3 Haziran 2009 Çarşamba

Durgunluk Dönemlerinde Müşterilerin Endişeleri Üzerinde Ters Etkiler Yaratın

Varsayım

Durgunluk dönemlerinde bazı rakipler reklam harcamalarını geri çekerler .

Taktik

Ürününüzün müşteri problemlerinin çözümünü nasıl kolaylaştırdığını göstermek için iletişimi arttırın .

Durgunluk dönemlerinde şirketler fiyatlarını düşürmeye başladığında reklam bütçeleri genelde sıkıntı olmaya başlar .

İletişimin arttırılacağı bir dönem varsa , o durgunluk dönemidir .

1989 – 1991 durgunluğunda reklam harcamalarını arttıran Pizza Hut ve Taco satışlarını % 61 ve % 40 yükseltirken , harcamalarını düşüren Mcdonalds ‘ın satışları % 28 düşmüştü .

Böyle dönemlerde harcamaları arttırarak şık görünmek ve müşterilere doğru mesajlar vermek hiçte kolay değildir .


Bir kredi kartı firması ‘’ Kartımı kullan ve unutamayacağın bir tatil kazan ‘’ sloganını kullanmıştı . Verilen mesaj ‘’Bizim kartımız en fazla parayı sana iade eder ‘ idi .

Böyle dönemlerde reklamlarla verilen mesajlar müşterilerin endişeleri üzerinde ters etkiler yaratabilmeli .

kaynak:bnet

Hiç yorum yok: