Çok sorulan sorulardan biri ;
‘’ İşimi ,verdiğim hizmeti ,ürünü nasıl farklılaştırabilirim ? ‘’
Satmak açıktır.
Yeni ürün akışını ve mevcut ürün farklılaşmasını arttırırsınız ve satarsınız.
Yalnız farklılaştırma ‘ya geldiğimizde iş yolundan sapabilir ,bazen müşterileri üzebilir ,bazense yapılan yenilik işle eşleşmez.
Farklılık anlamlı olmasının yanı sıra daha önemlisi uygun olmalıdır.
Bunun anlamı müşterilerle iletişimde olarak , onlarla işin uyum halinde gideceğine söz vermektir.
Çatışan bir örnekte şuna bakalım ;
Siz üst gelir pazarında lüks evler satıyorsunuz ve müşterilerinizi evleri göstermeye bir Yugo ile gidiyorsunuz .Bu durum uyumda eksikliğe yol açar.
Kalifornia ‘da bir diş doktorunun ,açıkça pazara verdiği mesajı farklılaştırdığı eşsiz örneğe bir bakalım.
Kendi sitesinde şöyle diyor ;
Yoga merkezini ,en iyi arkadaşınızın oturma odasını anımsatan , bir spa konforunda dizayn edilmiş bir dişçi hayal edin .Dişleriniz temizlenirken ayağınıza şifalı masajlar yapılan ,meditasyon müzikleri çalan ,ileri teknikler kullanılan.
Bu bir rüya değil transcentdentist ve Dr.F.Pockrass
Muhtemelen en önemli ders burada. Yukarıda yazılanları okuduğunuzda açıkça bir pazar değeri yaratıldığını görebilirsiniz.
Doğruyu yap ve diğerlerinden önemli kıldığın değeri pazarla .
kaynak:entrepreneurslife
Bazen kızdırmak ,bazen güldürmek ,amaç düşündürmek '' Yaşanmış olaylar , gerçeklere yorumlar '' Sitede yer alan bilgiler yalnızca görüş niteliğindedir.
18 Ocak 2008 Cuma
17 Ocak 2008 Perşembe
Alışverişte Kadınları Baştan Çıkarmak
Erkek ve kadın kültürleri arasındaki mantıksızca ayrımları göz önüne almak yerine kadınlara yönelik pazarlamaya yönelmek gerekmekte.
Bu konuda önemli noktalar ;
- Onlara karşı eşit ol
- Onlara katıl ,hatırlaki kendine değil onlara anlatıyorsun.
- Onları neşelendir
- Onları dinle .
Dinle dinle samimi bir şekilde yalnızca sonrasında satış moduna gir.
- İsteklerini Dinle
Her alışverişte onlar için hangi faktörlerin önemli olduğunu araştır.
- Daha fazlasını anlat .
- Böylece erkeklere de ulaş.
Eğer kadınları memnun edebilirsen erkekleride çekersin.
kaynak:whereispuck
Bu konuda önemli noktalar ;
- Onlara karşı eşit ol
- Onlara katıl ,hatırlaki kendine değil onlara anlatıyorsun.
- Onları neşelendir
- Onları dinle .
Dinle dinle samimi bir şekilde yalnızca sonrasında satış moduna gir.
- İsteklerini Dinle
Her alışverişte onlar için hangi faktörlerin önemli olduğunu araştır.
- Daha fazlasını anlat .
- Böylece erkeklere de ulaş.
Eğer kadınları memnun edebilirsen erkekleride çekersin.
kaynak:whereispuck
16 Ocak 2008 Çarşamba
İş Hayatında Bilgiyi Başarıya Ulaşmak İçin Kullanmak
Teknoloji tek başına nadiren ekonomik değerlerin kapısını açan bir anahtardır.
Şirketler büyük başarıları teknolji ile iş yapmanın yeni yollarını yaratarak yakalarlar.
Bu araştırmada iş dünyasında trendleri şekillendirmeye imkan veren teknolojileri tanımlamaya çalışacağız.
Bu trendler iş hayatında şu alanlarda oluşur.
Yönetimsel İlişkiler
Finansal Yönetim
Varlıklar
Bilgiyi Kaldıraç Etkisiyle Kullanma
Yaratımı Paylaştırma
İnternet ve bağlantılı teknolojiler şirketlere keşifçilerin yeteneklerinden yararlanma konusunda kurumsal sınırların ötesinde yeni yollar yaratırlar .
Günümüzde ileri teknoloji ,tüketim ürünleri ,otomotiv sektörü hepsi bir aradadır.Şirketler müşteriyle iç içedir .Tedarikçiler , bağımsız müteahhitler , küçük uzman şirketler hepsi yeni ürün yaratılmasının içinde yer alır. Kurum dışındakiler ürün şekillenmesine destek verirler yalnız şirketler tipik olarak yenilik gelişimini kontrol ederler.
Günümüzde teknoloji yazılımlarla dışardan işbirliği yapılan iş ortaklarını kontrol şansı vermektedir.Yenilik çalışmalarını bölüştürerek şirketler maliyetlerini düşürmekte ve yeni ürünleri pazara daha hızlı sunabilmektedir.
Örneğin Çinin önde gelen motosiklet üreticisi Loncin ,tederikçilerinin motor parçalarını farklı bir şekilde birleştirmelerine izin vermiştir. Emin olun ki her şey yerli yerine oturmuş ve maliyetlerde düşürülmüştür.
Yeniliklerde Müşterilerden Yararlanma
Tüketiciler şirketlerin işbirlikçisidir.Bir şirket başka bir şirketle yenilikler konusunda işbirliği içinde olabilir,diğer taraftan ise müşteri tarafındaki trendler çok farklıda olabilir.Bu farklılık onlarla işbirliğini gerektirir.
Şirketler dizayn ,test ,pazarlama aşamalarında müşterileriyle bir arada olmalı ,onlarla ilişkisini satış sonrası da devam ettirebilmek için ihtiyaç ve alışkanlıkları gözlemlemelidir.
Yenilikler konusunda müşterileri sabırla dinlemeli ayrıca elde edilen bilgilerden azınlığın sesini seçip ayırabilmelidir.
Böylece hızlı bir şekilde geniş toplum kesimlerinin ihtiyaçlarına ulaşılıp , başarısız olmamak için azınlığın sesinden uzaklaşılabilir.
kaynak:news
Şirketler büyük başarıları teknolji ile iş yapmanın yeni yollarını yaratarak yakalarlar.
Bu araştırmada iş dünyasında trendleri şekillendirmeye imkan veren teknolojileri tanımlamaya çalışacağız.
Bu trendler iş hayatında şu alanlarda oluşur.
Yönetimsel İlişkiler
Finansal Yönetim
Varlıklar
Bilgiyi Kaldıraç Etkisiyle Kullanma
Yaratımı Paylaştırma
İnternet ve bağlantılı teknolojiler şirketlere keşifçilerin yeteneklerinden yararlanma konusunda kurumsal sınırların ötesinde yeni yollar yaratırlar .
Günümüzde ileri teknoloji ,tüketim ürünleri ,otomotiv sektörü hepsi bir aradadır.Şirketler müşteriyle iç içedir .Tedarikçiler , bağımsız müteahhitler , küçük uzman şirketler hepsi yeni ürün yaratılmasının içinde yer alır. Kurum dışındakiler ürün şekillenmesine destek verirler yalnız şirketler tipik olarak yenilik gelişimini kontrol ederler.
Günümüzde teknoloji yazılımlarla dışardan işbirliği yapılan iş ortaklarını kontrol şansı vermektedir.Yenilik çalışmalarını bölüştürerek şirketler maliyetlerini düşürmekte ve yeni ürünleri pazara daha hızlı sunabilmektedir.
Örneğin Çinin önde gelen motosiklet üreticisi Loncin ,tederikçilerinin motor parçalarını farklı bir şekilde birleştirmelerine izin vermiştir. Emin olun ki her şey yerli yerine oturmuş ve maliyetlerde düşürülmüştür.
Yeniliklerde Müşterilerden Yararlanma
Tüketiciler şirketlerin işbirlikçisidir.Bir şirket başka bir şirketle yenilikler konusunda işbirliği içinde olabilir,diğer taraftan ise müşteri tarafındaki trendler çok farklıda olabilir.Bu farklılık onlarla işbirliğini gerektirir.
Şirketler dizayn ,test ,pazarlama aşamalarında müşterileriyle bir arada olmalı ,onlarla ilişkisini satış sonrası da devam ettirebilmek için ihtiyaç ve alışkanlıkları gözlemlemelidir.
Yenilikler konusunda müşterileri sabırla dinlemeli ayrıca elde edilen bilgilerden azınlığın sesini seçip ayırabilmelidir.
Böylece hızlı bir şekilde geniş toplum kesimlerinin ihtiyaçlarına ulaşılıp , başarısız olmamak için azınlığın sesinden uzaklaşılabilir.
kaynak:news
15 Ocak 2008 Salı
Nasıl Marka Yaratabilirim ?
Markanızın daha iyi anlaşılabilirliğini nasıl sağlayabilirsiniz ?
Müşterileriniz gözünde değerini arttıracak yollar bulabilir misiniz ?
Değer değişimini keşfedin .
Başlıca karar verme yöntemlerini kullanarak başarınızı ölçün.
Kendinizi ve marka yönetim başarınızı nasıl organize edebilirsiniz ?
Marka yönetiminiz ,işiniz ,pazarlama araçlarınız birbirleriyle ilişkilidir.Marka yönetim alanınızı tanımlayan çalışmalar yapın , ekibinizi kurun ve önceliklerinizi belirleyin.
Geçerli bir markayı nasıl keşfedebilirsin ? ve Bu neden önemlidir ?
Markanın ifadesini nasıl yapılandırabilirsin ?
Öncelikleri nasıl sıralayabilirsin ?
Gereken bilgiyi ne şekilde toplayıp yorumlayabilirsin ,anlaşılmasını sağlayabilirsin ?
Arzulanan markayı nasıl tanımlayabilirsin ?
En güçlü beş markanın en güçlü beş özelliğini keşfet. Anladıklarını değerlendir.Şimdiki çalışman kendi arzulanan markanı tanımlamaktır.
Toplam marka tecrübenden nasıl sonuçlar çıkartabilirsin ?
Marka inşa araçlarını kullanarak marka yönetim stratejine odaklan. Böylece pazardaki gücünü arttırabilir ,düzenli bir gelire ulaşabilir ,işinin değerini yükseltebilirsin .
Markanın değerini ne şekilde korumalısın ?
Gelecekte neler yapabileceğini tasarla ve başarını sağlama al .
kaynak:bb
Müşterileriniz gözünde değerini arttıracak yollar bulabilir misiniz ?
Değer değişimini keşfedin .
Başlıca karar verme yöntemlerini kullanarak başarınızı ölçün.
Kendinizi ve marka yönetim başarınızı nasıl organize edebilirsiniz ?
Marka yönetiminiz ,işiniz ,pazarlama araçlarınız birbirleriyle ilişkilidir.Marka yönetim alanınızı tanımlayan çalışmalar yapın , ekibinizi kurun ve önceliklerinizi belirleyin.
Geçerli bir markayı nasıl keşfedebilirsin ? ve Bu neden önemlidir ?
Markanın ifadesini nasıl yapılandırabilirsin ?
Öncelikleri nasıl sıralayabilirsin ?
Gereken bilgiyi ne şekilde toplayıp yorumlayabilirsin ,anlaşılmasını sağlayabilirsin ?
Arzulanan markayı nasıl tanımlayabilirsin ?
En güçlü beş markanın en güçlü beş özelliğini keşfet. Anladıklarını değerlendir.Şimdiki çalışman kendi arzulanan markanı tanımlamaktır.
Toplam marka tecrübenden nasıl sonuçlar çıkartabilirsin ?
Marka inşa araçlarını kullanarak marka yönetim stratejine odaklan. Böylece pazardaki gücünü arttırabilir ,düzenli bir gelire ulaşabilir ,işinin değerini yükseltebilirsin .
Markanın değerini ne şekilde korumalısın ?
Gelecekte neler yapabileceğini tasarla ve başarını sağlama al .
kaynak:bb
14 Ocak 2008 Pazartesi
Facebook Pazarlamada Etkin Bir Araç Olabilir mi ?
Kurucularına göre Facebook devrimsel nitelikte bir internet pazarlama ortamı oluşturmuştur.
Zuckenberg basına yaptığı açıklamada sitenin yenilikçi teknolojisinin reklamverenler açısından yeni bir çağ olabileceğini belirtmiştir.
Bu fikir ,yapıyı kullanarak ‘’ uzak duran reklam verenlere ‘’bir mesajdır.
Arkadaşlar arasındaki konuşmalar reklam verenleri çekecek yeni bir gelecektir.
İş dünyası kendi sayfasını istediği biçimde hazırlayabilecek , Facebook ,insanların sayfa aktivitelerini izleyerek , raporlaması sayesinde bir kesişim noktası olacaktır .
Toplumsal kayıtlarla mesajlar virüs gibi yayılabilecektir.
Zuckenberg ( 23 ) der ki ;
Facebook kayıtları online reklamcılığın yeni yoludur.
Şu ana kadar medya insanları yönlendirdi ,bundan sonra ise satıcılar konunun bir parçası olacaklar.
kaynak:getbiz
Zuckenberg basına yaptığı açıklamada sitenin yenilikçi teknolojisinin reklamverenler açısından yeni bir çağ olabileceğini belirtmiştir.
Bu fikir ,yapıyı kullanarak ‘’ uzak duran reklam verenlere ‘’bir mesajdır.
Arkadaşlar arasındaki konuşmalar reklam verenleri çekecek yeni bir gelecektir.
İş dünyası kendi sayfasını istediği biçimde hazırlayabilecek , Facebook ,insanların sayfa aktivitelerini izleyerek , raporlaması sayesinde bir kesişim noktası olacaktır .
Toplumsal kayıtlarla mesajlar virüs gibi yayılabilecektir.
Zuckenberg ( 23 ) der ki ;
Facebook kayıtları online reklamcılığın yeni yoludur.
Şu ana kadar medya insanları yönlendirdi ,bundan sonra ise satıcılar konunun bir parçası olacaklar.
kaynak:getbiz
11 Ocak 2008 Cuma
Firmanızın İyi Yönetildiğini Düşünüyor musunuz ?
Firmanızın iyi yönetildiğini düşünüyormusunuz ?
sorusunu sorduk
Ankete 16 kişi katıldı .
Sonuçlar şöyle ;
Evet_______% 25
Hayır______________% 57
Bilmiyorum_________% 18
sorusunu sorduk
Ankete 16 kişi katıldı .
Sonuçlar şöyle ;
Evet_______% 25
Hayır______________% 57
Bilmiyorum_________% 18
Büyük Ve Başarılı Şirketleri Yönetmek
Buffet ‘ın yönetim şekli birçoklarından farklıdır.
Onun şirketleri arasında akıl almaz bağlantılar yoktur.Bu yüzden her bir CEO ‘nun sonuçlarını tahlil etmek kolaydır.
Buffet da tabiî ki düzenli finansal raporlar alır.Onlar yalnızca önemli ve basit kurallara sahiptir.
Bu kurallardan bir tanesi ;
Eğer önemli bir kötü haberin varsa beni erken haberdar et ' dir.
Bu Buffet ‘ın uyarısıdır.
Açıkça ;
Birinci sınıf işinde her türlü operasyonu kendi stiline göre yap ,
Biz uzak duracağız.
Benimle işin ne şekilde gittiği hakkında az veya çok istediğin zaman konuşabilirsin.
İşine ailenmiş gibi özen göster.
Biz para kaybetmeye katlanabiliriz.Ama itibar kaybına katlanamayız.
Bu insancıl ,eğitici yaklaşım bir çokları için anlaşılamaz bir durumdur.
Onun becerisindeki anahtar diğerlerine güvenmektir.
Gerçek anlamı yöneticilerini mükemmelliklerinden dolayı tebrik etmektir.
Kendisinden başka insanların da işlerini iyi yapabileceklerinin keşfidir.
Başka yerlerde görülen tipik davranışlar ise şöyledir ;Bu tür davranışlar çok sıradan olup başarı şansını imkansıza yaklaştırır.
- Senin üzerinde önemli baskı yapmadıkça 1.sınıf bir iş yapmazsın.
- İşlerini kendi yönteminle değil ,şirketin yani benim istediğim şekilde yapacaksın.
- Beni sürekli bilgilendirmeni isterim ,söylediklerinden hoşlanmazsam işine karışırım.
- Kötü haberle gelirsen kovulursun .
- Kısa zamanda yalnızca bu işi veya işin bir bölümünü yapacaksın .Seni kısa dönem performansınla değerlendiririm.
kaynak:thinking managers
Onun şirketleri arasında akıl almaz bağlantılar yoktur.Bu yüzden her bir CEO ‘nun sonuçlarını tahlil etmek kolaydır.
Buffet da tabiî ki düzenli finansal raporlar alır.Onlar yalnızca önemli ve basit kurallara sahiptir.
Bu kurallardan bir tanesi ;
Eğer önemli bir kötü haberin varsa beni erken haberdar et ' dir.
Bu Buffet ‘ın uyarısıdır.
Açıkça ;
Birinci sınıf işinde her türlü operasyonu kendi stiline göre yap ,
Biz uzak duracağız.
Benimle işin ne şekilde gittiği hakkında az veya çok istediğin zaman konuşabilirsin.
İşine ailenmiş gibi özen göster.
Biz para kaybetmeye katlanabiliriz.Ama itibar kaybına katlanamayız.
Bu insancıl ,eğitici yaklaşım bir çokları için anlaşılamaz bir durumdur.
Onun becerisindeki anahtar diğerlerine güvenmektir.
Gerçek anlamı yöneticilerini mükemmelliklerinden dolayı tebrik etmektir.
Kendisinden başka insanların da işlerini iyi yapabileceklerinin keşfidir.
Başka yerlerde görülen tipik davranışlar ise şöyledir ;Bu tür davranışlar çok sıradan olup başarı şansını imkansıza yaklaştırır.
- Senin üzerinde önemli baskı yapmadıkça 1.sınıf bir iş yapmazsın.
- İşlerini kendi yönteminle değil ,şirketin yani benim istediğim şekilde yapacaksın.
- Beni sürekli bilgilendirmeni isterim ,söylediklerinden hoşlanmazsam işine karışırım.
- Kötü haberle gelirsen kovulursun .
- Kısa zamanda yalnızca bu işi veya işin bir bölümünü yapacaksın .Seni kısa dönem performansınla değerlendiririm.
kaynak:thinking managers
10 Ocak 2008 Perşembe
Turizm Sektöründe Seyahat Trendleri Nasıl Şekilleniyor ?
Gemi seyahatleri endüstrisi hızla büyüyecek .
Avrupa ve Kuzey Amerikadaki yaşlı ve eğitimli nüfus artan bir şekilde doğa ve kültür turizmi arayacak.
İtalyada başlayan ‘’ yavaş yemek ‘’ ve ‘’ Yavaş şehir ‘’ trendi Avrupanın bir çok şehrine yayılacak . Londra , NewYork , Sydney , Dubai dünyanın önde gelen turizm kutupları olacak .
Ülkede yerleşik olmayanlar aktivite giriş ücretlerinde yerleşik olanlara göre yüksek rakamlar ödeyecekler.
Antartika otel ,restoranlarıyla çevre turizmi uğrak noktası olacak .
Gidilen yerlerde alışveriş büyük alışveriş merkezlerinden geleneksel el sanatları merkezlerine kayacak.
Uzay gemisiyle gezinti zenginlerin gözdesi olacak.
Las Vegas ;Orlando ,Sun City gibi tatil yerleri dahada büyüyecek.
Denizaşırı giden Cruise gemileri odaların mülkiyetlerini satacak.
Batılı turistler uç rejimle yönetilen ülkelere gitmekten kaçınacak.
Küba ,Mısır ,İspanya ve Tayland turizme tehlikeli şekilde bağımlı olacak.
Çılgın turistler yurt dışında çılgın partileri araştıracak.(BringİtOn Travel ,Like HipTrips ,Experienceİbiza gibi)
Otomobille erişilebilir büyük altyapı projeleri turizm alternatifi olacak.
Cin 2018 yılı civarında yıllık 100 milyon dış turistle 1.ülke olacak ,Fransa onu 2-3 yıl sonrasında takip edecek.
kaynak:tourismintelligence
Avrupa ve Kuzey Amerikadaki yaşlı ve eğitimli nüfus artan bir şekilde doğa ve kültür turizmi arayacak.
İtalyada başlayan ‘’ yavaş yemek ‘’ ve ‘’ Yavaş şehir ‘’ trendi Avrupanın bir çok şehrine yayılacak . Londra , NewYork , Sydney , Dubai dünyanın önde gelen turizm kutupları olacak .
Ülkede yerleşik olmayanlar aktivite giriş ücretlerinde yerleşik olanlara göre yüksek rakamlar ödeyecekler.
Antartika otel ,restoranlarıyla çevre turizmi uğrak noktası olacak .
Gidilen yerlerde alışveriş büyük alışveriş merkezlerinden geleneksel el sanatları merkezlerine kayacak.
Uzay gemisiyle gezinti zenginlerin gözdesi olacak.
Las Vegas ;Orlando ,Sun City gibi tatil yerleri dahada büyüyecek.
Denizaşırı giden Cruise gemileri odaların mülkiyetlerini satacak.
Batılı turistler uç rejimle yönetilen ülkelere gitmekten kaçınacak.
Küba ,Mısır ,İspanya ve Tayland turizme tehlikeli şekilde bağımlı olacak.
Çılgın turistler yurt dışında çılgın partileri araştıracak.(BringİtOn Travel ,Like HipTrips ,Experienceİbiza gibi)
Otomobille erişilebilir büyük altyapı projeleri turizm alternatifi olacak.
Cin 2018 yılı civarında yıllık 100 milyon dış turistle 1.ülke olacak ,Fransa onu 2-3 yıl sonrasında takip edecek.
kaynak:tourismintelligence
9 Ocak 2008 Çarşamba
Global Pazarlama ve Marka Stratejileri
Uluslar arası pazarlama ve marka stratejileri Planlama ,Zamanlama ve Uygulamayı içerir.
Global bir marka yaratmak ise değerli bir ürün veya servisten fazlasını gerektirir.
Uluslar arası bir etkiye sahip olabilmesi için firmalar doğru zamanda ,doğru yerde ,doğru markayla pazara girmelidir ,bunun anlamı Global Marka Stratejisidir.
Günümüzde marka stratejisinin inşası Global Pazarlama Stratejisinin yaratılmasında kritik bir unsurdur.
Global Pazarlama Stratejisi
- Marka bilinirliğinin nasıl arttırılacağı ,
- Marka bilinirliğinin yeni ve varolan pazarlarda ne şekilde geliştirilebileceği
konularını içerir .
Plan ,marka farkındalığının arttırılması ve Pazar payının hızlı ve global olarak arttırılabilmesi için uygun satın alma ve ortaklıklarıda içerebilir.
Global markalarda konumlandırma ,reklam stratejileri ,kişilikler ,bakış açıları ,nasıl anlaşılması gerektiği konuları da önemlidir.
Pazarlama yönetiminde Global markalaşma ürün tanımlama sürecinin son aşamasıdır.
Dünyanın en çok bilinen markaları tüketici ürün ve servisleri konularındadır.
Yalnız markalaşma kurumsal müşterilerin global marka güvencesinde aradığı gibi bilgi teknolojileri ve yasal servislerde de önem kazanmaktadır.
Tedarikçiler ve iş dünyasındaki müşteriler istikrar ve güven aramaktadır.
Başarılı Global firmalar global bazda müşterileriyle yalnızca tek bir markanın inşasına yardımcı olabileceği ,güvene dayalı yürüyen bir ilişki ihtiyacının farkına varmıştır.
kaynak:caslione
Global bir marka yaratmak ise değerli bir ürün veya servisten fazlasını gerektirir.
Uluslar arası bir etkiye sahip olabilmesi için firmalar doğru zamanda ,doğru yerde ,doğru markayla pazara girmelidir ,bunun anlamı Global Marka Stratejisidir.
Günümüzde marka stratejisinin inşası Global Pazarlama Stratejisinin yaratılmasında kritik bir unsurdur.
Global Pazarlama Stratejisi
- Marka bilinirliğinin nasıl arttırılacağı ,
- Marka bilinirliğinin yeni ve varolan pazarlarda ne şekilde geliştirilebileceği
konularını içerir .
Plan ,marka farkındalığının arttırılması ve Pazar payının hızlı ve global olarak arttırılabilmesi için uygun satın alma ve ortaklıklarıda içerebilir.
Global markalarda konumlandırma ,reklam stratejileri ,kişilikler ,bakış açıları ,nasıl anlaşılması gerektiği konuları da önemlidir.
Pazarlama yönetiminde Global markalaşma ürün tanımlama sürecinin son aşamasıdır.
Dünyanın en çok bilinen markaları tüketici ürün ve servisleri konularındadır.
Yalnız markalaşma kurumsal müşterilerin global marka güvencesinde aradığı gibi bilgi teknolojileri ve yasal servislerde de önem kazanmaktadır.
Tedarikçiler ve iş dünyasındaki müşteriler istikrar ve güven aramaktadır.
Başarılı Global firmalar global bazda müşterileriyle yalnızca tek bir markanın inşasına yardımcı olabileceği ,güvene dayalı yürüyen bir ilişki ihtiyacının farkına varmıştır.
kaynak:caslione
8 Ocak 2008 Salı
Farklı Yönetim Ve Liderlik Tarzları ( II )
Yeni Organizasyon
Yeni Organizasyonda ‘’ Vizyon Uyarlaması II ‘’ Microsoft müşteri odaklı 8 bölüme ayrılmıştır.Her bir yetkilendiği varsayılan üst yönetici etki alanında özerk ‘tir.
Klasik yöntem böl ve kontrol et ‘ dir .Bu yöntem askerliktede vardır. Gates ‘in varsaydığı , bölümlerin günlük şeffaf yönetimi ve geniş bir stratejiye odaklanmaktır.Beklenen bürokrasi bataklığından uzak serbest yönetimdir.
Yalnız reformlar olsada Gates ‘in yönetimi apaçık durma noktasına doğru gitmekte olup Buffet uygulamalarından ve ilkelerinden uzaktır.
Buffet Berkshire yöneticilerinden firma kendilerininmiş gibi düşünmelerini ister .
Bir çok üst düzey yönetici kendi işini kurduğunda sahibi olduğu hisseleri satmak için Buffet ‘a geldiğinde o % 10 – 20 arası payın kendilerinde bırakmak ister.Bu sahiplik teorik olduğu kadar pratikte yürür.Bu ödüller kendi işlerindeki başarının karşılığıdır.Berkshire dışındaki firmalarına sıkıca yapışmaz.
kaynak:thinking managers
Yeni Organizasyonda ‘’ Vizyon Uyarlaması II ‘’ Microsoft müşteri odaklı 8 bölüme ayrılmıştır.Her bir yetkilendiği varsayılan üst yönetici etki alanında özerk ‘tir.
Klasik yöntem böl ve kontrol et ‘ dir .Bu yöntem askerliktede vardır. Gates ‘in varsaydığı , bölümlerin günlük şeffaf yönetimi ve geniş bir stratejiye odaklanmaktır.Beklenen bürokrasi bataklığından uzak serbest yönetimdir.
Yalnız reformlar olsada Gates ‘in yönetimi apaçık durma noktasına doğru gitmekte olup Buffet uygulamalarından ve ilkelerinden uzaktır.
Buffet Berkshire yöneticilerinden firma kendilerininmiş gibi düşünmelerini ister .
Bir çok üst düzey yönetici kendi işini kurduğunda sahibi olduğu hisseleri satmak için Buffet ‘a geldiğinde o % 10 – 20 arası payın kendilerinde bırakmak ister.Bu sahiplik teorik olduğu kadar pratikte yürür.Bu ödüller kendi işlerindeki başarının karşılığıdır.Berkshire dışındaki firmalarına sıkıca yapışmaz.
kaynak:thinking managers
7 Ocak 2008 Pazartesi
Firmadan Firmaya Satışta (B2B ) Marka Nasıl Yaratılır ?
Bir çok firmadan firmaya (B2B) CEO ‘su pazarı incelerken tüketici ürünleri markalarını etki alanı olarak görür.Bu doğru değildir. Dünyanın en değerli markaları olarak görünen Microsoft ,Intel ,IBM ve GE , hepsi son tüketiciye satıştan ötesini yaratırlar.
CEO ‘lar markaları desteklemeye isteklidir ,marka mirasını severler ve bununla ilgili uzun hikayeler anlatırlar. Pazarlama yöneticileri onların bu isteklerini görürler ve bu rol için yardım ederler.
CEO ‘lar tanınmış bir marka yaratmanın ticari riskleri düşüreceğinin ,krizlerde farklı bir yere koyabileceğinin ve genel anlamda ortakları bir arada tutacağının farkındadır.
Çaba tek bir amaca odaklanır. Tek ürün markasından fazlası olan Global Kurumsal Marka
Pazarlama harcamalarının geri dönüşünün ölçülmesi ince eleyip sık dokuyan mühendis ve finans ekibince hissedilmelidir.
Şirketin dünya çapında web sitesi koordinasyonu ortaklara pazarlama iletişiminin en iyi şekilde yapıldığını göstermelidir.
B2B CEO ‘ları için marka inşası neden önemlidir ?
Öncelikle B2B pazarlamacıları KOBİ ‘lere yönelmelidir.Onlar direk satış güçlerini verimli kullanmazlar.
İkinci olarak gözetimsiz bırakırsanız yöneticiler kendi bireysel pazarlama yöntemlerini uygularlar.Sonuç kurumsal imajınız açısından karmakarışık olabilir.Müşteriler firmanın organizasyonsuzluğu karşısında şaşırırlar.
Üçüncüsü ,Pazarlamacılar müşteriler arasında marka bilinirliğinin geliştirilmesinin düşük fiyatlı satış yapan rakiplere karşı daha geniş Pazar payı ,sadakat yaratacağını bilirler.
Şu örneklere bakalım ;
Intel bir malzeme markasıdır ,henüz son kullanıcıya satışı yoktur.Firma her PC üzerine kendi etiketinide yerleştirerek tanıtımını yapar.Başka örnekler Teflon ,Goretex
GE ve Microsoft bazen son müşteriye ulaşmakla birlikte asıl ünlerini firmadan firmaya satışlarla (B2B satış ) yapmışlardır. Bu firmalar amaçları ve müşteri ihtiyaçlarını anlamak için son kullanıcıya ulaşmak isterler.Bu durum yenilikçi yönde rekabette avantajın kaynağıdır.
Accenture tüketiciye bir ürün satmaz.Fakat markayı akılda tutacak kampanyalar yapar.
Nylon ,Lycra gibi yenilikler müşteri gözünde Dupont ‘la birleştirilmeseydi firma bu kadar tanınırmıydı ?
kaynak:hbs
CEO ‘lar markaları desteklemeye isteklidir ,marka mirasını severler ve bununla ilgili uzun hikayeler anlatırlar. Pazarlama yöneticileri onların bu isteklerini görürler ve bu rol için yardım ederler.
CEO ‘lar tanınmış bir marka yaratmanın ticari riskleri düşüreceğinin ,krizlerde farklı bir yere koyabileceğinin ve genel anlamda ortakları bir arada tutacağının farkındadır.
Çaba tek bir amaca odaklanır. Tek ürün markasından fazlası olan Global Kurumsal Marka
Pazarlama harcamalarının geri dönüşünün ölçülmesi ince eleyip sık dokuyan mühendis ve finans ekibince hissedilmelidir.
Şirketin dünya çapında web sitesi koordinasyonu ortaklara pazarlama iletişiminin en iyi şekilde yapıldığını göstermelidir.
B2B CEO ‘ları için marka inşası neden önemlidir ?
Öncelikle B2B pazarlamacıları KOBİ ‘lere yönelmelidir.Onlar direk satış güçlerini verimli kullanmazlar.
İkinci olarak gözetimsiz bırakırsanız yöneticiler kendi bireysel pazarlama yöntemlerini uygularlar.Sonuç kurumsal imajınız açısından karmakarışık olabilir.Müşteriler firmanın organizasyonsuzluğu karşısında şaşırırlar.
Üçüncüsü ,Pazarlamacılar müşteriler arasında marka bilinirliğinin geliştirilmesinin düşük fiyatlı satış yapan rakiplere karşı daha geniş Pazar payı ,sadakat yaratacağını bilirler.
Şu örneklere bakalım ;
Intel bir malzeme markasıdır ,henüz son kullanıcıya satışı yoktur.Firma her PC üzerine kendi etiketinide yerleştirerek tanıtımını yapar.Başka örnekler Teflon ,Goretex
GE ve Microsoft bazen son müşteriye ulaşmakla birlikte asıl ünlerini firmadan firmaya satışlarla (B2B satış ) yapmışlardır. Bu firmalar amaçları ve müşteri ihtiyaçlarını anlamak için son kullanıcıya ulaşmak isterler.Bu durum yenilikçi yönde rekabette avantajın kaynağıdır.
Accenture tüketiciye bir ürün satmaz.Fakat markayı akılda tutacak kampanyalar yapar.
Nylon ,Lycra gibi yenilikler müşteri gözünde Dupont ‘la birleştirilmeseydi firma bu kadar tanınırmıydı ?
kaynak:hbs
4 Ocak 2008 Cuma
Call Center ‘ların Müşteri Odaklı Pazarlamaya Katkıları
24/7 Customer, açıkçası müşterinin ne istediğini anlamaya çalışmanın bir başarısıdır. Los Lagos California ‘da şekillenmiş ,şimdi Hindistanda 7,000,Manila ‘da 200 kişi ile devam etmektedir. Ciroları 100 milyon doları aşmıştır.
Buradan anlaşılan pazarın ne istediğini tam anlamak ve kendi yönetimsel yeniliklerini oluşturmasıdır.
Call Center ‘ın iyi bir yönü anlık tepkilerin ölçülmesiydi. 24/7 müşterileri , call center çalışanlarını sürekli bir şeyler yapması için teşvik ederler.
Örneğin ;
Uydudan yayın yapan bir televizyon şirketine ,24/7 Call Center aracılığıyla , internet sitelerine televizyon yayınlarında teknik bir problem olduğunda tıklanmak üzere bir buton eklenmesi yönünde bir fikir geldi.Şirket önce buna karşı çıktı. Çünkü ,tv yayınlarıyla online olma arasında bir bağlantı kuramadı ve bunu müşteri alışkanlıklarıyla eşleştiremedi. Sonunda bu konuda ikna oldu ve butonun siteye yerleştirildiği ilk saatte şirketle 140 kişi kontak kurdu .
Call Center ‘lar yeniliğin hızlı bir şekilde gelmesine olanak sağlarlar.En önemlisi müşteriler yeni fikirler üretmeye davet edilerek yeni ürünlerin ilk örneklerini ortaya çıkarırlar ve bu fikirler hızla geliştirilebilir.
kaynak : management innovation lab
Buradan anlaşılan pazarın ne istediğini tam anlamak ve kendi yönetimsel yeniliklerini oluşturmasıdır.
Call Center ‘ın iyi bir yönü anlık tepkilerin ölçülmesiydi. 24/7 müşterileri , call center çalışanlarını sürekli bir şeyler yapması için teşvik ederler.
Örneğin ;
Uydudan yayın yapan bir televizyon şirketine ,24/7 Call Center aracılığıyla , internet sitelerine televizyon yayınlarında teknik bir problem olduğunda tıklanmak üzere bir buton eklenmesi yönünde bir fikir geldi.Şirket önce buna karşı çıktı. Çünkü ,tv yayınlarıyla online olma arasında bir bağlantı kuramadı ve bunu müşteri alışkanlıklarıyla eşleştiremedi. Sonunda bu konuda ikna oldu ve butonun siteye yerleştirildiği ilk saatte şirketle 140 kişi kontak kurdu .
Call Center ‘lar yeniliğin hızlı bir şekilde gelmesine olanak sağlarlar.En önemlisi müşteriler yeni fikirler üretmeye davet edilerek yeni ürünlerin ilk örneklerini ortaya çıkarırlar ve bu fikirler hızla geliştirilebilir.
kaynak : management innovation lab
3 Ocak 2008 Perşembe
Yurt Dışında Ar - Ge 'de Hedefler ve Beklenen Sonuçlar
GLOBAL KOBI REKABET ÇALIŞMALARI ( VI )
Faktörlerin tanımlanmasındaki çaba , potansiyel yurt dışı Ar – Ge başarı veya başarısızlığını belirleyecektir.Bu konular ,sırayla yeniliklerin kullanışlılığının , istekliliğinin stratejik bir bakış açısıyla bir bütün içinde açıklığa kavuşturulmasını gerektirir.
2 aşamadan oluşur
1. Aşama
Yeniliklerin Gerekliliği (Rekabet ,maliyet avantajları ,globalleşme konuları gibi )
Yeniliğin Anlamı ( Organizasyonel Serbestlik )
Yurt Dışı Ar – Ge ‘nin avantajları (Yüksek vasıflı ,ucuz işgücü gibi )
Yurt Dışı Ar – Ge ‘nin Dezavantajları (Koordinasyon problemleri ,mülkiyet hakları gibi )
2. Aşama
Teorik Çalışmaların Geçerliliğini değerlendir .
Diğerlerine göre avantaj yaratacak en önemli faktörleri belirle .
Yan şirketlerine uygun görevler göster
Bu amaç için Hindistandaki iş çevresi koşullarına karşılaştırmalı bakarak Ar - Ge konusunda çekici olup olmadığı fikrine ulaşabilirsin .
Bu çalışmaların karar alıcılara verebileceği en önemli katkı Acaba ve Hangi koşullarda uygun olabileceğidir.
Yurtdışı Yenilik ve Ar – Ge çalışmalarını Hindistanda yapmaya İstekli olmak ,
Uygun sektör ve lokasyon seçimi ve
İşletmeyi etkin kılmak ve riskleri mimimuma indirmek
Yenilik arayanlara bu çalışmanın en büyük katkısı sektörlerle ilgili konular açısından pratik bir bağ kurmaktır.
GLOBAL YENİLİK AKTİVİTELERİ
Bilgiye Erişmek
Pazarda yol gösterecek Vasıflı bilgi kaynaklarına uzmanlaşılmış teknik bilgiye erişmek .
Yerel Adaptasyon
Hedef Pazarda İhtiyaçlara ve Amaçlara adres göstermek . ‘’ Yerel yeteneklerle Global Ürünler ‘’
Finansal Teşvikler
Uluslar arası iş geliştirme konusunda kaynaklar üretirken Ar – Ge maliyetlerini de azaltmak
kaynak : global innovation net
Faktörlerin tanımlanmasındaki çaba , potansiyel yurt dışı Ar – Ge başarı veya başarısızlığını belirleyecektir.Bu konular ,sırayla yeniliklerin kullanışlılığının , istekliliğinin stratejik bir bakış açısıyla bir bütün içinde açıklığa kavuşturulmasını gerektirir.
2 aşamadan oluşur
1. Aşama
Yeniliklerin Gerekliliği (Rekabet ,maliyet avantajları ,globalleşme konuları gibi )
Yeniliğin Anlamı ( Organizasyonel Serbestlik )
Yurt Dışı Ar – Ge ‘nin avantajları (Yüksek vasıflı ,ucuz işgücü gibi )
Yurt Dışı Ar – Ge ‘nin Dezavantajları (Koordinasyon problemleri ,mülkiyet hakları gibi )
2. Aşama
Teorik Çalışmaların Geçerliliğini değerlendir .
Diğerlerine göre avantaj yaratacak en önemli faktörleri belirle .
Yan şirketlerine uygun görevler göster
Bu amaç için Hindistandaki iş çevresi koşullarına karşılaştırmalı bakarak Ar - Ge konusunda çekici olup olmadığı fikrine ulaşabilirsin .
Bu çalışmaların karar alıcılara verebileceği en önemli katkı Acaba ve Hangi koşullarda uygun olabileceğidir.
Yurtdışı Yenilik ve Ar – Ge çalışmalarını Hindistanda yapmaya İstekli olmak ,
Uygun sektör ve lokasyon seçimi ve
İşletmeyi etkin kılmak ve riskleri mimimuma indirmek
Yenilik arayanlara bu çalışmanın en büyük katkısı sektörlerle ilgili konular açısından pratik bir bağ kurmaktır.
GLOBAL YENİLİK AKTİVİTELERİ
Bilgiye Erişmek
Pazarda yol gösterecek Vasıflı bilgi kaynaklarına uzmanlaşılmış teknik bilgiye erişmek .
Yerel Adaptasyon
Hedef Pazarda İhtiyaçlara ve Amaçlara adres göstermek . ‘’ Yerel yeteneklerle Global Ürünler ‘’
Finansal Teşvikler
Uluslar arası iş geliştirme konusunda kaynaklar üretirken Ar – Ge maliyetlerini de azaltmak
kaynak : global innovation net
2 Ocak 2008 Çarşamba
Turizm Sektöründe Ürün Ve Servis Trendleri Ne Yöne Gidiyor ?
Otel odaları artan bir oranda yazı masaları ,bilgisayar ,ileri haberleşme teknolojileriyle bir ofis gibi düzenlenecek ,
Avrupada hızlı trenlerin artması kısa uçuşları azaltacak .
Otel toplantı salonları ve restoranları rahat bir iş gezisine çıkmak isteyenler için daha az resmi olacak .
Küçük ve süper lüks butik oteller büyüklerden Pazar payı alacak.
Merkezi büyük havaalanları terminal olanaklarını barındıran kapsül oteller kuracak .
Otel ve restorantlar daha alçak adımlı merdivenler ,el tutma yerleri ,daha geniş kapılarla yaşlanan nüfusa göre dizayn edilecek .
Seyahat rehberleri detaylı ve özellikle internetten daha çok başvurulan bir yapıya kavuşacak .
İş ve tatil otelleri arasındaki fark azalacak ,işadamları daha çok boş zaman aktivitesi ve gelişmiş Bilişim iletişim talep edecek .
% 100 müşteri memnuniyeti ,müşterinin dikkatiyle yer değiştirecek
Pazarı büyüyen evlere yiyecek servisi hizmeti ,diğer yiyecek servis hizmetlerini geride bırakacak.
Yaşlanan nüfus ve artan sağlıklı yaşama özlem Avrupada bütünsel spa ,Amerika ‘da ve Asyada health - tels ‘ı geliştirecek .
Otellerde konferans dalgası bilinçli firmaların toplantı ihtiyaçlarını karşılayacak .
Avrupalı ve Japon yeni otellerde Kuzey Amerikaya benzer geniş misafir odaları bir zorunluluk .
Restoran grupları insanların toplandıkları yerlerde Yiyecek & İçecek outletleri işletecekler.
(Örneğin çamaşırhane barları ,servis istasyonlarında expresso cafeler gibi )
Kentsel sayfiye yerleri güneş ,kum ,deniz tatiliyle rekabet edecek.
Çocuklardan çekinen lux tatil yerleri onlar için aktiviteler oluşturarak hoş geldin diyecek ve onlara uygun yemek alternatifleri sunacak.
kaynak:tourismintelligence
Avrupada hızlı trenlerin artması kısa uçuşları azaltacak .
Otel toplantı salonları ve restoranları rahat bir iş gezisine çıkmak isteyenler için daha az resmi olacak .
Küçük ve süper lüks butik oteller büyüklerden Pazar payı alacak.
Merkezi büyük havaalanları terminal olanaklarını barındıran kapsül oteller kuracak .
Otel ve restorantlar daha alçak adımlı merdivenler ,el tutma yerleri ,daha geniş kapılarla yaşlanan nüfusa göre dizayn edilecek .
Seyahat rehberleri detaylı ve özellikle internetten daha çok başvurulan bir yapıya kavuşacak .
İş ve tatil otelleri arasındaki fark azalacak ,işadamları daha çok boş zaman aktivitesi ve gelişmiş Bilişim iletişim talep edecek .
% 100 müşteri memnuniyeti ,müşterinin dikkatiyle yer değiştirecek
Pazarı büyüyen evlere yiyecek servisi hizmeti ,diğer yiyecek servis hizmetlerini geride bırakacak.
Yaşlanan nüfus ve artan sağlıklı yaşama özlem Avrupada bütünsel spa ,Amerika ‘da ve Asyada health - tels ‘ı geliştirecek .
Otellerde konferans dalgası bilinçli firmaların toplantı ihtiyaçlarını karşılayacak .
Avrupalı ve Japon yeni otellerde Kuzey Amerikaya benzer geniş misafir odaları bir zorunluluk .
Restoran grupları insanların toplandıkları yerlerde Yiyecek & İçecek outletleri işletecekler.
(Örneğin çamaşırhane barları ,servis istasyonlarında expresso cafeler gibi )
Kentsel sayfiye yerleri güneş ,kum ,deniz tatiliyle rekabet edecek.
Çocuklardan çekinen lux tatil yerleri onlar için aktiviteler oluşturarak hoş geldin diyecek ve onlara uygun yemek alternatifleri sunacak.
kaynak:tourismintelligence
31 Aralık 2007 Pazartesi
Gelişmiş Firmalardan Çağdaş Yaklaşımlar
Bir firma otel inşaatı yapmış ,her şey mükemmel planlandığından otel bittiğinde çalışanlar için ofislerin unutulduğu fark edilmiş ve odaların bir kısmı yıkılarak ofise dönüştürülmüş.
Bir firmada çalışan resmi bir ödeme ile ilgili olarak patrona ‘’ bu hafta ödemeyi yapmamız gerekiyor ‘’ demiş ,patron sonra gel cevabını vermiş ,öğleden sonra ve sonraki günlerde geldiğinde de aynı cevabı almış , daha sonra ise konuyla ilgili üç ay sonra gelmiş ,patron ‘’sonra gel dediysek üç ay sonramı gel dedik demiş ‘’ ve ödeme , cezalı yapılmak zorunda kalınmış.
Bir firmada çalışanların yaptıkları telefon görüşmeleri yüksek bulunmuş ve ‘’ herkes aradığı numaranın kime ait olduğunu extreye yazsın ‘’ denmiş ,çalışanlar bir çok numara içinde hangi numaranın kime ait olduğunu anlayamadıkları için tekrar arama yaparak orasının neresi olduğunu sormuşlar ve verimli bir çalışmaya imza atılmış.
Bir firmada çalışan resmi bir ödeme ile ilgili olarak patrona ‘’ bu hafta ödemeyi yapmamız gerekiyor ‘’ demiş ,patron sonra gel cevabını vermiş ,öğleden sonra ve sonraki günlerde geldiğinde de aynı cevabı almış , daha sonra ise konuyla ilgili üç ay sonra gelmiş ,patron ‘’sonra gel dediysek üç ay sonramı gel dedik demiş ‘’ ve ödeme , cezalı yapılmak zorunda kalınmış.
Bir firmada çalışanların yaptıkları telefon görüşmeleri yüksek bulunmuş ve ‘’ herkes aradığı numaranın kime ait olduğunu extreye yazsın ‘’ denmiş ,çalışanlar bir çok numara içinde hangi numaranın kime ait olduğunu anlayamadıkları için tekrar arama yaparak orasının neresi olduğunu sormuşlar ve verimli bir çalışmaya imza atılmış.
28 Aralık 2007 Cuma
Kurumsal İşbirliklerinde Yenilikçi Yaklaşımlar
İşbirliğini yaratın , çünkü firmalar pazarı paylaşır. Bazense paylaşılan bilgiyle etkileyici başarılar ortaya çıkabilir.
Yenilikçi yöntem akışının gelişimine bir bakalım .
Caroline Narrow Fabric Co. (CNFC) kumaşta uzmanlaşmış bir tekstil firması , Entegrion ‘un uzmanlığı ise travma sonrası teknoloji bazlı cam yünüyle kanı durdurma .
Firmalar birbirlerinden 100 km. kadar uzakta ve bir bilgi akışı konferansında tanışmışlar .CNFC Kalıpların dışında düşünerek atıl kapasitesini doldurmak istiyor.
2 firma bir araya gelip askeriye için daha iyi kumaşlar geliştirmişler.
Şirketlerde büyümeyi arttırıp bir avantaj yakalamak için ilişkileri sıkılaştırmak belkide zamanınızı harcama yönünde en iyi yoldur.
Profesyonel çalışma gruplarına katılarak ve aktif olarak farklı yaratıcılıklar ortaya çıkabilir.
kaynak:thomas.net
Yenilikçi yöntem akışının gelişimine bir bakalım .
Caroline Narrow Fabric Co. (CNFC) kumaşta uzmanlaşmış bir tekstil firması , Entegrion ‘un uzmanlığı ise travma sonrası teknoloji bazlı cam yünüyle kanı durdurma .
Firmalar birbirlerinden 100 km. kadar uzakta ve bir bilgi akışı konferansında tanışmışlar .CNFC Kalıpların dışında düşünerek atıl kapasitesini doldurmak istiyor.
2 firma bir araya gelip askeriye için daha iyi kumaşlar geliştirmişler.
Şirketlerde büyümeyi arttırıp bir avantaj yakalamak için ilişkileri sıkılaştırmak belkide zamanınızı harcama yönünde en iyi yoldur.
Profesyonel çalışma gruplarına katılarak ve aktif olarak farklı yaratıcılıklar ortaya çıkabilir.
kaynak:thomas.net
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)