12 Ocak 2009 Pazartesi

Dış Pazarlara Açılırken

Halen ülke içinde satış yapıyor ve uluslar arası pazarlara mı girmek istiyorsunuz ?

Doğal olarak iki pazar için aynı planları uygulayamazsınız.

Uluslar arası pazarlarda üç tane farklılık vardır.


Geri Bildirim

Yurtdışında farklı pazarlara açılırken pazarda olan bitenleri anlamalısınız.Doğru bir şekilde pazara yerleşebilmek için en önemli öncelikleriniz nelerdir ?

Yeni pazarlara uygun bir şekilde iletişiminizi ,pazarlama ve satış stratejilerinizi düzenlemeniz gerekir.

Farklı kültürlerle iletişim kurabilmek önemlidir.İyi anlamak için çaba ve süre gerekir.

Pazarı anladıktan sonra dikkatini çekmeye ihtiyacınız vardır.Pazar büyüklüğü ve yanlış kararlardan uzak durmak.

Esneklik

Orada bir çok şey sizin yerel pazarınızdan farklıdır.

Farklılığınız etkileyicide olabilir.Yabancı bir ülkede işinizin her aşamasında pazarın sesini dinleyin ,geri bildirimler alın ,ulaştığınız sonuçları değerlendirin.

Para ,vakit tasarrufu ve kültürel yanılgılara düşmemek için planlarınızı esnekliğide içerecek şekilde tekrar kontrol edin.

Sürdürülebilirlik

Ayakta kalabilmek için

- Planlarınızı sürekli gözden geçirin

- İş süreçlerini planlayın

- Her adım ölçülebilir olmalıdır.

- Attığınız adımların işe yarayıp yaramadığını değerlendirin.

- Sonuçların sağlıklı bir şekilde rakamlara dökülmesi

- Sonuçların ayakta kalmak için değerlendirilmesi

Temel planlarınız olsa bile yukarıdaki üç farklılığı unutmayın.

kaynak:ezinearticles

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Yazıdaki tüm unsurlar önemli ancak en önemlisi ürün.Düşünecek olursak akaryakıt-otomotiv-gıda-tekstil gibi sektörlerde başa oynayan shell-mercedes-coca cola-adidas gibi firmaların en çok ürün ve reklama odaklandıklarını, diğer unsurları ihmal etseler de başarı oranlarının düşmeyeceğini söyleyebiliriz.Yönetim ve strateji ile alakalı prensipler her firma için değil de daha çok küçük ve orta ölçekli yeni dışa açılan, pazara yeni giren firmalar için daha önemli olabilir diye düşünüyorum.
Bu fikre şuradan ulaşıyorum.Türkiyedeki bazı çok uluslu şirketlerin(kendi sektörlerinde dünya lideri olan) içinde onlardan bağımsız olarak bulunma şansım oldu ve ne kadar berbat yönetildiklerine bizzat şahit oldum.

Dr.Firma dedi ki...

Dünyanın farklı ülkelerinde faaliyet gösteren firmaların makro stratejilerde ,modern iş ,araştırma ,finans ,pazarlama tekniklerini kullanarak pazarı anlamaları ile sağladıkları avantaj ,yeterince iyi yönetilmeseler bile yerel pazarlardaki rakiplerin modern tekniklerden uzak kalması sonucu onları pazarlarda fazla zorlamamakta.

Yerel pazarlarını modern teknikler kullanarak anlayıp ülkelerinde yabancı firmalardan daha yüksek pazar payına sahip olabilen, diğer pazarlarda onlarla rekabet eden kozmetik sektöründe Natura (Brezilya) , Çimento sektöründe Cemex (Meksika) gibi firmalara ise dünya pazarlarında rastlanmakta.