27 Nisan 2009 Pazartesi

Ekonomik Krizler Döneme Uygun Pazarlama Planları Gerektirir

Ekonomilerdeki belirsizlik her yeri acımasız bir fırtına gibi çarpar . Şimdi satış ve pazarlama planlarının felaketlere hazır olma dönemidir .

İş planlarınız ekonomilerdeki karmaşaya karşı önlem mi yoksa fiyasko mu içeriyor ?

Sorular içermeyen iş planlarının bir yararı olabilir mi ?


Bu soruları başka bir soruyla cevaplamama izin verin .

Bir fırtına gelirken evinde kim ne yapmak ister ? Pencereleri kapatıp gerektiğinde çıkabileceğiniz kendinizi emniyete alacak planlar mı yaparsınız , yoksa hiçbir şey yapmayıp cesur insanların gelip sizi kurtarmasını mı beklersiniz .

Öncelikle satış ve pazarlama planlarınıza gidin ve kavramsal olarak gözden geçirin .

Ne satıyorsunuz ? İşiniz zor dönemler için ne öneriyor ? Talepte ve müşteri temelindeki bazı değişiklikler tahmin edilebilir .

Yıllar önce ekonomik analizler yaptığımda ilginç sonuçlara ulaşmıştım .
Örneğin büyük bir ekonomik bozulmada lüks oto pazarı ,ekonomik pazara göre daha iyi bir performans göstermişti. Diğer yandan gayrimenkul sektöründeki bozulmada kaliforniyadaki ev satışları geçmiş yılın üzerindeydi . Özellikle rehin verilenler paraya çevrilmişti .

Benzer belirtileri izleyerek satışlarınızla ilgili varsayımlara ulaşabilirsiniz .

Hangi değişiklik firmanızın satışları üzerinde ne gibi etkiler yapabilir .


kaynak:smsmallbiz

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Kriz geldikten sonra alınan önlemlerin çare olmaması zor.İşler yolunda giderken kötü zamanlar için bir b planı olması şart.Bu yüzden hazırlıklı olanlar normal zamanlarda işlerini büyütmek için yapamadıkları yatırımları kriz zamanlarında maliyetler düştüğü için yapabiliyorlar.Krizleri fırsata dönüştürenler de bunlar.Kriz bittiği anda ise eskisinden daha güçlü yollarına devam edebiliyorlar.Bu yüzden krizlere nakit ile yakalanmak önemli.Likidite sıkışıklığından bankalara muhtaç olanlar ise kaybolmaya mahküm.

Dr.Firma dedi ki...

Haklısınız

Firmaların kısa vadede ayakta kalmasını zorlaştıracak en önemli etken edeceği zararlar değil likiditedir .

Varlıklarının bir bölümünü likit tutan firmalar , bir süre için daha fazla karlılıktan uzaklaşsalar da uzun vadede her zaman daha fazlasını kazanırlar veya daha kolay ayakta kalırlar .

Bu durumun farkında olmak zor olmasa da özellikle pazarların yükseldiği dönemlerde uygulaması zordur .

Başarmak uzun vadeli yönetim becerisidir .

Önemli bir diğer nokta ise , değişen pazarlara uyumu yalnızca ayakta kalan firmaların sağlayabilme şansı olduğudur .