşabilecek ani ve sert tepkilere karşı savunmasızdır .


Tekrarlanan tarihi örneklere bakıldığında küresel büyümeler finansal krizlerin çıkması , coğrafi karışıklıklarla sonuçlanmıştır .


18. yüzyılda büyük ve küresel İngiliz ve Fransız imparatorlukları sosyal ve ekonomik karışıklıklar içine girmiştir .

19. yüzyılın ikinci yarısında görülen gelişim birinci dünya savaşıyla çöküşe uğramış ve izleyen dönemde Büyük Ekonomik Buhran ortaya çıkmıştır .

Her küreselleşme dalgası toplumların ve kurumların uyum sağlayamadığı teknik bir avantajla yükselir .

Yirminci yüzyılın son çeyreğinde başlayan finansal kaynaklı küreselleşme de yalnızca ülkelerin değil , şirketlerin de uyum sağlama konusunda sorunları olduğu ortaya çıktı .

Ekonomilerdeki bozulmalar politik etkilerde yaratmakta .

İtalyanlar doğu avrupadaki borçluların kendi vergileriyle kurtarılmasını istememekte . Başvurulan mali teşvik paketleriyle yabancı üreticilere yardım edilmesine tepki göstermekte .

Küreselleşmenin sonuçları yeni psikoloji ve gerçeklere göre yarar ve zararlarının dengesi konusunda yeniden değerlendirilecek .

kaynak:whatmatters