26 Ocak 2009 Pazartesi

Liderlik İçin Süre Ve Başka Şeyler Gerekir

Anlaşılmaz sözler ,anlamsız tartışmalar ,işe yaramaz teoriler liderlik kavramını çevreleyen büyük bir bulut gibidir.

Bu nedir ? , kim yapmıştır ? Daha iyi nasıl yapılabilir ?

Yeni terfi etmişseniz veya bir ekip sorumluluğunu ilk kez alacaksanız gerçekte liderlikle ilgili birkaç şeye ihtiyaç duyarsınız.

Terfi ettiyseniz ve ekibin performansından kendinizi sorumlu hissettiğinizde lider olmaya başlarsınız.Bir şeyler sihirli bir şekilde değişmeyecek ,gerçekte bir yıl kadar sonra yeni rolünüze alışmış olacaksınız.

Lidersiniz çünkü ekibiniz size öyle davranacak.

Bu konuma geldiğinizde bireysel bazı yetenekleriniz aşağıya doğru gidecek.Yalnızca daha fazla çalışmaya karar veya performans geliştirmeye ağırlık vereceksiniz. Grubun performansından sorumluluğunuz onlarında kaderini belirleyecek.

Yeterince etkilenecek veya etkilenmeyecekler.

Söylediklerinize dikkatlerini verecekler ve yapacaklar.Davranışlarını ona göre ayarlayacaklar.

Sonuçta belirlenen amaca ulaşmak için çaba harcayacaklar.

Amaca ulaşmak liderliğin bir bölümüdür.Diğeri insanların dikkatini çekebilmektir.

Dikkatlerini çekmeden kısa vadede iyi sonuçlar alınabilse de bireysel ve şirket amaçları için uzun vadede ekip çalışması olmadan bu mümkün olmaz.
Günün sonunda liderliğinizi iki kritere dayanarak ölçebilirsiniz.

İşimizi bitirdik mi ?

Ekibimiz bu gün dünden daha iyi mi ?


kaynak:ezinearticles

4 yorum:

Tuvana dedi ki...

Peki sizce liderin çalışanlarıyla olan ilişkisi ve davranışı ekip çalışmasında verimliliği ne kadar etkiler?

Dr.Firma dedi ki...

Tuvana hoşgeldiniz.

Lider orkestranın şefidir.Enstrümanların ahenkli sesler çıkartması onunla birebir ilgilidir.

İzlediğim bir konserde şefle anlaşamayan orkestra üyelerinin bazıları konseri yarıda bırakıp sahneyi terketmişti.Oysa o ana kadar müzik ahenkli ve her şey yolunda gidiyordu.

Ekip iyi olsada şef liderlik yeteneklerini geliştiremediyse , konser başarılı bir şekilde sonuçlanmayadabilir.

Orta ve uzun vadede onun çalışanlarıyla ilişkileri verimlilik ve dolaylı olarak sonuç üzerindeki en önemli etkenlerden biridir.

Tuvana dedi ki...

Yaptığım stajlarda müdürün tavrı benim çalışmamı etkilediğini farkettim. Sizinde bu konuda görüşünüzü almak istemiştim.Teşekkür ederim..

Dr.Firma dedi ki...

İş hayatında karşınıza çıkan iyi ve kötü yönetici örneklerinden dersler çıkartıp üzerine kendi yeteneklerinizi eklediğinizde oldukça başarılı sonuçlara ulaşabilirsiniz.