23 Şubat 2009 Pazartesi

Kriz Dönemlerinde Pazarlar Kapanın Elinde Kalır

İlginç konulardan biri ;

Ekonomilerin kötüye gittiği dönemlerde tanıtım bütçelerini koruyan veya arttıran firmaların daha yüksek satış rakamları yakalayabilmeleri ve daha önemlisi ekonomiler toparlandığında pazar paylarını arttırabilmeleridir.


Buna açık bir örnek olarak tahıl ürünleri pazarındaki Kelogs ve Post arasında yaşanan çekişmeyi gösterebiliriz.

Ekonomik çöküntü öncesi Post pazarda liderken tanıtım harcamalarını önemli ölçüde aşağıya çekti. Rakiplerden Kelogs ise tanıtım harcamalarını önemli ölçüde arttırdı.

Bu gün Kelogs % 40 civarında Pazar payıyla ilk sıradaki yerini korurken G.Mils % 20 ,Post ise % 15 altı Pazar payına sahiptir.

Yukarıda yazılanlardan çok fazla reklam yapılmasını savunduğum anlaşılmasın.

İş stratejilerinin sonuçlarının ne olup olmayacağını umursamadan iyi sonuçlar elde etmek olanak dışıdır.

Açık olan ise böyle dönemlerin , tüketici ihtiyaçlarına göre uygun ürünlerinizi pazara yerleştirmek için uygun olmasıdır.

Çünkü müşteriler alternatifleri tekrar değerlendirir ve pazarlar kapanın elinde kalır.


kaynak:ron4law

19 Şubat 2009 Perşembe

Ekonomik Krizde Çözüm Önerileri

Plan N olarak adlandırılan aciz durumda olan bankaların devletleştirilmesi konusunu N. Roubini tartışmaya açtı

Oldukça ağır hareket ettiği düşünülen hazine ,bankaların problemli varlıklarının bilançoları dışına alınması ve bu varlıkların devlet garantisi de sağlanarak özel yatırımcılara satılması konusunda bir görüş belirtti.

Piyasalar daha tatmin edici bir plan beklemekte.Fakat bu plan ortaklara ve aciz durumdaki bankalara destek niteliğinde olmamalı. Böyle bir destek politik veya mali açıdan uygun değil.

Bu şartlar aciz durumdaki bankaların kamulaştırılması üzerinde düşünme gereğini ortaya koyuyor.

Anglo saxon modeldeki denetim ve düzenlemeler başarısızlığa uğradı.Bu yapıdaki piyasaların kendini denetleyici sisteminin gerçekteki anlamı hiçbir ayarlamanın olmamasıdır.


kaynak:moneybob

17 Şubat 2009 Salı

Bir Lider Olarak Kendini Tanımla

Ekonomi dünyası tepetaklak oldu ve bir yıl kapandı.Değişikliklerle gelen yeni yılda uzun bir maratonu göz önüne alarak neler yapılabileceğine bir bakalım.

Bir lider olarak en değerli yatırım , bu gün ve gelecekte senin için en önemli şeyin ne olduğunu tanımlamak olacaktır . Bu liderlik düzeyini bir sonraki seviyeye çekebilmek içinde gereklidir .

Aşağıda bir test var ve denemek hiçbir risk içermiyor .

Nereden nereye geldiğine bak

Hayat hikayende geriye dön ve senin için önemli dört olayı tanımla
O anlar bu gün kim olduğunu tanımlar.Sırasıyla her biri sahip olduğun değerleri ve hayatının yönlenişini gösterir.

Liderlik vizyonunu tanımla

Kişisel liderlik vizyonunu belirtmen kısa ve uzun vadede yapmak istediklerine konsantre olmanı sağlar.Bunu arada bir gözden geçirmen beklenir. En büyük yararı vizyonunla ilgili hayallerini gerçekleştirilebilir bir gelecek için zorlamak olacaktır.Bu gün ve on yıl sonra nasıl bir lider olmak istediğini yazarak tanımla.

Dört konuyu değerlendir.

Bu çalışma hayatında etkili dört konuyu anlama ve onlara konsantre olma şansı sağlar.Süre , enerji , dikkatini çeşitli insanlara ve projelere doğru bir şekilde dağıtarak yönetme şansı verir.

kaynak:hbs

12 Şubat 2009 Perşembe

Kitaplardaki İş Stratejisi Tavsiyeleri Gerçek Hayatta İşe Yarar mı ?

İş yapma stratejileri konusunda yapılan teorik tavsiyeler pratik hayatta bir fayda sağlar mı ?

Geçenlerde hizmet sektöründe bir küçük işletmesi olan arkadaşımın sözleri bu konuda yazılan teorik bilgilerin kulağa ilginç gelmesi dışında , uygulamadaki etkileri konusunda beni düşünmeye sevketti.

Anlattıkları , işletmecilik kitaplarında da yazan sıkıcı ama bilimsel , bir çok işadamı için göz ardı edilebilecek önemdeki bilgilerin başarıda etkisini vurguluyordu .

Hikayesi ise şöyle ;

Birkaç ay önce kriz stratejileri konusunda okuduğu bir yazı , giderleri azaltmak yerine bazı stratejik manevralarla satışların böyle dönemlerde de arttırılabileceği konusunda ipuçları içeriyordu.

Bu bilgileri kendi işletmesi için değerlendirdi.



- 4 kişi çalıştırıyordu.1 kişi ile de işlerini sürdürebilirdi. Bu durumda hizmet kalitesinden ödün vermesi gerekecekti.

- Sektördeki rekabetten dolayı promosyonlar yapması gerekliydi.Durdurması giderleri azaltacaktı. Rakipleri de azaltmıştı.

- Doğalgaz ,elektrik gibi sabit maliyetleri yükselmişti.Rakipler bu durumda fiyatları arttırmıştı.

Kendi stratejisini geliştirerek şunları yaptı.

- Kimseyi işten çıkarmadı.

- Promosyonları arttırdı.

- Fiyatlarını sabit tuttu.

Sonrasında ;

- İşini kaybetmeyen personelin performansı ve iş kalitesi yükselmişti .

- Artan promosyonlar , hizmet kalitesinin korunması ve değişmeyen fiyatlar yeni müşterileri getirmişti.

- Kriz nedeniyle müşteri sayısı başlangıçta azalsa da rakiplerden gelen yeni müşteriler bu açığı kapatmıştı.

Halen işlerin iyi olduğu dönemlerdeki müşteri sayısını korumakta ve o dönemdeki sayının üzerine nasıl çıkabileceği konusunda çalışmalar yapmakta.

Gözardı edilemeyecek bir konu ise ;

Kitaplarda yazılan iş stratejisi tavsiyeleri tek başlarına çok önemli görülmese de , iş hayatıyla uyumlu bir şekilde birleştirilmesi , işletmelere önemli katkılar sağlar.

9 Şubat 2009 Pazartesi

Girişimcilikte Başlamak İçin Bekleme , Yalnız ......

Girişimcilikte önemli bazı noktalara değinmek istiyorum.

İlk olarak ,

Bir çoğu diğerlerinin yaptığından farklı bir değer yaratmamakla birlikte yaptıkları şeye gereğinin üzerinde bir değer verirler.

Yeni bir fikre ulaşıldığında başkalarından destek almamak doğaldır. Yalnız ileriki adımlarda büyümeye geçildiğinde farklı yetenekler gerekebilir.Bu tür bilgi ve yetenekler yeterli değilse destek alınmalıdır.

Stratejik ortaklıklar inşa etmek ,finansal öncelikleri belirlemek ,iş konusunda kendini geliştirmek gibi.


Paul Allen ‘ı göz önüne alalım.Bir çokları onu hala Microsoft ‘un içinde sanır.Oysa yıllardır şirket içinde çalışmamaktadır.Arada bir uğrar. Bu gerçeği kabullenmek zor fakat genelde kurucular için en iyisidir.

İkincisi ,

Başlamak için bekleme.En azından neden beklediğinin farkında ol.

Son olarak ,

Şunu öğren , bu senin işin değildir.En kötü günde bile kendini aptal gibi hissetme ,başarıda çok zeki ve supermen gibi hissetmemen gerektiği gibi.

Ego tuzağına düşme

Her işin kontrolün dışı şartlardan etkilenebileceğini kabul etmelisin.

6 Şubat 2009 Cuma

KOBI 'ler Kriz Dönemlerinde Stratejiler Geliştirebilir

Kriz dönemlerinde yöneticiler iş ve çalışanlarının performanslarını üst düzeye çıkartabilmek için stratejiler geliştirebilirler.

- Kafa yapını değiştir.

Ekonomide değişikliklerin etkisinde sektördeki değişimleri anlamaya konsantre ol. Bunu yapabilirsen satışlarını arttırmaya yönelik stratejilere yaklaşabilirsin.

Yavaş bir dönüşüm veya sert bir düşüş görüyorsan gelmekte olan trendin satın alma alışkanlıklarındaki değişimleri ne yönde etkileyeceği konusunda fikirlere ulaşabilirsin.

- İş Stratejini Değiştir.

Hedef pazarının katmanlarını incele ve stratejilerini değiştirerek onlara lazer konsantrasyonu ile cevabını ver.

- Hala gelişen sektörleri tanımla ve onlara konsantre ol.

Müşteri katmanlarını büyüklüklerine göre sınıflandır.Büyük işler her zaman daha iyi değildir.Bazen küçük işlerin uzmanı olmak büyük sonuçlara yol açar.

Müşterilerini arıyor musun ? Günde en az yirmibeş müşterini ara.Görüşerek farklı yaratıcı yollar bulabilirsin.

Faturaları ödemek için bir şeyler yapmalısın.İş kontaklarını içeren internet sitelerinden de yararalanabilirsin.

Bilinçli müşteriler çevreye duyarlıdır.Satış noktasında bu konuya konsantre ol.

- Hedeflerin için basit ve kısa bir yol haritası oluştur.

İş lideri olarak ekibin senden anlaşılabilir stratejiler beklemekte.Anlaşılabilir hedefleri ortaya koy ve ödülle destekle.

- İletişim

Strateji değişikliklerinde önemli bir konu ekibin daha fazla bilgilendirilmesidir .

Olabildiğince açık olmak ekibin ne yapılmak istendiğini anlayıp hızla destek vermesi için çok değerlidir.

- Gerçekçi bir bütçe hazırla .

Şu anki dönemi göz önünde bulundur.Akılcı kararlara yön verebilecek detayları göz önüne al.

- Psikolojik olarak güçlü ol.

İyimserliğini koru. Kötümser bir ruh hali içinde liderlik anlam ifade etmez.Endişelerin ekibini de aynı duygularla baş başa bırakır.

kaynak:7 successcycles

2 Şubat 2009 Pazartesi

Belirsizlikler Fırsatları Ortaya Çıkartır

Ayakta kalabilmek , bir çok yöneticinin finansal kriz dönemlerinde öncelikli stratejisidir.Sağduyulu insanlar büyük belirsizlik dönemlerindeki finansal ve pazarların görünümündeki değişikliklerin anlamının farkındadır.

Neredeyse her gün değişiklik olan ortamlar ise stratejik kazançlar için uygundur.


Asya Coca colanın yöneticisi Daft 1997 yılında bu durumun farkındaydı . Yatırımların kararsızlığa dönmesi ve artan develuasyonlar bir fırtınanın işaretini veriyordu.

Panik ortamı yayılırken ekibi ile yaptığı toplantılarda ortamda görülen yeni büyüme fırsatlarını masaya getirdi.Sonrasında şirket ikinci dünya savaşı sonrasındaki en büyük başarısını gerçekleştirdi.

- Satın alma fırsatlarına konsantre oldu.

- Bir kaç yıl sonra Güney Koredeki en büyük şişeleme tesisini satın aldı.

- Küçük perakende satış yerlerinde gelişim gösterdi. Çin ,Japonya dada benzer işler yaptı.

- Ülkeler çapında planlanmış pazarlama bakışını ,bölgesel stratejilere dönüştürdü ve yerel kahve ve çay markaları satın aldı.

- Alüminyum ,kahve ve pet şişe alım koşullarını yeniden düzenledi.

Bu şekildeki avantajları yalnızca dünya firmaları yaşamamakta.

Asya krizinin başlangıcında Güney Koreli HCB devlet kontrolünde orta ölçekli , ev kredileri veren bir bankaydı.Piyasa değeri ise 250 milyon dolardı.

Cesur Ceo ‘su Kim ile çalışanlarına organizasyon ,strateji ve performans kültüründeki değişikliklerle krizde değişimin önemini kabul ettirdi.2001 yılında başka bir banka ile birleşmenin yolunu açtı.Birleşme öncesindeki değeri ise 2.1 milyar dolara ulaşmıştı.

Bir diğer örnekse 90 ‘ların başındaki Rusyadaki değişimi şansa dönüştüren Roust .

Tüketim ürünleri dağıtıcısı olan firma zora düşen bankaları düşük fiyatla alma olasılığını görmüştü.Fakat parası yeterli gelmedi.Altı ay sonra sağlam bir iş planı yaptı ve işe almak için diğer bankaların üst düzey yöneticilerine götürerek şu an önde gelen tüketici kredisi bankalarından RSB ‘yi kurdu.

Örnekler belirsizliklerin yeni görünümler çıkardığını ortaya koymakta.

kaynak:accessmylibrary

29 Ocak 2009 Perşembe

Durgunluk Dönemlerinde Stratejiler Pazara Uydurulabilir

Durgunluk işaretlerinin göründüğü bir dönemde şirketler bazı şeyler yapabilirler.

Pazarlama bütçelerini kısmak yerine bu ortamda müşterilerin neler isteyebileceğini tanımlayıp uygun cevapların üretilmesi önem kazanır.

Müşteriler artık daha fazla araştırmakta ve satın almada isteksiz.Alımlarını ertelemekte veya daha az almakta.

Ekonominin zor dönemlerinde insanlar evde daha uzun süreler kalırlar. Konu dikkate değerdir.

Ürün çeşitlerinizi gözden geçirin.Çok özel ürünlerden daha fazla çok özellikli ürünleri düşünün.

Satıcıları destekleyin.Belirsiz dönemlerde kimse fazla stok tutmak istemez.

Fiyatlama stratejinizi gözden geçirin . Müşteriler çevrelerindeki en iyi teklifleri değerlendirmek isterler.

Örneğin daha küçük paketler ve düşük fiyatlar.

Şirketler pazar payı konusunda bir rekabet içindedir ve bazı şartlarda ayakta kalırlar. Maliyet yapısının farkında olmak fiyat promosyonlarında hareket alanını genişletir.

Şirket değerlerini gözden geçirin.Ceo ‘lar müşteri ve çalışanları için daha fazla süre harcamalı.

Başarılı şirketler böyle dönemlerde pazarlama stratejilerinden vazgeçmeyip , stratejilerini pazara uydururlar.

kaynak:hbs

26 Ocak 2009 Pazartesi

Liderlik İçin Süre Ve Başka Şeyler Gerekir

Anlaşılmaz sözler ,anlamsız tartışmalar ,işe yaramaz teoriler liderlik kavramını çevreleyen büyük bir bulut gibidir.

Bu nedir ? , kim yapmıştır ? Daha iyi nasıl yapılabilir ?

Yeni terfi etmişseniz veya bir ekip sorumluluğunu ilk kez alacaksanız gerçekte liderlikle ilgili birkaç şeye ihtiyaç duyarsınız.

Terfi ettiyseniz ve ekibin performansından kendinizi sorumlu hissettiğinizde lider olmaya başlarsınız.Bir şeyler sihirli bir şekilde değişmeyecek ,gerçekte bir yıl kadar sonra yeni rolünüze alışmış olacaksınız.

Lidersiniz çünkü ekibiniz size öyle davranacak.

Bu konuma geldiğinizde bireysel bazı yetenekleriniz aşağıya doğru gidecek.Yalnızca daha fazla çalışmaya karar veya performans geliştirmeye ağırlık vereceksiniz. Grubun performansından sorumluluğunuz onlarında kaderini belirleyecek.

Yeterince etkilenecek veya etkilenmeyecekler.

Söylediklerinize dikkatlerini verecekler ve yapacaklar.Davranışlarını ona göre ayarlayacaklar.

Sonuçta belirlenen amaca ulaşmak için çaba harcayacaklar.

Amaca ulaşmak liderliğin bir bölümüdür.Diğeri insanların dikkatini çekebilmektir.

Dikkatlerini çekmeden kısa vadede iyi sonuçlar alınabilse de bireysel ve şirket amaçları için uzun vadede ekip çalışması olmadan bu mümkün olmaz.
Günün sonunda liderliğinizi iki kritere dayanarak ölçebilirsiniz.

İşimizi bitirdik mi ?

Ekibimiz bu gün dünden daha iyi mi ?


kaynak:ezinearticles

21 Ocak 2009 Çarşamba

Yenilikçi Firmaların Kuralları Değişiyor

Dünyanın değişik yerlerinde faaliyet gösteren firmalar artık aşağıdaki kuralları uygulamaya başlamıştır.

- Önemsiz mühendislik aktivitelerden daha fazlası olarak ar – ge ve yenilik faaliyetlerini dünyada yap.

Üniversite ve laboratuarlarla olabildiğince fazla araştırma işbirliğine yönel.Dışa dönük yetenek stratejileri oluştur.

- Çağımızın firmaları yalnızca uzakdoğudaki maliyet avantajlarına konsantre olmazlar.Bazıları oralarda iyi planlanmış yenilik merkezleri kurmaya başlamıştır.

- Buluş bilgilerini koru

- Ar – Ge sorumluluğunu dünyadaki merkezlere devret.

Yenilikçi firmalar bunu uygulamaya başlamıştır.Örneğin AUS Telekom 2010 ‘a kadar Ar –Ge faaliyetlerinin % 30 ‘unu ülke dışında yapmayı planlamaktadır.

kaynak:bw

19 Ocak 2009 Pazartesi

Şirketi Yönetirken Aklını Kullan

Biz biliyoruz ki insan davranışları beklentilerden etkilenir.

Aşağıdaki formulasyon şirketlerce yaratılacak değer açısından önemlidir.

- Şirketinin değerini topluma refah yaratmak için arttır.

- Kanunlara ve sözleşmelere önem ver.

- Kararlarını sağlıklı bilgilere dayanarak al.

- Kişisel çıkarların şirket çıkarlarının önüne geçmesine hiç bir zaman izin verme.

- Şirket performansının doğru ve şeffaf olmasını sağla.

- Teşvik edici yönetim standartlarına göre sorumlulukları dağıt.

kaynak:hbs

15 Ocak 2009 Perşembe

Müşterilere Kulak Verin

Günümüzde müşteriler titiz ve talep edici.Ürünlerin doğru zaman ve yerde bulunması gerekiyor.

Şirketler müşterilerin baskısı altında .

Bu durum üreticilerdeki önemli bir değişikliği ortaya çıkartıyor.

Geçen yüzyılın önemli bir bölümünde şirketler , müşterileri yeterince göz önüne almadan pazarı yönlendirebiliyordu.Tüketicilerin söyleyebilecekleri fazla bir şey yoktu.

Satıcı merkezli dönemde müşterilere sunulan sınırlı seçenekler , tam kapasiteli üretime ulaşmaya daha kolay olanak veriyordu.

Bugünse şirketler müşterilerin istekleri hakkında bir çok şeyi bilmekte.

Pazarlama ve satış departmanları müşterilerle ilgili bilgileri değerlendirerek uzmanlıklarını arttırmışlardır.

Örneğin Danone düşük kalorili yoğurdunun ambalaj dizaynını internet üzerinden müşterilerine test ettirmiştir.Gelen yüzlerce cevap sayesinde müşteri isteğine uygun seçimi yapabilmiştir.

BMW ,Dell gibi firmalarsa müşteri isteklerine göre ürün dizaynında daha da ileriye giderek daha fazla detaydan yararlanmışlardır.

kaynak:hbs

12 Ocak 2009 Pazartesi

Dış Pazarlara Açılırken

Halen ülke içinde satış yapıyor ve uluslar arası pazarlara mı girmek istiyorsunuz ?

Doğal olarak iki pazar için aynı planları uygulayamazsınız.

Uluslar arası pazarlarda üç tane farklılık vardır.


Geri Bildirim

Yurtdışında farklı pazarlara açılırken pazarda olan bitenleri anlamalısınız.Doğru bir şekilde pazara yerleşebilmek için en önemli öncelikleriniz nelerdir ?

Yeni pazarlara uygun bir şekilde iletişiminizi ,pazarlama ve satış stratejilerinizi düzenlemeniz gerekir.

Farklı kültürlerle iletişim kurabilmek önemlidir.İyi anlamak için çaba ve süre gerekir.

Pazarı anladıktan sonra dikkatini çekmeye ihtiyacınız vardır.Pazar büyüklüğü ve yanlış kararlardan uzak durmak.

Esneklik

Orada bir çok şey sizin yerel pazarınızdan farklıdır.

Farklılığınız etkileyicide olabilir.Yabancı bir ülkede işinizin her aşamasında pazarın sesini dinleyin ,geri bildirimler alın ,ulaştığınız sonuçları değerlendirin.

Para ,vakit tasarrufu ve kültürel yanılgılara düşmemek için planlarınızı esnekliğide içerecek şekilde tekrar kontrol edin.

Sürdürülebilirlik

Ayakta kalabilmek için

- Planlarınızı sürekli gözden geçirin

- İş süreçlerini planlayın

- Her adım ölçülebilir olmalıdır.

- Attığınız adımların işe yarayıp yaramadığını değerlendirin.

- Sonuçların sağlıklı bir şekilde rakamlara dökülmesi

- Sonuçların ayakta kalmak için değerlendirilmesi

Temel planlarınız olsa bile yukarıdaki üç farklılığı unutmayın.

kaynak:ezinearticles

8 Ocak 2009 Perşembe

Yeni Pazarlara Girerken

Dünyada firmalar yeni bir pazara girişte , taktiklerini oluştururken aşağıdaki konuları göz önüne alırlar .


- Önce Ürün ve hizmetlerini pazara uyarla.

- İş modelini oluştururken pazardaki engelleri göz önüne al.

- En son teknolojileri satın al veya keşfet ve onları verimli kullan.

- Yetenekli insanlarla çalış ve onları eğit.

- Rekabete girmeden önce pazarı ve ölçeğini doğru belirle

- Seni pazarda büyütebilmesi ve taşıyabilmesi için üst yönetimini yetenekli insanlardan oluştur.

kaynak:hbs

5 Ocak 2009 Pazartesi

Liderlikte Hangi Özellikler Daha Önemli

Liderlik ne kadar önemli ?

Bu kriz karmaşık finansal ürünlerin neden olduğu değil ,Wall Street ‘deki başarısız yöneticilerin neden olduğu bir krizdir.

Bir liderlik uzmanı olan Harvarddan George ‘a göre kötü liderler ‘’önce ayakta kal ‘’ gibi öncelikli talimatlara uymak yerine kısa dönemli kazançlar peşinde koşarlar.

Başarısız yöneticiler aynı zamanda firmaların küçülmesine neden oldu.

Gerçek organizasyon liderleri ise risklerin açık olarak farkında olup ona göre yön değiştirebilirler.

Bu konuda bir çok firma ,yönetici ,politikacı ,medyada eleştirilebilir.Bunun yalnızca Amerika ile sınırlı olduğunu düşünmeyin .

Küresel olarak bakıldığında ülkelerin krize verdiği cevaplar liderlik konusunda fikir verici olabilir.

kaynak:blogsbnet

1 Ocak 2009 Perşembe

Krizlerde İhtiyaç Gerçek Öncelikleri Belirlemektir

Geçtiğimiz günlerde yaptığım bir ziyarette firmanın üst düzey yöneticilerine karşılaştıkları tehlikeli durum karşısında acil olarak nelerle ilgilendiklerini sordum.

Neredeyse hiçbirisi sorduğum soruyu birkaç dakika bile değerlendirmeye değer bulmadı.Gördüklerim bir fırtınayı anımsatıyordu. İnsanlar zor kararlar alabilmek için bir toplantıdan diğerine koşturuyordu.

Orada gerçekte acil olan ihtiyaç ise düşük önemli öncelikleri daha fazla devretmekti.

- Kayıtsız veya ne yapabilirim ?

- Endişeli ,kızgın ,bozulmuş ,

- O gün yapılacak yararlı işlerin belirlenmesi

Bu durumlarda neler hissettiğinizin yol açtığı sonuçlarda büyük farklar vardır.

Rahatlık kadar acil önceliklerin yanlış belirlenmesi de şirketler için tehlikelidir.

Ne yapılabilir ?


- Yapılan her şeyin gerçekte neye yol açacağının farkında olun. Çevrenizdekiler ,altınızda çalışanlar ne yapıyorlar ? Dikkatlice izleyin ,bilgilere göz gezdirin.Gerçek durumu görmek zor değil.

Diğerlerine gerçeği görmelerinde yardımcı olun.Onlara söyleyin ama aynı zamanda gösterin.

-Etrafınızdakilere gerçek öncelikleri gösterebilmek için bir projektör olun.Anlayarak davranmak sizin gerçek acil önceliğinizdir.Yanlış önceliklere yönlendiren konuşmalar yapmayın.

Bazı tanınmış firmalar da hasarlar görebilir.Bu belki kaçınılmazdır.

Gerçek öncelikleri belirlemeye başlamak ise daha iyi bir geleceğe ulaşmanın mantıklı yoludur.

kaynak:conversationstarter