29 Ocak 2009 Perşembe

Durgunluk Dönemlerinde Stratejiler Pazara Uydurulabilir

Durgunluk işaretlerinin göründüğü bir dönemde şirketler bazı şeyler yapabilirler.

Pazarlama bütçelerini kısmak yerine bu ortamda müşterilerin neler isteyebileceğini tanımlayıp uygun cevapların üretilmesi önem kazanır.

Müşteriler artık daha fazla araştırmakta ve satın almada isteksiz.Alımlarını ertelemekte veya daha az almakta.

Ekonominin zor dönemlerinde insanlar evde daha uzun süreler kalırlar. Konu dikkate değerdir.

Ürün çeşitlerinizi gözden geçirin.Çok özel ürünlerden daha fazla çok özellikli ürünleri düşünün.

Satıcıları destekleyin.Belirsiz dönemlerde kimse fazla stok tutmak istemez.

Fiyatlama stratejinizi gözden geçirin . Müşteriler çevrelerindeki en iyi teklifleri değerlendirmek isterler.

Örneğin daha küçük paketler ve düşük fiyatlar.

Şirketler pazar payı konusunda bir rekabet içindedir ve bazı şartlarda ayakta kalırlar. Maliyet yapısının farkında olmak fiyat promosyonlarında hareket alanını genişletir.

Şirket değerlerini gözden geçirin.Ceo ‘lar müşteri ve çalışanları için daha fazla süre harcamalı.

Başarılı şirketler böyle dönemlerde pazarlama stratejilerinden vazgeçmeyip , stratejilerini pazara uydururlar.

kaynak:hbs

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Durgunluk dönemleri için iki teori var.Birincisi küçülerek krizden en az zayiatla çıkmak.İkincisi ise maliyetler düşük olduğu için yatırımı arttırmak ve büyümek.İki görüş de taban tabana zıt.Her iki yöntemi uygulayan birer şirket bulup kriz bitene kadar durumlarını mercek altına almak ve hangi teorinin mantıklı olduğunu uzun süreçli bir deneyle test etmek gerekli.

Dr.Firma dedi ki...

Bu döneme yatırımda yakalanan firmalar için bu konularda hareket şansı yüksek olmasa da diğerleri , yeni oluşan koşullara göre yatırım ve satış arttırıcı aktiviteleri değerlendirerek pazar paylarını yükseltme şanslarına sahipler.