20 Mayıs 2009 Çarşamba

Ekonomik Kriz Dönemlerinde Başarı İçin Stratejiler

Gelecek İçin Uygun Yöntemler Kullanın

Uzun vadeye konsantre olmak önemlidir . Yeni teknolojiler şirketlerin organize olması ve iş yapma şekillerine göre gelişmeye devam edecekler .

Avrupalı toplumlar gittikçe yaşlanırken sağlık ürünlerinde rekabet yaşanmaya devam edecek . Bu trend ekonomik bozulma olsa da devam edecek ve yenilik ve ürün geliştirme süreçleri piyasaları ürün ve servislerle tanıştıracak .

Paran Varsa Satın Al .

Firmanın finansal durumu iyiyse yetenekler yalnızca krizi atlatmakla sınırlı kalmamalı .

Strateji basit . Paran varsa satın al . Diğer sektörler , rakipler , tedarikçiler , yeni satış kanalları olabilir .

Belirsizlik dönemlerinde nakit kraldır .Kısa vadeli borçların varsa uzun vade olanaklarını araştır .

Önemli Yeniliklerin Dip Noktası

İş dünyası mevcut ürünlerin geliştirilmiş daha ucuz yeni versiyonlarını dikkate alacaktır .

Yeni değerler yaratabilmek için risk al . Düşük fiyatla insanların katılımını birleştir .

Örneğin uçak bileti ve tatil planlaması .

Verimliliği Geliştir

Her şey daha verimli olmalı . Otomasyona önem ver .

Müşteri Yanlısı Yenilikler

Kriz dönmelerinde müşterilerinizi olabildiğince sıkı tutmalısınız .İşiniz , müşterileri , tedarikçileri ve ilgili diğer unsurları da kapsadığında şirket Pazar başarısı için daha yüksek şansa sahip olacaktır .

Aracılardan Uzaklaşın

Bir çok şirket potansiyel gelirini aracılarla paylaşır . Müşterilere direkt ulaşın .

Örneğin internet kullanarak .

Dış Kaynak

Bazı işletmeler için işin bir bölümünü dışarıda yaptırmak uygundur . Bu yöntem genelde tasarruf sağlar .

Yeni Pazarlar Arayın

Avrupalı toplumlar yaşlanmakta .Finansal krizler emeklilik fonlarını da etkilesede yaşlı insanlar krizden daha az etkilenir .Onların evde boş zamanları ve likit gelirleri vardır .Bu günün ve geleceğin olgun insanları daha aktiftir . Bu onların daha fazla ürün ve hizmet talep edeceği anlamına da gelmektedir .

Her ne kadar Çin , Rusya , Hindistan , Brezilya , Meksika , Güney Kore gibi ülkeler bu gün krizden etkilenseler de Uzun dönemde büyümeye devam ederek Avrupa ve amerikayı geçeceklerdir .

kaynak:cifs

4 yorum:

Adsız dedi ki...

AB ve ABD'nin peşinden gelen ülkeler ucuz iş gücünü kısmen teknoloji ile destekleyip yıldızını parlatmaya çalışan ülkeler.
Uzun vadede AB ve ABD dünya ticaretindeki liderliklerini yazıda bahsedilen ülkelere kaptırmazlar diye düşünüyorum.Çünkü teknolojide bu ülkeleri yakalamak neredeyse imkansız ve yarattıkları markalar da ticarette kendilerine avantaj sağlıyor.Bir diğer konu ise diğer ülkelerdeki kaynaklara sömürü yoluyla sahip olmaları yüzyıllar öncesine uzanan tecrübelere dayanıyor.Ayrıca siyasi yönden de güçlü olmalarını da düşünürsek tüm bu artılar uzun yıllar sonucu elde edilebilen ve dış ticarete pozitif yansıyan öğeler.

Dr.Firma dedi ki...

15 - 20 yıllık bir perspektifle bakıldığında belirttiğiniz ülkelerin teknolojik avantajlarını kaybedebileceği dünyada kabul görmeye başlayan bir görüş olarak ortaya çıkıyor .

Bu durumun bazı belirtilerine örnek olarak , orta sınıf otomobil pazarlarının uzakdoğu firmalarına kaptırılması , yıllardır amerikan firmalarının kazandıpı teknoloji ödüllerinde hintli firmaların ilk sıraları almaya başlaması , dünyada yayınlanan bilimsel makale sayısında gelişmekte olan bazı ülkelerin payının artması , şu an teknolojik avantajlara sahip ülkelerin ar-gelerini gelişmekte olan bazı ülkelere taşıma çabaları verilebilir .

Gelişmekte olan ülkeler arasında bilimsel yöntemler kullanarak teknolojik avantaja sahip olmak için çaba harcayanlar çalışmalarının ödülünü , bir süre sonra gelişmiş ülkeler kulvarına geçerek alacaklar .

Adsız dedi ki...

GOÜ lehine bahsettiğiniz gelişmeler olsa da verdiğiniz örnekteki gibi orta sınıf otolarda pazar paylarını giderek arttırabilirler ama birkaç yüzyıl geçse de bir Mercedes-Ferrari-Bentley türü markaları olmaz.Birkaç yüzyıl geçse de Fransa ingiltere ABD gibi ülkeler ile Brezilya G.Kore gibi ülkeler yer değiştirmez.
Bu değişim için belirleyici olan faktörler için ucuz işçilik, yazılım, teknolojiden çok sosyolojik yapıyı ve tarihten gelen kültürü, birikimi sayabiliriz.

Dr.Firma dedi ki...

Belirttiğiniz noktalar önemli .

Gelecek açısından ;

Şu an için gelişmiş ülkelerdeki nüfusun daha hızlı yaşlanması , üretimden daha fazla tüketim toplumları olacakları konusunda ipuçları veriyor .

Çin , Brezilya , Hindistan , Rusya gibi ülkeler sermaye birikiminde üstünlük sağlayabilecek adımlar atıyor .Yaşanan finansal krizde ellerinde bulunan bir çok gelişmiş ülkeden yüksek döviz rezervleri bunu teyit ediyor .

En önemli dezavantajlardan biri olan düşünce yapısındaki farklılıklar konusunda gelişme sağlayabilirlerse 15 - 20 yıl içinde toplumsal refahın yer değiştirebildiğini dünyaya kanıtlayabilirler .

Bu durum avantaj ve dezavantajlarının farkında olan tüm ülkeler için geçerli görünüyor .