7 Mayıs 2009 Perşembe

Kaybolan Bilgi Firmalara Para Kaybettirir

Büyük bir tüketici ürünleri şirketi teknik dizayn problemlerinden dolayı yeni ürününü pazara sürmekte zorlanıyor ve sürekli erteliyordu .

Uzun bir süre kaybetse de sonunda problemi çözmüştü .

Pazara geç girmenin yanı sıra gecikmenin finansal maliyeti ise bir milyar dolar kadardı .

Kötü haberler yalnızca bununla sınırlı değildi . Aslında şirket çözümü on beş yıl öncesinde bulmuştu . Fakat sürekli eleman sirkülasyonu ve emeklilikler bilginin kaybolmasına , unutulmasına yol açmıştı .

Çalışanlar işten ayrıldığında süreçler yeterince sisteme bağlanmadıysa bilgide onlarla birlikte uçar gider .

Çalışanlar ve şirket organizasyonu arasında sağlıklı bilgi akışı oluşturulamadığı durumlarda sermaye ve bilgi boşa harcanır .

Şirketlerin başarısında , çalışanlarla yönetim arasında bilgi akışının sürekliliğinin sağlanması için bilinçli yöntemlere başvurulmasına ihtiyaç vardır.

Özellikle kurumsallaşmadan uzak olanlarda .


kaynak:hbs

Hiç yorum yok: